Skocz do zawartości
pita_1971

Spirala świec żarowych

Rekomendowane odpowiedzi

u mnie też dzisiaj migała spirala, szybka wizyta w serwisie (na gwarancji); wgrali jakąś nową wersje oprogramowania silnika i wszystko gra. z tego co mówili to komputer pokazywał błąd z odprowadzeniem spalin czy coś w tym stylu i podobno ta aktualizacji softu ma to naprawić. po wgraniu tej aktualizacji softu wszystko śmiga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie po zaświeceniu i miganiu spirali od świec żarowych już nie udało się auta odpalić... jak będę wiedział co mu dolega - napiszę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś wkładam kluczyk w "stacyjkę" spiralka się zaświeciła i zaraz zaczęła migać (jeszcze przed uruchomieniem silnika) - gong i komunikat 'engine fault workshop!'

jednak normalnie zapalił, ma pełną moc i spalanie dokładnie takie samo - brak objawów ubocznych.

Jutro pójdzie pod Vaga i napiszę co wykazało. Póki co auto jeździ i odpala jakby nigdy nic tylko gong na początku i miga kontrolka cały czas. Może któraś świeca padła... Na szczęście jest gwarancja ;)

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ręce opadajają..

Jakiś cholerny gryzoń przeżarł kabel od przepływki, przewód gumowy sterujący przepustnicą i wyżarł kawałek filcowego wygłuszenia maski..

Dziwne, że auto normalnie jechało - nie próbowałem tylko na pełnej mocy i obrotach bo trochę strach przy wyświetlonej usterce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo - podczas przyspieszania pojawił się komunikat "Engine fault. Workshop!" i sygnalizacja świec żarowych. Auto od razu zwolniło. Po zatrzymaniu wyłączeniu i włączeniu silnika wszystko ok.

Odczyt z VCDS:

 

1 Fault Found

000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)

P0234 - 006 - Short to Plus - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 5

Fault Frequency: 1

Reset counter: 40

Time Indication: 0

Date: 2010.12.31

Time: 13:56:19

 

Freeze Frame:

RPM: 3296 /min

Torque: 360.0 Nm

Speed: 103.0 km/h

99.45 %

Voltage: 14.13 V

Pressure: 2236.5 mbar

Pressure: 2577.3 mbar

 

Readiness: N/A

 

 

Kilka miesięcy temu też miałem ten błąd ale po wykasowaniu wszystko wróciło do normy.

I teraz co może być przyczyną? Zawór N75?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

user78

Obejżyj dobrze wężyki od zaworu N75 do turbiny, może któryś spadł, albo pęknięty jest.

Sprawdź zawór N75, czy nie jest zatkany i czy niema przedmuchu we szystkich kierunkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stawiam na kierownice turbiny, zaczynają się blokować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też już kilka razy pojawił się problem z mrugającą kontrolką świec żarowych.Przy gwałtownym przyspieszaniu słychać "gong" zaczyna mrugać spirala i gwałtowny spadek mocy no i oczywiście informacja "engine fault".Dzisiaj odstawiłem paska do serwisu i czekam na werdykt.Jak dowiem się na co choruje to wrzucę to na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.0 170KM tdi - mojej zonie przeszedl w stan awaryjny /zapalila sie kontrolka swiec/ zjechala i wylaczyla potem juz nie odpalil, kumpel sciagnal go najpierw laweta i zwarl dwa kable + i - bez akumulatora /twardy reset/ chodzi jak zloto znowu ale musze na kompa podjechac bo bledy pewnie zostaly, w sytuacjach awaryjnych cos takiego pomaga jak zalezy komus na czasie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego dawid18721 zmień opis - w 2006r nie było 2.0 TDI-CR tylko 2.0 TDI-PD

 

najgorsze w tym wszystkim jest że sygnał dźwiękowy informujący o błędzie jest taki sam ja przy spadku temperatury - ostatnio (wczoraj) dwa razy traumę przeżywałem i za każdym razem 4,0 stopnia C. ufff

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym tygodniu byłem na diagnostyce z wyżej opisanym problemem no i wczoraj doczekałem się wymiany części odpowiedzialnej za to zamieszanie.Byłem w autoryzowanym serwisie więc mam nadzieję że operacja się udała.Stwierdzili że trzeba wymienić czujnik doładowania ciśnienia,no przynajmniej tak to przetłumaczyłem bo robiłem to w UK a oryginalna nazwa to "boost pressure sensor".Proszę o poprawkę jeśli się mylę.Jeszcze nie przetestowałem paska po naprawie ale zrobię to w najbliższy weekend i wtedy się okaże czy jest po problemie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mi miga kontrolka świec żarowych, ale odpalałem silnik bez jednego z przewodów łączących intercooler z turbina, czy to może być przyczyna migania kontrolki? Silnik to 2.0 TDI BMP 140KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

 

Po wymianie czujnika bez zmian,czyli przy gwałtownym przyspieszaniu i zwiększonych obrotach pojawia się tak uwielbiany przez wszystkich gong-mrugająca kontrolka świec-spadek mocy i engine fault.Więc znowu w najbliższych dniach odstawiam paska na diagnostykę i zobaczymy co tym razem do wymiany...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do rafalpl

Sprawdź jeszcze raz błędy, jeszeli znów będzież miał bład od czujnika ciśnienia, to pozostaje sprawdzenie wiązki od czujnika do kostki połączeniowej która znajduje sie między reflektorem a akumulatorem. Miałem to samo, nawt napisałem o tym w innym wątku tylko po tygodniu prawidłowego działania problem powrócił (o tym juz nie pisałem). Podłaczyłem komputer,uruchomiłem silnik, nie pamietam na którym kanale w VAG-u znajduje sie pomiar cisnienia atmosferycznego i doładowania, może koledzy pamiętają . Wtedy porównujesz , na wolnych obrotach oba cisnienia powinny być podonej wartości ok 1000 . Jezeli dodasz gazu to ciśnienie atmosferyczne pozostaje na tym samym poziomie, a doładowania wzrasta. U mnie cisnienie doładowania wachało się od 400-1500.

Przesledziłem wiec kabel od czujnika dokąd tylko mogłem (ciężki dostep) i doszłem do wtyczki połaczeniowej, poruszłem i wskazanie cisnienia się zmieniło na prawidłowe. Po rozebraniu wtyczki okazało się że jeden pin w gnieździe był uszkodzony i miał słaby styk. Poprawiłem i od tamtej pory ma spokój a minęło pół roku.

 

EDIT

Pomiar cisnienia atmosferycznego i doładowania kanał 10

Edytowane przez sylwek1972

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Zapaliła mi się kontrolka układu odtruwania spalin jakiś tydzień temu,a dziś dodatkowo obok kontrolka świec.Jest to Passat B6 2005 r.Może ktoś mi jest w stanie jasno wytłumaczyć co się dzieje?.Pomóżcie!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie filtr Dpf się nie oczyszcza . Podłącz pod kompa i wszystko będzie jasne .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w czasie ok pol roku zapalila mi sie 3 razy kontrolka swiec zarowych i tryb awaryjny, po uruchomieniu ok, na kompie nic nie wychodzilo ale odpalal w zimie trudniej, olewalem teraz wtrysk padl na dobre, troche podpytalem fachowcow:

- bez sensu regenerowac i kupowac uzywane /chyba ze ktos ma za duzo kasy/

- zwroccie uwage na wymiane filtrów paliwa, jak Wam mechanik zaleje filtr jakims syfem to skroci zywotnosc wtryskow porzadnie,

- uzdatniacze sa dobre ale jak wlejecie gorsze paliwo to wytracaja caly syf i wtryski zalatwione, lepiej nie stosowac

- warto zalewac lepsze paliwo /orlen, shell itp./ choc na tych tez potrafia oszukiwac

- ceny wtryskow spadly /ja za SIEMENSA zaplacilem 1400 z literka T na koncu symbolu - lepszy/

- na zachodzie VW ma zdecydowanie lepsze opinie jesli chodzi o awaryjnosc niz w Polsce kiepskie drogi plus dziadowskie paliwo robią swoje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1400zl za piezo Siemensa?gdzie w aso?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w aso x2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlatego mnie wlasnie ciekawi gdzie kolega kupil w/w wtryski za 1400zl,nowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności