Skocz do zawartości
laki

Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

Rekomendowane odpowiedzi

Faktycznie podobnie są zużyte. Czyli wychodzi na to, że po włożeniu nowego zabieraka mam czas do następnej wymiany oleju na modernizację nieszczęsnej pompy. Czy jeszcze mniej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć Panowie,

 

mam na zegarku prawie 200 kkm i chyba przy następnej wymianie oleju zdecyduje się na regenerację gnizada.

I tutaj pytanie (pewnie głównie do Tomka) jak to wygląda operacyjnie?

Czy muszę gdzieś rozebrać auto wyjąć napęd pompy i przesłać do Tomka kurierem a potem czekac az odeśle i dopiero zmontowac wszystko? Czy jest jakiś inny sposób?

Trochę sobie nie wyobrażam braku auta 3-4 dni.

Nie wiem czy ten proces jest już gdzieś w wątku opisany ale jakoś nie doczytałem.

No i przy okazji jaka jest aktualnie cena tej usługi?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Normalnie Tomek Ci przysyła swój już zregenrowany wałek z zabierakiem, a Ty po demontażu i montażu nowego mu odsyłasz swój. Co do ceny to myślę że PW do Tomka wyślij. Jak chcesz namiar na mechanika, który mi robił i na którego dawałem namiary innym forumowiczom to PW wyślij.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekawe że mój BKP z 2005r. ma już wałki zamiast łańcucha. To tylko znaczy że wiedzieli już o bublu ale nie we wszystkich fabrykach zmienili technologię. Pewnie mieli jeszcze trochę bublowatych części na stanie.

 

Wiem że VW miało akcję serwisową na wymianę napędu pompy z łańcuszka na wałki (na pewno akcja była w DE) moje auto w historii w ASO ma rozliczoną właśnie taką akcję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wy chyba nie rozumiecie, każde auto miało wałki wyrównoważające (w których wyrabia się zabierak i gniazdo wałka) niezależnie czy miało napęd łańcuchowy czy za pomocą kół zębatych. Modyfikacja z napędu łańcuchowego nastąpiła na napęd za pomocą koł zębatych, bo w napędzie łańcuchowym wycierały się ząbki na kołach po których kręcił się łańcuch. Za pomocą łańucha albo później kół zębatych napędzany był moduł wałków wyrównoważających.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Faktycznie podobnie są zużyte. Czyli wychodzi na to, że po włożeniu nowego zabieraka mam czas do następnej wymiany oleju na modernizację nieszczęsnej pompy. Czy jeszcze mniej?

 

Jeżeli nowy zabierak ma luzy w gnieździe starego walka to możesz nie doczekać do następnej wymiany oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwa tygodnie temu postanowiłem sprawdzic zabierak przy 132 tys realny przebieg auto od nowości w rodzinie.

Zabierak miał luz koło 2-3 mm obrotu w gnieździe. Jedyną słuszną decyzją była regenreacja w TMA.

Wymiana wałka to nic trudnego pod warunkiem posiadania odpowiednich narzędzi oraz klucza dynamometrycznego.

Na chwilę obecną przejechałem ponad 2 tys km wszystko jest OK.

 

Jeśli ktoś chce sam wymienic wałek to mogę łopatologicznie wyjaśnić krok po kroku całą operację na PW

 

Przy okazji polecam regenerację w TMA Serwis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nuttie dokładnie tak jak piszesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drodzy użytkownicy swoich ukochanych "pasków b6"

Proszę, nie dzwońcie z pytaniem typu "czy ja już muszę wymieniać?"; "mam przebieg poniżej 200 tyś km,wszystko z autem ok-czy już coś robić?"- nie widzę Waszych modułów olejowych więc trudno mi cokolwiek powiedzieć.Jedni robią 300 tyś inni 170 tyś-wszystko zależy od stylu jazdy(ilość odpaleń i gaszeń auta!!!)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć:)

229 tys przebiegu czas pomyśleć o wymianie:)

Jutro rano dzwonie do Tomka z prośbą o przesłanie mi wałka wyrównoważającego.

W czwartek planuję wymianę w warsztacie w Szczecinie.

Zorbie parę fotek w jakim stanie było gniazdo itd:)

Pozdrawiam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć:)

229 tys przebiegu czas pomyśleć o wymianie:)

Jutro rano dzwonie do Tomka z prośbą o przesłanie mi wałka wyrównoważającego.

W czwartek planuję wymianę w warsztacie w Szczecinie.

Zorbie parę fotek w jakim stanie było gniazdo itd:)

Pozdrawiam:)

Koniecznie daj znać, ja mam 180tys.km. i mam zamiar przy ok.200tys.km. wymienić, do Tomka mam tylko godzinkę jazdY:D. Pozdrawiam.

ps. zdziwił mnie tylko wpis Tomka "Jedni robią 300 tyś inni 170 tyś-wszystko zależy od stylu jazdy(ilość odpaleń i gaszeń auta!!!)" Nie przypuszczałem, że zależy to od ilości odpaleń, myślałem, że tylko od stylu jazdy.

Edytowane przez macvw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem zregenerowany u Tomka, przejechałem już 10 tys i wszystko hula, także polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie czy ktoś robił swap pompy z 1,9tdi? Na forum A4 jest to dość popularne, nie bawią się w regenerację wałków tylko je wywalają i przechodzą na inną pompę.

Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym związane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie bawcie się w żadne zamienniki czy dorabianie imbusów. Ja dzisiaj wymieniałem rozrząd (165 000km), pompe oleju- i się pzreraziłem,\. Tak wyglądał mój zabierak:

WP_20140423_001.jpg

mechanik ledwo go wyciągnął z pompy bo powlaziły opiłki.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

dodam 3750zł za całość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ty strachliwy jesteś,bo widziałem znacznie gorsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, nie bawcie się w żadne zamienniki czy dorabianie imbusów. Ja dzisiaj wymieniałem rozrząd (165 000km), pompe oleju- i się pzreraziłem,\. Tak wyglądał mój zabierak:

Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: WP_20140423_001.jpg Wyświetleń: 11 Rozmiar: 29.3 KB ID: 117957

mechanik ledwo go wyciągnął z pompy bo powlaziły opiłki.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

dodam 3750zł za całość

 

W Anglii pięknie Cię skasowali...

Moduł na kołach zębatych "nie produkuje opiłków"-jeśli miałbyś napęd łańcuchowy(2004-2005r)-to wtedy byłyby opiłki.Stałeś obok mechanika jak wyciągał zabierak??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh, marne pocieszenie. ale problem juz z glowy. kolejna wymiana juz napewnonie na mojej glowie

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

nie stałem ale z tego co zrozumialem mowil o spilowanym zabieraku. No chyba, że nie wiedział jak go wyciągnąc i dlatego sie z nim szarpał ale nie sądze. No skasowali ale spokojna głowa - bezcena:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozrząd + pompa wody+rolki, pompa oleju+filtr+olej, filtr paliwa, zbierzność i geometrie:) no i robota oczywiscie, części vw original:)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

mam nadzieje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności