Skocz do zawartości
worthersee

Problem z alternatorem, ładowaniem.

Rekomendowane odpowiedzi

I teraz mechanik zawiózł do tego elektryka i on powiedział że w tych alternatorach może się wszystko popsuć i zostawił na obejrzenie, ale na pewno natępnych 250 mu nie zapłace

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to był Valeo to od razu na szmelc, powtórzę to co pisałem wcześniej:

 

Jako alternatywę dla nowych/regenerowanych kiepskiej jakości lub naprawy Valeo sugeruje wziąć pod uwagę w miarę młode używki oryginalnego Bosch 140A 06F903023F

-np z 2008r..:

http://allegro.pl/alternator-vw-audi...918549261.html

-troche drozszy prawie nowka z 2011r:

http://allegro.pl/audi-vw-seat-skoda...876331800.html

ogólnie to ceny od 100zł

 

Montowali je w nowszych VAG, trwalsze niż Valeo, pasują zamiennie zamiast 120A, wystarczy tylko przełożyć sprzęgiełko/rolkę jednokierunkową, a jeżeli nie była wymieniana od nowości to jeszcze lepiej kupić nową bo też potrafi zrobić niemiłą niespodziankę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dzisiejszy hit jest taki pan od alternatorów dzwonil i powiedział ze teraz jest do wymiany wirnik a że wcześniej wymienił regulator chociaż mówił że wirnik. Za pierwszą część wziął 250zl i teraz mówi że wirnik 230zł to już jest 480. A jak zapytaliśmy ile za kompletną regeneracje altka to powiedział że biorą 400 i rok gwarancji, więc mój mechanik się pyta czemu już chce wziąść 480 jak komplet 400, to nie wiedział co odpowiedzieć. Więc powiedziałem żeby mu przekazał że dopłace 150 i niech robi kompletną regeneracje. Ale widzi mi się że będe się musiał przejechać do szanownego Pana i porozmawiać z nim osobiście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile za regulator napięcia ? 250 zł.

Oryginalny regulator Boscha kosztuje 88 zł plus przesyłka. F 00M A45 303 pasuje do naszych altków. Razem 100. Zrobić fotkę paragonu ?

Mam dobry wirnik, jak chcesz to wyślę ci w cenie przesyłki. A ten frajer, bo mechanikiem go trudno nazwać to po prostu wali cię po kieszeni. Wirnik sprawdza się miernikiem w kilka sekund i wszystko jest jasne. Podobnie stojan. Ze stojanem może być zmyłka, jak padnie dioda. Wtedy bez wymontowania mostka pomiar może być taki sam i można się pomylić, ale jak mostek jest na zewnętrznym, to pomiar mostka i osobno stojana i po krzyku. Jakby jeszcze chciał wymienić ci łozyska, to to małe kosztuje 15 zł, a duże 20 i to rzecz jasna FAG i Timken, a nie jakieś CX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli to był Valeo to od razu na szmelc, powtórzę to co pisałem wcześniej:

 

Jako alternatywę dla nowych/regenerowanych kiepskiej jakości lub naprawy Valeo sugeruje wziąć pod uwagę w miarę młode używki oryginalnego Bosch 140A 06F903023F

-np z 2008r..:

http://allegro.pl/alternator-vw-audi...918549261.html

-troche drozszy prawie nowka z 2011r:

http://allegro.pl/audi-vw-seat-skoda...876331800.html

ogólnie to ceny od 100zł

 

Montowali je w nowszych VAG, trwalsze niż Valeo, pasują zamiennie zamiast 120A, wystarczy tylko przełożyć sprzęgiełko/rolkę jednokierunkową, a jeżeli nie była wymieniana od nowości to jeszcze lepiej kupić nową bo też potrafi zrobić niemiłą niespodziankę.

 

 

I dzięki temu u mnie już siedzi 023F 140A :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomwoj1978

Witam,

Podlacze sie pod temat zadajac tematycznie nowe pytanie do kolegow.

Czy ktos wie jaka dokladnie funkcje spelnia sygnal podlaczony do wyjscia DFM alternatora BOSCH i idacy do ECU silnika.

(jest to jeden z kabelkow w niebieskie kostki przy alternatorze. Czy brak tego polaczenia ma zwiazek ze swieceniem (miganiem) kontrolki ladowania - prosze o wszelkie info na temat co to za sygnal.

Pozdr,

tomwoj1978

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Podepnę się pod temat.

 

Mam problem w swoim pasku 98 rok 1.8t AEB,

Podczas jazdy gdy obroty silnika wzrastają niezależnie od biegu zaczyna żarzyć się kontrolka "akumulatora" - wcześniej żarzyła się powyżej 3 tyś obrotów ale przeczyściłem masę przy akumulatorze i kilka kostek przy silniku i zaczęła żarzyć się już po naciśnięciu pedału gazu.

 

Dodatkowo gdyż przeciągnę po obrotach tzn pociągnę powyżej 5 tys/obr dłuższą chwilę tj 3-5 sekund przestaje się wyświetlać godzina oraz przebieg na zegarach pozostałe kontrolki i podświetlenie oczywiście działa, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu godzina i przebieg wyświetla się normalnie dodam że mimo braku przebiegu i godziny na wyświetlaczu komputer zlicza przebieg i czas jest aktualny.

 

Takie cuda zauważyłem po tym jak w warsztacie wymienili mi rozrząd wraz z innymi paskami klinowymi i rolkami - rolka od alternatora nie była wymieniana.

Sprawdziłem napięcie na akumulatorze poprawnie i jest tak jak być powinno być 14,02-14,08 V zarówno na niskich jak i na wyższych obrotach.

Co jeszcze sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz sprzegielko w altku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko powiązanie z altkiem, najlepiej jak byś dał rade pociągnąć kabelki dłuższe z miernika na aku i w jazde aż zacznie wariować, wtedy zobaczysz jakie napięcie jest. Sprzęgiełko mało tu może mieć do rzeczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejsze pomiary napięcia.

12,7-12,8 V - silnik wyłączony

14,0 V silnik włączony na wolnych obrotach

12,5 V - silnik włączony na wolnych obrotach max obciążony (włączona klima-max, ogrzewanie tylnej szyby, światła, kierunki, radio itd)

13,7 - 13,8 V silnik włączony max obciążony ale na wyższych obrotach - wtedy kiedy żarzy się kontrolka.

 

Z powyższych pomiarów wynika że alternator działa prawidłowo, ale kusi mnie żeby wyciągnąć go z auta i rozebrać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z powyższych pomiarów wynika że alternator działa prawidłowo, ale kusi mnie żeby wyciągnąć go z auta i rozebrać.

 

z powyższych wynika że nie działa prawidłowo, min. jakie może być napięcie to w granicach 13,6-13,8 pod pełnym obciążeniem. Regulator najprawdopodobniej do wymiany, ale i tak najlepiej zawieźć to komuś co się alternatorami zajmuje na co dzień, czy nie są popalone diody, wirnik w jakiej kondycji itd. Ale na bank nie może tak napięcie spaść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

walnieta jakas dioda

do wymiany caly mostek prostowniczy

wykrecic altka,lutownica w reke i wymienic mostek

 

generalnie prosta robota

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymontowałem alternator bez większych problemów nic nie wadziło nic nie przeszkadzało :).

Pierwsza rzecz na jaką zwróciłem uwagę to brak sprzęgiełka w rolce (kole pasowym) alternatora - najwyraźniej do mojego modelu nie jest przewidziane sprzęgiełko.

Po rozebraniu tylnej pokrywy postanowiłem sprawdzić szczotkotrzymcze i pierścienie ślizgowe które wydają się być już na wykończeniu. Poniżej zdjęcia jak wygląda rolka i tuleja ślizgowa.

 

 

Zdjęcie1367.jpg

Zdjęcie1365.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem alternator zamontowałem jak należy.

Sprawdziłem napięcia miernikiem i kontrolka nadal się żarzy :(

 

Pomiary napięcia.

12,4-12,5 V - silnik wyłączony

13,8-13,9 V silnik włączony na wolnych obrotach

13,6-13,7 V - silnik włączony na wolnych obrotach max obciążony (włączona klima-max, ogrzewanie tylnej szyby, światła, kierunki, radio itd)

13,7 - 13,8 V silnik włączony max obciążony ale na wyższych obrotach - wtedy kiedy żarzy się kontrolka najmocniej.

 

Już odechciewa mi się z tym walczyć czas jechać do elektryka :(((

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

co jakiś czas po odpaleniu nie gaśnie mi kontrolka akumulatora, a na fisie pojawia się napis Alternator workshop. Wszystko było by jasne, gdyby nie to że ładowanie w tym momencie wynosi 14,3V przy włączonych światłach. Podłączyłem sobie wskaźnik napięcia i ładowanie cały czas jest poprawne, między 14,2-14,3V, a ikona świeci i napis na fisie. Co jeszcze może powodować zapalnie kontrolki ładowania mimo iz ładowanie jest poprawne?? Alternator 120A Valeo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"tacza" najlepiej jak bys sprawdził szczotki moze juz sie kończa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to wczoraj padł altek do końca. Ale czytając kilka postów powyżej widzę że wsadzacie 06F903023F Boscha 140A. Chętnie zrobie to samo, tylko czy kostka elektryczna jest taka sama?? Bo sprzęgiełko wiem ze muszę ze starego przełożyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ROZWIĄZANIE PROBLEMU

 

Mam problem w swoim pasku 98 rok 1.8t AEB,

Podczas jazdy gdy obroty silnika wzrastają niezależnie od biegu zaczyna żarzyć się kontrolka "akumulatora" - wcześniej żarzyła się powyżej 3 tyś obrotów ale przeczyściłem masę przy akumulatorze i kilka kostek przy silniku i zaczęła żarzyć się już po naciśnięciu pedału gazu.

 

Dodatkowo gdyż przeciągnę po obrotach tzn pociągnę powyżej 5 tys/obr dłuższą chwilę tj 3-5 sekund przestaje się wyświetlać godzina oraz przebieg na zegarach pozostałe kontrolki i podświetlenie oczywiście działa, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu godzina i przebieg wyświetla się normalnie dodam że mimo braku przebiegu i godziny na wyświetlaczu komputer zlicza przebieg i czas jest aktualny.

Dodatkowo o słuchaniu radia mogę zapomnieć gdyż nie łapie mi fal i trzeszczy.

 

Takie cuda zauważyłem po tym jak w warsztacie wymienili mi rozrząd wraz z innymi paskami klinowymi i rolkami - rolka od alternatora nie była wymieniana.

Sprawdziłem napięcie na akumulatorze poprawnie i jest tak jak być powinno być 14,02-14,08 V zarówno na niskich jak i na wyższych obrotach.

 

UWAGA! Problem rozwiązany: Podczas wymiany rozrządu i uszczelki pokrywy zaworów nie dokręcono mi śrubki która przytrzymuje cienki przewód od masy na pokrywie zaworów!.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wracając z roboty dopadł mnie podczas jazdy komunikat alternator workshop i padło ładowanie(mam zainstalowany woltomierz w środku samochodu). Wyciągnałem regulator obrotów i zacząłem oglądać szczotki które jak się okazało były na wykończeniu.

Wymieniłem regulator na nowy jednak po odpaleniu nie ma ładowania i świeci się kontrolka na desce. Po dodaniu odrobiny gazu znowu wyskakuje komunikat a za chwile odpala się sprzęgło alternatora, kontrolka gaśnie i jest ładowanie.

Zrobiłem z 30km i podczas jazdy zapaliła się na sekundę choinka na desce a za minutę dowaliło ładowanie 18v. Odłączyłem alternator dojechałem do domu i teraz sam nie wiem co zrobić.

Po właczeniu zapłonu nie ma kontrolki ładowania niezależnie czy jest podłączona wtyczka do altka czy nie

podepne jeszcze jutro stary regulator na próbę, alternator bosha 120A

 

jakieś sugestie co mogło paść?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro się wzbudzał po przekroczeniu 2000 obr silnika to było brak wzbudzenia na wtyczce przy alternatorze. Skoro ładowanie 18V no to regulator usmażony. Teraz nie masz kontrolki na desce, bo przewód wzbudzenia nadal jest przerwany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności