Skocz do zawartości
Nol

Elastyczny łącznik rury wydechowej...

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj wywaliłem wybebeszonego kata a na jego miejsce jest wspawany uniwersalny BOSAL do 3,0 l. Nareszcie nastała cisza i brak doznań węchowych Pb95 a zwłaszcza przy odpalaniu w garażu. Ale po kolei może komus moja historia się przyda.Miesiąc temu zakupiłem łącznik elastyczny/potocznie zwany plecionką/ i udałem sie do warsztatu na jej wymianę bo stara pomału ulegała degradacji.Po wycięciu starej mechanik stwierdził,że trzeba rownież wybebeszyc kata bo środek jest w drobnych kawałkach.Po wspawaniu nowej plecionki i oczyszczeniu środka kata/dodam,że wydech fabryczny a na blacie 226 tys km/ odpaliłem paska i w drogę!!!Po przejechaniu kilkuset metrów miałem jazdy dosyć!!!Na każdym biegu w przedziale obr od 2200 do 2800 rezonans,dźwięk startującego samolotu!!!Ponadto na biegu jałowym niestabilne obroty,czego przedtem nie było nie wspominając o śmierdzącej benzynie wywalanej z ostatniego tłumika. W końcu zdecydowałem się na wywalenie pustego kata,bo sądzilem,że rezonans w opisanym w/w zakresie obr jest od pustego kata. Po wymianie na BOSALA jazda probna i moje niemiłe zaskoczenie. Rezonans jak był tak jest dalej. Powrót na warsztat i fachowa rada P.mechanika wymienić plecionkę na krótszą,tzn100/55mm,poniewaz ja miałem założoną dłuższą,tzn 150/55mm ponieważ w sklepie motoryzacyjnym taką mi wyszukał sprzedawca.Po wspawaniu krótszej błoga cisza przy przyspieszaniu,zero rezonansu.Tak więc Koledzy mała rzecz narobiła takiego bigosu!!!Chciałbym na zakonczenie mojego postu dodac,że w/w elementy wymieniał mi profesionalnie P.Andrzej Gruchot z Ludwikowa koło Antonina leżącego w powiecie kaliskim.Pozdrawiam!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja znalazłem coś takiego.

http://www.allegro.pl/item1033304735_tlumik_zrob_to_sam_wszystkie_rozmiary.html

 

Wydaje się, że to ciekawy pomysł głównie z faktu, że nie trzeba nic spawać.

Czy ktoś z bardziej doświadczonych klubowiczów mógłby się wypowiedzieć w temacie.

 

Chodzi mi o zamontowanie tego łącznika gdzieś na prostym odcinku rury jako dodatkowy (zgodnie z pomysłem podsuniętym przez hha).

Zakładam opcję 55/200 + złączka typu VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie cco myślicie ,żeby zamiast plecionki polączyc go takim złączem?

Można takie cos robic?Czy ta plecionka ma cos w srodku czego nie ma ten oring?

 

2a8n9n6.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie cco myślicie ,żeby zamiast plecionki polączyc go takim złączem?

 

Teoretycznie się da, ale praktycznie nie wyda ponieważ plecionka ma kompensować drgania i rozszerzalność metalu pod wpływem dość wysokiej temperatury. Jak to szczepisz na "sztywno" to nie wiem co się z wydechem będzie dziać - może coś wyrwie...

Niech się wypowiedzą fachowcy - moje zdanie znasz

Pozdrawiam - kosiad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak w temacie "Elastyczny łącznik rury wydechowej... " nie sztywny.drgania ,rezonans, wibracje,itp pozdrawiam sorry kosiad spóżniłem sie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja znalazłem coś takiego.

http://www.allegro.pl/item1033304735..._rozmiary.html

 

Wydaje się, że to ciekawy pomysł głównie z faktu, że nie trzeba nic spawać.

Czy ktoś z bardziej doświadczonych klubowiczów mógłby się wypowiedzieć w temacie.

 

Chodzi mi o zamontowanie tego łącznika gdzieś na prostym odcinku rury jako dodatkowy (zgodnie z pomysłem podsuniętym przez hha).

Zakładam opcję 55/200 + złączka typu VW.

Dokładnie od tego użytkownika zamawiałem elementy tj. łącznik 55x105 (peszel w środku) do spawania i dodatkowo 55x200 na obejmy. Wysyłka expresowa i miła rozmowa tel. Dzisiaj wyciągnąłem zestaw rur z katalizatorem i pojechałem do spawacza. Pospawał i zacząłem montować. Uciąłem rurę na prostym odcinku w miejscu łączenia sztywnego po środku auta. Oczywiście nie obyło się bez problemów bo po zmontowaniu do kupy przedni kawałek z katalizatorem zwisa i delikatnie stuka o łapę skrzyni biegów :(. To oczywiście normalne że opadło, bo są teraz dwa elastyki w tym jeden 200mm. Wiem że to rozwiązanie wydłuży czas pracy elastyka przy turbo, ale muszę dorobić jakiś dodatkowy wspornik który podniesie rurę o około 1-2cm tak aby nie stukała po łapie. Planuję dorobić jakiś bolec koło skrzyni tak aby móc podwiesić na gumie rurę za katalizatorem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy próbował ktoś może / z jakim skutkiem wstawiać nowy zamiennik Bosala ( 099-959 )?

w Intercarsie za 612,- a na aledrogo 430,-

http://www.allegro.pl/item1040452098...w_1_9_tdi.html

 

masz diesla. wiec zamiast kata wstaw rure. a lacznik mozna kupic za niecale 80zl i tylko jego wymienic jesli cos sie z nim dzieje nie tak. i masz prawie 300zl w kieszeni efekt ten sam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak to szczepisz na "sztywno" to nie wiem co się z wydechem będzie dziać - może coś wyrwie...

Niech się wypowiedzą fachowcy - moje zdanie znasz

Przy połączeniu "na sztywno" to po pewnym czasie puszczaja śruby przy kolektorze silnika - dalej chyba nie muszę tłumaczyć. Kumpel juz to zagadnienie przerabiał :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy połączeniu "na sztywno" to po pewnym czasie puszczaja śruby przy kolektorze silnika

 

Też tak myślałem że coś się up.... tylko nie wiedziałem co pierwsze puści, bo nie widziałem takiego przypadku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po pewnym czasie puszczaja śruby przy kolektorze

Puszczają, czy po prostu się urywają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jemu jedna się urwała i jedna się odkręciła prawie całkowicie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

 

Mam pytanko, czy ten łącznik elastyczny jest na stałe zespawany między kolektora dwururką a katem?. Czy istnieje jakaś szansa wymiany samego łącznika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witajcie koledzy własnie tak czytam wasze problemy z tym łącznikem otuz mam w aucie swoim 1.9 tdi 130 koni i jestem własnie po wymianie tego i powiem tak jest troche przy tym pracy ale Ja wymontowałem cały wydech ale tylko ten co ma elastyczny łącznik i kat potem ustawiłem tak jak jest przykrecony do turbiny i zaznaczyłem potem przymierzyłem nowy i stary odciołem fleksem i nie ruszając rur wspawałem łącznik elastyczny po zmontowaniu go do auta musiałen tylko lekko rure przegiąć i zmontowałem to w całosc i wszystko pasowało i zero drgan zero stuków o poduchy tu jest tylko kwestia dobrego ustawienia rur i wycięcie starego i wstawienie nowego

Edytowane przez stasio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem spawany łącznik jakieś 3me temu wspawali mi mniejszą tą siatkę bo nie chciało im się jechać po większa. Teraz coś mi buczy(przy ok 1800 obrotów jak żwawiej przyspieszam)-więc chyba jakiś spaw puścił . Pytanie to czy spawać to ponownie (u innego mechanika) czy dokupić nowy łącznik rozmiarowo podobny do originalnego i go wspawać?

a może coś takiego?

 

http://www.allegro.pl/item1087955403_katalizator_zamiennik_audi_a4_a6_vw_passat_19tdi.html

 

Pozdrawiam

Edytowane przez devil-80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz coś mi buczy(przy ok 1800 obrotów jak żwawiej przyspieszam)

 

Mam identyczny problem. Wyeliminowałem zawieszenie, poduszki, nieszczelność wydechu gdzieś dalej. Mam pytanie czy te buczenie występuje u Ciebie przy gazowaniu auta na biegu jałowym? W moim pojawia się to tylko pod obciążeniem - przy mocniejszym przyspieszaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki rozmiar oryginalny złącza elastycznego ?? średnica moje rury wydechowej jest 61 a długość plecionki jest 110 mm czyli kupić 55x110 i ta złączka wchodzi tak jakbym w środek rury ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość iwan86

Panowie a ja licze na wasza pomoc. Przeczytalem wszystkie watki juz dotyczace "buczenia" wydechu i w wiekszosci przypadkow wymiana poduszek pomogla. W moim rowniez niby jest podobnie poza buczeniem i drzeniem wydechu bardzo intensywnego.

 

Otoz na poczatek nie zapoznalem sie z info na forum gdzie wiekszosc z was odbyla juz wymiany poduszek w swoich Pasatach. Ogolnie posiadam 1.9tdi AFN 98 rok. No coz moj blad. w celu wymiany poduszek udalem sie do jednego ze sklepow z czesciami, owszem mieli i kupilem TOPRAN - HAINS PRINCE czy jakos tak cena za dwie po rabatach, 165zl, kupione, zakladamy, zalozone, odpalamy....no i wlasnie, czulem sie jakbym jechal wozem drabiniastym dragania calej tapicercki w srodku porownywalne z jazda miejskim pksem.

Dodam tylko ze diagnoza padla na poduszki gdyz ta rura co idzie od Turbiny razem z plecionka i katem oraz tym calym elementem dochodzacym do pierwszego laczenia(konczy sie kawalek za skrzynia) tak drgala ze nie do wiary poprostu...

Po felernych poduszkach przewertowalem jeszcze raz forum i odnalazlem hasło pt "Corteco". Co prawda oryginaly moglem miec w dobrej cenie bo za 540 zl ale stwierdzilem ze jak polecacie tutaj Corteco to i je zakupilem. Dodatkowo doszla jeszcze przy okazji poduszka pozioma pod skrzynie, wymieniamy, odpalamy i powiem wam ze nic nie drzy czy stuka...naprawde jest okej. Tyle tylko ze problem z drzacym wydechem pozostal...czytam kolejne watki dotyczace tego elastycznego lacznika i tak sobie teraz mysle czy to moze byc ewidentnie jego wina...ja wiem ze prawie caly wydech sie na nim opiera, na jego wlasnie elastycznosci...ale nie jest on popekany nigdzie, fakt ze to jeszcze oryginal, no ale wiem ze wiek swoje robi rowniez, a gdzies ktos napisal ze czesto padaja wlasnie i poduszki i lacznik a jedno wymusza na drugim awarie...

Czy sugerujecie zebym sie szarpna na wymiane tego lacznika czy cos innego moze wchodzic w gre?

Czy dwumas moze przenosic takie drgania na wydech? bo zauwazylem ostatnio ze zadko ale zdarzy sie mi nie moc wrzucic biegu przy wcisnietym sprzegle, wtedy puszczam sprzeglo wciskam i wchodzi normalnie.

A co do ogranicznika z przodu(to nie jest poduszka zadna) tego pod kolem pasowym to silnik nie ma prawa na niej spoczywac i naciskac na ta gume czy sie awet na niej opierac, po to jest wlasnie regulacja aby to tak ustawic, jesli sie nieda tzn ze do wymiany sa juz niestety poduszki.

 

Wiec co sugerujecie Ludziska?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie a ja licze na wasza pomoc. Przeczytalem wszystkie watki juz dotyczace "buczenia" wydechu i w wiekszosci przypadkow wymiana poduszek pomogla. W moim rowniez niby jest podobnie poza buczeniem i drzeniem wydechu bardzo intensywnego.

 

Tyle tylko ze problem z drzacym wydechem pozostal...czytam kolejne watki dotyczace tego elastycznego lacznika i tak sobie teraz mysle czy to moze byc ewidentnie jego wina...ja wiem ze prawie caly wydech sie na nim opiera, na jego wlasnie elastycznosci...ale nie jest on popekany nigdzie, fakt ze to jeszcze oryginal, no ale wiem ze wiek swoje robi rowniez, a gdzies ktos napisal ze czesto padaja wlasnie i poduszki i lacznik a jedno wymusza na drugim awarie...

Czy sugerujecie zebym sie szarpna na wymiane tego lacznika czy cos innego moze wchodzic w gre?

 

 

Jeśli wydech drży to raczej plecionka do wymiany. Złącze elastyczne nie musi być popękane - z czasem sztywnieje i elastyczne pozostaje tylko z nazwy. Poszukaj wątków o zamienniku katalizatora w TDI, zamów na allegro kompletny zamiennik kata (plecionka+rura zamiast kata), zyskasz nową plecionkę a pozbędziesz sie przy okazji katalizatora (bez cięcia i spawania).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam... Mam pytanie odnosnie lacznika, tylko nie elastycznego :)

 

?acznik.jpg

 

Czy jak ten lacznik jest dziurawy to zwiekszy sie spalanie lub silnik to jakos odczuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności