mefi28 Zgłoś #1041 Napisano 19 Listopada 2013 podlaczony nowy czujnik sprzegla nic nie dal juz nie wiem co robic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #1042 Napisano 19 Listopada 2013 Dawid, zacznij od ponownego rozebrania i: 1. Sprawdź czy w prawidłowe piny/przewody podpiąłeś manetkę. 2. Sprawdź czy manetka nie jest uszkodzona (w którymś z postów jest rozpiska które piny powinny zwarte z którymi w zależności od ustawienia przycisków w manetce). Od tego bym zaczynał. Migająca kontrolka świec żarowych oznacza sygnalizację jakiś błędów (poczytaj w wątkach technicznych). Wiem że jedną z nich jest uszkodzenie wtrysków, ale tutaj może mieć wpływ załączony tempomat (było nie było ma wpływ na pracę wtrysków aby utrzymać prędkość). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mefi28 Zgłoś #1043 Napisano 19 Listopada 2013 migajaca kontrolka prawdopodobnie czujnik hamulca do wymiany bo jego blad wywala blad 741 blad kontrolny hamulca czy cos takiego . taa tylko ze mi to ktos zakladal a ja zielony jestem ale chyba pojade do kogos znowu na przegladniecie tego bo juz wlosy wyrywam z glowy ze zainwestowalem w wiazke i manetke + robocizna dla kolegi co mi to robil a tempomat nie dziala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #1044 Napisano 19 Listopada 2013 no jeżeli jest uszkodzony czujnik hamulca to tempomat ma prawo nie działać. Spokojnie, nie rwij włosów bo szkoda. Na spokojnie, będzie działać. Jeżeli już wiesz, że coś nie halo z czujnikiem hamulca to zacznij od niego . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mefi28 Zgłoś #1045 Napisano 19 Listopada 2013 no tak tylko ze kurde w ecu jest problem ze sprzeglem a jak wciskam hamulec to dziala tzn zmieniaja sie wartosci no ale podjade do aso i wezne zapytam o ten czujnik hamulca jeszcze i w tedy zobacze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #1046 Napisano 19 Listopada 2013 no ale piszesz o błędzie czujnika hamulca ?? Troszkę się zgubiłem przyznam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
killer_84 Zgłoś #1047 Napisano 19 Listopada 2013 czujnik hamulca nie ma nic do tego. Wartosci binarne zmieniaja sie poprawnie. Migajaca kontrolka swiec zarowych oznacza problem z instalacja hamulca ale skoro komputer dobrze detektuje jego wartosci w vagu przy wciskaniu to raczej nie on. Proponuje sprawdzic jeszcze polaczenie miedzy czujnikiem sprzegla a ecu, moze ktorys z przewodow ma zwarcie. Co do samej manetki to nie ma ona wplywu na wyswietlana pierwsza wartosc 1 w ciagu, poniewaz jest to bit od sprzegla a manetka nie laczy sie z nim bezposrednio tylko przez komputer. Sproboj sprawdzic przewody miedzy ecu a sprzeglem oraz rozlacz i podlacz ponownie ecu, mozliwe ze gdzies nie ma styku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mefi28 Zgłoś #1048 Napisano 19 Listopada 2013 tak tylko ze : blad + migajaca ikonka spirali ( swiec ) tyczy sie najprawdopodbniej problemu z czujnikiem hamulca , i to tez dziwne poniewaz ten czujnik niby jest odpowiedzialny tylko za swiatla stop ktore sie pala normalnie wiec nie wiem co jest nie tak . tempomat nie zalacza sie bo niby jest sprzeglo wcisniete , nie wiem czy blad hamulca w/w ma jakis zwiazek z tym ale nowy czujnik sprzegla nic nie zmienil caly czas w bloku danych mam 100011 zamiast 000001 czy co tam powinlo byc po wzuceniu tempomatu na ON . nie wiem czy blad ktory mi wywala + ikonka spirali jest wogule zwiazana z czujnikiem hamulca prawdopodobnie musze go zakupic nowego aby sprawdzic to . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #1049 Napisano 20 Listopada 2013 (edytowane) blad + migajaca ikonka spirali ( swiec ) tyczy sie najprawdopodbniej problemu z czujnikiem hamulca , i to tez dziwne poniewaz ten czujnik niby jest odpowiedzialny tylko za swiatla stop ktore sie pala normalnie Nie do końca-daje też sygnał do ECU i poprzez Ecu współdziała z tempomatem.. Edytowane 20 Listopada 2013 przez riccardoa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #1050 Napisano 20 Listopada 2013 mefi28 - masz gdzie podjechać i podpiąć pod VCDS ? Przynajmniej spiszesz poprawnie błędy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michalch Zgłoś #1051 Napisano 20 Listopada 2013 dzięki. a takie cos znalazłem? http://tablica.pl/oferta/wiazka-tempomatu-tempomat-vw-bora-golf-passat-b5-seat-skoda-audi-a3-a6-CID5-ID3UOuJ.html#3b8da71669 miał ktos coś takiego? nie jest to przypadkiem zrobione na kostce z PC-eta ? Podpinał ktos taki wynalazek? bo ja widze ze taka wiązke to można samemu sobie nawet zrobic. Ja zamontowałem tempomat na takiej wiązce i działa bez zarzutu, pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darchitek Zgłoś #1052 Napisano 20 Listopada 2013 Kolego po zamontowaniu tempomatu miałem to samo migająca kontrolka świec przy 1 odpaleniu przez jakieś 15s. Następnie zgasiłem sprawdziłem kody vcds i nic nie wywaliło. Za 2 razem było już ok, czyli wygląda mi może na jakieś zwarcie w ECU? Jesteś pewny, że wszystkie piny dobrze podłączyłeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mefi28 Zgłoś #1053 Napisano 20 Listopada 2013 killer_84 podlaczal mowi ze dobrze wsio blad mam tylko jeden mianowicie nr 741 i zaczelo sie po podlaczeniu tempomatu , musze jeszcze sprawdzic czy ecu jest dobrze stykniete ale nie mialem kiedy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mefi28 Zgłoś #1054 Napisano 20 Listopada 2013 Problem rozwiazany !!! a wiec odnosnie poradnika : PODPIĘCIE KABLI DLA PASSATA B5 przed 1998. Auta posiadające 10 pinową białą kostkę oraz posiada 68- pinową wtyczkę komputera i drugą mniejszą. Kable należy podpiąć w skrzynce na podszybiu. z manetki ----->do kostki PIN nr 6 ---- do czerwono- biały w kostce żółtej - PIN nr 8 (+12 po zapłonie) tu taka mala zmianka do lutowac ten pin do tego kabla anie ucinac bo to kabel jest od czujnika sprzegla ponowne dolozenie ucietego kabla naprawilo calosc PIN nr 2 ---- do niebieski w kostce żółtej PIN nr 1 PIN nr 4 i 7 ---- do czarno- żółty w kostce żółtej PIN nr 9 PIN nr 3 ---- do czerwono - żółty w kostce czarnej PIN nr 8 PIN nr 5 ---- do czerwono - szary w kostce brązowej PIN nr 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #1055 Napisano 20 Listopada 2013 tu taka mala zmianka do lutowac ten pin do tego kabla anie ucinac bo to kabel jest od czujnika sprzegla ponowne dolozenie ucietego kabla naprawilo calosc A gdzie tam masz napisane.że masz coś wyciąć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
killer_84 Zgłoś #1056 Napisano 20 Listopada 2013 (edytowane) Problem rozwiazany !!! a wiec odnosnie poradnika : PODPIĘCIE KABLI DLA PASSATA B5 przed 1998. Auta posiadające 10 pinową białą kostkę oraz posiada 68- pinową wtyczkę komputera i drugą mniejszą. Kable należy podpiąć w skrzynce na podszybiu. z manetki ----->do kostki PIN nr 6 ---- do czerwono- biały w kostce żółtej - PIN nr 8 (+12 po zapłonie) tu taka mala zmianka do lutowac ten pin do tego kabla anie ucinac bo to kabel jest od czujnika sprzegla ponowne dolozenie ucietego kabla naprawilo calosc PIN nr 2 ---- do niebieski w kostce żółtej PIN nr 1 PIN nr 4 i 7 ---- do czarno- żółty w kostce żółtej PIN nr 9 PIN nr 3 ---- do czerwono - żółty w kostce czarnej PIN nr 8 PIN nr 5 ---- do czerwono - szary w kostce brązowej PIN nr 1 W poradniku dotczacym wersji po 98r i FL jest informacja dotyczaca przepięcia pinów między kostką pomarańczową a kostką oryginalnej wiązki tempomatu. Jednak jest to mało czytelne. Przydaloby się zaznaczyć iż wszystkie kable mogą być przecinane oprócz tego jednego - czerwono-białego - na którym robi się mostek i również mogłaby ta informacja zostać dodana do wersji przed 98 roku czyli na okrągłych pinach. Ten mostek miesci się wtedy na żółtej kostce. To tak w razie gdyby ktoś natrafił na podobny problem podczas montażu. A gdzie tam masz napisane.że masz coś wyciąć? Nie ma informacji o tym, żeby wyciąć jednak wielu użytkowników wpina się w przewody kupując wiązki bezpinowe. Akurat taka informacja może się przydać, żeby zaoszczędzić sobie problemów. Wg. mnie bardziej czytelnie by było PIN nr 6 ---- do czerwono- biały w kostce żółtej - PIN nr 8 (+12 po zapłonie) UWAGA - w oryginale występuje złodziejka na wiązce tempomatu. Podczas lutowania zastosować połączenie Y czyli trzy przewody w jedno. Jeden do ECU, drugi do manetki, trzeci do czujnika sprzęgła Edytowane 20 Listopada 2013 przez killer_84 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
horcio Zgłoś #1057 Napisano 21 Listopada 2013 prośba o pomoc.. przewertowałem wiele wątków i nie mam do końca pewności co nie trybi. poniżej skany odczytu z VAGA passat AVF 4 motion [ATTACH=CONFIG]107701[/ATTACH] wszystko podłączyłem jak kiedyś u w audi. wiem, ze sam aktywny tempomat bez naciskania powienn dawać sygnał 000011, u mnie jest 000001. natrafiłem na dwa wątki gdzie przy włączeniu kierunku pojawiał się prawidłowy sygnał i wystarczyło wymienić manetkę. u mnie włącznie kierunku w żadną stronę nie pomaga. mam podłączony przez poprzedniego właściciela zestaw głosnomówiący partrot, zestaw działa prawidłowo. może to być przyczyną? jak to sprawdzić? czy jednak organizować druga manetkę i liczyć że będzie dzialać? jeśli by kto natrafił na podobna sytuacje, u mnie walnieta była manetka, kupiona kolejna najtańsza z allegro, wymieniona i smiga jak trzeba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cukier51 Zgłoś #1058 Napisano 30 Listopada 2013 witam koledzy, wg poradnika montazu tempomatu z pierwszej strony, udalo sie wszystko zalozyc bez problemow. zalozenie manetki dalem elektrykowi za 50 zl (manetka ze szrotu w b drobym stanie 75zl)+25 zl wiazka przewodow do tempo (podroba, ktos podawal nawet link w tym temacie) reszte okablowania zajelem sie sam. nie bylo to az takie trudne wbrew pozorom. nie bylo zadnych przeszkod, troche trzeba bylo sie nameczyc przy odkrecaniu kilku srubek i zdejmowaniu zatrzaskow ale jak to sie mowi, wszystko metodą prob i bledow. w sumie 150 zl wyszlo ze wszystkim :-) pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buri2604 Zgłoś #1059 Napisano 21 Grudnia 2013 Wkońcu wszystko dotarło do mnie Mam już manetkę i wiązkę z allegro o taką http://allegro.pl/vw-passat-b5-audi-a4-6-tempomat-wtyczka-instalacja-i3789334111.html Ma ona około 20cm długości ale nie jest zakończona pinami, chciałbym się wpiąc w kable żeby czasu i netwów przy okazji zaoszczędzić, ale jak to zrobić? Na 1 str postu lub gdzieś dalej jest wyjaśnione to jak podłączyć ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mic15hal Zgłoś #1060 Napisano 21 Grudnia 2013 20 cm może okazać się(a nawet na pewno) zbyt mało. Najpierw więc przedłuż te kable o co najmniej drugie tyle Później zamontuj manetke i przeprowadź przewód do komputera w podszybiu. Następnie - zgodnie z: z manetki ------ do kostki PIN nr 6 ------ do czerwono - biały w kostce pomarańczowej (+12 po zapłonie) resztę podłączamy do kostki białej PIN nr 2 ------ do niebieski PIN nr 8 PIN nr 4 i 7 ------ do czarno- żółty PIN nr 10 PIN nr 3 ------ do czerwono - żółty PIN nr 9 PIN nr 5 ------ do czerwono - szary PIN nr 7 i będzie działać kupiłeś nowy czy stary typ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach