Skocz do zawartości
daffyx

Silnik 2.3 V5 170km

Rekomendowane odpowiedzi

no to teraz zagadka , podlonczono do kompa wyszly 2 bledy jeden z abs , ale to nie istotne drugi blad przepustnicy za wysokie obroty biegu jalowego , zaadoptowalismy na nowo przepustnice , przejechalem sie nim okolo 10km nie wyskakuje blad kontrolka sie nie zapala ,m a jednak auto wchodzi teraz bardzo czesto na wysokie obroty na luzie bywa i okolo 1100 , czy bedzie to faktycznie walnieta przepustnica , czy mopze gdzies jeszcze trzeba szukac ?? po ponownym podpieciu do kompa nie bylo juz zadnych bledow , czy ktos mial podobne problemy ?? dodam jeszcze ze spalanie tez wzroslo o okolo 2 litry na 100 , wg odczytu na liczniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba tylko ja mam ten problem , jutro odbieram auto z warsztatu wymieniona przepustnica , bo w niej jest sterownik wolnych obrotow , przy okazjii łozysko w prawym przednim i jak sie okazalo regulator napiecia , bo ladowanie bylo na poziomie 12 voltow ,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem nowy na forum, co zresztą od razu widać ;-) Od stycznia posiadam Passata z silnikiem 2.3 V5 AZX.

 

Od jakiegoś czasu przy wychodzeniu ma obroty słyszę takie meteliczne klepanie, im wyższe obroty tym szybciej klepie. Czy ktoś wie co jest tego przyczyną? Trochę mnie niepokoją takie dźwięki.

 

Druga sprawa to instalacja LPG. Byłem w dwóch warsztatach i w żadnym się tego nie podjęli. Dodatkowo w jednym, po oględzinach silnika stwierdzili, że to bezpośredni wtrysk i że sekwencji nie założę. Ile w tym prawdy, bo widzę, że są tutaj identyczne modele silnika z instalacją LPG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Druga sprawa to instalacja LPG. Byłem w dwóch warsztatach i w żadnym się tego nie podjęli. Dodatkowo w jednym, po oględzinach silnika stwierdzili, że to bezpośredni wtrysk i że sekwencji nie założę. Ile w tym prawdy, bo widzę, że są tutaj identyczne modele silnika z instalacją LPG.

 

Dziwna sprawa :)

Ja mam założonego Staga 300 Plus normalna instalacja jak do V6 i nie mam problemów póki co...

 

Wymieniał ktoś rozrząd przy tym silniku?

Dużo motki przy tym jest? bo mam już luz na łańcuchu i błąd na kompie z czujnikiem wałka rozrządu... jakiej firmy byście polecili łańcuch i całą resztę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Dzwoniłem już do nieco bardziej wykwalifikowanego warsztatu i powiedzieli, że nie ma problemu z gazem.

Co do rozrządu, nie jestem fachowcem, ale na allegro znalazłem tylko jeden komplet do tego silnika, oryginalny za dziewięć stów. Jeśli chodzi o wymianę, to prawdopodobnie bez demontażu silnika się nie obejdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... Wymieniałem rozrząd prócz dwóch samonapinaczy (wariatorów) ze względy na cenę. Jeden 1650pln, tylko oryginał. Reszta kosztowała około 3 tysięcy w sumie. Niestety silnik był podnoszony do góry...

nawiązując do zmiany rozrządu, było już wcześniej poruszane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem kompletny rozrząd SWAGa. Miałem do wyboru jeszcze FEBIego ale SWAG podobno lepszy :)

A po wymianie rozrządu zauważyłeś jakąś poprawę w pracy silnika, osiągach itd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za odpowiedź. Dzwoniłem już do nieco bardziej wykwalifikowanego warsztatu i powiedzieli, że nie ma problemu z gazem.

 

Kolego widzę że jesteś z Zamościa więc niedaleko do Świdnika, jeśli byś szukał kogoś kto Ci zamontuje Gaz do tego silnika, to mogę polecić zakład w Kalinówce /k Świdnika, ja miałem tam montowany, i absolutnie wszystko idealnie, chłopaki znają się na rzeczy.

 

Co do gratów ja mam Stag 300-6 ISA 2 Reduktor - Czerwony AC r-01 do 250 KM. i zielone Hanki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem od pół roku jestem posiadaczem Passata 2002rok z silnikiem 2.3 170Km 4motion. Sprowadzony przez znajomego ze Szwajcarii w zeszłym roku więc przebieg chyba prawdziwy i wynosi aktualnie 201 000, a ostatni serwis miał w styczniu 2013. Ogólnie z auta jestem bardzo zadowolony. Jednak ostatnio odczuwam zwłaszcza przy ruszaniu drgania całym autem, przy zmianie biegów niekiedy również delikatnie szarpnie. Czy to może oznaczać że kończy się dwumasa?

 

Drugą sprawą jest kontrolka check Engine, która co jakiś czas się zapala i wyskakuje błąd po odczytaniu go Vagiem komunikat błędu jest taki "Wtrysk dodatkowego powietrza nieprawidlowy przeplyw" Pojechałem ostatnio bardziej szczegółową diagnostykę i okazało się że nie domaga sonda Lambda (za katalizatorem). Gdzie mogę znaleźć tą sonde? bo na allegro są, ale przed katalizator... Czy niesprawna sonda może powodować ten błąd?

 

Błąd kasuję co jakiś czas, jednak po skasowaniu i przejechaniu około 300km ponownie się wyświetla.

Co zauważyłem to fakt kiedy jeżdżę z zapaloną kontrolką Check Engine, auto spala mniej gazu (na 42l robię ~ 370km). A Kiedy usunę błąd na 42l i przy tym samym stylu jazdy zrobię max 340km)

 

Trzecią Sprawą jest moc, której tak jakby mi brakuje, bo auto ma ponoć 170km, ale raczej nie da się tego odczuć, wcześniej jeździłem passatem 1.6 101km, i odczuwam różnicę mocy, ale nie jest ona powalająca... Najlepszym przykładem będzie filmik, który niebawem dołącze do pytania. Jeśli chodzi o prędkość jazdy to osiągnąłem nim max 220km/h ale długo zajęło mu rozpędzenie się do tej prędkości...

 

 

 

Edytowane przez lukasz6451

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego mialem podobnie jednak na wagu wyszedl blad ustawienia wolnych obrotow , u ciebie blad wtrysku powietrza to z wiazane jest z przepustnica o ile sie nie myle , , ja wymienilem przepustnice na nowsza z anglika i po problemie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszesz że jeździsz na gazie to może po prostu masz źle wyregulowany i wyświetla Ci błąd z sondy?

Co do braku mocy też mam ten problem ale u mnie silnik był prześwietlany już kilka razy i elektrycznie jest w nim wszystko ok a że słychać już łańcuch to go dziś zaczynam wymieniać i zobaczymy co to da :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do łańcuszka to ja już trochę kilometrów naklepałem ;) i w stanie bardzo dobrym jest, tylko troszkę widać na ślizgach zużycie, tak to gitara.

 

Mi często wywalało błąd sondy lambda, ale tylko na Vag-u on widniał, jak mi brat podpinał i pokazywał się jak na gazie jeździłem na benzim gitara, co do paliwa 98 czy 95 ja osobiście różnicy nie zauważam.

 

Tez mam problemy z gazem, mam STAG300-6 i jak kumpel robił mi paska to się mu wysypał gaz i nie działa, kiedyś tak się stało to wystarczyło lewym prądem zrestartować kompa i zaskoczył, teraz brat sam mi to próbował zrobić ale nie poszło, boję się ze coś poważniejszego, jeszcze do żadnego gaziarza nie pojechałem. Gaz mam założony w 2007 roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do rozrządu nawet w serwisie mówią ze nie wymieniać go częściej niż 300 tys lub jak juz go słychać ze urgocze. Co do cen to nie wiem, nie orientowalem się.

Co do przepustnicy jak wyrzuca błąd to czasami wystarczy ją poprostu wyczyścić.

A co do sondy i błędu chceck to jeżeli druga sonda wyrzuca błąd to taniej wyjdzie podjechać do jakiegoś tunera żeby usunął ja z programu. Bo druga sonda jest tylko od emisji spalin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do łańcuszka to ja już trochę kilometrów naklepałem ;) i w stanie bardzo dobrym jest, tylko troszkę widać na ślizgach zużycie, tak to gitara.

 

Jak Ty to sprawdzałeś? Wyciagałeś cały silnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak Ty to sprawdzałeś? Wyciagałeś cały silnik?

 

robiłem remont silnika - patrz mój temat ;) wszystko przy okazji posprawdzałem :hyhy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Drugą sprawą jest kontrolka check Engine, która co jakiś czas się zapala i wyskakuje błąd po odczytaniu go Vagiem komunikat błędu jest taki "Wtrysk dodatkowego powietrza nieprawidlowy przeplyw" Pojechałem ostatnio bardziej szczegółową diagnostykę i okazało się że nie domaga sonda Lambda (za katalizatorem). Gdzie mogę znaleźć tą sonde? bo na allegro są, ale przed katalizator... Czy niesprawna sonda może powodować ten błąd?

 

 

A co do sondy i błędu chceck to jeżeli druga sonda wyrzuca błąd to taniej wyjdzie podjechać do jakiegoś tunera żeby usunął ja z programu. Bo druga sonda jest tylko od emisji spalin.

 

 

tak jak napisał Marek, programowo ją usunąć i po problemie, natomiast niewykluczone że masz źle wyregulowaną instalację gazową i wyrzuca check, bo ma za biednie lub za bogato i komp auta wykrywa coś jest nie tak w emisji spalin.

 

Kolejnym argumentem który przemawia za przyjrzeniem się instalce jest to że jak mowisz odczuwasz brak mocy, a jak jest to w porównaniu z jazdą na benzynie???

 

jeśli na benzynie jest ok. a na gazie lipa to instalka do przeglądu i regulacji.

A tak w ogóle to jakie graty masz wrzucone a propo instalacji???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Instalacja gazowa jest świeżo po przeglądzie i wymianie filtrów.

2 dni temu padła mi jedna cewka, więc wymieniłem wszystkie cewki i świece i po tym zabiegu moim zdaniem auto zbiera się dużo żwawiej. Więc jeden problem z głowy. Pytałem również o Sonde w sklepie, nówka z Boscha to wydatek 360zł więc chyba taniej będzie ją usunąć. Mam znajomego w pracy który ma również zakład elektoniczny więc zapytam jaki jest koszt, ale dopiero jak wróci z urlopu.

 

Przy wymianie świec zauważyłem również że silnik tak jakby "luźno siedzi" a po gwałtownym naciśnięciu pedału gazu delikatnie buja autem. Czy to może oznaczać że poduszki silnika są już wyrobione? Pytam bo jeśli by tak było to mogło by to usprawiedliwiać drgania podczas ruszania.

 

 

Co do gazu to instalacja ma niecały rok, Sterownik stag 300 plus, wtryski Baarracuda. Różnicy w jeździe na gazie czy na benzynie nie odczuwam, poza kosztami rzecz jasna;)

 

 

 

I przy okazji wyczyściłem cały dolot i przepustnicę, wiem że po czyszczeniu należy zrobić adaptację przepustnicy. Wie może ktoś jak wykonać tą czynność przy pomocy Polski VAG 4.9?

Edytowane przez lukasz6451

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź poduszki pod silnikiem i pod skrzynia. A w Vagu wbijasz w silnik adaptacja tylko nie pamiętam który kanał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I przy okazji wyczyściłem cały dolot i przepustnicę, wiem że po czyszczeniu należy zrobić adaptację przepustnicy. Wie może ktoś jak wykonać tą czynność przy pomocy Polski VAG 4.9?

 

proszę

 

http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DSC_0535.jpg

DSC_0536.jpg

DSC_0537.jpg

Oto i sprawca całego zamieszania w moim silniku...

Teraz pytanie. Potrzebne mi takie koło zębate do rozrządu na "już". Patrzyliśmy po hurtowniach i nie było go widać... na allegro jest aż jedna aukcja z używką ale wolał bym nowe albo jak już używane to z pewnego źródła i w dobrym stanie. Wie coś ktoś może który użytkownik forum miałby coś takiego? w innych silnikach chyba 2.8, 3.6 też takie występowało.

Jego numer: 066109570

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności