Skocz do zawartości
worthersee

Problem z alternatorem, ładowaniem.

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam taki regulator po 80PLN oczywiście zamiennik.Zamów sobie alternator w Polsce,zamontuj sam i po problemie jeśli na wyspach tak drogo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podepnę się z pytaniem pod ten temat. W moim alternatorze prawdopodobnie padło łożysko "fachowcy" chcą porozbierać cały przód, żeby wyjąć alternator. Czy naprawdę jest taka potrzeba? Może ma ktoś zdjęcia lub potrafiłby krok po kroku wyjaśnić jak należy go wymontować? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
"fachowcy" chcą porozbierać cały przód
Nie trzeba zdejmować przodu, trzeba zdjąć pasek wielorowkowy i wykręcić 2 śruby. Jedna może zachaczać o wisko, dla ułatwienia można wyłamać 2 listki z wisko. Wpisz w szukajkę, było kilka tematów z dokładnym opisem wymiany alteratora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do kogo ty samochód zaprowadziłeś do blacharza?:zeco

Tak jak kolega wyżej napisał wypinasz kostkę alternatora,odkręcasz śrubę prądową,śrubę tą z lewej strony alternatora i pozostaje 2 śruba mocująca.Nie mów im o łamaniu łopatek wisco bo ci wszystko połamią:wsciekly najlepiej niech je odkręcą(jeśli już będą mieli problem) a wogóle w obudowie alternatora jest wycięcie na tą śrubę także jak dobrze pokombinują to wyciągną bez dotykania wisco.:debil

A jak Panowie problem będą mieli to wyślę ci na priv numer do siebie to mogę z nimi pogadać :diablica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, skopiowałam wszystkie posty na ten temat jakie znalazłam - będę argumentować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich

 

podbijam temat ponieważ kolejny alternator w b5 odmówił współpracy.

 

pytania mam 2 ale najpierw opiszę krótko mój przypadek.

 

zaświeciła się kontrolka ładowania i alternator workshop. stało się to krótko po umyciu auta karcherem. po otwarciu maski okazało się, że akumulator jest zalany wodą do tego stopnia, że powstała ścieżka od "+" do "-" - wytarłem - nic nie pomogło. Kontrolka czasem gaśnie po dłuższym przegazowaniu do 4 tys ale dopiero jak obroty spadną do jałowego (wtedy ładuje prawidłowo - zmierzone) niestety po dodaniu gazu ponownie się zapala. Kabelki od wzbudzania pomierzyłem (we wsuwce na altku są dwa) na obu jest napięcie ale jakieś małe (niepamiętam).

 

Jeżeli połączenia są drożne pasek klinowy nie piszczy a altek raz ładuje a raz nie to co mogę jeszcze sprawdzić zanim "pójdę w koszty"

 

I drugie pytanie jak wydłubać alternator z mojego passata?

 

Dla ułatwienia: '00 B5 3B Variant 2,5 TDI 110KW FWD (silnik AKN) klimatronic, xenon - bo leżałem pod nim wczoraj to się załamałem jaki tam dostęp jest. W ogóle zaczyna mnie już wkurzć ten samochód chyba go sprzedam i kupię fiata ;)

 

dodam jeszcze, że przebieg to ok 250kkm.

 

 

Pozdrawiam

 

BTW zapraszam do mojej aukcji na alledrogo : http://www.allegro.pl/item1063981193_passat_b5_1996_2000_xenon_d2s_oryginalne_hella.html

Edytowane przez crazy ivan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam wszystkich

 

podbijam temat ponieważ kolejny alternator w b5 odmówił współpracy.

 

pytania mam 2 ale najpierw opiszę krótko mój przypadek.

 

zaświeciła się kontrolka ładowania i alternator workshop. stało się to krótko po umyciu auta karcherem. po otwarciu maski okazało się, że akumulator jest zalany wodą do tego stopnia, że powstała ścieżka od "+" do "-" - wytarłem - nic nie pomogło. Kontrolka czasem gaśnie po dłuższym przegazowaniu do 4 tys ale dopiero jak obroty spadną do jałowego (wtedy ładuje - zmierzone) niestety po dodaniu gazu ponownie się zapala. Kabelki od wzbudzania pomierzyłem (we wsuwce na altku są dwa) na obu jest napięcie ale jakieś małe (niepamiętam).

 

Jeżeli połączenia są drożne pasek klinowy nie piszczy a altek raz ładuje a raz nie to co mogę jeszcze sprawdzić zanim "pójdę w koszty"

 

I drugie pytanie jak wydłubać alternator z mojego passata?

Dla ułatwienia: '00 B5 3B Variant 2,5 TDI 110KW FWD (silnik AKN) klimatronic, xenon - bo leżałem pod nim wczoraj to się załamałem jaki tam dostęp jest.

 

Pozdrawiam

 

Sprawdź czy regulator jest w porządku.Co do demontażu-za dużego problemu niema,jedynie górna śruba-czasem bez demontażu wiatraka się nie obejdzie ponieważ jest za długa i nie wychodzi.Jest patent z wyłamywaniem aluminiowych lamelek,ale tego nie polecam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do demontażu-za dużego problemu niema,jedynie górna śruba-czasem bez demontażu wiatraka się nie obejdzie ponieważ jest za długa i nie wychodzi.

A wiesz ze w tym silniku alternator jest po prawej stronie na dole silnika. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

ok ale czy wyjmę go jakoś od dołu nie rozpinając klimy i chłodzenia czy trzeba zrzucać przód.

do regulatora nie ma szans się dostać póki altek jest na samochodzie.

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A wiesz ze w tym silniku alternator jest po prawej stronie na dole silnika. ;)

 

Fakt,toż to 2.5...Moje niedopatrzenie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

up

 

ponawiam pytania gdzie jeszcze sprawdzić i jak wydłubać alternator?

 

Chociaż odpowiedzi zatrzęsienie to wspomnę i o tym, że byłem dzisiaj w garażu i odpaliłem paska tak na wszelki wypadek i patrzę a alternator ładuje. Powłączałem wszystkie światła radia, klimy itp... przegazowałem parę razy (nie za wysoko bo zimny) i nic - tzn wszystko ok - ładuje. Nie zaryzykowałem wyjazdu na miasto ale całkiem już zgłupiałem. Co to może być? Wieczorem ruszę go trochę i pokręce się po okolicy zobaczymy czy się całkiem naprawiło....

Edytowane przez crazy ivan
nowe info...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

up

 

i znowu nie ładuje :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten sam problem, wczoraj w jeździe miejskiej zaświeciła się kontrolka ładowania. Po kilku km zgasła, gdy wyłączyłem silnik i ponownie odpaliłem sytuacja się powtórzyła.

Pewnie szczotki!. Mechanik twierdzi, że wyjęcie alternatora to rozebranie połowy przodu auta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten sam problem, wczoraj w jeździe miejskiej zaświeciła się kontrolka ładowania. Po kilku km zgasła, gdy wyłączyłem silnik i ponownie odpaliłem sytuacja się powtórzyła.

Pewnie szczotki!. Mechanik twierdzi, że wyjęcie alternatora to rozebranie połowy przodu auta?

to zmień mechanika bo bzdury gada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten sam problem, wczoraj w jeździe miejskiej zaświeciła się kontrolka ładowania. Po kilku km zgasła, gdy wyłączyłem silnik i ponownie odpaliłem sytuacja się powtórzyła.

Pewnie szczotki!. Mechanik twierdzi, że wyjęcie alternatora to rozebranie połowy przodu auta?

 

Po kiego...?Mechanik opowiada głupoty,bądź chce Cię naciągnąć na kasę...

Zerknij tu: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=37450&highlight=demonta%BF+alternatora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mechanik twierdzi, że wyjęcie alternatora to rozebranie połowy przodu auta?

:lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany, padł wirnik i koło pasowe alternatora - wymiana + naprawa 390 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, mam podobny problem w moim TDI AFN, mianowicie po odpaleniu auta kontrolka aku nie gasnie. dopiero gdy wcisne gaz do 1300, 1500 obrotow to gasnie i juz nie swieci do poki nie wylacze silnika. Wymieniłem regulator napiecia i nadal jest to samo. Niema tego objawu jedynie przy zimnym silniku i niskich temperaturach powietrza. Czy ktos moze wie co moze byc tego przyczyną???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem nowy na forum.

Z uwagi na to że mogę podpiąć się tylko do tematu (zakładanie niemożliwe) chciałbym się dowiedzieć czy bez paska napędu alternatora Passat 1.8 20v ADR 98rok może pracować normalnie czy zgaśnie??

 

---------- Post added at 13:04 ---------- Previous post was at 12:49 ----------

 

witam

czy bez paska napędu alternatora silnik będzie pracował??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam jestem nowy na forum.

Z uwagi na to że mogę podpiąć się tylko do tematu (zakładanie niemożliwe) chciałbym się dowiedzieć czy bez paska napędu alternatora Passat 1.8 20v ADR 98rok może pracować normalnie czy zgaśnie??

 

---------- Post added at 13:04 ---------- Previous post was at 12:49 ----------

 

witam

czy bez paska napędu alternatora silnik będzie pracował??

Powiem tak: za daleko to nim nie zajedziesz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności