mariusho Zgłoś #81 Napisano 14 Lipca 2009 Witam, przeczytalem caly watek, mocno interesujacy. moj passat jest z 10.2008 170 KM CR z DSG i od jakiegos czasu zauwazam ze podczas jazdy ze stala, mala predkoscia w granicach 20-50 km/h pojawia sie lekkie szarpanie autem. Jest to takie wrazenie jakby byly krotkie przerwy w dawkowaniu paliwem. Przy delikatnie mocniejszym dodaniu gazu auto przyspiesza plynnie bez jakichkolwiek problemow. Dzieje sie tak tylko jadac ze stala predkoscia np w ruchu ulicznym, zarowno na zimnym jak i na rozgrzanym silniku ze wskazaniem na zimny. Ogolnie jestem ze skrzyni bardzo zadowolony, za wykatkiem tego faktu oraz dosc gwaltownej czasami zmiany biegu z 3-2-1, np. dojezdzajac do skrzyzowania. Dodam ze przy ruszaniu delikatnym nie zauwazam zadnego szarpania. Auto ma 40 000 km. Czy to moze byc ten sam problem o ktorym tutaj piszecie? pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
13gruby Zgłoś #82 Napisano 30 Lipca 2009 Wznowię temat.U mnie pojawiło się pojedyncze szarpnięcie podczas długiego stania na światłach (remont drogi).Dźwignia w pozycji D i załączony autohold.W pewnym momencie pojawiło się pojedyncze szarpnięcie delikatne miałem wrażenie jak gdyby skrzynia lub hamulec na moment odpuścił.Mam wrażenie ,że już kiedyś tego doświadczyłem ale zbagatelizowałem .Z autem nic się nie dzieje a przebieg mam 31tyś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grypiomi Zgłoś #83 Napisano 1 Sierpnia 2009 Podczas wizyty w serwisie decyzja o wymianie strownika, oleju i filtra. Dam znać jak wymieną Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość przemo325 Zgłoś #84 Napisano 4 Sierpnia 2009 Mój kumpel miał problemy też szarpało i się okazało że skrzynia do wymiany ok 6 tyś nówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #85 Napisano 4 Sierpnia 2009 ok 6 tyś nówka Gdzie ? Za tyle to używkę można kupić. Nowa kosztuje ok 22 tys pln Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pbalsam Zgłoś #86 Napisano 4 Sierpnia 2009 sam czujnik temperatury i obrotów w skrzyni biegów kosztuje 2,5 tys... Ostatnio mialem wymieniany w serwisie i zapytalem o cene. Tez mialem problem z szarpaniem. W VW Zasada na Grochowskiej nie mieli pojecia o co chodzi. Pojechałem do SOBKOLa w Nadarzynie. Autko naprawione w 3 dni. Zrobilem juz 10 tys km po naprawie i wszystko jest w porzadku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
willson Zgłoś #87 Napisano 5 Sierpnia 2009 Witam. Posiadam passata B6 2.0T tiptronic (USA wersja) i mam pytanko czy jak skrzynia przerzuca bieg z 1 na 2 to nieraz (sporadycznie) odczuwa się lekkie szarpniecie ? (na pozostałych biegach wszystko OK). Czy tak ma być czy może wymienić olej w skrzyni. W instrukcji obsługi patrzyłem że w tych modelach nie zmienia sie oleju w skrzyni tylko sprawdza szczelność i ewentualnie dolewa, także oleju nie kazałem ostatnio w aso zmieniać. Dzięki z góry za odp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #88 Napisano 5 Sierpnia 2009 Czy tak ma być czy może wymienić olej w skrzyni. Ma nie byc szarpnięć i jak najszybciej wymień olej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
willson Zgłoś #89 Napisano 5 Sierpnia 2009 (edytowane) No to az nie takie szarpniecie że ci głowa odskoczy ale takie jakbyś trochę za szybko puścił sprzęgło.. ---------- Post added at 21:26 ---------- Previous post was at 21:24 ---------- do następnej wymiany oleju w silniku mam 4000 km czy mogę poczekać i zrobić wszystko razem (olej w silniku i w skrzyni naraz) a co z tymi zapisami w książce serwisowej że nie zmienia się oleju tylko dolewa?? Edytowane 5 Sierpnia 2009 przez willson Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #90 Napisano 5 Sierpnia 2009 do następnej wymiany oleju w silniku mam 4000 km czy mogę poczekać i zrobić wszystko razem (olej w silniku i w skrzyni naraz) Możesz poczekać ale... skrzynia nie lubi być niewłaściwie smarowana i lepiej zaradzić jak później leczyć ( wymienić ) a co z tymi zapisami w książce serwisowej że nie zmienia się oleju tylko dolewa?? Lepszy zarobek jest z wymiany skrzyni czy oleju ? odpowiedź sobie... Wrzucałem kilka razy linki jak sie powinno dbać o skrzynie, poszukaj. Do tego poczytaj co piszą serwisy skrzyń automatycznych... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pbalsam Zgłoś #91 Napisano 5 Sierpnia 2009 Tak wogóle to dyskusja jest nie na temat... Tu jest mowa od skrzyni DSG, a nie Tiptronicu, a w twoim silniku dostępny jest tylko i wylacznie tiptronic, Ale swoją drogą to ja z bym zmienil olej... To nie sa jakies straszne koszta... a masz czyste sumienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grypiomi Zgłoś #92 Napisano 30 Września 2009 Mój pojazd jest po wymianie sterownika, filtra i oleju. Przejechałem około 1500km. Zdecydowana POPRAWA. W sytuacja ekstremalnych zdarzają się drobne szepnięcia ale to nie to co było do tej pory. Całkowicie znikło dwufazowe załączanie biegów (3 i 4) i bardzo agresywne redukowanie 3-2-1. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #93 Napisano 30 Września 2009 A jakie koszty ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grypiomi Zgłoś #94 Napisano 1 Października 2009 Na gwarancji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groov Zgłoś #95 Napisano 21 Października 2009 Mam pytanie jeżeli chodzi o skrzynię DSG. Do tej pory jeździłem VW BORA 1.9 TDI ze zwykłym automatem i nie było mowy żeby auto stojąc nawet pod dosyć stromą górkę cofneło sie. Teraz mam paska z dsg i jakież było moje zdziwienie gdy stojąc pod górkę i puszczając hamulec auto zaczeło mi lecieć do tyłu. Oczywiście z funkcją Auto Hold auto stoi w miejscu. Czy taki zachowanie skrzyni DSG jest normą i czy jazda z nonstop włączoną funkcją auto hold czymś szkodzi?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert.gda Zgłoś #96 Napisano 21 Października 2009 Tak to właśnie dział w skrzyni DSG aby auto stało w miejscu musisz mieć auto -hold włączone i niczym to nie grozi bo właśnie jest do tego no chyba że chcesz trzymać nogę na hamulcu:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MAIKEL Zgłoś #97 Napisano 24 Października 2009 Zauważyłem również u siebie szarpanie najwięcej przy zmianie z jedynki na dwójkę no i nieraz na trójkę. Przy dynamicznej jeździe już to nie występuje dzieję się to tylko przy wolnej jeździe w korkach. Są dni że jest wszystko git wtedy, aż miło się jeździ. Występuje również jakby wrzucanie przez skrzynie dwa lub trzy razy tego samego biegu co widać na obrotomierzu który skacze w dół i w górę. Prawdopodobnie jest to wina mechatroniki która powoli siada (nowa 1200euro) za tyle można kupić używaną skrzynie, tylko po co jak to nie skrzynia tylko elektronika. Jeżeli ktoś ma namiary na kogoś kto to naprawia to proszę o kontakt, na allegro wystawia się gość z Zielonej góry, który jak twierdzi radzi sobie z tym. Ogólnie skrzynia fajna. Auto ma przejechane 200tys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adamg29 Zgłoś #98 Napisano 31 Października 2009 U mnie po ok 20.000 km zaczęło się okazjonalne szarpanie przy ruszaniu na ciepłym silniku. Wymiana mechatroniki na gwarancji i jak ręką odjął Mam nadzieję, że teraz na dłużej wystarczy bo inaczej 4,500zł... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Sao1989 Zgłoś #99 Napisano 9 Kwietnia 2010 Witam. Ja z innej beczki moze. Posiadam Audi A3 TFSI z DSG i nie wiem z czyjej winy ale popsula sie po 30 tys. Slyszalem ze jakis inny koles w swojej S3 tez ja popsul. Ciekawe czyja to jest wina. Bo slyszalem tyle pochlebnych opini. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hatysz Zgłoś #100 Napisano 10 Kwietnia 2010 wymienilem olej w skrzyni i filtr i pojawil sie problem z szarpnieciem przy ruszaniu! Po prostu wali po plecach niewazne czy z autoholda czy bez! Olej nie byl wymieniany w VW. Myslicie ze cos przy wymianie mogli uszkodzic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach