Skocz do zawartości
Nol

Elastyczny łącznik rury wydechowej...

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko fajnie pięknie. Oczywiście łącznik rury ten w połowie jest zdjęty a rury rozłączone. Ale jak odkręcić własnie tą część żeby to w całości wyjąć. Poniżej zdjęcie tam praktycznie nie ma dostępu aby odkręcić cokolwiek.

3.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
praktycznie nie ma dostępu aby odkręcić cokolwiek
Kurcze, a mi mechanik wyciagal rure jak wymienial plecionke.

 

Od spodu nie ma dostepu do 2iej sruby?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepne sie pod temat, tez ma 1.8t AEB, w moim przypadku zrobilem dzisiaj pierwsze podejscie, ale o odkreceniu srub na laczeniu lacznik elastyczny/katalizator nie ma mowy bo sa tak skorodowane, ze tylko je sciac, ale jak ? gdy ledwo tam reke mozna wlozycz, a co dopiero ucinac, tez myslalem ze trzeba katalizator najpierw, ale rowniez malo miejsca zeby to zrobic, nasadowy 17 jest zbyt duzy do strasznie ograniczonego tam miejsca, probowalem tez plaskimi malym i duzym, bez powodzenia, pomozcie prosze, napewno ktos juz wygral z tym lacznikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam posiadam silnik AVB i potrzebuje katalizatora mam do kupienia taki sam z AFN ale nie jestem pewien czy na pewno bedzie pasowal ulozenie i mocowanie do turbawki te same ale jak jest z dlugoscia ?? podobno w niektorych silnikach sa rozne dlugosci jak to jest ? dzieki za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ostatnio wymienilem MUFA - lacznik rur ukladu wydechowego na sruby - bo mialem minimalny przedmuch slyszalny w ciasnych przejazdach.

 

Po jego wymianie nastapila znaczna poprawa w wygluszeniu auta, i zmniejszyly sie drgania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam posiadam silnik AVB i potrzebuje katalizatora mam do kupienia taki sam z AFN ale nie jestem pewien czy na pewno bedzie pasowal ulozenie i mocowanie do turbawki te same ale jak jest z dlugoscia ?? podobno w niektorych silnikach sa rozne dlugosci jak to jest ? dzieki za info

 

dodam jeszcze ze ten ktory mam na oku pochodzi z AFN audi a4 dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam posiadam silnik AVB i potrzebuje katalizatora mam do kupienia taki sam z AFN ale nie jestem pewien czy na pewno bedzie pasowal ulozenie i mocowanie do turbawki te same ale jak jest z dlugoscia ?? podobno w niektorych silnikach sa rozne dlugosci jak to jest ? dzieki za info

 

Większość usuwa całkowicie kata, usuń i ty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Większość usuwa całkowicie kata, usuń i ty.

 

Taki mam wlasnie plan , problem w tym ze lacznik elastyczny I rura za katalizatorem jest do wyrzucenia dlatego pytam czy pasuje od AFNa bo mam tu jiedaleko rozbite audi a4 I jak go wezme to odrazu kat bedzie wyprutty z wnetrznosci I wspawana rura dlatego tez pytam czy dlugosc jedt taka sama zeby mi zaraz cos o podloge nie walilo ... Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gringoss

Jakie będą wymiary łącznika do silnika AHU?

 

Czytając temat widzę, że niektórzy wyrzucają kata, niektórzy nie. Co będzie lepszym rozwiązaniem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakie będą wymiary łącznika do silnika AHU?

 

Czytając temat widzę, że niektórzy wyrzucają kata, niektórzy nie. Co będzie lepszym rozwiązaniem?

 

Średnica rura fi 55, długość trzeba zmierzyć. A żeby zrobić siatke trzeba wyjąć kata więc dobra okazja żeby się go pozbyć. Po usunięciu kata poprawi się znacznie praca akustyczna turbiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Można... sam tak zrobiłem, ewentualna wymiana bezproblemowa oraz możliwośc regulacji przy montażu. Jesli chodzi o łacznik przy katalizatorze to nie ma takiej możliwości w TDI

Kolego pamiętasz może jakiej długości łącznik wstawiłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

podepnę się pod temat..

Co prawda mam paska w benzynie 2.0 ale też "wypierdziało" mi łącznik elastyczny pod spodem po tym jak dziewczyna przywadziła nim o kamień .. pierdzi już niesamowicie.. i odkąd jest tak głośno świeci mi sie check engine .. może to być przez nieszczelność wydechu ???

fakt faktem wcześniej check też sie zapalał co jakiś czas ale potem gasł i długo spokoj i tak co jakis czas dawał o sobie znać a teraz świeci już tydzien .. auto jeździ normalnie, spalanie w normie nic sie nie dzieje tylko irytuje żółta lampka na desce :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

podepnę się pod temat..

Co prawda mam paska w benzynie 2.0 ale też "wypierdziało" mi łącznik elastyczny pod spodem po tym jak dziewczyna przywadziła nim o kamień .. pierdzi już niesamowicie.. i odkąd jest tak głośno świeci mi sie check engine .. może to być przez nieszczelność wydechu ???

fakt faktem wcześniej check też sie zapalał co jakiś czas ale potem gasł i długo spokoj i tak co jakis czas dawał o sobie znać a teraz świeci już tydzien .. auto jeździ normalnie, spalanie w normie nic sie nie dzieje tylko irytuje żółta lampka na desce :)

 

Może być przez nieszczelość bo spaliny nie dochodzą do sondy lub też sama sonda lub przewód od niej jest uszkodzony, skoro tłumik dostał to przy okazji mogło się oberwać sondzie.

Edytowane przez bmateuszd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może być przez nieszczelość bo spaliny nie dochodzą do sondy lub też sama sonda lub przewód od niej jest uszkodzony, skoro tłumik dostał to przy okazji mogło się oberwać sondzie.

 

ale sonda chyba nie jest blisko tego przewodu .. wiec jej sie oberwac nie moglo .. chyba ze ją trafiło przez tą nieszczelność ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale sonda chyba nie jest blisko tego przewodu .. wiec jej sie oberwac nie moglo .. chyba ze ją trafiło przez tą nieszczelność ..

 

Nie wiem jak dokładnie wygląda to w 2.0 ale ogólnie układ wygląda tak: łącznik elastyczny dalej sonda i dalej katalizator.

Jeśli masz uszkodzoną siatke to do sondy nie dociera odpowiednia ilość spalin przez co sonda może mieć błędny pomiar i wywala checka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ącznik elastyczny dalej sonda i dalej katalizator.
W AWT jest sonda> lacznik> katalizator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy ktoś już wymieniał ten łącznik ? jakie są mniej wiecej koszty ? bo z tego co wiem trzeba to wyciąć i wspawać nowe..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi w Wałbrzychu facet zawolal ok 250PLN (w tym koszt czesci) za wymiane. Jednakze gwarancji nie daje ze wzgedu na spawanie.

W przypadku wymiany razem z katem (ok 700PLN) i jest gwarancja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kat jest chyba dobry ..

no to musze sie nastawic na wydatek znow .. ;/ dzieki za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko sprawdzajcie jakie plecionki zakładają - marnej jakości albo bez wzmocnienia wewn. szybko padną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności