Skocz do zawartości
Gość ekoman

Szarpiące DSG

Rekomendowane odpowiedzi

jak zwał, tak zwał :D

bo to zła mechatronika była ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WITAM

MAMA PASKA DSG 2006 140 KONI I PRZEZ 3 MIESIACE STAL NIEUZYWANY I TERAZ PO PRZERWIE MAM PROBLEM Z PRZEZUCANIEM Z 2 NA JEDYNKE JEST SILNE UDEZENIE JAK BY KTOS MNIE W TYLEK UDEZYL 2 SAMOCHODEM

CZY MOZNA ktos wie o co chodzi ??? lub mial ten sam problem i naprawil go i jak

POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WITAM

MAMA PASKA DSG 2006 140 KONI I PRZEZ 3 MIESIACE STAL NIEUZYWANY I TERAZ PO PRZERWIE MAM PROBLEM Z PRZEZUCANIEM Z 2 NA JEDYNKE JEST SILNE UDEZENIE JAK BY KTOS MNIE W TYLEK UDEZYL 2 SAMOCHODEM

CZY MOZNA ktos wie o co chodzi ??? lub mial ten sam problem i naprawil go i jak

POZDRAWIAM

 

Dżizus chrajst czy ktoś w ogóle dojeździł na tym dsg 100.000 km to ja nie wiem :)

Ja oczywiście też w klubie DSG, niemrawo mi się zapina wsteczny ale na razie się przyzwyczailem - po prostu czekam chwilkę po wrzuceniu R i dopiero ruszam i jest 100% ok. Ciekawe na jak długo. Na mechatronikę to nie wygląda bo nie sypie żadnymi błędami.

 

Najgorsze jest to Panowie że tak naprawdę zostaje nam zakup używanych skrzyni a jest to zakup jajka z niespodzianką.

 

pozdrawiam,

Maciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam najechane 230000 km i dsg działa jak należy.

Jak to mówią - cza umić jeździć automatem :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez bylo ok dopuki nie postal, zakupilem nowy olej bo nikt nigdy nie wymienial w skrzyni , wtryski rok temu wymienili wszytkie w vw na gwarancji :) mam ze 200 tys mil najechane :) i milem ze 2 sztuki wsczesniej tez 2.0l spotr tylko 6 niegow manual , mysle ze trzeba przezucic sie na 1.9 lub wskoczyc na audi tam jest bosh i nie ma takich problemow jak wtryski , kednym slowem zenada

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmień auto zmień, przecież 300000km i 7 lat, to świeżutkie autko i nic nie ma prawa się stać. Audi lub vw 1.9 będziesz jeździł 30lat bezawaryjnie, tylko pamiętaj tankować!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zakupilem nowy olej bo nikt nigdy nie wymienial w skrzyni

I Ty się dziwisz że, skrzynia siadła, jak olej nie był nigdy wymieniany :sciana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WITAM

MAMA PASKA DSG 2006 140 KONI I PRZEZ 3 MIESIACE STAL NIEUZYWANY I TERAZ PO PRZERWIE MAM PROBLEM Z PRZEZUCANIEM Z 2 NA JEDYNKE JEST SILNE UDEZENIE JAK BY KTOS MNIE W TYLEK UDEZYL 2 SAMOCHODEM

CZY MOZNA ktos wie o co chodzi ??? lub mial ten sam problem i naprawil go i jak

POZDRAWIAM

 

Pierwsze co przychodzi do głowy to mechatronika - w wariancie optymistycznym może być jeden z elektrozaworów do wymiany (ciężko dostępna część, ale jak dobrze się poszuka to da się znaleźć), w wariancie pesymistycznym do wymiany cały sterownik, ostatecznie remont skrzyni. Ewentualnie może koło dwumasowe daje znać o sobie...

 

Wymiana oleju raczej na niewiele pomoże - tylko chwilowa proteza przy takich objawach.

 

Najpierw pod komputer, potem do speca na testy ciśnieniowe.

 

U mnie w Tiptroniku były identyczne objawy - skończyło się wymianą sterownika, sprzęgła hydrokinetycznego i remontem całej skrzyni...

Edytowane przez przemyslawch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam najechane 230000 km i dsg działa jak należy.

Jak to mówią - cza umić jeździć automatem :-)

 

Napisz od razu że tym od BXE rozwalają się silniki bo źle biegu wrzucają, a wadliwe wtryski padają bo niemoty źle gazem operują :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam B6 2.0 TDI-PD 170KM i DSG. Dwumasa wymieniona ostatnio po 180tys. Skrzynia sprawuje się bardzo ładnie. Nie szarpie, nie skacze po biegach. Żadnych problemów.

Co do wymiany oleju w DSG, to serwis w Szczecinie twierdzi że wymiana powinna nastąpić po 60tyś. km, natomiast w książce H.R.Etzold'a "VW PASSAT" podano wartość 40tyś. km. Sprawa dyskusyjna, choćby z powodu kosztów - serwis to ok 1100zł., samodzielna wymiana ok 600zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja czekam na decyzję ws. wymiany skrzyni . Auto 10kkm przebiegu -> 1.8 TSI DSG-7 i 3 razy usterka już zgłaszana (od 2kkm przebiegu).

Szarpnięcia przy niskich prędkościach, zgrzyty przy wyższych

Masakra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aż sprawdziłem w książce. U mnie olej w skrzyni wymieniany był przy 65kkm, za to mechatronika przy 13kkm :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z ostatniego poradnika Auto Swiata :

 

Częstotliwość występowania awarii zależy od typu skrzyni :

 

DSG 7 - mechatronika pracuje we własnym oleju i rzadziej ulega awarii

 

DSG 6 - mechatronika pracuje w tym samym oleju co sprzęgła, a to oznacza, że produkty ścierania trafiają również do mechatroniki, która pod wpływem zanieczyszczonego oleju łatwo się psuje

Edytowane przez Kaloteck

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z ostatniego poradnika Auto Swiata :

 

buahahahahhahahahaha,

 

przepraszam ale nie mogłem się powstrzymać

 

prędzej za wyrocznie wziąłbym fakt lub super ekspres niż AŚ

 

dawno takich bzdur nie czytałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

105k 2.0tdi cr dsg 4motion, zero problemu brak szarpniec, ale kiedyś zona miała a3 2.0tfsi z dsg i przy 80k pojawiły sie szarpniecia, wymienilismy olej i problem ustal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie niedawno pojawił się drobny problem. Pojawia się gdy samochód odstoi całą noc na mrozie - po uruchomieniu silnika włączam wsteczny i samochód zaczyna się zachowywać tak, jakby sprzęgło lekko chwytało i odpuszczło, buja się. Nie pomaga wciskanie pedału gazu. Obroty się nie zmieniają i nie ma żadnej reakcji. Samochód stoi w miejscu. Muszę włączyć "D", ruszyć lekko do przodu i spowrotem włączyć wsteczny.

Problem pojawia się wyłącznie po długim postoju na mrozie. Zastanawiałem się czy po wymianie oleju problem może ustąpić, czy może jest to problem ze sprzęgłem.

Jeśli ktoś spotkał się z takim problemem i udało mu się go usunąć, to proszę pisać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymien szybko olej bo jest pewnie za gesty, jesteś pewny co do przebiegu samochodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włąśnie wróciłem z serwisu gdzie usunięto problem z bujaniem się na wstecznym i brakiem reakcji na naciśnięcie gazu zaraz po odpaleniu na zimno. Okazało się że to błąd w oprogramowaniu sterownika, który był dość często zgłaszany w pewnej partii produkcyjnej. Załadowano mi nowe oprogramowanie, bez dodatkowych opłat.

W tej chwili samochód reaguje prawidłowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Włąśnie wróciłem z serwisu gdzie usunięto problem z bujaniem się na wstecznym i brakiem reakcji na naciśnięcie gazu zaraz po odpaleniu na zimno. Okazało się że to błąd w oprogramowaniu sterownika, który był dość często zgłaszany w pewnej partii produkcyjnej. Załadowano mi nowe oprogramowanie, bez dodatkowych opłat.

W tej chwili samochód reaguje prawidłowo.

 

To teraz pozamiatałeś, bo na tym forum jest kilka osób które przy identycznych objawach - bujanie na r - dokonały pełnej wymiany skrzyni na nową w cenie ok 4-5 tyś zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już byłem gotów wymieniać olej ATF w mojej skrzyni. Okazało by się to bezskuteczne :)

 

Zauważyłem też inne zjawisko związane z szarpaniem - jeśli DPF zbyt szybko się zapełnia, a samochodem nie jeździmy poza miastem, to komputer i tak zaczyna proces przepalania filtra DPF. Cyklicznie zwiększa dawkę paliwa, aby podnieść temperaturę gazów wylotowych. Efekt jest mało przyjemny, bo przy jeździe 40km/h bardzo czuć szarpnięcia i widać jak obrotościomierz delikatnie "podskakuje".

W opisanym przypadku to nie skrzynia szarpie, tylko sterownik silnika jest za to odpowiedzialny.

Edytowane przez sebastianstepi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności