Skocz do zawartości
worthersee

Problem z alternatorem, ładowaniem.

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie pytanie mam do was,czy jeśli ładowanie jest cały czas a kontrolka ładowania i błąd alternator workshop po przegazowaniu wystepuję może to być wina przerwanego kabelka od wzbudzenia co idzie od licznika do alternatora? I czy jak odepnę ten przewód od alternatora to kontrolka powinna zgasnąć? Bo już nie mam siły na tego Paska....... wszystko sprawdzone praktycznie i ładowanie itd...ale problem dalej jest kontrolka się świeci i wyskakuje ten błąd, tak jak pisałem wcześniej vag nic nie pokazał, tylko interesuje mnię właśnie ten przewód wzbudzeniowy jak powinien reagować przy odpięciu go od alternatora.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bedzie ladowac normalnie

tylko oczywiscie nie bedziesz mial kontrolki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie pytanie mam do was,czy jeśli ładowanie jest cały czas a kontrolka ładowania i błąd alternator workshop po przegazowaniu wystepuję może to być wina przerwanego kabelka od wzbudzenia co idzie od licznika do alternatora? I czy jak odepnę ten przewód od alternatora to kontrolka powinna zgasnąć? Bo już nie mam siły na tego Paska....... wszystko sprawdzone praktycznie i ładowanie itd...ale problem dalej jest kontrolka się świeci i wyskakuje ten błąd, tak jak pisałem wcześniej vag nic nie pokazał, tylko interesuje mnię właśnie ten przewód wzbudzeniowy jak powinien reagować przy odpięciu go od alternatora.Pozdrawiam

 

 

A czy dawałeś alternator do sprawdzenia?

ja też miałem chyba ten sam błąd wyciągnąłem alternator,zawiozłem do sprawdzenia i wyszło że to sprzęgiełko(kółko pasowe alternatora) padło a powiedzieli mi że te alternatory są prawie nie do zajechania.

Czyli stawiał bym jednak na to sprzęgiełko!

Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedz,sprzęgiełko sprawdzone,działa jak należy.Alternator był sprawdzany pod każdym względem przez elektryka i nie ma z nim najmniejszego problemu,ciekawe jest to że po odpięciu tych kabelków z tyłu alternatora nie powinna się świecić kontrolka ładowania,a świeci bez przerwy zero reakcji czy możliwe jest to że jeśli ten kabelek jest przerwany to alternator pracuję bez żadnego problemu a co z wzbudzeniem alternatora,czy problem może tkwić w samych zegarach?pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
iekawe jest to że po odpięciu tych kabelków z tyłu alternatora nie powinna się świecić kontrolka ładowania,a świeci
Zwarcie na kablach lub w samych zegarach na ścieżkach
co z wzbudzeniem alternatora
to raczej elektryk powinien sprawdzić czy jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak tylko że to się tyczy tego kabla od wzbudzenia jeśli jest przerwany lub ma zwarcie to nie podaję sygnału wzbudzenia,a jednak alternator po odpaleniu silnika ma ładowanie 14.3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podmień licznik na próbę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tak tylko że to się tyczy tego kabla od wzbudzenia jeśli jest przerwany lub ma zwarcie to nie podaję sygnału wzbudzenia,a jednak alternator po odpaleniu silnika ma ładowanie 14.3.

 

specem od elektryki nie jestem, ale jak mi padł regler, to założyłem drugi. Odpaliłem i robię pomiar, a to .........zonk. W pierwszej chwili szok i w.....e. PO chwili patrzę, a tu nie jest włożona wtyczka do regulatora. Wsadziłem i dopiero pokazał prąd ładowania. Bez wtyczki pokazywał 0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj też dopadły mnie problemy z ładowaniem akumulatora. Podczas jazdy zapalała się i gasła kontrolka, po przyjeździe do domu, w garażu sprawdziłem ładowanie miało wartości 14,14V-14.38V bez dużego obciążenia i kontrolka się nie zapalała, ale w okolicach alternatora był zapach jakby palonej instalacji elektrycznej, stwierdziłem zima mróz -10 stopni i dałem sobie spokój. Dziś rano jadąc do pracy po przejechaniu 2km kontrolka zaświeciła się na stałe i dźwięk sygnału, na wyświetlaczy "generator werkstatt", zdenerwowałem się, dojechałem do warsztatu, diagnoza padnięty alternator Valeo do wymiany wirnik, regulator, mostek itd. naprawa przekroczy wartość nowego z firmy Lauber z 2 letnią gwarancją. Alternator wymieniony auto śmiga. Po 2 dniach auto odmówiło posłuszeństwa, alternator dziwnie ładuje raz 14,21V, za dłuższą chwilę 12,5-12,81, oddaję na reklamację.

Edytowane przez kw_a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakładał ktoś może regenerowany alternator firmy AS z Gdańska albo Gdyni?

Firma zajmuje się regeneracją alternatorów i rozruszników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ja mam to samo z lauberem ... może zwalona partia była ... musze oddać do reklamacji ... myślałem, że sam popatrzę ale jest plomba naklejka na klapce plastikowej pod którą jest regulator napięcia ... mam wymontowany oryginał to myślałem, że podmienię ale powiedzą potem, że to ja zepsułem ... na ori ni ebyło plomb żadnych bo regulator sam wymieniałem ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako alternatywę dla nowych/regenerowanych kiepskiej jakości sugeruje wziąć pod uwagę w miarę młode używki oryginalnego Bosch 140A 06F903023F

-np z 2008r..:

http://allegro.pl/alternator-vw-audi-1-9-2-0-tdi-bosch-140a-w-wa-i3918549261.html

-troche drozszy prawie nowka z 2011r:

http://allegro.pl/audi-vw-seat-skoda-1k0-alternator-bosch-140a-i3876331800.html

ogólnie to ceny od 100zł

 

Montowali je w nowszych VAG, trwalsze niż Valeo, pasują zamiennie zamiast 120A, wystarczy tylko przełożyć przygiełko/rolkę jednokierunkową.

Edytowane przez GRZECHHH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprzęgiełko to mam ... prawie nowka 20 tkm ori i klucz też do zmiany mam bo sam wymieniałem - gdybym wiedział, że to podchodzi to bym się nie zastanawiał nawet minuty ... dzieki za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy teki alternator jak powyżej jest na 1 kabel przykręcany i wtyczka 2 piny podejdzie do 1,9 TDI AFN bo w tym silniku jest alternator podłączony 2 kable przykręcane (nie ma wtyczki ) lub w jaki sposób podłączyć ten cieńszy kabel na który pin we wtyczce ?? do nowszego alternatora .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi podłączenie nowszego do starszej instalacji to gruby [czarny] przewód idzie pod zacisk oznaczony B+ a cienki [niebieski] pod pin gniazda oznaczony ponizej jako L

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie czy teki alternator jak powyżej jest na 1 kabel przykręcany i wtyczka 2 piny podejdzie do 1,9 TDI AFN bo w tym silniku jest alternator podłączony 2 kable przykręcane (nie ma wtyczki ) lub w jaki sposób podłączyć ten cieńszy kabel na który pin we wtyczce ?? do nowszego alternatora .

 

Ja w AVF mam identycznie jak w tych nowszych. Jeden gruby kabel i wtyczka dwupinowa. Zły jestem jak cholera, bo kupiłem w tamtym tygodniu 120A za w sumie niewiele, bo 160 zł, a mógłbym mieć 6 lat młodszy, co nie znaczy, że mniej nalatane miał, ale .............. za niewiele więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie dzwoniłem jeszcze do znajomego naprawiacza altków , ale może ktoś tutaj zna odpowiedz co jest temu winne

Po zapaleniu auta altek ładuje 14,2-14,3, w miarę rozgrzewania ładowanie spada , a po pełnym nagrzaniu ładowanie wynosi z full włączonymi odbiornikami 13,7-13,8, bez odbiorników 13,9. Co jest temu przyczyną. Dodam też pytanie jaki może być spadek ładowania od pomiaru bezpośrednio z altka do pomiaru ładowania z akumy ? Regler nowy, sprzegiełko nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

walnieta ktoras dioda jest

 

wymien caly mostek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem, zapaliła się kontrolka ładowania więc zaprowadziłem do mechanika wyją alternator i zawiózl do gościa co naprawia alternatory i rozruszniki. Na drugi dzień odebrał niby zrobiony, podobno wirnik miał przebicie, skasował 250zł. Minął jeden dzien odpalam auto i pali się ładowanie, nieźle się wk....em. Zawiozłem znów do mechanika żeby brał i wiózł do tamtego speca. I teraz pytanie możliwe że znów się to samo zepsuło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Valeo wirniki miały wadę w postaci przerwy wirnika, ale czy mogło się stać to samo, mało prawdopodobne. Musiałbyś mieć zwarcie na wyjściu altka, ale to byś na pewno zauważył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności