Skocz do zawartości
pita_1971

Spirala świec żarowych

Rekomendowane odpowiedzi

Tez mialem problem ze spirala swiec, spadek mocy, swieci sie silniczek od spalin, oddalem do serwisu i ......... przyczyna to peknieta rurka dolotowa do turbiny plus wymiana jakis wezykow - koszt 1800. SZOK - czy to mozliwe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem sobie cały temat bo dziś i mnie dopadło coś takiego jak tryb awaryjny i zapalona spirala świec .U mnie po dodaniu gazu podczas jazdy dochodzi jeszcze mocny szum powietrza gdzieś jakby spod spodu.Błędy jakie się pojawiły to :

Przechwytywanie.JPG

Jutro trzeba będzie przejrzeć wszystkie węże ... mam nadzieje że to jakaś pierdoła...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szumy spod spodu ??? Spadła/wypięła się rura któraś IC .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szumy spod spodu ???

No tak mi się wydawało podczas jazdy że spod spodu ale to tylko takie wrażenie ... w każdym razie szum jest dosyć głośny ... nigdy wcześniej go nie słyszałem.Dziś odpaliłem auto i zacząłem nasłuchiwać pod maską.Słychać ciche syczenie ale w okolicach turbiny...

Zdjęcie530.jpg

niestety po dodaniu gazu nie słychać głośniej tego szumu aby go można łatwiej zlokalizować.Na postoju widocznie tak głośno nie szumi bo podczas jazdy przy dodaniu gazu ten szum jest bardzo donośny....

Pozostaje chyba rozkręcanie wszystkiego po kolei od góry i szukanie nieszczelności bo od góry na pierwszy rzut oka nie widać niczego podejrzanego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie , spójrzcie na poniższe zdjęcie z łaski swojej :

Zdjęcie533.jpg

W rurze od turbiny w zaznaczonym miejscu jest dziura.... czy to właśnie przez to mogą się dziać takie rzeczy,które opisałem powyżej ??

Wie ktoś może jak ściągnąć ten wąż ?? Z jednej strony jak widać jest opaska ... ale nie wiem jak to połączone jest z drugiej strony... pod jaką nazwą w ogóle szukać na Allegro tego węża ??

Pewien znajomy z serwisu jak sprawdzał mi historię to wspominał o jakiejś akcji serwisowej, dotyczącej wymiany jakiegoś węża od turbosprężarki... czy to może chodzić właśnie o tego węża ??

 

Ok , nic nie kombinuję już z tym wężem ... właśnie jestem po rozmowie z Serwisem VW :D Jest akcja serwisowa wymiany tego węża , która obejmuje mój samochód :D Umówiłem się na środę na bezpłatną wymianę :)

Edytowane przez peter2906

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez wczoraj pojawił się ten problem, świecąca kontrolka silnika plus migająca kontrolka świec żarowych, mechanik wymienił przepustnice na inna i wszystko jak na razie pogasło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jestem po wymianie tego węża ... właśnie to było przyczyną tego co opisywałem ... Nie obyło się oczywiście bez komplikacji . Pan , który nadzorował naprawę mojego auta przyszedł z warsztatu z jakimś wydrukiem gdzie było napisane coś w tym stylu że Serwis VW obejmuje akcją fabryczną wymianę węża turbiny tylko w kolorze czarnym i zakłada nowe czerwone.Węże czerwone nie podlegają już bezpłatnej wymianie.... no a u mnie właśnie był wąż czerwony :-/ co znaczyło że ktoś już wymieniał ten wąż ... jednak nie było to robione w serwisie z tytułu tej akcji fabrycznej ponieważ nie ma wzmianki o tym w historii napraw.Już się wystraszyłem że trzeba będzie płacić ok 500 zł bo właśnie tyle mniej więcej wyliczyli. Na szczęście gościu z serwisu powiedział że wymienią mi go w ramach tej akcji i płacił nie będę ... jednak oni wysyłają gdzieś ekspertyzę tego węża i gdyby w ciągu miesiąca tam zakwestionowali tą darmową wymianę to zadzwonią do mnie i trzeba będzie zapłacić..Mam jednak nadzieję że do tego nie dojdzie bo 500 zł za kawałek gumy to trochę dużo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Ja tak w innym temacie, chciałem sie zapytac co oznacza komunikat Service Now pojawia mi sie zawsze jak włacze zapłon, niedawno zmieniałem rozrząd w silniku, olej filtr i od tego momentu to mi sie wyswietla...

A drugie pytanko mam czy ktos z forum ma kompa żeby sprawdzic błedy...albo polecić zaufanego informatyka...dziekuje .

 

skasuj inspekcje vagiem i po kłopocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako że nie mogę założyć nowego tematu napiszę tu

W moim pasku B6 2005 140km tdi mam problem z odpaleniem "po nocy" , muszę starsznie długo kręcić rozrusznikiem po ok 15-20 s. żeby odpalił. wyraźnie wtedy słychać ze zaczyna załapyawac coraz bardziej i bardziej sie rozkręca i w koncu zapala, jak juz raz zapali to cały dzień pali na dotyk. Nie ma żadnych spadków mocy, silnik po odpaleniu chodzi równo, nic nie kopci. Auto Im dłużej stoi i im bardziej zimno tym gorzej z odpaleniem. Dodam jeszcze ze jak temperatury były na plusie problem też był ale odpalał troche szybciej. Pojawiła się migająca spirala świec i kontrolka silnika, podłączenie vag-a nic nie wykazuje tylko jakis czujnik lewego koła, świece są sprawne. wymieniłem filtr paliwa i założyłem nowy akumulator bo stary szybko padał przy tak długim kręceniu.

Czytałem że to moze byc przekaznik swiec żarowych... co o tym sądzicie, bede wdzięczny za każdą sugestię.

Edytowane przez Dean_0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odkopie temat ,mam spiralke i kontrolke silnika ,wyszlo cos z przepustnica i pytanie jest takie czy przepustnica z oznaczeniem 03G 128063 G rozni sie od 03G 128063 A

Edytowane przez cubus00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pomoze ktos rozszyfrowac ta rożnicę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jako nowy na forum podpinam się do tematu.

Kupiłem autko 3 miesiące temu, niestety w ostatnim tygodniu kontrolka świec żarowych i spadek mocy. Po wyłączeniu i włączeniu silnika kontrolka gasła ale szybko zapalała się od nowa.

Po kilku takich zdarzeniach zapaliła się kontrolka silnika i tryb awaryjny non stop.

Mechanik zdiagnozował usterkę układu dolotowego, a po przejrzeniu mechanicznym wskazał na turbinę. Zaproponował czyszczenie za 600 zł a jak nie pomoże to nową lub regenerację za 1800 zł.

Podjechałem do innego mechanika (z polecenia), który zbadał turbinę i powiedział że mechanicznie wygląda ok i nie sądzi że to jest przyczyna natomiast problem pozostał. Niestety ma on komputer który obsługuje auto do 2007 roku:(. po rozebraniu i zebraniu wszystkiego autko na chwilę odzyskało moc ale po 2 godzinach kontrolka znowu się zapala i jest to samo. Akurat z tym wyjątkiem że po wyłączeniu i włączeniu silnika wszystko wraca do normy.

Macie jakieś pomysły? rozumiem że bez podłączenia do kompa się nie obejdzie ale możecie polecić jakiś dobry warsztat (nie aso) w Warszawie lub okolicach? tak żeby nie skasowali majątku

 

dzięki z góry

Zgaduje że

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez kompa się nie obejdzie,a za diagnozę poza aso zapłacisz 50-100zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, jako nowy na forum podpinam się do tematu.

Kupiłem autko 3 miesiące temu, niestety w ostatnim tygodniu kontrolka świec żarowych i spadek mocy. Po wyłączeniu i włączeniu silnika kontrolka gasła ale szybko zapalała się od nowa.

Po kilku takich zdarzeniach zapaliła się kontrolka silnika i tryb awaryjny non stop.

Mechanik zdiagnozował usterkę układu dolotowego, a po przejrzeniu mechanicznym wskazał na turbinę. Zaproponował czyszczenie za 600 zł a jak nie pomoże to nową lub regenerację za 1800 zł.

Podjechałem do innego mechanika (z polecenia), który zbadał turbinę i powiedział że mechanicznie wygląda ok i nie sądzi że to jest przyczyna natomiast problem pozostał. Niestety ma on komputer który obsługuje auto do 2007 roku:(. po rozebraniu i zebraniu wszystkiego autko na chwilę odzyskało moc ale po 2 godzinach kontrolka znowu się zapala i jest to samo. Akurat z tym wyjątkiem że po wyłączeniu i włączeniu silnika wszystko wraca do normy.

Macie jakieś pomysły? rozumiem że bez podłączenia do kompa się nie obejdzie ale możecie polecić jakiś dobry warsztat (nie aso) w Warszawie lub okolicach? tak żeby nie skasowali majątku

 

dzięki z góry

Zgaduje że

 

Śmiało możesz podjechać do Maciejka on ma komputer i zna wielu mechaników, którzy kupują u niego części do samochodów ponieważ prowadzi sklep z częściami. Myślę, że na pewno pomoże Ci w kwestii usterki.

http://forum.vw-passat.pl/members/17001-maciejek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i po problemie, przepływka wymieniona i autko znowu odzyskało moc:)

 

890 zł za część + robocizna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdzie robiłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cianciara service, na Fieldorfa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy mi tez dziś zapaliła się i mruga kontrolka świec żarowych oraz symbol silnika i napis "engine worko...." i co dziwne klima przestała chłodzić. Jak wyjchałem z domu wszystko było cacy. Jak miałem wracać to przy odpalaniu wyskoczyły powyższe rzeczy i klima przestała chłodzić.

 

 

Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-018-BKP.clb

Oznaczenie elementu SW: 03G 906 018 CD HW: 03G 906 018 CD

Komponent: R4 2.0l PPD1.5 G 9627

Weryfikacja: --H15--- Numer seryjny: VWZCZ000000000

Kodowanie: 0000072

Kod serwisu: WSC 00550 264 61878

VCID: 69D3C63540279650962

 

3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

19557 - Silnik klapy w kolektorze ssącym (V157)

P3101 - 009 - przerwa / zwarcie z masą - MIL zapalona

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 11100100

Priorytet błędu: 1

Częstość błędu: 6

Wew.licznik błędów: 206

Przebieg: 188880 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2013.06.07

Czas: 13:19:04

 

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 1920 /min

Tekst: 80 Nm

Prędkość: 0.0 km/h

Tekst: 0.0 %

Napięcie: 10.96 V

Tekst: 1016 Nm

Tekst: 64 Nm

 

18080 - Sterowanie wentylatora chłodnicy płynu chłodzącego 1

P1672 - 009 - przerwa/zwarcie z masą

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 00100100

Priorytet błędu: 0

Częstość błędu: 6

Wew.licznik błędów: 206

Przebieg: 188880 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2013.06.07

Czas: 13:19:05

 

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 1888 /min

Tekst: 40 Nm

Prędkość: 0.0 km/h

Tekst: 0.0 %

Napięcie: 13.56 V

Obciążenie: 9.8 %

Temperatura: 75.0*C

 

19558 - Silnik klapy w kolektorze ssącym (V157)

P3102 - 006 - brak sygnału - MIL zapalona

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 11100001

Priorytet błędu: 5

Częstość błędu: 5

Wew.licznik błędów: 206

Przebieg: 188884 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2013.06.07

Czas: 13:50:48

 

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 800 /min

Tekst: 24 Nm

Prędkość: 0.0 km/h

Tekst: 0.0 %

Napięcie: 12.32 V

Tekst: 1016 Nm

Tekst: 24 Nm

 

Kody gotowości: B/D

 

Jeździ i ma pełną moc. Jak odpuszczam gaz to słyszę syczenie, ale to chyba nadwrażliwość po przeczytaniu tematu :)

 

---------- Dodano o 17:01 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:27 ----------

 

na forum leona wyczytałem że ta klapa wywala bezpiecznik pod którym też jest klima.

 

 

bezpiecznik wymieniony, błedy wykasowane i klima chłodzi nic nie świeci się desce

czyli na tę chwilę wystarczyło wymienić bezpiecznik i mam nadzieję że nic innego nie wyjdzie za jakiś czas

Edytowane przez zarembaz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też miałem podobne objawy z tym że klima działała mi normalnie ale auto po zaświeceniu się silnika i spirali świec tracilo moc. Okazało się że w siłowniku który steruje klapą w kolektorze jest dziura i musiałem go wymienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość deidzi2d

Witam,

Mam dość dziwny problem z samochodem. Mianowicie Auto w pochmurną pogodę zaraz po włączeniu zapłonu wczytuje błąd.

Spróbuję wyjaśnić co i jak:

Auto stoi w garażu otwartym (bez drzwi), w nocy było pochmurnie, padał deszcz.

Wsiadam rano włączam zapłon i się zaczyna. Mruga kontrolka świec żarowych i wyświetla komunikat że silnik przeszedł w tryb awaryjny dodam, że jeszcze nie uruchomiłem samochodu.

Po przejechaniu (kiedyś 5km.) teraz 120 km 1.5h jazdy po zagaszeniu i odpaleniu wszystko wraca do normy.

W pogodny dzień wszystko jest OK

Po podpięciu komputera wyświetla informacje o nie wiarygodnym odczycie parametrów czujnika doładowania. Auto przestało u elektryka 2 tyg i nic skasował 600zł i dalej to samo. Chociaż ostatnio wywnioskował, że może być uszkodzony czujnik cicśnienia atmosferycznego. Spotkał się ktoś kiedyś z takim problemem? Czekam na odpowiedź...

Auto Passat B6 2.0 TDI 170KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności