jurekjp Zgłoś #181 Napisano 11 Maja 2010 Dzisiaj wywaliłem wybebeszonego kata a na jego miejsce jest wspawany uniwersalny BOSAL do 3,0 l. Nareszcie nastała cisza i brak doznań węchowych Pb95 a zwłaszcza przy odpalaniu w garażu. Ale po kolei może komus moja historia się przyda.Miesiąc temu zakupiłem łącznik elastyczny/potocznie zwany plecionką/ i udałem sie do warsztatu na jej wymianę bo stara pomału ulegała degradacji.Po wycięciu starej mechanik stwierdził,że trzeba rownież wybebeszyc kata bo środek jest w drobnych kawałkach.Po wspawaniu nowej plecionki i oczyszczeniu środka kata/dodam,że wydech fabryczny a na blacie 226 tys km/ odpaliłem paska i w drogę!!!Po przejechaniu kilkuset metrów miałem jazdy dosyć!!!Na każdym biegu w przedziale obr od 2200 do 2800 rezonans,dźwięk startującego samolotu!!!Ponadto na biegu jałowym niestabilne obroty,czego przedtem nie było nie wspominając o śmierdzącej benzynie wywalanej z ostatniego tłumika. W końcu zdecydowałem się na wywalenie pustego kata,bo sądzilem,że rezonans w opisanym w/w zakresie obr jest od pustego kata. Po wymianie na BOSALA jazda probna i moje niemiłe zaskoczenie. Rezonans jak był tak jest dalej. Powrót na warsztat i fachowa rada P.mechanika wymienić plecionkę na krótszą,tzn100/55mm,poniewaz ja miałem założoną dłuższą,tzn 150/55mm ponieważ w sklepie motoryzacyjnym taką mi wyszukał sprzedawca.Po wspawaniu krótszej błoga cisza przy przyspieszaniu,zero rezonansu.Tak więc Koledzy mała rzecz narobiła takiego bigosu!!!Chciałbym na zakonczenie mojego postu dodac,że w/w elementy wymieniał mi profesionalnie P.Andrzej Gruchot z Ludwikowa koło Antonina leżącego w powiecie kaliskim.Pozdrawiam!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chwalec Zgłoś #182 Napisano 12 Maja 2010 A ja znalazłem coś takiego. http://www.allegro.pl/item1033304735_tlumik_zrob_to_sam_wszystkie_rozmiary.html Wydaje się, że to ciekawy pomysł głównie z faktu, że nie trzeba nic spawać. Czy ktoś z bardziej doświadczonych klubowiczów mógłby się wypowiedzieć w temacie. Chodzi mi o zamontowanie tego łącznika gdzieś na prostym odcinku rury jako dodatkowy (zgodnie z pomysłem podsuniętym przez hha). Zakładam opcję 55/200 + złączka typu VW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KRUPIER Zgłoś #183 Napisano 27 Maja 2010 Panowie cco myślicie ,żeby zamiast plecionki polączyc go takim złączem? Można takie cos robic?Czy ta plecionka ma cos w srodku czego nie ma ten oring? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #184 Napisano 27 Maja 2010 Panowie cco myślicie ,żeby zamiast plecionki polączyc go takim złączem? Teoretycznie się da, ale praktycznie nie wyda ponieważ plecionka ma kompensować drgania i rozszerzalność metalu pod wpływem dość wysokiej temperatury. Jak to szczepisz na "sztywno" to nie wiem co się z wydechem będzie dziać - może coś wyrwie... Niech się wypowiedzą fachowcy - moje zdanie znasz Pozdrawiam - kosiad Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaksiu1971 Zgłoś #185 Napisano 27 Maja 2010 Tak jak w temacie "Elastyczny łącznik rury wydechowej... " nie sztywny.drgania ,rezonans, wibracje,itp pozdrawiam sorry kosiad spóżniłem sie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kema Zgłoś #186 Napisano 27 Maja 2010 A ja znalazłem coś takiego.http://www.allegro.pl/item1033304735..._rozmiary.html Wydaje się, że to ciekawy pomysł głównie z faktu, że nie trzeba nic spawać. Czy ktoś z bardziej doświadczonych klubowiczów mógłby się wypowiedzieć w temacie. Chodzi mi o zamontowanie tego łącznika gdzieś na prostym odcinku rury jako dodatkowy (zgodnie z pomysłem podsuniętym przez hha). Zakładam opcję 55/200 + złączka typu VW. Dokładnie od tego użytkownika zamawiałem elementy tj. łącznik 55x105 (peszel w środku) do spawania i dodatkowo 55x200 na obejmy. Wysyłka expresowa i miła rozmowa tel. Dzisiaj wyciągnąłem zestaw rur z katalizatorem i pojechałem do spawacza. Pospawał i zacząłem montować. Uciąłem rurę na prostym odcinku w miejscu łączenia sztywnego po środku auta. Oczywiście nie obyło się bez problemów bo po zmontowaniu do kupy przedni kawałek z katalizatorem zwisa i delikatnie stuka o łapę skrzyni biegów . To oczywiście normalne że opadło, bo są teraz dwa elastyki w tym jeden 200mm. Wiem że to rozwiązanie wydłuży czas pracy elastyka przy turbo, ale muszę dorobić jakiś dodatkowy wspornik który podniesie rurę o około 1-2cm tak aby nie stukała po łapie. Planuję dorobić jakiś bolec koło skrzyni tak aby móc podwiesić na gumie rurę za katalizatorem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tofana Zgłoś #187 Napisano 27 Maja 2010 Czy próbował ktoś może / z jakim skutkiem wstawiać nowy zamiennik Bosala ( 099-959 )? w Intercarsie za 612,- a na aledrogo 430,- http://www.allegro.pl/item1040452098_nowy_katalizator_awg_audi_vw_1_9_tdi.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertAVF Zgłoś #188 Napisano 27 Maja 2010 Czy próbował ktoś może / z jakim skutkiem wstawiać nowy zamiennik Bosala ( 099-959 )?w Intercarsie za 612,- a na aledrogo 430,- http://www.allegro.pl/item1040452098...w_1_9_tdi.html masz diesla. wiec zamiast kata wstaw rure. a lacznik mozna kupic za niecale 80zl i tylko jego wymienic jesli cos sie z nim dzieje nie tak. i masz prawie 300zl w kieszeni efekt ten sam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #189 Napisano 27 Maja 2010 Jak to szczepisz na "sztywno" to nie wiem co się z wydechem będzie dziać - może coś wyrwie...Niech się wypowiedzą fachowcy - moje zdanie znasz Przy połączeniu "na sztywno" to po pewnym czasie puszczaja śruby przy kolektorze silnika - dalej chyba nie muszę tłumaczyć. Kumpel juz to zagadnienie przerabiał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #190 Napisano 28 Maja 2010 Przy połączeniu "na sztywno" to po pewnym czasie puszczaja śruby przy kolektorze silnika Też tak myślałem że coś się up.... tylko nie wiedziałem co pierwsze puści, bo nie widziałem takiego przypadku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #191 Napisano 28 Maja 2010 po pewnym czasie puszczaja śruby przy kolektorze Puszczają, czy po prostu się urywają? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #192 Napisano 28 Maja 2010 Jemu jedna się urwała i jedna się odkręciła prawie całkowicie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
german21 Zgłoś #193 Napisano 31 Maja 2010 cześć Mam pytanko, czy ten łącznik elastyczny jest na stałe zespawany między kolektora dwururką a katem?. Czy istnieje jakaś szansa wymiany samego łącznika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stasio Zgłoś #194 Napisano 31 Maja 2010 (edytowane) witajcie koledzy własnie tak czytam wasze problemy z tym łącznikem otuz mam w aucie swoim 1.9 tdi 130 koni i jestem własnie po wymianie tego i powiem tak jest troche przy tym pracy ale Ja wymontowałem cały wydech ale tylko ten co ma elastyczny łącznik i kat potem ustawiłem tak jak jest przykrecony do turbiny i zaznaczyłem potem przymierzyłem nowy i stary odciołem fleksem i nie ruszając rur wspawałem łącznik elastyczny po zmontowaniu go do auta musiałen tylko lekko rure przegiąć i zmontowałem to w całosc i wszystko pasowało i zero drgan zero stuków o poduchy tu jest tylko kwestia dobrego ustawienia rur i wycięcie starego i wstawienie nowego Edytowane 31 Maja 2010 przez stasio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
devil-80 Zgłoś #195 Napisano 30 Czerwca 2010 (edytowane) Ja miałem spawany łącznik jakieś 3me temu wspawali mi mniejszą tą siatkę bo nie chciało im się jechać po większa. Teraz coś mi buczy(przy ok 1800 obrotów jak żwawiej przyspieszam)-więc chyba jakiś spaw puścił . Pytanie to czy spawać to ponownie (u innego mechanika) czy dokupić nowy łącznik rozmiarowo podobny do originalnego i go wspawać? a może coś takiego? http://www.allegro.pl/item1087955403_katalizator_zamiennik_audi_a4_a6_vw_passat_19tdi.html Pozdrawiam Edytowane 30 Czerwca 2010 przez devil-80 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
diesel969 Zgłoś #196 Napisano 15 Lipca 2010 Teraz coś mi buczy(przy ok 1800 obrotów jak żwawiej przyspieszam) Mam identyczny problem. Wyeliminowałem zawieszenie, poduszki, nieszczelność wydechu gdzieś dalej. Mam pytanie czy te buczenie występuje u Ciebie przy gazowaniu auta na biegu jałowym? W moim pojawia się to tylko pod obciążeniem - przy mocniejszym przyspieszaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #197 Napisano 30 Września 2010 Jaki rozmiar oryginalny złącza elastycznego ?? średnica moje rury wydechowej jest 61 a długość plecionki jest 110 mm czyli kupić 55x110 i ta złączka wchodzi tak jakbym w środek rury ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość iwan86 Zgłoś #198 Napisano 16 Października 2010 Panowie a ja licze na wasza pomoc. Przeczytalem wszystkie watki juz dotyczace "buczenia" wydechu i w wiekszosci przypadkow wymiana poduszek pomogla. W moim rowniez niby jest podobnie poza buczeniem i drzeniem wydechu bardzo intensywnego. Otoz na poczatek nie zapoznalem sie z info na forum gdzie wiekszosc z was odbyla juz wymiany poduszek w swoich Pasatach. Ogolnie posiadam 1.9tdi AFN 98 rok. No coz moj blad. w celu wymiany poduszek udalem sie do jednego ze sklepow z czesciami, owszem mieli i kupilem TOPRAN - HAINS PRINCE czy jakos tak cena za dwie po rabatach, 165zl, kupione, zakladamy, zalozone, odpalamy....no i wlasnie, czulem sie jakbym jechal wozem drabiniastym dragania calej tapicercki w srodku porownywalne z jazda miejskim pksem. Dodam tylko ze diagnoza padla na poduszki gdyz ta rura co idzie od Turbiny razem z plecionka i katem oraz tym calym elementem dochodzacym do pierwszego laczenia(konczy sie kawalek za skrzynia) tak drgala ze nie do wiary poprostu... Po felernych poduszkach przewertowalem jeszcze raz forum i odnalazlem hasło pt "Corteco". Co prawda oryginaly moglem miec w dobrej cenie bo za 540 zl ale stwierdzilem ze jak polecacie tutaj Corteco to i je zakupilem. Dodatkowo doszla jeszcze przy okazji poduszka pozioma pod skrzynie, wymieniamy, odpalamy i powiem wam ze nic nie drzy czy stuka...naprawde jest okej. Tyle tylko ze problem z drzacym wydechem pozostal...czytam kolejne watki dotyczace tego elastycznego lacznika i tak sobie teraz mysle czy to moze byc ewidentnie jego wina...ja wiem ze prawie caly wydech sie na nim opiera, na jego wlasnie elastycznosci...ale nie jest on popekany nigdzie, fakt ze to jeszcze oryginal, no ale wiem ze wiek swoje robi rowniez, a gdzies ktos napisal ze czesto padaja wlasnie i poduszki i lacznik a jedno wymusza na drugim awarie... Czy sugerujecie zebym sie szarpna na wymiane tego lacznika czy cos innego moze wchodzic w gre? Czy dwumas moze przenosic takie drgania na wydech? bo zauwazylem ostatnio ze zadko ale zdarzy sie mi nie moc wrzucic biegu przy wcisnietym sprzegle, wtedy puszczam sprzeglo wciskam i wchodzi normalnie. A co do ogranicznika z przodu(to nie jest poduszka zadna) tego pod kolem pasowym to silnik nie ma prawa na niej spoczywac i naciskac na ta gume czy sie awet na niej opierac, po to jest wlasnie regulacja aby to tak ustawic, jesli sie nieda tzn ze do wymiany sa juz niestety poduszki. Wiec co sugerujecie Ludziska? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekgo_vw Zgłoś #199 Napisano 16 Października 2010 Panowie a ja licze na wasza pomoc. Przeczytalem wszystkie watki juz dotyczace "buczenia" wydechu i w wiekszosci przypadkow wymiana poduszek pomogla. W moim rowniez niby jest podobnie poza buczeniem i drzeniem wydechu bardzo intensywnego. Tyle tylko ze problem z drzacym wydechem pozostal...czytam kolejne watki dotyczace tego elastycznego lacznika i tak sobie teraz mysle czy to moze byc ewidentnie jego wina...ja wiem ze prawie caly wydech sie na nim opiera, na jego wlasnie elastycznosci...ale nie jest on popekany nigdzie, fakt ze to jeszcze oryginal, no ale wiem ze wiek swoje robi rowniez, a gdzies ktos napisal ze czesto padaja wlasnie i poduszki i lacznik a jedno wymusza na drugim awarie... Czy sugerujecie zebym sie szarpna na wymiane tego lacznika czy cos innego moze wchodzic w gre? Jeśli wydech drży to raczej plecionka do wymiany. Złącze elastyczne nie musi być popękane - z czasem sztywnieje i elastyczne pozostaje tylko z nazwy. Poszukaj wątków o zamienniku katalizatora w TDI, zamów na allegro kompletny zamiennik kata (plecionka+rura zamiast kata), zyskasz nową plecionkę a pozbędziesz sie przy okazji katalizatora (bez cięcia i spawania). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #200 Napisano 7 Lutego 2011 Witam... Mam pytanie odnosnie lacznika, tylko nie elastycznego Czy jak ten lacznik jest dziurawy to zwiekszy sie spalanie lub silnik to jakos odczuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach