Skocz do zawartości

sebastianstepi

  • Liczba zawartości

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O sebastianstepi

  • Urodziny 01.10.1975

Informacje osobiste

  • Imię
    Sebastian
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Świnoujście

Samochód

  • Silnik
    B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR) DSG
  • Rok produkcji
    2007
  1. Ja mam mały skaner VAG5053 ITS od Viakena - na kanale 004 w ostatniej lini pokazało mi wartość około 8°, nie pamiętam dokładnie. W serwisie VAS w grupie 004 (01-elektronika silnika) wykazał 7,09° , a w/g ich informacji, przy nowym rozrządzie powinno być poniżej 1°. Jeśli chcesz to wyślę ci na maila skan z VASa który dostałem.
  2. Witam. Miałem identyczne obiawy i okazało się że rozrząd był przestawiony. Można to zdiagnozować, bo w tych silnikach są 2 czujniki położenia - na wale i na wałku rozrządu. Warto to sprawdzić.
  3. sebastianstepi

    Emulator mp3 DMC

    Cześć Ja miesiąc temu podpiąłem Xcarlink (http://www.sklep.hadron.pl/product-pl-3545-musicBOX-Emulator-Zmieniarki-grupa-VW-8pin.html) do MFD2DVD i wszystko jest OK. Nawet jeśli odpiąłem masę od emulatora, to nadal jest OK.
  4. Cześć. Na stronie http://www.e-ngk.pl jest ładna aplikacja dobierająca świece do różnych modeli. U ciebie są dwa rodzaje świeć: - dla BMA 03.2005 - 05.2007 - typ CZ304 7.0V - dla BMA 06.2007 - 04.2009 - typ YE14 4,4V
  5. U mnie 204kkm. Od lata 2012 (ok 185kkm) wymieniony włącznik ręcznego, komplet zawieszenia z przodu i komplet rozrządu (przy 160kkm był wymieniony, ale okazało się że jest przestawiony o 8° i poszedł do wymiany). DPF lekko przypchany, daje już znać. PD wymienione niedawno w ramach akcji w ASO. Poprzedni właściciel wymienił koło dwumasowe. Poza tym sprawuje się dobrze - zwykłe okresowe wymiany.
  6. Czy ktoś z kolegów używał ostatnio dodatków do ON ułatwiających wypalanie i regenerację DPF? http://wynns.pl/top/view_product.php?product=68 http://wynns.pl/top/view_product.php?product=69 http://forte-nwe.pl/DPF-Cleaner-And-Regenerator O tym ostatnim można poczytać na http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=329&t=59985 Czy ktoś robił pomiary zapełniania/regeneracji DPF po dodaniu środka do paliwa?
  7. Witam. Miałem w moim pasku Castrol Edge z normą 507 i silnik brał ok 1L/10kkm. Potem zmiana na Mobila z normą 507 i po 4kkm poziom bez zmian (lub znikoma zmiana) - nic jeszcze nie dolewałem. Takie samo doświadczenie mam z kilkoma motocyklami i kilkunastoma samochodami. Mój pierwszy samochód Ford Scorpio 2.0i 92r brał Castrola 10w40 (niecały litr na 10kkm), a po zmianie na Lotosa srebrnego (hi hi) dolewki się skończyły. Jednak Honda Civic 1.4i 99r od nowości do dziś nie brała żadnego oleju między wymianami - ani Castrola (syntetyk), ani Mobila (syntetyk i potem semisyntetyk). Precyzyjniej - zmiana na bagnecie praktycznie nie dostrzegalna. Gdzieś wcześniej kilku kolegów wypowiadało się na temat zbyt wysokiego poziomu oleju w silniku - z mojego doświadczenia wynika że to ma duże znaczenie. W mojej skorupie przecholowałem przy drugiej wymianie oleju o około litr - bulgotneło mi się . Katalizator benzynowy najadł się niedopalonego oleju i przestał praktycznie działać - wymiana na zastępczy 1600zł w 99r. Bardzo bolesne doświadczenie. Kilka miesięcy temu znajomy sam wymieniał olej w identycznym pasku jak mój i nie doczytał w instrukcji jakie są poziomy na bagnecie. Przelał o litr (tyle zrzuciłem na drugi dzień żeby uzyskać max na bagnecie) - w przeciągu jednego dnia zapaliła się kontrolka DPF. Przepalanie następuje częściej niż co 100km, DPF bardzo szybko się zapełnia i praktycznie nie następuje samoistna regeneracja poza miastem. Przed wymianą jego DPF działał lepiej niż mój.
  8. Witam. Wypalanie standardowe: nie potrafie określić. Wypalanie po wlaczeniu kontrolki DPF: proces zaczyna się tuż przed zapaleniem kontrolki Wypalanie przez tryb serwisowy: nigdy Styl jazdy: 70% miasto Styl wypalania: IV bieg, 2100-2300obr przez 15 minut. Przez pół roku użytkowania nie zapaliła się kontrolka, ale jak już weszła na tablicy, to zaczęło się to dziać regularnie. Tuż przed zapaleniem się kontrolki DPF w cyklu miejskim, samochodem zaczyna lekko szarpać (widać to najbardziej, gdy wrzucę 3 bieg i włączę tempomat). Po chwili zapala się kontrolka i jade paskiem na "wycieczkę". Blokuje DSG na IV biegu, tempomat na 2200obr/min i zaczynam. Tuż przed podłączam skaner i obserwuję na kanale 075 - temp. przed turbiną, za turbiną (przed DPF), temp. za DPF i procentowe zapełnienie DPF. Gdy elektronika wyczuje, że są dobre warunki na wypalenie DPF, to chwilowe spalanie podskakuje o około 0.5L/100km, a temp. spalin idzie na 750-780°C. Zapełnienie DPF powoli spada i gdy osiągnie 15%, kontrolka gaśnie. W tej chwili podczas jazdy po mieście DPF zapełnia się powoli, ale konsekwentnie. Najgorsze, że podczas jazdy na trasie (DSG na D, czasami V, czasami VI bieg) DPF zapełnia się także, bardzo powoli, ale się zapełnia. Zgłaszałem to w serwisie - poinformowano mnie, że prawdopodobnie DPF zapełniony jest sporą ilością popiołów i zaproponowano wymianę na nowy DPF econo za 5 tyś. zł. plus robocizna. Droga impreza. Kilka dni temu jechałem identycznym modelem, w którym zapaliła się kontrolka DPF pierwszy raz od kilku lat (właścicielka depnęła kilka razy na mieście na zimnym silniku). Zabrałem go na przepalenie i odczyty ze skanera były o wiele lepsze - wypalanie nastąpiło 3 razy szybciej niż w moim pasku. Po zejściu do 5% i powrocie do trybu jazdy miejskiej, nie następowało zapełnianie DPF-u. Myślałem co zrobić z miom DPF-em. 1. Można usunąć całkowicie w Szczecinie (firma V-tronic) - wycinają, przeprogramowują sterownik, koszt 1500zł. Nic nie dotykam, nie brudze się, akcja szybka. żadnych dodatkowych kosztów. 2. Regeneracja (firma Euro-Vat, Krzywiń) - regeneracja i gwarancja na pół roku albo 60kkm, koszt 500zł. Trzeba DPF wymontować, porozpinać instalację, wymontować czujniki, zapakować i zapłacić za przesyłkę w obie strony. Może się okazać, że nie nadaje się do regeneracji - dodatkowe koszty i to spore. Dodam, że wymontowanie/zamontowanie DPF-u w B6 jest utrudnione z powodu jego lokalizacji. Temat jest do przemyślenia.
  9. W moim przypadku wymieniono wszystkie 4 pompowtryskiwacze, ponieważ pochodziły z wadliwej serii. Nikt nie sprawdzał czy były uszkodzone. Odbyło się to w połowie stycznia, bez jakiej kolwiek opłaty z mojej strony.
  10. Przy zdejmowaniu ramienia tylnej wycieraczki trzeba bardzo uważać - śruba mocująca ramię jest najczęściej tak zanieczyszczona, że łatwo przekręcić cały mechanizm i wypchnąć szczotki silnika elektrycznego. Wiem to z własnego doświadczenia
  11. Tak nie wolno sprawdzać świec z silników BMR - ich napięcie znamionowe pracy to 7V. Na świecach NGK to napięcie jest wybite na korpusie.
  12. U mnie po dłuższym postoju, przy ujemnych temperaturach, trzeba było dłużej kręcić. Samochód nie odpalał tak jak powinien, nawet biorąc pod uwagę że to "diesel na mrozie". Czasami zapalała mi się kontrolka świec żarowych podczas jazdy na zimnym silniku i gasła po kilku minutach. Zatem świece Wymieniłem aku i świece żarowe (NGK), potem szczotki rozrusznika, filter paliwa, filter powietrza. Pompowtryski wymienione zostały w styczniu w ramach bezpłatnej akcji serwisowej. Nie dało to żadnych zmian. Okazało się, że za wszystko odpowiadał przestawiony rozrząd (wymieniany w jakimś kurniku w Golczewie, za poprzedniego właściciela). Jest to bardzo żadki przypadek, ale można to zdiagnozować VAGiem.
  13. Ja już byłem gotów wymieniać olej ATF w mojej skrzyni. Okazało by się to bezskuteczne Zauważyłem też inne zjawisko związane z szarpaniem - jeśli DPF zbyt szybko się zapełnia, a samochodem nie jeździmy poza miastem, to komputer i tak zaczyna proces przepalania filtra DPF. Cyklicznie zwiększa dawkę paliwa, aby podnieść temperaturę gazów wylotowych. Efekt jest mało przyjemny, bo przy jeździe 40km/h bardzo czuć szarpnięcia i widać jak obrotościomierz delikatnie "podskakuje". W opisanym przypadku to nie skrzynia szarpie, tylko sterownik silnika jest za to odpowiedzialny.
  14. Włąśnie wróciłem z serwisu gdzie usunięto problem z bujaniem się na wstecznym i brakiem reakcji na naciśnięcie gazu zaraz po odpaleniu na zimno. Okazało się że to błąd w oprogramowaniu sterownika, który był dość często zgłaszany w pewnej partii produkcyjnej. Załadowano mi nowe oprogramowanie, bez dodatkowych opłat. W tej chwili samochód reaguje prawidłowo.
  15. Po tym jak przesiadłem sie na VW, musiałem poszukać nowego interfejsu. Poprzedni stracił funkcjonalność. Błąkałem się po necie i dzwoniłem do kilku sklepów zajmujących się sprzętem OBD. Założyłem sobie czego oczekuje od urządzenia które będę używał przez kilka lat. Po kilku dniach kupiłem przyrząd "V-SCAN VAG5053 ITS" na stronie http://viaken.pl Główna zaletą tego skanera jest waga, wielkość i zasilanie ze złącza OBD2. Całe urządzenie można włożyć w boczną kieszeń i bez problemu się z nim przemieszczać. Można zostawić go w samochodzie w bocznej kieszeni drzwi. Nie trzeba nosić laptopa i wciskać go między siebie i kierownice, ewentualnie zajmować siedzenie pasażera. Co do wad, to jest ich kilka. Dedykowane oprogramowanie, które pochodzi wyłącznie z jednego źródła, choć trzeba przyznać jest uaktualniane. Kolejna wada to pewne błędy w tym oprogramowaniu, choć nie widziałem jeszcze softu pozbawionego błędów. Dużą wadą jest brak szczegółowej instrukcji i opisu procedur. Jest kilka przykładów, ale to trochę za mało. Brak jest dokładniejszego opisu wyświetlanych parametrów. Dla przykładu - podczas wyboru bloków pomiarowych i konkretnego kanału, nie ma opisu wyświetlanych parametrów. Jest krótki opis, wartość i miano jednostki. Ekran fizycznie pozwala na zamieszczenie dokładniejszych opisów, ale oprogramowanie tego nie zawiera na obecnym etapie. Skaner ten nie ma funkcji długiego kodowania. Dla przykładu - jeśli ktoś ma ochotę dodać emulator zmieniarki CD i uaktywnić tą funkcję w radiu, to nie wykona tego tym skanerem. Ja osobiście jestem zadowolony z tego urządzenia. Znałem jego funkcje i ograniczenia przed zakupem. Pozwolił mi wykryć, że mam przestawiony rozrząd o 8°, co było główną przyczyną wydłużonego rozruchu na zimno. Jak każde urządzenie/oprogramowanie, wymaga trochę wiedzy i praktyki. Nie można się do niego zrażać na samym początku. Nieco wyżej wspomniałem, że skaner ten nie jest przeznaczony dla laików. Podam dwa przykłady, które to wyjaśnią. Pożyczyłem skaner moim znajomym, kilka dni temu. Pierwszy tak zaadoptował sobie ksenony w Audi, że świecą kilka metrów przed maską i komputer sygnalizuje błędy. Kolejny chciał włączyć funkcję wymuszonego przepalania filtra DPF (tak z ciekawości ) - skończył w serwisie w Szczecinie, z rachunkiem na prawie 400zł. Nie polecam, nie odradzam ani nie staram się reklamować tego produktu. Mi osobiście bardzo się przydał i jestem z niego zadowolony.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności