Jump to content
vwiater

Interfejs OBDII jaki wybrac

Recommended Posts

Witam!!!

Wiem że wszystko jest dokladnie opisane, stronki podane i w ogole super ale przy tej mnogosci ofert nie wiem co wybrac zeby dzialalo.

 

W zwiazku z tym moje pytanko:

Chce kupis interfejs OBD do diagnozowania mojego autka Pasek 1,9 tdi B4 '95 i ewentualnie do Audi 80 1,9 tdi '94. :638:

 

Czy moglibyscie polecic jakis konkretny przedmiot z podaniem linka, bede wdzieczny.

 

Mam jeszcze jedno pytanko czy w B4 mozna vagiem ustawic automatyczne zamykanie drzwi po przekroczeniu 15 km/h. Moj pasek ma funkcje domykania szyb i wszelkie inne pierdółki więc może to da się zrobić.

Dzieki za odpowiedzi

pozdro :rotfl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Zakupilem ten oto interfejs: http://www.telwis.pl/product_info.php/cPath/21_30/products_id/31 i zauwazylem ze ma inaczej rozmieszczone piny, a mianowicie:

u mnie jest tak: vagcom1nb1.th.jpg

a na forum znalazlem ze powinno byc tak: gniazdovagobdi7gtaz8.th.jpg

Moze mi ktos wytlumaczyc dlaczego tak jest i jaka jest w tym roznica?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moze mi ktos wytlumaczyc dlaczego tak jest i jaka jest w tym roznica?

 

Wszystko masz dobrze tylko trochę wyobraźni albo praktyki. Wyobraź sobie że wkładasz fejsa do OBD2, przedstaw to sobie w myślach :)

Linia L nie jest potrzebna, interesuję Cie tylko 12V,masa i linia K. Piny 4,7,16

Share this post


Link to post
Share on other sites

zwykly KKL USB np.od Viakena ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

311.2 [najbardziej dostepny i umozliwia pelna diagnostyke]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy mógłby ktoś polecić jakiś interfejs diagnostyczny którym będę mógł robić logi i kasować błędy. W grę wchodzi tylko Polska wersja.

 

Z góry dziękuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jarhead

poczytaj poprzednią stronę.

Najtańszym fejsem KKL z allegro to zrobisz, cena w granicach 50zł i nie daj się nabrać na droższe, bo to ten sam fejs tylko w innym opakowaniu. O oprogramowanie musisz się sam postarać, chyba że chcesz kupić wersję z oprogramowaniem za ~1700zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Ponieważ ASO, w którym kupiłem passata nie potrafi ustawić mi świateł w tryb skandynawski, a ASO, które potrafi życzy sobie za to całkiem sporą kwotę, to zastanawiam się, czy nie kupić sobie kabelka i oprogramowania.

 

Jedyne co wiem (z innego wątku na tym forum), to:

"Potrzebny będzie VAG-COM w wersji 704-1 lub nowszy (na starszych wersjach nie sprawdzałem). Co do interfejsu to musisz mieć HEX-USB+CAN (w Passacie B6 wszystko leci po CANie więc KKL jest w tym przypadku bezużyteczny)."

 

Czy możecie polecić mi najtańsze rozwiązanie? Nie potrzebuję komercyjnej licencji, wystarczy indywidualna (jeśli są takie), albo nawet jakiś tymczasowy 'trial'.

 

Pozdrawiam,

Marcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety tu nie ma tańszego rozwiąznia: albo HEX-CAN lub VAS w serwisie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Mam pytanko, czym różni się interface vag-com od vag-tacho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie do końca chodziło mi o taką odpowiedź.

Może opiszę dokładniej co chcę uzyskać.

 

Otóż kupiłem interface na jednej z powyżej wymienianych aukcji. W opisie gość napisał, że przy pewnym doświadczeniu można korygować wskazania licznika. Z tego co się doczytałem tu na forum do programu vageeprom lub vag tacho potrzeba inny interface niż kkl. Chcę mu udowodnić, że ma błędny opis aukcji. Sprzedający twierdzi, że wystarczy przeprogramować interface i można dokonać korekty licznika za pomocą programu vageeprom.

 

Zatem czym fizycznie różni się interface do współpracy z programem vageeprom lub vag tacho od interfejsu kkl?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

chcialbym (w miare) najtanszym kosztem skompletowac sobie zestaw do sprawdzania bledow w passacie.

Mam juz laptopa

Potrzeba softu i kabla.

Czy ktos moglby poratowac linkami z allegro?

 

Wpisalem VAG na allegro i posortowalem wedlug ilosci ofert

Najwyzej (znaczy najwiecej ofert) maja te 2 kable:

http://www.allegro.pl/item716679139_kabel_vag_usb_obd_ii_obd_2_vw_skoda_audi_seat_869.html

http://www.allegro.pl/item715496434_vag_kkl_obd2_obdii_usb_pl_gw_kurier_24h_obd_2_com.html

 

Passat jest z 2003

 

A soft skad sie bierze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

topek jezeli chcesz nabyc kabelek tanim kosztem to ten z drogiego linku bedzie wystarczajacy do Twojego paska, kolega tez go ma i sobie chwali.

Jezeli chodzi o soft, to z kabelkiem powinien zes dostac, prawdopodobnie niepelne wersje, jezeli bedziesz chcial pelna wersje 311,2 EN to moge Ci wyslac mejlem, mam ja rowniez w jezyku niemieckim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam, właśnie czekam na ten kabel więc jeśli nie sprawi to trudności to podeślij także tego softa. [email protected] Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

A ja mam pytanko dla znawców tematu z serii OBD2

mam paska z 2005 roku z maja i w wtyku OBD2 mam podłączonych aż siedem kabelków - o czym to światczy ?

Widziałem na forum że obd miało trzy kabelki potem cztery a i takie które miało ich aż siedem - czy to jest te po CANIE ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
VAG-COM jest programem do pełnej diagnostyki samochodowej, natomiast VAG Tacho służy do obsługi samych liczników i wszystkiego co się z tym wiąże (korekta przebiegu, PIN, zapis/odczyt epromu licznika, kodowanie kluczy, itp.).

Czyli jednym slowem jesli chcialbym sobie samemu robic diagnostyke, zakodowac kluczyk czy wlaczyc bajery typu domykanie szyb po potrzebne mi beda 2 kabelki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jendrzej23

Witam może powtarzam temat ale chciałbym nabyć VAG-A ale nie wiem jaki wybrać tak dużo ich jest z różnymi cenami. zleży mi na VAG którym będę mógł zaprogramować nowy kluczyk, zmienić podświetlenie licznika, kasować samemu błędy takie jak ABS czy AIR BEGA itp. oraz żebym mógł aktywować tempomat jak sobie założę, nowy licznik z pełnym fisem oraz kompem od spalania paliwa itp. bo tego nie mam :( chce przeznaczyć na VAGA gdzieś z 150 zł ale fajnie żeby kabelek był z programem diagnostycznym

z góry dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites
może powtarzam temat

A przejrzałeś wątek od początku?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jendrzej23
A przejrzałeś wątek od początku?

 

:( przyznam że poszedłem na łatwizne i wolałem sie zapytać bo już pomieszało mi sie w głowie od tego wszystkiego jedni polecają tani za ok 50 zł a jedni za 120 zł? jaka jest między nimi różnica bo sam nie wiem a w sumie można nimi sprawdzić to samo a i tak program trzeba sciągnąć z netu, chyba ze? niekture mają już instalke w zestawie? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam podpinam sie do tematu potrzebuje kabelek do zapisu i odczytu eprom aby wykasowac bledy poduszki bo vag podpiolem i nadpisal blad sterownika oraz taki co uruchomie dodatkowe funkcje w zegarach

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy