robertwil Zgłoś #81 Napisano 29 Lutego 2012 Dziękuję za podpowiedź Jarku Problem rozwiązany , przewody sprawdziłem i wszystkie były ok , w koste też było napięcie tak że wzbudzenie powinien mieć, a altek dalej nie ładował , zasięgnąłem języka w innym miejscu i podpowiedzieli mi żebym zmienił regulator ze szczotkami ( choć szczotki miały dobre 6-7 mm wysokości ) . Podobno może tak się też zdarzyć jak w moim przypadku było, że padnięty regulator nie puszczał prądu na altka ,a on nie zamykał obwodu co powodowało że lampa się nie zapalała. I mieli racje bo po wymianie wszystko wróciło do normy po za tym że błędów co niemiara. A sprawdzenie regulatora nie jest możliwe ( tak mi przynajmniej powiedziano ) jedynie podmiana . Autko zrobione i śmiga aż miło Może mój opis komuś pomoże :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radee84 Zgłoś #82 Napisano 7 Marca 2012 Mam nadzieję Robert, że pomoże. U mnie jest podobna sytuacja, wczoraj jak grom z jasnego nieba oświeciła mnie czerwona kontrolka ładowania więc zjazd na pobocze i kontrola co się dzieje. Zewnętrznie wszystko było ok więc dojechałem do pracy i podłączyłem się pod prostownik tak na wszelki wypadek. W drodze powrotnej do domu (35km) kontrolka zaczęła delikatnie gasnąć, mrugać i całkowicie zgasła. Miałem nadzieję, że passio sam się uleczył ale niestety dziś podszedłem z miernikiem i wyszedł całkowity brak ładowania. Postaram się kupić regulator i zobaczymy czy to pomoże Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertwil Zgłoś #83 Napisano 8 Marca 2012 Mam nadzieję Robert, że pomoże. U mnie jest podobna sytuacja, wczoraj jak grom z jasnego nieba oświeciła mnie czerwona kontrolka ładowania więc zjazd na pobocze i kontrola co się dzieje. W Twoim przypadku myślę że sprawa jest prostsza bo jak wspominałeś kontrolka gasła się i zaświecała , trzeba by sprawdzić długość szczotek, możliwe że jedna lub obie są już za krótkie i ledwie dotykaja komutatora z tąd te mrugania . Niestety u mnie są one w komplecie z regulatorem . Poza tym sprawdził bym jeszcze przewody może któryś się trzyma tylko na izolacji > Miłej zabawy i szybkiego rozwiązania problemu życzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radee84 Zgłoś #84 Napisano 2 Kwietnia 2012 Miłej zabawy i szybkiego rozwiązania problemu życzę No i pomogło Wyjąłem cały regulator napięcia, szczotki były nierówne, jedna dłuższa od drugiej. W Bydgoszczy krzyczą 200zł lub więcej za oryginał Boscha, za chińczyka 75zł. Ja kupiłem nówkę Boscha na znanym portalu aukcyjnym za 100zł z przesyłką. Cała impreza nie wliczając oczekiwania na regulator wyszła 100zł + 30 minut + Tyskie. Ładowanie na poziomie 14,2 - 14,3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radiator Zgłoś #85 Napisano 13 Marca 2013 Witam mam problem z ladowaniem silnik AZM 2.0 115 koni. Na wolnych obrotach bez obciazenia miernik pokazuje 12.15 v na klemach akumulatora. Nie swieci sie zadna kontrolka wszystko ok. Na samym zaplonie pali sie po odpaleniu gasnie. Gdzie moze lezec przyczyna. w vagu wywala caly czas blad:17911 - Load Signal from Alternator Term. DF: Implausible Signal Mam alternator boscha 90 A 14 v. Pomocy !!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #86 Napisano 13 Marca 2013 zmierz napięcie bezpośrednio z alternatora jakie idzie czyli na nim, jest kilka możliwości co mogło paść , szczotki,regulator,diody,wirnik najprościej to wyciągnąć szczotki z niego i zobaczyć stan. Jak zły to kupić szczotki z regulatorem ( jedna część aczkolwiek można same szczotki też zamontować). Jak poszły diody to lepiej kupić używkę niż robić swój ( z dobrym sprzegiełkiem oczywiście ! ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #87 Napisano 14 Marca 2013 zmierz napięcie bezpośrednio z alternatora jakie idzie czyli na nim, jest kilka możliwości co mogło paść , szczotki,regulator,diody,wirnik najprościej to wyciągnąć szczotki z niego i zobaczyć stan. Jak zły to kupić szczotki z regulatorem ( jedna część aczkolwiek można same szczotki też zamontować). Jak poszły diody to lepiej kupić używkę niż robić swój ( z dobrym sprzegiełkiem oczywiście ! ) dokładnie jak kolego pisał jak szukasz altka pisz na pv Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radiator Zgłoś #88 Napisano 14 Marca 2013 Witam problem rozwiazal sie sam w nieoczekiwany sposob okazalo sie ze to moj miernik jest walniety i zle pokazuje na dwoch innych sprawdzane i jest dobrze 14.10 v 14.11v z wlaczonymi swiatlami. Tyle ze w vagu dalej jest ten blad ale napiecie jeast ok wiedz sam nie wiem narazie pojezdze i bede co jakis czas badal. dzieki za odp pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #89 Napisano 30 Lipca 2013 Ostatnio wymieniłem regulator napięcia. Niestety nie kupiłem oryginalnego, tylko zamiennik. Na trym zamienniku przejechałem kilka tysięcy kilometrów i dziś zrobił mi takie coś. Sygnał dźwiękowy, komunikat na MFA przerwa, zaświeciła się kontrolka ładowania. Trwało to ok 2 sek. Potem wszystko wróciło do normy i za kilkanaście sekund zrobiło sie to samo. Po czym już zupełnie normalnie przejechałem kilkadziesiąt kilometrów bez żadnych zakłóceń. Przy okazji jakie można zastosować regulatory : mój jest F 00M 145 261, ponoć zastąpił F00M 145 296. Oczywiście są ciężko dostępne. Względnie sprawdzony zamiennik, poprosiłbym o namiar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #90 Napisano 8 Sierpnia 2013 (edytowane) Witam. Koledzy podpowiedzcie co zrobić. Kupiłem światła dzienne Magneti-Marelli są one wyposażone w automat do zapalania tzn podpięte są bezpośrednio pod akumulator jak napięcie podskoczy do 13,6V światła się zapalają. Założyłem je i wszystko pięknie śmigało do czasu jak włączyłem klimatyzację i załączył się drugi bieg wentylatora światła zaczęły wariować, zapalać się i gasnąć. Szybko złapałem miernik w łapę i wyszło. Ładowanie 3tyś obrotów bez obciążenia 14V, z włączonymi światłami dmuchawą radiem i różnymi bajerami 13,6V i jest całkiem stabilne do czasu gdy włącza się klimatyzacja i załącza się drugi bieg wentylatora, napięcie spada do 13,4V i skacze raz w dół raz w górę od 13,3 do 13,5. Napięcia mierzone na klemach akumulatora. Alternator 120a numer 038903018QX. Nie wiem czy wymieniać regulator napięcia, czy podpiąć światła pod pin TFL w przełączniku świateł czy to może diody prostownicze (nie wiem do końca za co one odpowiadają) i trzeba szukać drugiego alternatora? Konkretne pytanie czy takie wahania napięcia kwalifikują regulator do wymiany? Edytowane 8 Sierpnia 2013 przez michal_tmi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #91 Napisano 9 Sierpnia 2013 Możesz regulator wyciągnąć i zobaczyć jak szczotki wyglądają. Powiem Ci że u mnie bardzo podobnie się to dzieje mimo nowego regulatora i zastanawiam się nad wymianą mojej 120a na 140a albo 160a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
takilukasz Zgłoś #92 Napisano 10 Sierpnia 2013 Diody prostują napięcie ze zmiennego na stałe. Jeśli byłaby uszkodzona to albo by nie ładowało w ogóle, albo dioda przepuszczałaby prąd w drugą stronę, czyli alternator wyciągałby prąd z akumulatora. jakbyś chciał to chyba mam w domu jakieś nowe i regenerowane regulatory do Twojego altka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Christoff Zgłoś #93 Napisano 26 Września 2013 Witam koledzy To i ja sie podepnę bo nie widziałem tutaj objawów podobnych do mojego. Dzis w drodze do pracy zapaliła sie kontrolka "Generator werkstatt", zatrzymałem auto, zapaliłem ponownie i wyraźnie jest słychać falujący szum dochodzący spod maski, plus falujące obroty oraz przygasanie podswietlenia kokpitu w rytm tego szumu. Po otwarciu maski jedyna co widac to szum dochodzący z okolic napinacza paska i sam napinacz również faluje w rytm tego szumu. Co to może być ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #94 Napisano 26 Września 2013 jak ściągniesz pasek ( moment roboty poprzez napinacz i klucz 19, dojdziesz do tego sam "co w trawie piszczy". Obstawiam w ciemno sprzęgiełko altka lub albo aż wirnik,łożyska ale tak samo może być i rolka napinacza. Bez ściągania paska nie stwierdzisz co nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Christoff Zgłoś #95 Napisano 1 Października 2013 jak ściągniesz pasek ( moment roboty poprzez napinacz i klucz 19, dojdziesz do tego sam "co w trawie piszczy". Obstawiam w ciemno sprzęgiełko altka lub albo aż wirnik,łożyska ale tak samo może być i rolka napinacza. Bez ściągania paska nie stwierdzisz co nie tak. Dzięki za porade. Juz mam po kłopocie - alternator do regeneracji. Koszt 190 zł i autko smiga znowu jak przedtem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #96 Napisano 1 Października 2013 Witam ja równiez regenerowałem alternator Valeo i ciekaw jestem co Twoje koszty zawieraja????? U mnie altek okazał sie całkowicie szrot bo wirnik popękał i nie miał wogóle przebicia wiec nowe łożyska nowy regulator i szczotki i wirnik co prawda nie nowy ale odnowiony wyczyszczony umyty wyglądał jak nowy i oczywiście komutator nowy to u elektryka 180 zł + dodatkowo załorzyłem nowe sprzegiełko INA za 130 zl Dodam iz alternator wykręcałem sam mam małe zaplecze warsztatowe więc we własnym zakresie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Christoff Zgłoś #97 Napisano 14 Października 2013 Witam ja równiez regenerowałem alternator Valeo i ciekaw jestem co Twoje koszty zawieraja?????U mnie altek okazał sie całkowicie szrot bo wirnik popękał i nie miał wogóle przebicia wiec nowe łożyska nowy regulator i szczotki i wirnik co prawda nie nowy ale odnowiony wyczyszczony umyty wyglądał jak nowy i oczywiście komutator nowy to u elektryka 180 zł + dodatkowo załorzyłem nowe sprzegiełko INA za 130 zl Dodam iz alternator wykręcałem sam mam małe zaplecze warsztatowe więc we własnym zakresie Nie potrafie niestety powiedziec co dokłądnie wymieniono w altku kolego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buri2604 Zgłoś #98 Napisano 21 Października 2013 Witam Forumowicze Może ktoś wie co tu może być nie tak w moim przypadku. Ogólnie jest tak, że jadąc lub stojąc czasami pulsują mi zegary i światła albo jeśli włącze nawiew chociaż na połowę. Wczoraj jechałem 300km w jedną stronę i zauważyłem takie coś, że utrzymując stała prędkość 120km/h zauważyłem jak światła mi na sekunde tak jakby lepiej świeciły dużo jaśniej. Co to może być? Ładowanie mam prawidłowe, kontrolka od ładowania jeszcze nigdy mi się nie zapaliła, a co do błędów to nawet nie wiem jak je sprawdzić w vagu. Może ktoś coś pomóc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal Polak Zgłoś #99 Napisano 21 Października 2013 Co masz na mysli piszac, ze ladowanie masz prawidlowe? Osobiscie mylse, ze trzeba na poczatek dobrze sprawdzic alternator, tj. napiecie i prad ladowania. Takie pulsowanie wskazuje na wahania napiecia w instalacji np. przez uszkodzony regulator napiecia. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buri2604 Zgłoś #100 Napisano 21 Października 2013 No sprawdzalem i mam ladowanie 14v ponad. A gdyby ten regulator byl popsuty to blad by pokazalo?. Mozna vagiem sprawdzic jakos alternator lub ładowanie? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach