Skocz do zawartości
lazym

Jak zamontować tempomat.

Rekomendowane odpowiedzi

Jak najbardziej nowy :) Czytałem i dowiadywałem się na forum który kupić, dałem 120zł z przesyłką za całość manetek.

Oki to w pn lub wtorek może się wezmę za majterkowanie :))

 

 

Rozumiem aż tyle :)

z manetki -------> do kostki

PIN nr 6 -------> do czerwono - biały w kostce pomarańczowej (+12 po zapłonie)

resztę podłączamy do kostki białej

 

zaś nie rozumiem tego

PIN nr 2 -------> do niebieski PIN nr 8

PIN nr 4 i 7 -------> do czarno- żółty PIN nr 10

PIN nr 3 -------> do czerwono - żółty PIN nr 9

PIN nr 5 -------> do czerwono - szary PIN nr 7

 

---------- Dodano o 01:43 ---------- Poprzednia wiadomość o 01:29 ----------

 

Ja mam chyba jakąś chińską podróbke i mam wgl inne kolory, ogólnie wychodzi 9 kabelków z czego tylko jeden jest czerwono-biały a reszta to inne kolory, jak się w tym odnaleźć?

 

---------- Dodano o 01:58 ---------- Poprzednia wiadomość o 01:43 ----------

 

kolory mam takie

czarno-białyx2

czarno-żółty

fioletowy

brązowy

czerwono-biały( gruby)

siwo-biały

siwo-żółty

siwy

Edytowane przez buri2604

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na pierwszej stronie masz rozpisane ktory pin we wtyczne idacej do manetki bedzie odpowiadal ktoremu przewodowi. Kolory nie maja znaczenia. Zmierz sobie np ohmomierzem przejscia pomiedzy kostka a przewodami i przyporzadkuj sobie odpowiedni kolor kabelka do pinu we wtyczce. Jesli bedziesz mial z tym problem, poroponuje skorzystac przy montazu z pomocy osoby znajacej sie na tym.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

coś zacząłem kumać, jak spojrzę w kostkę którą wpinam przy manetce to śą nr w 4 rogach czyli nr pinów tak?

Zapewne to samo będzię gdy dobiorę się do kostek przy ecu w podszybiu?

zacząłem kumać.

A ile wgl oryginalna wiązka posiaqda kabelków też 9 jak u mnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam w sowim pasku tempomat zapala się lampka ale nie trzyma prędkości od razu zaznaczę ze skrzynia była zmieniana z automatu na manualna i teraz moje pytanie może brakować jakichś czujników czy wystarczy coś poustawiać w kompie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze zakoduj tempomat w komputerze - info na pierwszej stronie. Jeśli zmieniałeś skrzynie na manual to podejrzewam że w sterowniku silnika coś robione było także.

Jeśli to nie pomoże - sprawdź czy nie masz błedów dotyczących pedałów hamulca i sprzęgła - o ile masz czujnik przy sprzęgle, bo skoro zmieniałeś skrzynie to ktoś mógł o nim zapomnieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam jedno pytanko. Kupiłem manetkę do tempomatu nr 8L0953513S (ta bez przycisków z boku do zmiany prędkości). Wychodzą z niej z kabelki (4 żółty, 6 czarny, 7 żółty). Chcę wykorzystać przyciski kierownicy multifunkcyjnej do obsługi tempomatu.

Czy dobrze rozumuję, że kabelek nr 6 z kostki tempomatu ma iść do kostki pomarańczowej na kabel czerwono-biały, a kable żółte nr 4 i 7 zrównolegić i puścić na pin nr 10 w kostce białej? A z sterownika multifunkcji następująco:

 

pin sterownika 452 --- pin kostki białej

pin 4 ---------------- pin 10

pin 8 ---------------- pin 9

pin 14 ---------------- pin 7

pin 16 ---------------- pin 8

 

Przyznam szczerze, że pogubiłem się z tym pinem 10 białej wtyczki, bo idą na niego piny 4 i 7 z manetki oraz pin 4 z sterownika.

Proszę o poradę, bo chyba jednak coś źle tu rozumuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej podepne sie pod temacik chociaz nie chodzi o podłaczenie tempomatu. mianowicie mam tempomat ktory tylko czasem działa wrecz jak zadziała to mnie zaskakuje... VAG wogole nie łaczy sie z tempomatem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a są jakieś błędy? Może taśma w manetce uszkodzona?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może zimne luty w sterowniku tempomatu :hmm

Edytowane przez tylas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawia zaśniedziałe styki w manetce....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

manetke czysciłem ale nie było tam nic zasniedziałe. błedow nie ma a gdzie jest ten sterownik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie ciezko sie dostac do tego sterownika narazie nie mam czasu ale ale zajrze tam moze wystarczy go zresetowac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam jedno pytanko. Kupiłem manetkę do tempomatu nr 8L0953513S (ta bez przycisków z boku do zmiany prędkości). Wychodzą z niej z kabelki (4 żółty, 6 czarny, 7 żółty). Chcę wykorzystać przyciski kierownicy multifunkcyjnej do obsługi tempomatu.

Czy dobrze rozumuję, że kabelek nr 6 z kostki tempomatu ma iść do kostki pomarańczowej na kabel czerwono-biały, a kable żółte nr 4 i 7 zrównolegić i puścić na pin nr 10 w kostce białej? A z sterownika multifunkcji następująco:

 

pin sterownika 452 --- pin kostki białej

pin 4 ---------------- pin 10

pin 8 ---------------- pin 9

pin 14 ---------------- pin 7

pin 16 ---------------- pin 8

 

Przyznam szczerze, że pogubiłem się z tym pinem 10 białej wtyczki, bo idą na niego piny 4 i 7 z manetki oraz pin 4 z sterownika.

Proszę o poradę, bo chyba jednak coś źle tu rozumuję.

 

Potwierdzam, że tak trzeba połączyć (gdyby kogoś interesowało).

Właśnie skończyłem instalować i działa jak ta lala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcę założyć do siebie tempomat podpowiedzcie mi czy taka manetka będzie mi pasowała i czym się różni manetka starego typu od manetki nowego typu??? Smochód tak jak w opisie ;)

http://allegro.pl/manetka-tempomatu-wiazka-vw-bora-golf-iv-passat-b5-i3796118634.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowy typ manetki 3BG , stary typ 3B , działać będzie , ale nowsza jest lepsza w użytkowaniu , tak czytałem bynajmniej :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

funkcje w nowej i starej są takie same. manetka nowego typu jest po prostu wygodniejsza, jeśli chce się przyśpieszać/ zwalniać za pomocą tempomatu. nowy typ manetki ma po swojej bocznej stronie przyciski + i - w takim samym kształcie jak te do obsługi komputera pokładowego. natomiast stary typ manetki ma po swojej bocznej stronie tylko jeden, duży przycisk oraz jeden przesuwany, połączony z on/off.

 

jeśli chodzi o ten zestaw z linki to dosyć drogo. manetke nowego typu(ori, używaną - jednak nadal to lepsza opcja niż zamiennik) można na allegro spokojnie kupić za 50zł a sama wiązka na allegro kosztuje 30.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli ta manetka w aukcji jest nowego typu??? Dobrze to rozumiem???

Edytowane przez piotrg1991

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czym się różni manetka starego typu od manetki nowego typu???

kolego tylko i wyłącznie kwestią przycisków "+" i "-". Zdjęcie poniżej obrazuje co i jak. Oczywiście funkcje są takie same tyle, że w starym typie "+" jest na przełączniku przesuwanym On-OFF jako 3-cia pozycja.

 

manetal.jpeg

 

 

edit:

w aukcji jest stary typ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności