Skocz do zawartości
Nol

Elastyczny łącznik rury wydechowej...

Rekomendowane odpowiedzi

No elegancko, to do kompletu wywal jeszcze katalizator, zaślep EGR i będziesz miał pełnię szczęścia... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, u mnie łącznik był już dziurawy,.

Tak z ciekawosci, to zaobserwowales moze roznice w spalaniu i szybkosci nagrzewania sie silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem auto w listopadzie i praktycznie już wtedy łącznik nadawał się do wymiany bo był lekko osmolony. Zrobiłem nim 8 tyś km i tego czasu zdążyła się w nim niezła dziurka wypalić. Po wymianie łącznika zrobiłem ledwo 50km więc to za mało żeby coś powiedzieć. Jedynie silnik może się ciut szybciej nagrzewać ale równie dobrze może to być złudzenie. Trudno się z tym określić. Jeśli zauważę jakieś zmiany które mogły by mieć związek z łącznikiem to zamelduję w tym temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jericho,

ja u siebie też wymieniałem łącznik (i tłumik środkowy), ale niestety nie ma żadnej różnicy w czasie nagrzewania się silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak z ciekawosci, to zaobserwowales moze roznice w spalaniu i szybkosci nagrzewania sie silnika?

 

Jednak żadnej różnicy. Tyle co turbinke mniej słychać. A spalanie takie samo. Ostatnio z EGR kombinowałem to może ciut wyższe jest. Na kompie i tak nie mogę zejść w średniej poniżej dychy. Ale to pewnie dlatego że tym autem nie da się oszczędzać :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na kompie i tak nie mogę zejść w średniej poniżej dychy.
To niezle ci przeklamuje skoro srednie masz kolo 7l ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znaczy nie do końca powiedziałem to co trzeba. Na codzień nie zejdę w mieście poniżej dychy bo wiadomo... elki, niedzielni kierowcy, śpiochy itp. zawsze za kimś się ślimaczę. Dziś np. wieczorem, prawie puste miasto to na kompie udało mi się zejść do 8,6l średniego spalania. A w korku to masakra 12-13l.

 

Wracając do tematu łączników... jak to samoróba coś zawsze musi być nie tak. Trochę krzywo przyspawałem i zależnie od pochylenia silnika czy czeguś tam układ wydechowy dudni o budę. Najbardziej daje się to we znaki przy cofaniu i dohamowaniu do skrzyżowań.

Teraz pytanie ile taki tani łącznik (30zł) z plecionką w środku i na zewnątrz może wytrzymać przebiegu? Niektórym ziomkom ponoć po 3 miechach padały, w sumie to by mi pasowało bo planuję kupić inwerter z tigiem i mógłbym poprawić swoją pacianinkę :D

Jak by nie było do paprania trzeba się pokornie przyznać, pokażę zdjęcia.

https://picasaweb.google.com/102006216712958043479/Passat02

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Na dniach (po Świętach oczywiście) chciałbym zająć się wibracjami/buczeniem. Zauważyłem, że gdy silnik trochę popracuje, powiedzmy przejadę koło 7km, wibracje są o wiele cichsze. Dodatkowo przy jeździe na nierównościach (no bo jakie są nasze drogi), przy równej prędkości i obrotach koło 1600, wibracje pojawiaja się czasem, w rytm dziur. Moje pytanie brzmi, czy ta zależność temp ma sens przy łączniku? Rozumiem, że gazy wylotowe są gorące/ciepłe i łącznik na starcie zimny. Miał ktoś podobnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten łączkin jest juz w kiepskim stanie, prawie że ledwo co się trzyma, czy on może mieć wpływ na drżenie drązka zmieny biegów ?? Bo poduszki są całe - nowe, a drązek jak drżał tak drży... Może ten łącznik ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak się ledwo trzyma to tak czy siak wymień:) wtedy będziesz miał pewnosć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko włąsnie problem w tym że czytałem ze ludzie ten łącznik zmieniają a on i tak po paru miesiącach jest taki jak wczesniej więc to sie mija z celem.. a łącznik był juz lekko naruszony zanim te drgania przyszły...

 

A ten element trzymający lewarek zmieny biegów ? Może on się wyrobił i dlatego te drgania i dzwięci ? Bo one dochodzą własnie z tego miejsca..

Edytowane przez fudik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko włąsnie problem w tym że czytałem ze ludzie ten łącznik zmieniają a on i tak po paru miesiącach jest taki jak wczesniej więc to sie mija z celem.
Tak sie dzieje, gdy wsadzamy lacznik kiepskiej jakosci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Acha, chyba że tak.. CHociaż i tak narazie się wstrzymam z wymianą, bo to chyba nie wpływa na drganie lewarka zmiany biegów z tego co rozmawiałem z innymi.. A z tym do ładu dojść nie moge, bo poduchy całe 1 tylko pod silnikiem stara została ale wygląda ok a tu zmian nie ma zadnych ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Acha, chyba że tak.. CHociaż i tak narazie się wstrzymam z wymianą, bo to chyba nie wpływa na drganie lewarka zmiany biegów

 

jak najbardziej wpływa na drgania lewarka, ponieważ uszkodzony łącznik przenosi drgania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo poduszki są całe - nowe
jeżeli nie oryginały, to przeważnie przenoszą więcej drgań iż stare.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poduszki z febi wsadzone są ale nie pomogło to za wiele. Ok zrobie ten łącznik i zobacze. Jaki łącznik polecacie i w jakiej cenie ktoś wie moze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Oddałem auto do znajomego mechanika. Miał wymienić łącznik elastyczny. Zadzwonił do mnie po chwili, że łącznik jest cały, sprężyna / to coś w środku też. Odradził wymianę. Sprawdził również poduszki, sa OK. Szukał dwa dni skąd się bierze to burzenie i nic. Zastanawiam się co to może być. Jak silnik jest zimny, to słychać mocno, im cieplej tym ciszej. Czy poza widocznym pęknięciem czy wydostającymi się spalinami, można zdiagnozować uszkodzenie, które powoduje wibracje? Już myślałem, że będzie spokój :/ Na drążku zmiany biegów czuć wtedy wibracje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Oddałem auto do znajomego mechanika. Miał wymienić łącznik elastyczny. Zadzwonił do mnie po chwili, że łącznik jest cały, sprężyna / to coś w środku też. Odradził wymianę. Sprawdził również poduszki, sa OK. Szukał dwa dni skąd się bierze to burzenie i nic. Zastanawiam się co to może być. Jak silnik jest zimny, to słychać mocno, im cieplej tym ciszej. Czy poza widocznym pęknięciem czy wydostającymi się spalinami, można zdiagnozować uszkodzenie, które powoduje wibracje? Już myślałem, że będzie spokój :/ Na drążku zmiany biegów czuć wtedy wibracje.

 

Mam to samo buczy strasznie a to złacze elastyczne strasznie okopcone spalinami. Stawiam jednak że to felerne jest złacze i czas na jego wymianę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie u mnie niedługo też szykuje się wymiana łącznika. Gdzie polecacie zakupić oryginał? Najlepiej połączony z rura odrazu bo planuję wywalić kata przy okazji;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wczoraj spróbowałem docisnąć łącznik nogą i żonka słuchała w aucie. Po lekkiej przygazówce, dźwięk się zmieniał, gdy dociskałem. Mam pytanie, czy objawy uszkodzonego łącznika będą bardziej słyszalne na zimnym silniku? U mnie do podniesienia się wskazówki temp jest głośno, później cisza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności