Paq90 Zgłoś #101 Napisano 23 Października 2013 Witam Mam problem tego typu że, już sam nie wiem gdzie szukać usterki, wszystko praktycznie sprawdzone, alternator po regeneracji,ładowanie 14,4, pod pełnym obciążeniem spada do około 13,8 czyli wszystko w normie a jednak na liczniku świeci się bez przerwy kontrolka ładowania i po przegazowaniu wyświetla się alert Alternator Workshop .Proszę o pomoc bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny tego problemu.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buri2604 Zgłoś #102 Napisano 24 Października 2013 Podłączałeś go pod vaga? może po błędzie dojdziesz co może być nie tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paq90 Zgłoś #103 Napisano 28 Października 2013 Tak,brak błędów pomiary napięcia też ok,nie mam pojęcia już co to może być,a czy sam licznik może mieć coś wspólnego z ta usterką?? chociaż w pamięci zegarów też nie ma żadnego błędu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #104 Napisano 28 Października 2013 alert Alternator Workshop . Ostatnio miałem taki allert pięć razy pod rząd w odstępach kilkusekundowych, z zaświeceniem kontrolki na liczniku brak ładowania i.....................przeszło. VAG nie pokazuje nic, napięcie paska OK, sprzęgiełko OK, prąd lądowania OK. Założony regulator napięcia nowy ( zamiennik). Poprzednio miałem podobne objawy, ale bardzo często. W związku z tym, że jedna ze szczotek była sporo krótsza, wymieniłem na nowy. Uspokoiło się jak ręką odjął. Pojawiło się ponownie miesiąc temu i dwa dni temu. Identyczny objaw. jak opisany na początku postu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
333michasz333 Zgłoś #105 Napisano 29 Października 2013 ja sie przymierzam do kupna nowego alternatora. szukam ofert i natrafilem na całką niezłą: http://www.autoparto.pl/alternator-vw-passat-b5-2002-2-0-06b903016d-fv,2224,p.html ta oferta jest z czescią urzywaną ---------- Dodano o 21:39 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:36 ---------- Tak,brak błędów pomiary napięcia też ok,nie mam pojęcia już co to może być,a czy sam licznik może mieć coś wspólnego z ta usterką?? chociaż w pamięci zegarów też nie ma żadnego błędu przy usterce ładowania zegary mogą wariować, wskazniki szaleją Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafael_k1 Zgłoś #106 Napisano 3 Listopada 2013 czxyli go wymieniles? ---------- Dodano o 23:44 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:38 ---------- witam tez mam problem jechalem jechalem zamyslony patrzę zaswiecila sie kontrolka aku nie wiem dokladnie kiedy nie wylapalem czy cos jeszcze tak jak tam ktos opisywal u mnie jak zauwazylem ciagle sie palila az autko zgaslo,na lejce chwile i kawalek udalo sie podjechac ,wymontowalem aku i zabralem naladowc,jutro che wyjac alternator no i go jakos sprawdzic badz dac do regeneracji ,gdzie najlepiej w wawie zeby nie zdarli poruszam sie glownie po pradze pozdro dzieki z gory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #107 Napisano 3 Listopada 2013 Ja miałem podobny objaw jak mi sprzęgiełko czyli ta rolka pasowa sie skończyło,zawiozłem sprawdzili na stole założyli nowe tylko skasowali prawie 200zł tylko koszt tego sprzęgiełka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #108 Napisano 3 Listopada 2013 ja sie przymierzam do kupna nowego alternatora. szukam ofert i natrafilem na całką niezłą: http://www.autoparto.pl/alternator-vw-passat-b5-2002-2-0-06b903016d-fv,2224,p.html tylko zobacz u siebie ile masz A-perowy alternator bo ten co zamieściłeś jest 90 i coś wątpię że taki jest u Ciebie, myślę że 120A jest ale to już sprawdzisz sam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buri2604 Zgłoś #109 Napisano 16 Grudnia 2013 Nie wiem czy ktoś przegląda tego posta, ALe mam problem jak każdy zazwyczaj na tym forum A mianowicie, światła, podświetlanie zegarów w sumie wszystko co się świeci zaczyna mi fleszować i mruga jak poj...... Denerwujące to jest bardzo i też się boję, że ktoregoś dnia siądzie może całkowicie ładowanie i ugrzęznę gdzieś. Zrobiłem log ładowania jak sprawa wygląda. Według mnie to regulator coś szwankuje, może brak masy albo coś w tym stylu, bo to się nie dzieje ciągle, zazwyczaj na zimnym silniku. Pasek też się nie slizga. Grupy: 012 - http://vaglog.rtnet.pl/buri2604_152882.html Logowałem to pod pełnym obciążeniem i jak wyłącze wszystko to ładowanie wskakuje stałe, ale jak coś włączę to zaczyna mrugać ;/ Co to jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #110 Napisano 17 Grudnia 2013 Nie wiem czy ktoś przegląda tego posta, ALe mam problem jak każdy zazwyczaj na tym forum A mianowicie, światła, podświetlanie zegarów w sumie wszystko co się świeci zaczyna mi fleszować i mruga jak poj...... Denerwujące to jest bardzo i też się boję, że ktoregoś dnia siądzie może całkowicie ładowanie i ugrzęznę gdzieś. Zrobiłem log ładowania jak sprawa wygląda. Według mnie to regulator coś szwankuje, może brak masy albo coś w tym stylu, bo to się nie dzieje ciągle, zazwyczaj na zimnym silniku. Pasek też się nie slizga. Grupy: 012 - http://vaglog.rtnet.pl/buri2604_152882.html Logowałem to pod pełnym obciążeniem i jak wyłącze wszystko to ładowanie wskakuje stałe, ale jak coś włączę to zaczyna mrugać ;/ Co to jest? Coś podobnego miałem: http://vaglog.rtnet.pl/konradmuniak_152959.html Pomogła wymiana regulatora napięcia:cool pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buri2604 Zgłoś #111 Napisano 17 Grudnia 2013 Aha, mnie ciekawi czy jest on rozbieralny lub coś w tym stylu, może działa na zasadziej jak zamek centralny, możliwe też że poprostu łączność kabla jest kiepska i trzeba by było przeczyścić styki Na początek zacznę robić coś w tym stylu. Nowy koszt w granicach 200zł, czyli warto pogrzebać może pomoże, a może i pomoże pożadne pukanienim o jakąś powierzchnię. Nie zaszkodzi spróbować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stalker Zgłoś #112 Napisano 18 Grudnia 2013 mnie ciekawi czy jest on rozbieralny Raczej nie, jednorazówka może i pomoże pożadne pukanienim o jakąś powierzchnię Tylko w przypadku jak zawieszą się szczotki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #113 Napisano 18 Grudnia 2013 jezeli nie ma masy to sprawdz polaczenie silnika z masa auta jesli slabe napiecie (najtanszym miernikiem idzie sprawdzic) to wymiana regulatora (koszt okolo 20-50zl) regulator sam wymienisz bo to tylko odkrecenie 2 srub jesli nieraz jest ok a nieraz kontrolka swieci to szczotki na wykonczeniu najczesciej wymiana razem z reguratorem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żabol1505732874 Zgłoś #114 Napisano 18 Grudnia 2013 Ja mam problem z ojca Passatem:/ mianowicie za duze napiecie na altku ale juz regulator wymieniony, ale teraz znów zaczął gorzej odpalać, mianowicie dłuzej kreci- myslicie ze za duze napiecie trochę "roz*****o" aku że teraz gorzej odpala? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stalker Zgłoś #115 Napisano 18 Grudnia 2013 No nie powiedziałbym że wwymiana reglera to tylko 2 śruby! Jak u mnie robil to majster to rozlutowal uzwojenie a przy okazji wymienil łożyska . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolfik Zgłoś #116 Napisano 20 Grudnia 2013 Witam. Przeczytałem już sporo postów ... kilka opisywało podobny objaw, ale nie było odpowiedzi. Padł mi po 250 kkm alternator VALEO. Specjaliści stwierdzili wirnik, łożyska i inne - możliwe. Sprzęgiełko i regulator wymieniałem sobie wcześniej. Wymienili mi na nowy (regenerowany) z 24 miesięczną gwarancją. Po dłuższym postoju świeci się kontrolka ładowania - trwa to kilka minut (1-2) i gaśnie. Po krótszych postojach objaw nie występuje. Co może być przyczyną świecenia po starcie ? (naładowałem aku prostownikiem 8h x 6 A = 48 Ah, aku mam Centre future 95A) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żabol1505732874 Zgłoś #117 Napisano 20 Grudnia 2013 Witam. Przeczytałem już sporo postów ... kilka opisywało podobny objaw, ale nie było odpowiedzi. Padł mi po 250 kkm alternator VALEO. Specjaliści stwierdzili wirnik, łożyska i inne - możliwe. Sprzęgiełko i regulator wymieniałem sobie wcześniej. Wymienili mi na nowy (regenerowany) z 24 miesięczną gwarancją. Po dłuższym postoju świeci się kontrolka ładowania - trwa to kilka minut (1-2) i gaśnie. Po krótszych postojach objaw nie występuje. Co może być przyczyną świecenia po starcie ? (naładowałem aku prostownikiem 8h x 6 A = 48 Ah, aku mam Centre future 95A) Watpie ze masz aku 95A A- są to ampery (Maksymalny prad rozruchu) ah- sa to amperogodziny (pojemnosc aku) Pewnie masz 95Ah i 800A (amperów) bo przewaznie takie sa:) Co do kontrolki, to pewnie za mało "energii" dałes mu i po odpaleniu aku jest prawie pusty dlatego kontrolka sie zaswieca:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolfik Zgłoś #118 Napisano 20 Grudnia 2013 (edytowane) Watpie ze masz aku 95A A- są to ampery (Maksymalny prad rozruchu) ah- sa to amperogodziny (pojemnosc aku) Pewnie masz 95Ah i 800A (amperów) bo przewaznie takie sa:) Co do kontrolki, to pewnie za mało "energii" dałes mu i po odpaleniu aku jest prawie pusty dlatego kontrolka sie zaswieca:) tak tak wiem co to A a co Ah ... trochę fizyki się liznęło ... zjadłem "h" ("ah") to nie wiem co to jest - głupi żart chodziło mi oczywiście o pojemność Ah A- generalnie natężenie prądu - nie pamięam jaki maksymalny prąd rozruchowy i wg jakiej normy ... - mało istotne Jak pisałem 8h x 6A = (teoretycznie) 48Ah czyli 50% pojemności powinienem był naładować - niech będzie mniej nawet 40% to czy kontrolka powinna się świecić 1-2 minuty po starcie i czy jest to sprawa rozładowanego aku czy może coś z nowym alternatorem nie tak już an starcie? Aku pokazuje tą swoją zielona banieczkę czyli teoretycznie jest naładowany - gęstość elektrolitu w normie. Edytowane 20 Grudnia 2013 przez wolfik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #119 Napisano 20 Grudnia 2013 jak rozlutowywal uzwojenie to wymienial tobie caly mostek prostowniczy lub sprawdzal czy nie ma przebicia w uzwojeniu tak czy inaczej bardzo dobrze ze tak robil bo sprawdzal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #120 Napisano 20 Grudnia 2013 pierw bym zrobił krótki pomiar miernikiem na klemach i bezpośrednio z altka na na śrubie z + i minus na ramę w momencie jak świeci się ta kontrolka to już rozjaśni sporo, jak będzie skakać napięcie( pod pełnym obciążeniem światła wentyl itd itd.) poniżej 13,8 bezpośrednio czy to z altka czy z aku jechałbym bez zastanowienia na reklamacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach