Skocz do zawartości
Gość ekoman

Szarpiące DSG

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy potrzebuje pomocy mam Passata z 2007 roku 20 TDI oczywiście DSG jak samochód jest zimny przy ruszaniu jest OK dopiero zaczyna się coś dziać gdy jest cieły przy starcie zaczyna średnio szarpać ale tylko na 1, reszte biegów przełączanie jak w górę i w dół bez zarzutów. Byłem w serwisie VW niedawno i wymienili mi opragromowanie i trochę się polepszyło ale jeszcze nie 100%. Dla mnie dziwne jest że przy zimnym jest ok dopiero jak się nagrzeje zaczyna się coś dziać ale tylko przy ruszaniu. Myślę jeszcze żeby wymienić olej w skrzyni może to coś pomoże, ale samochód ma przejechane 93 000 km wymiana była oleju przy 70 000 km tak jest w historii pojazdu bo kupiłem go jak miał 87 000km. Proszę o pomoc koledzy!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrzuta oleju jest co 60 kkm, wiec już cos smierdzi. Na pewno nie mial korekcji licznika? Moe warto się temu przyjrzeć? A może od razu zrzuć olej.Ster Radom - sensowne pieniądze za to bierze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co rozchodzi się o stan licznika jest napewno dobry sprawdzałem całkowicie jego historię i przeglądy w serwisie. I tu masz racje że rzut oleju powinien być przy 60 000 a nie przy 70 000. ale nie sądze że to miało by wpływ. Sam nie wiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DSG jest podobno czułe na olej, jednak ja pierwsza wymiane robilem przy 98ktm i jakos nic sie nie stało, co do szarpania tez casem troche szarpnie ale kwestia przyzwyczajenia :) teraz mam 150 tkm i dwumase sluchac ze 100 metrów :) pozdrawiam :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niektorzy z was jak widze maja wiecej szczescia niz ja, niestety u mnie pomimo 2 krotnej wymiany mechatroniki, przystosowywania itp cudow nic, nadal szarpanina przy zrzucaniu z 3 - 2, w trybie sport jest ok, dzieje sie to tylko na drive przy wolnym toczeniu sie do swiatel. Dramat. Zadne aso nie wie co to jest, bylem w trzech. Chcieli mi juz wymieniac cala skrzynie ale jak sie dowiedzialem ze na "regenerowana" to odpuscilem temat bo moge trafic gorzej niz mam teraz, teraz wiem co mam chociaz (:.

 

Wniosek z tego plynie taki ze dopoki sie cos nie rozwali do konca ASO ci tego nie naprawi, mam jeszcze 3 lata rozszerzonej gwarancji wiec mam nadzieje ze to nastapi przed jej koncem ...

 

Co dziwne jezdzilem niedawno testowym Tuaregiem 3.0 TDI z 8 biegowym tiptronikiem a wiec zupelnie inna technologia i tez zauwazylem lekkie szarpniecie przy redukcji z 3-2. VW ma chyba jakis problem ktorego nie jest swiadomy. Tuareg ktorego testowalem kosztowal 300 tys zl, czlowiek w tych pieniadzach moglby oczekiwac czegos wiecej ...

 

Coraz gorsze robia te VW, gdy kupowalem nowego Golfa w 2003 roku to byla zupelnie inna jakosc, do tej pory ma nacykane juz 180 tys i kompletnie nic sie nie dzieje, nawet razu zawieszenia nie wymienialem (zero luzow) a w Passaciku po 20 tys mam juz luz na maglownicy, cos mi stuka i puka jak jade na wprost po dziurach, DSG kolejna fuszerka, gdy do tego doloze pekniete w identycznym miejscu oba reflektory (fragment szkla ktore jest pod maską) stwierdzam ze nie kupie juz wiecej zadnego auta tej marki, schodza na psy, ksiegowi widac doszli do glosu i teraz sie to zaczyna mscic tylko dlaczego na nas, ktorzy wydaja na to ciezko zarobione pieniadze ...

 

Z ciekawostek powiem ze konkluzja jednego z ASO byla taka ze to po prostu "cecha tej skrzyni" a nie wada, dacie wiare ...

 

Co za podejscie, ciekaw jestem czy klient ktory bedzie ode mnie odkupowal to auto przyjmie taki argument ,watpie, pomysli ze skrzynia jest totalnie rozwalona ,bedziemy mieli problem ze zbyciem tych aut bo ludzie podchodza bardzo nieufnie do automatow, jesli jeszcze cos przy jezdzie testowej zacznie szarpac to trzeba bedzie auto oddac za grosze albo jezdzic dopoki sie nie rozpadnie.

 

---------- Post added at 07:47 ---------- Previous post was at 07:39 ----------

 

 

Tak jeszcze wracajac do DSG, sugerowalem ASO ze byc moze to szarpanie przy zrzucaniu z 3-2 to jest dwumas o ktorym tu kolega wspomina, ale zostalem wysmiany, facet powiedzial ze jak pada dwumas to przy gaszeniu silnika byloby to czuc, a jesli tego nie ma to napewno jest ok. Moze ci ktorzy wymieniali dwumas podzieliliby sie opinia jak to u nich bylo czy przy gaszeniu auta czuc bylo jakies szarpanie itp. ?

 

Sam sie zastanawiam czy nie wymienic tego dwumasa na wlasna reke bo juz rozne rzeczy widzialem te nasze ASO znaja sie na diagnozowaniu usterek jak wilk na gwiazdach, dopoki sie cos nie rozpadnie nigdy nie potrafia podac przyczyny.

Edytowane przez passatdsg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda twoich pieniędzy nie warto wymieniać dwumasy to na pewno nie jest to .

Po prostu są luzy w twojej skrzyni które mieszczą się w granicach normy VW a że ty akurat masz pech i trafiła ci się źle spasowana skrzynia ( w max odchyłkach).

Jak masz na gwarancji to jeździł bym jeszcze i ją męczył.

Spróbował bym wymienią ta skrzynie.

Te używki o których mówisz to skrzynie po regeneracji w VW

Takie jest moje zdanie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zauważyłem również u siebie szarpanie najwięcej przy zmianie z jedynki na dwójkę no i nieraz na trójkę. Przy dynamicznej jeździe już to nie występuje dzieję się to tylko przy wolnej jeździe w korkach. Są dni że jest wszystko git wtedy, aż miło się jeździ. Występuje również jakby wrzucanie przez skrzynie dwa lub trzy razy tego samego biegu co widać na obrotomierzu który skacze w dół i w górę. Prawdopodobnie jest to wina mechatroniki która powoli siada (nowa 1200euro) za tyle można kupić używaną skrzynie, tylko po co jak to nie skrzynia tylko elektronika. Jeżeli ktoś ma namiary na kogoś kto to naprawia to proszę o kontakt, na allegro wystawia się gość z Zielonej góry, który jak twierdzi radzi sobie z tym. Ogólnie skrzynia fajna. Auto ma przejechane 200tys.

 

Witam

Ja mam dokladnie takie same objawy jak powyzej.

Nasilaja sie u mnie jak troche pojezdze. Mam tez szarpanie przy redukcji 3-2-1.

Zastanawiam sie czy naprawiles ten problemu u siebie i co bylo?

 

Byc moze ktos inny tez mial to samo i naprawili.

Jesli tak to czy byla to mechatronika czy cala skrzynia?

Edytowane przez misobol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

jestem tu nowy, 2 miesiace temu kupilem paska b6 2,0tdi highline 136 km w automacie (dsg).

Na pierwszy rzut okiem wszystko było ok lecz gdy wrzucę 'S' to przy hamowaniu, a dokładniej gdy skrzynia schodzi z 3 na 2 to szarpie i wskazówka szaleje.

Co robić? Czy to sprawa oleju?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem taka jest uroda skrzyni DSG... Nie chodzi tu o żadną mechatronikę... DSG jest chyba jedyną skrzynią automatyczną, która redukuje biegi z tzw. "międzygazem", czyli przy redukcji autko same dodaje sobie gazu-dlatego może być odczuwalne lekkie szarpnięcie przy redukcji-takie jest moje zdanie.

gdy wrzucę 'S' to przy hamowaniu, a dokładniej gdy skrzynia schodzi z 3 na 2 to szarpie i wskazówka szaleje.

W tym przypadku jest redukcja na dość wysokie obroty silnika, więc nie ma się co dziwić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam to samo co tu opisujecie. Wymieniona dwumasa, mechatronika i zrobione nastawy i dalej to samo.W Aso już nie mają pomysłów. Tylko rano na zimnym jest ok przez chwile, potem już szarpie przy ruszaniu i czuć jak z 3 na 2 redukuje. Mało przyjemne uczucie. Nie wiem co dalej robić, żeby się tego pozbyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy mam to samo co tu opisujecie. Wymieniona dwumasa, mechatronika i zrobione nastawy i dalej to samo.W Aso już nie mają pomysłów. Tylko rano na zimnym jest ok przez chwile, potem już szarpie przy ruszaniu i czuć jak z 3 na 2 redukuje. Mało przyjemne uczucie. Nie wiem co dalej robić, żeby się tego pozbyć.

Ja mam dokladnie te same objawy, po rozgrzaniu auta (2-5 min) szarpanie przy ruszaniu, szarpanie przy redukcji, szalejaca wskazowka - kilka razy idzie w gore w dol, objawy sie nasilaja w trybie S.

 

Na poczatek wymienilem olej aby byla pewnosc ze poziom jest prawidlowy i na wypadek gdyby ktos cofal licznik. Niestety nie pomoglo.

Polski master mechanik w VW w jednym z ASO serwisow w londynie diagnozuje to jako mechatronike. Part exchange 850 funtow za sama czesc.

Mam nadzieje ze problem zniknie.

 

Garek, po przeczytaniu wszystkich postow tutaj o problemach z dsg to o czym piszesz wyglada na problem z mechatronika. Wiem ze ja wyminiles, zastanawiam sie czy dostales nowa czy regenerowana i czy wlali Ci tyle oleju ile powinno byc. A jesli tak to juz drze jesli wydam ten 1000 funtow na serwis i bedzie to samo.

 

Pozdrawiam,

Przemek

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Misobol mechatronika była nowa olej i filtr też przy niej wymieniłem. Gdzieś kiedys wyczytałem, że to mogą być przeguby wewnętrzne. Pod obciążeniem może tak być. Koleś po ich wymianie mówił że wszystko ustało. I że teraz rusza jak masełko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich szczęśliwych użytkowników skrzyń DSG.

Do niedawna byłem bardzo zadowolony z mojego Passata 2.0 highline 140PS DSG (2007). Skrzynia jak marzenie jak to niektórzy pisali. Zmiana biegów świetna ale ostatnio zaczęły dziac się dziwne rzeczy a mianowicie. Na zimnym zmiana biegów przebiega szybko ale między 2 a 3 trochę szarpie przy wolnym przyspieszaniu, natomiast na rozgrzanym (czyli po jakimś przejechaniu 20 km) biegi zaczyna zmieniac coraz wolniej. Już nie są to dziesiętne sekundy tylko obroty między poszczególnymi biegami opadają sporo wolniej. Nie ma żadnych szarpnięc. Tylko jest ten wolniejszy efekt zmiany biegów. Olej był wymieniany 4 miesiące temu (jakieś 7000km). MA ktoś pojęcie co to może byc. Z góry dziękuję za poradę.

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

 

Mam pytanko, moj B6 Highline 136km DSG ma 110000 przebiegu, slyszalem ze przy 120tys trzeba wymienic sprzegla i kolo dwumasowe. Koszt okolo 6 tys zl? Prawda to?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba... prawdopodobnie wymienić olej i filtr (sprawdź kiedy był wymieniany ostatnio w książce serwisowej).

Sprzęgła i koło dwumasowe...a kto tak Tobie powiedział? Może gdzieś to napisane?

 

A teraz na poważnie... NIE TRZEBA - no chyba że już są mocno zużyte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uffff, to mi kamien z serca spadl. Dzieki bardzo, pozdrawiam

Edytowane przez babello

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, i ja cos dorzuce od jakiegos czasu mam wrazenie jakby dsg zawlniala przy wrzuceniu kazdego biegu tak jak i redukcja trwa znacznie dluzej niz zawsze. Zniana z P na D powoduje jakies dziwne szarpniecie tak samo jest z N na D, z N na S jedynie z P na R i z N na R jakby tego szarpniecia nie bylo. Olej wymieniony jakies 15 tys temu i jak dotychczas nie bylo problemow zadnych ze skrzynia. A i jeszcze jedno mechartonika w skrzyni byla wymieniona na akcji serwisowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Niedawno kupiłem passata, który w drodze na święta lekko mnie zawiódł... ;)

Otóż miałem nieprzyjemność holowania auta w związku z uszkodzonym pompowtryskiem na trzecim cylindrze, który został wymieniony za darmo ( auto prawie 5 letnie ) Jednak nosiłem się z zamiarem wizyty w ASO w związku z klekotaniem i szarpaniem skrzyni, tak więc jak już auto było w serwisie postanowiłem to zgłosić. Poprzedni właściciel wykupił dodatkowo 3 letnią pełne ubezpieczenie Wagas Allianz, tak więc zachęcony tym faktem ( i jego ogólnymi warunkami umowy ) zlecenie zostało otwarte....

Minął tydzień od zgłoszenia i na dzien dzisiejszy wiem, że ASO wyliczyło naprawę na 27 tyś zł.

- wymiana skrzyni DSG

- wymiana mechatroniki

- wymiana koła dwumasowgo

 

I tutaj pojawia się moje pytanie.

Czy ktoś z szanownego grona forumowiczów może mi podpowiedzięć ( może zna to z autopsji ) jak długo czeka się na opinie rzeczoznawcy z Allianz ?

Czy przy tym pełnym pakiecie Wagas, ubezpieczyciel może coś kręcić ( naprawa w sumie na konkretną sumę ) ?

 

Dodam tylko, że auto miało wymienianą 2 miesiące temu maglownicę ( z ubezpieczenia ) jak również przez cały czas użytkowania było serwisowane w ASO ( w której autko zostało również kupione ) przebieg 125 tyś.

 

Z góry dzięki za rady i wszelkie informacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Olej wymieniony jakies 15 tys temu i jak dotychczas nie bylo problemow zadnych ze skrzynia. A i jeszcze jedno mechartonika w skrzyni byla wymieniona na akcji serwisowej.

DSG ma swoje życie-mam podobne problemy. Zaczęło sie od dziwnego spadku obrotów po zmianie biegu na wyższy. Wyglądało tak, ze jest skok wskazówki obrotomierza w dół (zmiana na wyższy bieg) i dodatkowe płynne "zejście" obrotów o jakieś 500-1000 obr/min. Auto przyspieszało normalnie tylko dziwne zachowanie wskazówki obrotomierza jakby był uślizg na sprzęgle przy zmianie przełożenia i spięciu na wyższy bieg. Kolejnego dnia wyskoczył check engine. VAG "wyrzucił" wysoki stan na czujniku ciśnienia spalin G450 - wymiana.

Dodatkowo zmiana oprogramowania DSG. Niby jest lepiej, ale skrzynia zaczęła szarpać - czego wcześniej nie było- szczególnie przy ruszaniu. Kilka razy praktycznie wyszedł "zajączek" SZOK! ASO rozkłada ręce bo diagnostyka komp. nic nie wykazuje. Proponują sukcesywne wymienianie poszczególnych elementów (oprogramowanie-to juz za mną :-), mechatronic, sprzęgło, skrzynia), czyli gra po omacku. Olej wymieniany jakieś 10kkm temu. Chyba trzeba czekać aż coś się ze..a tak ze auto stanie to będą wiedzieć gdzie nie działa.

Wniosek jak na razie jeden-czujnik od DPF mógł mieć wpływ na dziwne działanie DSG. W ramach akcji serwisowej mechatronic wymieniany przy ok. 7kkm teraz jakies 130kkm(auto 2006)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

Ja również mam prawie identyczny problem. Jeśli silnik jest zimny, to start jest płynny, ale po chwili prawie każde ruszenie jest szarpaniem.

 

Serwis (VW Chylińscy) dwa razy już to sprawdzał i za każdym razem twierdzili, że zmienili coś w oprogramowania i powinno być dobrze. Niestety, żadnej poprawy nie widzę, więc będę interweniował jeszcze raz.

 

Dodam, że na początku (tzn. po odebraniu samochodu z salonu) przez pierwsze 3-4 miesiące wszystko działało bardzo płynnie.

 

Pozdrawiam,

Jarek

 

Ja nie wiem o czym dokładnie piszecie, ale każdy Passat B6 z DSG 2.0 Tdi ma delikatne szarpnięcie po puszczeniu hamulca i wciśnięciu gazu... I też pytałam w serwisie i powiedzieli że tak ma być, bo jeżeli chcesz ruszać bez szarpnięcia, to musisz odczekać 2 sekundy po puszczeniu hamulca, gdy poczujesz że auto ruszy. Pamiętajcie że DSG to skrzynia manualna sterowana elektronicznie i dlatego tak się dzieje podobno ;P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności