Skocz do zawartości
worthersee

Problem z alternatorem, ładowaniem.

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję za podpowiedź Jarku

Problem rozwiązany , przewody sprawdziłem i wszystkie były ok , w koste też było napięcie tak że wzbudzenie powinien mieć, a altek dalej nie ładował , zasięgnąłem języka w innym miejscu i podpowiedzieli mi żebym zmienił regulator ze szczotkami ( choć szczotki miały dobre 6-7 mm wysokości ) . Podobno może tak się też zdarzyć jak w moim przypadku było, że padnięty regulator nie puszczał prądu na altka ,a on nie zamykał obwodu co powodowało że lampa się nie zapalała. I mieli racje bo po wymianie wszystko wróciło do normy po za tym że błędów co niemiara.

A sprawdzenie regulatora nie jest możliwe ( tak mi przynajmniej powiedziano ) jedynie podmiana .

Autko zrobione i śmiga aż miło

Może mój opis komuś pomoże :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję Robert, że pomoże. U mnie jest podobna sytuacja, wczoraj jak grom z jasnego nieba oświeciła mnie czerwona kontrolka ładowania więc zjazd na pobocze i kontrola co się dzieje. Zewnętrznie wszystko było ok więc dojechałem do pracy i podłączyłem się pod prostownik tak na wszelki wypadek. W drodze powrotnej do domu (35km) kontrolka zaczęła delikatnie gasnąć, mrugać i całkowicie zgasła. Miałem nadzieję, że passio sam się uleczył ale niestety dziś podszedłem z miernikiem i wyszedł całkowity brak ładowania. Postaram się kupić regulator i zobaczymy czy to pomoże :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam nadzieję Robert, że pomoże. U mnie jest podobna sytuacja, wczoraj jak grom z jasnego nieba oświeciła mnie czerwona kontrolka ładowania więc zjazd na pobocze i kontrola co się dzieje.

 

 

W Twoim przypadku myślę że sprawa jest prostsza bo jak wspominałeś kontrolka gasła się i zaświecała , trzeba by sprawdzić długość szczotek, możliwe że jedna lub obie są już za krótkie i ledwie dotykaja komutatora z tąd te mrugania . Niestety u mnie są one w komplecie z regulatorem :kwasny.

Poza tym sprawdził bym jeszcze przewody może któryś się trzyma tylko na izolacji >

Miłej zabawy i szybkiego rozwiązania problemu życzę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miłej zabawy i szybkiego rozwiązania problemu życzę

 

No i pomogło :hyhy: Wyjąłem cały regulator napięcia, szczotki były nierówne, jedna dłuższa od drugiej. W Bydgoszczy krzyczą 200zł lub więcej za oryginał Boscha, za chińczyka 75zł. Ja kupiłem nówkę Boscha na znanym portalu aukcyjnym za 100zł z przesyłką.

 

Cała impreza nie wliczając oczekiwania na regulator wyszła 100zł + 30 minut + Tyskie.

Ładowanie na poziomie 14,2 - 14,3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z ladowaniem silnik AZM 2.0 115 koni. Na wolnych obrotach bez obciazenia miernik pokazuje 12.15 v na klemach akumulatora. Nie swieci sie zadna kontrolka wszystko ok. Na samym zaplonie pali sie po odpaleniu gasnie. Gdzie moze lezec przyczyna.

w vagu wywala caly czas blad:17911 - Load Signal from Alternator Term. DF: Implausible Signal

Mam alternator boscha 90 A 14 v. Pomocy !!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmierz napięcie bezpośrednio z alternatora jakie idzie czyli na nim, jest kilka możliwości co mogło paść , szczotki,regulator,diody,wirnik najprościej to wyciągnąć szczotki z niego i zobaczyć stan. Jak zły to kupić szczotki z regulatorem ( jedna część aczkolwiek można same szczotki też zamontować). Jak poszły diody to lepiej kupić używkę niż robić swój ( z dobrym sprzegiełkiem oczywiście ! )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zmierz napięcie bezpośrednio z alternatora jakie idzie czyli na nim, jest kilka możliwości co mogło paść , szczotki,regulator,diody,wirnik najprościej to wyciągnąć szczotki z niego i zobaczyć stan. Jak zły to kupić szczotki z regulatorem ( jedna część aczkolwiek można same szczotki też zamontować). Jak poszły diody to lepiej kupić używkę niż robić swój ( z dobrym sprzegiełkiem oczywiście ! )

dokładnie jak kolego pisał jak szukasz altka pisz na pv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

problem rozwiazal sie sam w nieoczekiwany sposob okazalo sie ze to moj miernik jest walniety i zle pokazuje na dwoch innych sprawdzane i jest dobrze 14.10 v 14.11v z wlaczonymi swiatlami.

Tyle ze w vagu dalej jest ten blad ale napiecie jeast ok wiedz sam nie wiem narazie pojezdze i bede co jakis czas badal.

dzieki za odp pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wymieniłem regulator napięcia. Niestety nie kupiłem oryginalnego, tylko zamiennik. Na trym zamienniku przejechałem kilka tysięcy kilometrów i dziś zrobił mi takie coś.

Sygnał dźwiękowy, komunikat na MFA przerwa, zaświeciła się kontrolka ładowania. Trwało to ok 2 sek. Potem wszystko wróciło do normy i za kilkanaście sekund zrobiło sie to samo.

Po czym już zupełnie normalnie przejechałem kilkadziesiąt kilometrów bez żadnych zakłóceń.

Przy okazji jakie można zastosować regulatory :

mój jest F 00M 145 261, ponoć zastąpił F00M 145 296. Oczywiście są ciężko dostępne. Względnie sprawdzony zamiennik, poprosiłbym o namiar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Koledzy podpowiedzcie co zrobić. Kupiłem światła dzienne Magneti-Marelli są one wyposażone w automat do zapalania tzn podpięte są bezpośrednio pod akumulator jak napięcie podskoczy do 13,6V światła się zapalają. Założyłem je i wszystko pięknie śmigało do czasu jak włączyłem klimatyzację i załączył się drugi bieg wentylatora światła zaczęły wariować, zapalać się i gasnąć. Szybko złapałem miernik w łapę i wyszło.

Ładowanie 3tyś obrotów bez obciążenia 14V, z włączonymi światłami dmuchawą radiem i różnymi bajerami 13,6V i jest całkiem stabilne do czasu gdy włącza się klimatyzacja i załącza się drugi bieg wentylatora, napięcie spada do 13,4V i skacze raz w dół raz w górę od 13,3 do 13,5. Napięcia mierzone na klemach akumulatora. Alternator 120a numer 038903018QX.

Nie wiem czy wymieniać regulator napięcia, czy podpiąć światła pod pin TFL w przełączniku świateł czy to może diody prostownicze (nie wiem do końca za co one odpowiadają) i trzeba szukać drugiego alternatora?

Konkretne pytanie czy takie wahania napięcia kwalifikują regulator do wymiany?

Edytowane przez michal_tmi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz regulator wyciągnąć i zobaczyć jak szczotki wyglądają. Powiem Ci że u mnie bardzo podobnie się to dzieje mimo nowego regulatora i zastanawiam się nad wymianą mojej 120a na 140a albo 160a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diody prostują napięcie ze zmiennego na stałe. Jeśli byłaby uszkodzona to albo by nie ładowało w ogóle, albo dioda przepuszczałaby prąd w drugą stronę, czyli alternator wyciągałby prąd z akumulatora. jakbyś chciał to chyba mam w domu jakieś nowe i regenerowane regulatory do Twojego altka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy

 

To i ja sie podepnę bo nie widziałem tutaj objawów podobnych do mojego. Dzis w drodze do pracy zapaliła sie kontrolka "Generator werkstatt", zatrzymałem auto, zapaliłem ponownie i wyraźnie jest słychać falujący szum dochodzący spod maski, plus falujące obroty oraz przygasanie podswietlenia kokpitu w rytm tego szumu. Po otwarciu maski jedyna co widac to szum dochodzący z okolic napinacza paska i sam napinacz również faluje w rytm tego szumu. Co to może być ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak ściągniesz pasek ( moment roboty poprzez napinacz i klucz 19, dojdziesz do tego sam "co w trawie piszczy". Obstawiam w ciemno sprzęgiełko altka lub albo aż wirnik,łożyska ale tak samo może być i rolka napinacza. Bez ściągania paska nie stwierdzisz co nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak ściągniesz pasek ( moment roboty poprzez napinacz i klucz 19, dojdziesz do tego sam "co w trawie piszczy". Obstawiam w ciemno sprzęgiełko altka lub albo aż wirnik,łożyska ale tak samo może być i rolka napinacza. Bez ściągania paska nie stwierdzisz co nie tak.

 

Dzięki za porade. Juz mam po kłopocie - alternator do regeneracji. Koszt 190 zł i autko smiga znowu jak przedtem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja równiez regenerowałem alternator Valeo i ciekaw jestem co Twoje koszty zawieraja?????

U mnie altek okazał sie całkowicie szrot bo wirnik popękał i nie miał wogóle przebicia

wiec nowe łożyska nowy regulator i szczotki i wirnik co prawda nie nowy ale odnowiony wyczyszczony umyty wyglądał jak nowy i oczywiście komutator nowy to u elektryka 180 zł + dodatkowo załorzyłem nowe sprzegiełko INA za 130 zl

Dodam iz alternator wykręcałem sam mam małe zaplecze warsztatowe więc we własnym zakresie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ja równiez regenerowałem alternator Valeo i ciekaw jestem co Twoje koszty zawieraja?????

U mnie altek okazał sie całkowicie szrot bo wirnik popękał i nie miał wogóle przebicia

wiec nowe łożyska nowy regulator i szczotki i wirnik co prawda nie nowy ale odnowiony wyczyszczony umyty wyglądał jak nowy i oczywiście komutator nowy to u elektryka 180 zł + dodatkowo załorzyłem nowe sprzegiełko INA za 130 zl

Dodam iz alternator wykręcałem sam mam małe zaplecze warsztatowe więc we własnym zakresie :)

 

Nie potrafie niestety powiedziec co dokłądnie wymieniono w altku kolego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Forumowicze

Może ktoś wie co tu może być nie tak w moim przypadku.

Ogólnie jest tak, że jadąc lub stojąc czasami pulsują mi zegary i światła albo jeśli włącze nawiew chociaż na połowę.

Wczoraj jechałem 300km w jedną stronę i zauważyłem takie coś, że utrzymując stała prędkość 120km/h zauważyłem jak światła mi na sekunde tak jakby lepiej świeciły dużo jaśniej.

Co to może być? Ładowanie mam prawidłowe, kontrolka od ładowania jeszcze nigdy mi się nie zapaliła, a co do błędów to nawet nie wiem jak je sprawdzić w vagu.

Może ktoś coś pomóc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co masz na mysli piszac, ze ladowanie masz prawidlowe? Osobiscie mylse, ze trzeba na poczatek dobrze sprawdzic alternator, tj. napiecie i prad ladowania. Takie pulsowanie wskazuje na wahania napiecia w instalacji np. przez uszkodzony regulator napiecia. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No sprawdzalem i mam ladowanie 14v ponad.

A gdyby ten regulator byl popsuty to blad by pokazalo?.

Mozna vagiem sprawdzic jakos alternator lub ładowanie?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności