michal_tmi Zgłoś #281 Napisano 6 Listopada 2012 Witam. Mam zamiar wstawić sobie dodatkowy łącznik elastyczny przy okazji wymiany rozwalonego oryginalnego. Wcześniej pisał ktoś o zastosowaniu dodatkowego wieszaka, no i właśnie z tego co wyczytałem miałby być on mocowany do skrzyni biegów. Czy nie przeszkadza to, że skrzynia drży razem z silnikiem? Jak to w ogóle miałby by wyglądać? Miałby być to wieszak czy wspornik? Zamontowany pomiędzy silnikiem a złączem, czy może między złączem a tłumikiem środkowym? Z moich obserwacji skrzyni (mam 6 biegowego manuala) doszedłem do wniosku, że jest możliwość dokręcenia do niej płaskownika i zastosowanie wieszaka/wspornika. Czy dobrze kombinuję? Może ktoś ma jakieś zdjęcia takiego rozwiązania albo może opisać/narysować jak to wykonać? Czy może nie montować żadnego wspornika/wieszaka tylko czy nie dostanie wtedy po dupie to pierwsze złącze elastyczne? Za wszelkie odpowiedzi WIELKIE dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam626GD Zgłoś #282 Napisano 9 Listopada 2012 (edytowane) Trochę mi śmierdziało więc pojechałem do tłumikarza na wymianę łącznika w Skoda Superb(Passat B5) TDI AWX. . Wspawali uniwersalny łącznik. Roboty przy tym sporo. Rozcieli rurę wydechu pod podłogą, odkręcili flanszę od Turbo. Sporo było problemu aby wyjąć całość - ale po odkręceniu poduszek pod skrzynią i podlewarowaniu skrzyni do góry wyciągneli dołem. Wtedy gość całość zamontował w takim urządzeniu które umożliwiało montaż pod tym samym kątem - tzn z jednej strony flansze przymocował do urządzenia a rurę z drugiej strony wspawał do uchwytu urządzenia. Nastepnie wyciął łącznik i pod tym samym kątem wspawał uniwersalny. Dzięki temu kąt rury pozostał ten sam. Chyba jest to dobrze zrobione bo nic mi nie stuka ani nie brzęczy. Wymiana kosztowała mnie 250PLN bez faktury z ich częścią (Warszawa), Jeśli faktura to +23%. Łącznik kosztuje około 40PLN na allegro więc to wychodzi ze 210PLN netto za samą robotę. moim zdaniem drogo. A jak wy sądzicie? Tak wyglądał stary łącznik Edytowane 9 Listopada 2012 przez Adam626GD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek727 Zgłoś #283 Napisano 9 Listopada 2012 Wymiana kosztowała mnie 250PLN bez faktury z ich częścią (Warszawa), Jeśli faktura to +23%. Łącznik kosztuje około 40PLN na allegro więc to wychodzi ze 210PLN netto za samą robotę. moim zdaniem drogo. A jak wy sądzicie? Tak wyglądał stary łącznik [ATTACH=CONFIG]91882[/ATTACH] Jesli taki lacznik Ci wspawali to mozesz sie przygotowac na ta sama operacje zaraz po zimie.Zasada,ze tanie mieso to psy jedza w 99% sie niestety sprawdza(uprzedze dzialaczy animals ze moje psy jedza lepiej niz ja ;P ).W b4 wymienialem lacznik 3 razy w roku zanim nie kupilem sam za 120 zeta.Trzyma do dzis a minely juz 3 lata Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam626GD Zgłoś #284 Napisano 9 Listopada 2012 Ten łącznik który pokazałem to oryginał a samochod jest z 2004 więc taki zły to nie jest. A wspawali mi zupełnie inny - polski i bez tej sprężyny. Z dłuższą siatką Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek727 Zgłoś #285 Napisano 9 Listopada 2012 Ten łącznik który pokazałem to oryginał a samochod jest z 2004 więc taki zły to nie jest. A wspawali mi zupełnie inny - polski i bez tej sprężyny. Z dłuższą siatką Chodzilo mi o lacznik za 40 zeta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam626GD Zgłoś #286 Napisano 9 Listopada 2012 po 40 zeta są na allegro i piszą że to dobry polski produkt. Ile kosztuje ten który mi wsadzili - nie wiem, ale dali pisemną gwarancję na rok. Sądze że takie łączki chodzą właśnie po 40zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam626GD Zgłoś #287 Napisano 12 Listopada 2012 Nie potwierdzam - mam polską i nie ma żadnych wibracji. No chyba że ktoś krzywo wspawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pokut Zgłoś #288 Napisano 29 Listopada 2012 a czy istnieje taka możliwosc, że przez uszkodzony łacznik elastyczny samochód stracił moc ? łącznik jest kompletnie przerwany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #289 Napisano 30 Listopada 2012 witam wstawilem lacznik drugi na prostej rurze tlumika i ok jest cisza ale tlumik lata jak sie go wezmie reka jak k........ na boki , czy dac jakis wpornik czy tak ma byc ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #290 Napisano 30 Listopada 2012 witam wstawilem lacznik drugi na prostej rurze tlumika i ok jest cisza ale tlumik lata jak sie go wezmie reka jak k........ na boki , czy dac jakis wpornik czy tak ma byc ? Któryś z kolegów wcześniej pisał właśnie o tym, że trzeba dać dodatkowy wspornik. Tylko zastanawiam się do czego go przymocować, bo jedyne miejsce które bez większej rzeźby można by zastosować to skrzynia biegów, tylko czy jest sens do niej to montować? a czy istnieje taka możliwosc, że przez uszkodzony łacznik elastyczny samochód stracił moc ? łącznik jest kompletnie przerwany Raczej nie, spaliny po prostu uciekają na boki. Łącznik jest już za łopatkami wirnika turbiny więc wpływ ma na nią żaden. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #291 Napisano 30 Listopada 2012 wlasnie dalem wspornik, zrobilem go z klucza do szlifierki,do skrzyni przykrecilem jedna strone a druga po wygieciu przyspawalem do rury tlumika , drgania sa mniejsze bez wspornika ze wspornikiem jakby wieksze i cos jakby buczalo, mysle ze poduchy do wymiany pod silnikiem , sa jeszcze ori ale maja 240 nalatane , jak chodzi na luzie to troche poduchy wibruja jak sie da lakko gazu stoja w miejscu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #292 Napisano 30 Listopada 2012 do skrzyni przykrecilem jedna strone a druga po wygieciu przyspawalem do rury tlumika a nie dałeś tam żadnej gumy? wydaje mi się że miałoby to być zrobione na zasadzie wieszaka takiego jak tłumiki metal(przykręcony do skrzyni)-guma(jakiś wieszak gumowy)-metal (dospawany do rury) bo inaczej będzie drgania przenosiło z wydechu na skrzynie i w drugą strone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #293 Napisano 2 Grudnia 2012 czy ma moze ktos podobny wspornik zamontowany czy tylko sama plecionke , i czy tez tlumik tak lata jak u mnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #294 Napisano 2 Grudnia 2012 Witam A czy mieliście różnice w wibracjach / efektach dźwiękowych różniących się w zależności od temp silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #295 Napisano 2 Grudnia 2012 Ja we wtorek jadę na wymianę łącznika i wspawanie dodatkowego więc co do efektów wypowiem się wtedy ale u mnie jak silnik jest zimny wibracje na postoju są niewielkie natomiast jak się nagrzeje to są silne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #296 Napisano 2 Grudnia 2012 A u mnie jest na odwrót. Jak jest zimno / zimny, to buczy nie miłosiernie. Słychać tylko w środku, obroty ok 1600, autem nie telepie, raczej mrowi. Słychać ewidentnie od strony pasażera i pod nogami. Jak się nagrzeje, to jest cisza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacussi Zgłoś #297 Napisano 5 Stycznia 2013 Witam, podpinam się pod temat. Jakiś czas temu po przejechaniu sporej trasy pojawił się u mnie problem, auto zaczeło kopcić przy mocnym dodaniu gazu (chmara czarnego dymu) czy to w miejscu czy w jeździe i auto zaczeło szarpać nie mocno ale dość odczuwalnie, szarpie w momencie kiedy powoli dodaje gazu (nagle przyśpiesza poczym wraca do normy itd.), towarzyszy temu dźiwny dźwięk, jakby dmuchawy się załączyły natomiast tylko od strony pasażera, tzn. w momencie tego nagłego przyśpieszenia (przy lekkim dodaniu gazu) włącza się właśnie ten dźwięk. Jako zielony nie mam zbytnio o tym pojęcia ale jednak zajrzałem pod maske, zdjąłem pokrywe a tam rzuciło mi się w oczy, że złączka elastyczna po lewej stronie silnika jest pęknięta. Załączam fotke: 1. 2. Dodam, że samochód nie stracił na mocy i poza tym wydaję się być wszystko ok. Pytanie do was, czy ta złączka może być powodem tych dolegliwośći? czy może to będzie coś innego np. turbo? Kolega w dziale "Pytania nowego użytkownika" napisał, że dźwięk może być spowodowany tym. Natomiast jakie dolegliwości ku temu mogą towarzyszyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #298 Napisano 5 Stycznia 2013 Pytanie do was, czy ta złączka może być powodem tych dolegliwośći? czy może to będzie coś innego np. turbo? Nię będzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacussi Zgłoś #299 Napisano 5 Stycznia 2013 Nię będzie. Dziękuje za jakże wyczerpującą odpowiedź, Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #300 Napisano 5 Stycznia 2013 Dziękuje za jakże wyczerpującą odpowiedź, Pozdrawiam. Kolego to jest tylko kawałek rurki (tyle że wykony tak aby był elastyczny) Za nim masz tylko rury i tłumiki. Nasz silnik jest tak skonstruowany, że nawet jakbyś miał za turbo tylko kawałek rurki wyprowadzonej pod samochód to oprócz efektów dźwiękowych nie będzie miało to żadnego wpływu (albo naprawdę minimalny) na silnik. To nie jest dwusów którego wydech jest tak skonstruowany żeby nie wywiewało mieszanki paliwowo-powietrznej do wydechu. Nie ma tam również żadnej sondy lambda (jak w benzyniakach) ani czujników różnicy ciśnień (jak w TDI wyposażonych z DPF) które wysyłały by dane do sterownika silnika. Rozerwana siatka może, ale nie musi powodować drgania wydechu przenoszone na budę. Piszę, że nie musi bo u moich teściów w pasku siatka jest rozerwana identycznie jak u Ciebie a wibracji żadnych. P.s. Napisałem to bo wyczułem sarkazm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach