Skocz do zawartości
worthersee

Problem z alternatorem, ładowaniem.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem tego typu że, już sam nie wiem gdzie szukać usterki, wszystko praktycznie sprawdzone, alternator po regeneracji,ładowanie 14,4, pod pełnym obciążeniem spada do około 13,8 czyli wszystko w normie a jednak na liczniku świeci się bez przerwy kontrolka ładowania i po przegazowaniu wyświetla się alert Alternator Workshop .Proszę o pomoc bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny tego problemu.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączałeś go pod vaga? może po błędzie dojdziesz co może być nie tak :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak,brak błędów pomiary napięcia też ok,nie mam pojęcia już co to może być,a czy sam licznik może mieć coś wspólnego z ta usterką?? chociaż w pamięci zegarów też nie ma żadnego błędu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
alert Alternator Workshop .

 

Ostatnio miałem taki allert pięć razy pod rząd w odstępach kilkusekundowych, z zaświeceniem kontrolki na liczniku brak ładowania i.....................przeszło. VAG nie pokazuje nic, napięcie paska OK, sprzęgiełko OK, prąd lądowania OK. Założony regulator napięcia nowy ( zamiennik). Poprzednio miałem podobne objawy, ale bardzo często. W związku z tym, że jedna ze szczotek była sporo krótsza, wymieniłem na nowy. Uspokoiło się jak ręką odjął. Pojawiło się ponownie miesiąc temu i dwa dni temu. Identyczny objaw. jak opisany na początku postu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja sie przymierzam do kupna nowego alternatora. szukam ofert i natrafilem na całką niezłą: http://www.autoparto.pl/alternator-vw-passat-b5-2002-2-0-06b903016d-fv,2224,p.html

 

ta oferta jest z czescią urzywaną

 

---------- Dodano o 21:39 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:36 ----------

 

Tak,brak błędów pomiary napięcia też ok,nie mam pojęcia już co to może być,a czy sam licznik może mieć coś wspólnego z ta usterką?? chociaż w pamięci zegarów też nie ma żadnego błędu

 

przy usterce ładowania zegary mogą wariować, wskazniki szaleją

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czxyli go wymieniles?

 

---------- Dodano o 23:44 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:38 ----------

 

witam tez mam problem jechalem jechalem zamyslony patrzę zaswiecila sie kontrolka aku nie wiem dokladnie kiedy nie wylapalem czy cos jeszcze tak jak tam ktos opisywal u mnie jak zauwazylem ciagle sie palila az autko zgaslo,na lejce chwile i kawalek udalo sie podjechac ,wymontowalem aku i zabralem naladowc,jutro che wyjac alternator no i go jakos sprawdzic badz dac do regeneracji ,gdzie najlepiej w wawie zeby nie zdarli poruszam sie glownie po pradze

pozdro dzieki z gory

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny objaw jak mi sprzęgiełko czyli ta rolka pasowa sie skończyło,zawiozłem sprawdzili na stole założyli nowe tylko skasowali prawie 200zł tylko koszt tego sprzęgiełka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja sie przymierzam do kupna nowego alternatora. szukam ofert i natrafilem na całką niezłą: http://www.autoparto.pl/alternator-vw-passat-b5-2002-2-0-06b903016d-fv,2224,p.html

 

tylko zobacz u siebie ile masz A-perowy alternator bo ten co zamieściłeś jest 90 i coś wątpię że taki jest u Ciebie, myślę że 120A jest ale to już sprawdzisz sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ktoś przegląda tego posta, ALe mam problem jak każdy zazwyczaj na tym forum :)

A mianowicie, światła, podświetlanie zegarów w sumie wszystko co się świeci zaczyna mi fleszować i mruga jak poj...... Denerwujące to jest bardzo i też się boję, że ktoregoś dnia siądzie może całkowicie ładowanie i ugrzęznę gdzieś.

Zrobiłem log ładowania jak sprawa wygląda.

Według mnie to regulator coś szwankuje, może brak masy albo coś w tym stylu, bo to się nie dzieje ciągle, zazwyczaj na zimnym silniku. Pasek też się nie slizga.

 

Grupy: 012 - http://vaglog.rtnet.pl/buri2604_152882.html

 

Logowałem to pod pełnym obciążeniem i jak wyłącze wszystko to ładowanie wskakuje stałe, ale jak coś włączę to zaczyna mrugać ;/

 

Co to jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy ktoś przegląda tego posta, ALe mam problem jak każdy zazwyczaj na tym forum :)

A mianowicie, światła, podświetlanie zegarów w sumie wszystko co się świeci zaczyna mi fleszować i mruga jak poj...... Denerwujące to jest bardzo i też się boję, że ktoregoś dnia siądzie może całkowicie ładowanie i ugrzęznę gdzieś.

Zrobiłem log ładowania jak sprawa wygląda.

Według mnie to regulator coś szwankuje, może brak masy albo coś w tym stylu, bo to się nie dzieje ciągle, zazwyczaj na zimnym silniku. Pasek też się nie slizga.

 

 

 

Grupy: 012 - http://vaglog.rtnet.pl/buri2604_152882.html

 

Logowałem to pod pełnym obciążeniem i jak wyłącze wszystko to ładowanie wskakuje stałe, ale jak coś włączę to zaczyna mrugać ;/

 

Co to jest?

 

Coś podobnego miałem:

http://vaglog.rtnet.pl/konradmuniak_152959.html

 

Pomogła wymiana regulatora napięcia:cool

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha, mnie ciekawi czy jest on rozbieralny lub coś w tym stylu, może działa na zasadziej jak zamek centralny, możliwe też że poprostu łączność kabla jest kiepska i trzeba by było przeczyścić styki :)

Na początek zacznę robić coś w tym stylu. Nowy koszt w granicach 200zł, czyli warto pogrzebać może pomoże, a może i pomoże pożadne pukanienim o jakąś powierzchnię. Nie zaszkodzi spróbować :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mnie ciekawi czy jest on rozbieralny
Raczej nie, jednorazówka :kwasny

 

może i pomoże pożadne pukanienim o jakąś powierzchnię
Tylko w przypadku jak zawieszą się szczotki :jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jezeli nie ma masy to sprawdz polaczenie silnika z masa auta

jesli slabe napiecie (najtanszym miernikiem idzie sprawdzic) to wymiana regulatora (koszt okolo 20-50zl)

regulator sam wymienisz bo to tylko odkrecenie 2 srub

 

jesli nieraz jest ok a nieraz kontrolka swieci to szczotki na wykonczeniu

najczesciej wymiana razem z reguratorem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam problem z ojca Passatem:/ mianowicie za duze napiecie na altku ale juz regulator wymieniony, ale teraz znów zaczął gorzej odpalać, mianowicie dłuzej kreci- myslicie ze za duze napiecie trochę "roz*****o" aku że teraz gorzej odpala?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie powiedziałbym że wwymiana reglera to tylko 2 śruby! Jak u mnie robil to majster to rozlutowal uzwojenie a przy okazji wymienil łożyska .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przeczytałem już sporo postów ... kilka opisywało podobny objaw, ale nie było odpowiedzi. Padł mi po 250 kkm alternator VALEO. Specjaliści stwierdzili wirnik, łożyska i inne - możliwe. Sprzęgiełko i regulator wymieniałem sobie wcześniej. Wymienili mi na nowy (regenerowany) z 24 miesięczną gwarancją. Po dłuższym postoju świeci się kontrolka ładowania - trwa to kilka minut (1-2) i gaśnie. Po krótszych postojach objaw nie występuje. Co może być przyczyną świecenia po starcie ? (naładowałem aku prostownikiem 8h x 6 A = 48 Ah, aku mam Centre future 95A)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Przeczytałem już sporo postów ... kilka opisywało podobny objaw, ale nie było odpowiedzi. Padł mi po 250 kkm alternator VALEO. Specjaliści stwierdzili wirnik, łożyska i inne - możliwe. Sprzęgiełko i regulator wymieniałem sobie wcześniej. Wymienili mi na nowy (regenerowany) z 24 miesięczną gwarancją. Po dłuższym postoju świeci się kontrolka ładowania - trwa to kilka minut (1-2) i gaśnie. Po krótszych postojach objaw nie występuje. Co może być przyczyną świecenia po starcie ? (naładowałem aku prostownikiem 8h x 6 A = 48 Ah, aku mam Centre future 95A)

 

Watpie ze masz aku 95A

 

A- są to ampery (Maksymalny prad rozruchu)

ah- sa to amperogodziny (pojemnosc aku)

 

Pewnie masz 95Ah i 800A (amperów) bo przewaznie takie sa:)

Co do kontrolki, to pewnie za mało "energii" dałes mu i po odpaleniu aku jest prawie pusty dlatego kontrolka sie zaswieca:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Watpie ze masz aku 95A

 

A- są to ampery (Maksymalny prad rozruchu)

ah- sa to amperogodziny (pojemnosc aku)

 

Pewnie masz 95Ah i 800A (amperów) bo przewaznie takie sa:)

Co do kontrolki, to pewnie za mało "energii" dałes mu i po odpaleniu aku jest prawie pusty dlatego kontrolka sie zaswieca:)

 

tak tak wiem co to A a co Ah ... trochę fizyki się liznęło ... zjadłem "h" ("ah") to nie wiem co to jest :jasne - głupi żart

chodziło mi oczywiście o pojemność Ah

A- generalnie natężenie prądu - nie pamięam jaki maksymalny prąd rozruchowy i wg jakiej normy ... - mało istotne

Jak pisałem 8h x 6A = (teoretycznie) 48Ah czyli 50% pojemności powinienem był naładować - niech będzie mniej nawet 40% to czy kontrolka powinna się świecić 1-2 minuty po starcie i czy jest to sprawa rozładowanego aku czy może coś z nowym alternatorem nie tak już an starcie?

Aku pokazuje tą swoją zielona banieczkę czyli teoretycznie jest naładowany - gęstość elektrolitu w normie.

Edytowane przez wolfik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak rozlutowywal uzwojenie to wymienial tobie caly mostek prostowniczy lub sprawdzal czy nie ma przebicia w uzwojeniu

 

tak czy inaczej bardzo dobrze ze tak robil bo sprawdzal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pierw bym zrobił krótki pomiar miernikiem na klemach i bezpośrednio z altka na na śrubie z + i minus na ramę w momencie jak świeci się ta kontrolka to już rozjaśni sporo, jak będzie skakać napięcie( pod pełnym obciążeniem światła wentyl itd itd.) poniżej 13,8 bezpośrednio czy to z altka czy z aku jechałbym bez zastanowienia na reklamacje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności