conway87 Zgłoś #141 Napisano 5 Lutego 2014 I teraz mechanik zawiózł do tego elektryka i on powiedział że w tych alternatorach może się wszystko popsuć i zostawił na obejrzenie, ale na pewno natępnych 250 mu nie zapłace Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #142 Napisano 5 Lutego 2014 Jeżeli to był Valeo to od razu na szmelc, powtórzę to co pisałem wcześniej: Jako alternatywę dla nowych/regenerowanych kiepskiej jakości lub naprawy Valeo sugeruje wziąć pod uwagę w miarę młode używki oryginalnego Bosch 140A 06F903023F -np z 2008r..: http://allegro.pl/alternator-vw-audi...918549261.html -troche drozszy prawie nowka z 2011r: http://allegro.pl/audi-vw-seat-skoda...876331800.html ogólnie to ceny od 100zł Montowali je w nowszych VAG, trwalsze niż Valeo, pasują zamiennie zamiast 120A, wystarczy tylko przełożyć sprzęgiełko/rolkę jednokierunkową, a jeżeli nie była wymieniana od nowości to jeszcze lepiej kupić nową bo też potrafi zrobić niemiłą niespodziankę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
conway87 Zgłoś #143 Napisano 6 Lutego 2014 To dzisiejszy hit jest taki pan od alternatorów dzwonil i powiedział ze teraz jest do wymiany wirnik a że wcześniej wymienił regulator chociaż mówił że wirnik. Za pierwszą część wziął 250zl i teraz mówi że wirnik 230zł to już jest 480. A jak zapytaliśmy ile za kompletną regeneracje altka to powiedział że biorą 400 i rok gwarancji, więc mój mechanik się pyta czemu już chce wziąść 480 jak komplet 400, to nie wiedział co odpowiedzieć. Więc powiedziałem żeby mu przekazał że dopłace 150 i niech robi kompletną regeneracje. Ale widzi mi się że będe się musiał przejechać do szanownego Pana i porozmawiać z nim osobiście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #144 Napisano 6 Lutego 2014 Ile za regulator napięcia ? 250 zł. Oryginalny regulator Boscha kosztuje 88 zł plus przesyłka. F 00M A45 303 pasuje do naszych altków. Razem 100. Zrobić fotkę paragonu ? Mam dobry wirnik, jak chcesz to wyślę ci w cenie przesyłki. A ten frajer, bo mechanikiem go trudno nazwać to po prostu wali cię po kieszeni. Wirnik sprawdza się miernikiem w kilka sekund i wszystko jest jasne. Podobnie stojan. Ze stojanem może być zmyłka, jak padnie dioda. Wtedy bez wymontowania mostka pomiar może być taki sam i można się pomylić, ale jak mostek jest na zewnętrznym, to pomiar mostka i osobno stojana i po krzyku. Jakby jeszcze chciał wymienić ci łozyska, to to małe kosztuje 15 zł, a duże 20 i to rzecz jasna FAG i Timken, a nie jakieś CX Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #145 Napisano 6 Lutego 2014 Jeżeli to był Valeo to od razu na szmelc, powtórzę to co pisałem wcześniej: Jako alternatywę dla nowych/regenerowanych kiepskiej jakości lub naprawy Valeo sugeruje wziąć pod uwagę w miarę młode używki oryginalnego Bosch 140A 06F903023F -np z 2008r..: http://allegro.pl/alternator-vw-audi...918549261.html -troche drozszy prawie nowka z 2011r: http://allegro.pl/audi-vw-seat-skoda...876331800.html ogólnie to ceny od 100zł Montowali je w nowszych VAG, trwalsze niż Valeo, pasują zamiennie zamiast 120A, wystarczy tylko przełożyć sprzęgiełko/rolkę jednokierunkową, a jeżeli nie była wymieniana od nowości to jeszcze lepiej kupić nową bo też potrafi zrobić niemiłą niespodziankę. I dzięki temu u mnie już siedzi 023F 140A Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomwoj1978 Zgłoś #146 Napisano 18 Lutego 2014 Witam, Podlacze sie pod temat zadajac tematycznie nowe pytanie do kolegow. Czy ktos wie jaka dokladnie funkcje spelnia sygnal podlaczony do wyjscia DFM alternatora BOSCH i idacy do ECU silnika. (jest to jeden z kabelkow w niebieskie kostki przy alternatorze. Czy brak tego polaczenia ma zwiazek ze swieceniem (miganiem) kontrolki ladowania - prosze o wszelkie info na temat co to za sygnal. Pozdr, tomwoj1978 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Guti Zgłoś #147 Napisano 29 Marca 2014 Witam Podepnę się pod temat. Mam problem w swoim pasku 98 rok 1.8t AEB, Podczas jazdy gdy obroty silnika wzrastają niezależnie od biegu zaczyna żarzyć się kontrolka "akumulatora" - wcześniej żarzyła się powyżej 3 tyś obrotów ale przeczyściłem masę przy akumulatorze i kilka kostek przy silniku i zaczęła żarzyć się już po naciśnięciu pedału gazu. Dodatkowo gdyż przeciągnę po obrotach tzn pociągnę powyżej 5 tys/obr dłuższą chwilę tj 3-5 sekund przestaje się wyświetlać godzina oraz przebieg na zegarach pozostałe kontrolki i podświetlenie oczywiście działa, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu godzina i przebieg wyświetla się normalnie dodam że mimo braku przebiegu i godziny na wyświetlaczu komputer zlicza przebieg i czas jest aktualny. Takie cuda zauważyłem po tym jak w warsztacie wymienili mi rozrząd wraz z innymi paskami klinowymi i rolkami - rolka od alternatora nie była wymieniana. Sprawdziłem napięcie na akumulatorze poprawnie i jest tak jak być powinno być 14,02-14,08 V zarówno na niskich jak i na wyższych obrotach. Co jeszcze sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #148 Napisano 29 Marca 2014 sprawdz sprzegielko w altku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #149 Napisano 29 Marca 2014 tylko powiązanie z altkiem, najlepiej jak byś dał rade pociągnąć kabelki dłuższe z miernika na aku i w jazde aż zacznie wariować, wtedy zobaczysz jakie napięcie jest. Sprzęgiełko mało tu może mieć do rzeczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Guti Zgłoś #150 Napisano 29 Marca 2014 Dzisiejsze pomiary napięcia. 12,7-12,8 V - silnik wyłączony 14,0 V silnik włączony na wolnych obrotach 12,5 V - silnik włączony na wolnych obrotach max obciążony (włączona klima-max, ogrzewanie tylnej szyby, światła, kierunki, radio itd) 13,7 - 13,8 V silnik włączony max obciążony ale na wyższych obrotach - wtedy kiedy żarzy się kontrolka. Z powyższych pomiarów wynika że alternator działa prawidłowo, ale kusi mnie żeby wyciągnąć go z auta i rozebrać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #151 Napisano 29 Marca 2014 Z powyższych pomiarów wynika że alternator działa prawidłowo, ale kusi mnie żeby wyciągnąć go z auta i rozebrać. z powyższych wynika że nie działa prawidłowo, min. jakie może być napięcie to w granicach 13,6-13,8 pod pełnym obciążeniem. Regulator najprawdopodobniej do wymiany, ale i tak najlepiej zawieźć to komuś co się alternatorami zajmuje na co dzień, czy nie są popalone diody, wirnik w jakiej kondycji itd. Ale na bank nie może tak napięcie spaść. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #152 Napisano 29 Marca 2014 walnieta jakas dioda do wymiany caly mostek prostowniczy wykrecic altka,lutownica w reke i wymienic mostek generalnie prosta robota Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Guti Zgłoś #153 Napisano 30 Marca 2014 Wymontowałem alternator bez większych problemów nic nie wadziło nic nie przeszkadzało . Pierwsza rzecz na jaką zwróciłem uwagę to brak sprzęgiełka w rolce (kole pasowym) alternatora - najwyraźniej do mojego modelu nie jest przewidziane sprzęgiełko. Po rozebraniu tylnej pokrywy postanowiłem sprawdzić szczotkotrzymcze i pierścienie ślizgowe które wydają się być już na wykończeniu. Poniżej zdjęcia jak wygląda rolka i tuleja ślizgowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Guti Zgłoś #154 Napisano 5 Kwietnia 2014 Wymieniłem alternator zamontowałem jak należy. Sprawdziłem napięcia miernikiem i kontrolka nadal się żarzy Pomiary napięcia. 12,4-12,5 V - silnik wyłączony 13,8-13,9 V silnik włączony na wolnych obrotach 13,6-13,7 V - silnik włączony na wolnych obrotach max obciążony (włączona klima-max, ogrzewanie tylnej szyby, światła, kierunki, radio itd) 13,7 - 13,8 V silnik włączony max obciążony ale na wyższych obrotach - wtedy kiedy żarzy się kontrolka najmocniej. Już odechciewa mi się z tym walczyć czas jechać do elektryka ( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tacza Zgłoś #155 Napisano 14 Kwietnia 2014 Witam, co jakiś czas po odpaleniu nie gaśnie mi kontrolka akumulatora, a na fisie pojawia się napis Alternator workshop. Wszystko było by jasne, gdyby nie to że ładowanie w tym momencie wynosi 14,3V przy włączonych światłach. Podłączyłem sobie wskaźnik napięcia i ładowanie cały czas jest poprawne, między 14,2-14,3V, a ikona świeci i napis na fisie. Co jeszcze może powodować zapalnie kontrolki ładowania mimo iz ładowanie jest poprawne?? Alternator 120A Valeo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio82 Zgłoś #156 Napisano 14 Kwietnia 2014 "tacza" najlepiej jak bys sprawdził szczotki moze juz sie kończa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tacza Zgłoś #157 Napisano 11 Maja 2014 No to wczoraj padł altek do końca. Ale czytając kilka postów powyżej widzę że wsadzacie 06F903023F Boscha 140A. Chętnie zrobie to samo, tylko czy kostka elektryczna jest taka sama?? Bo sprzęgiełko wiem ze muszę ze starego przełożyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Guti Zgłoś #158 Napisano 27 Czerwca 2014 ROZWIĄZANIE PROBLEMU Mam problem w swoim pasku 98 rok 1.8t AEB, Podczas jazdy gdy obroty silnika wzrastają niezależnie od biegu zaczyna żarzyć się kontrolka "akumulatora" - wcześniej żarzyła się powyżej 3 tyś obrotów ale przeczyściłem masę przy akumulatorze i kilka kostek przy silniku i zaczęła żarzyć się już po naciśnięciu pedału gazu. Dodatkowo gdyż przeciągnę po obrotach tzn pociągnę powyżej 5 tys/obr dłuższą chwilę tj 3-5 sekund przestaje się wyświetlać godzina oraz przebieg na zegarach pozostałe kontrolki i podświetlenie oczywiście działa, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu godzina i przebieg wyświetla się normalnie dodam że mimo braku przebiegu i godziny na wyświetlaczu komputer zlicza przebieg i czas jest aktualny. Dodatkowo o słuchaniu radia mogę zapomnieć gdyż nie łapie mi fal i trzeszczy. Takie cuda zauważyłem po tym jak w warsztacie wymienili mi rozrząd wraz z innymi paskami klinowymi i rolkami - rolka od alternatora nie była wymieniana. Sprawdziłem napięcie na akumulatorze poprawnie i jest tak jak być powinno być 14,02-14,08 V zarówno na niskich jak i na wyższych obrotach. UWAGA! Problem rozwiązany: Podczas wymiany rozrządu i uszczelki pokrywy zaworów nie dokręcono mi śrubki która przytrzymuje cienki przewód od masy na pokrywie zaworów!. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #159 Napisano 27 Października 2014 Ostatnio wracając z roboty dopadł mnie podczas jazdy komunikat alternator workshop i padło ładowanie(mam zainstalowany woltomierz w środku samochodu). Wyciągnałem regulator obrotów i zacząłem oglądać szczotki które jak się okazało były na wykończeniu. Wymieniłem regulator na nowy jednak po odpaleniu nie ma ładowania i świeci się kontrolka na desce. Po dodaniu odrobiny gazu znowu wyskakuje komunikat a za chwile odpala się sprzęgło alternatora, kontrolka gaśnie i jest ładowanie. Zrobiłem z 30km i podczas jazdy zapaliła się na sekundę choinka na desce a za minutę dowaliło ładowanie 18v. Odłączyłem alternator dojechałem do domu i teraz sam nie wiem co zrobić. Po właczeniu zapłonu nie ma kontrolki ładowania niezależnie czy jest podłączona wtyczka do altka czy nie podepne jeszcze jutro stary regulator na próbę, alternator bosha 120A jakieś sugestie co mogło paść? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #160 Napisano 27 Października 2014 Skoro się wzbudzał po przekroczeniu 2000 obr silnika to było brak wzbudzenia na wtyczce przy alternatorze. Skoro ładowanie 18V no to regulator usmażony. Teraz nie masz kontrolki na desce, bo przewód wzbudzenia nadal jest przerwany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach