pawelo220v Zgłoś #81 Napisano 9 Maja 2010 Ja w tym roku skusiłem sie na całkowitą wymiane na MS bo i tak co rok po zimie pojawiają sie jakies stuki. W w sumie kupujśąc przez cały rok po 1 lub 2 sztuki w przeciągu roku wychodzi z ceną tak samo a może nawet i taniej. Wymieniałem samemu nic trudnego parę piwek i komplet kluczy, pół dnia i gotowe. Naprawde przeliczcie ile sztuk wymieniacie w ciagu roku. U mnie koło 4, 5 szt. a kupując komplet wyjdzie was taniej. Mam 16" koła na 15" pewnie mniej w wolniej sie zużywają. Denerwujące ale za komfort sie płaci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kidrowiec Zgłoś #82 Napisano 9 Maja 2010 Oj tam 800 z wymiana raz na dwa lata naprawde jest do przelkniecia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #83 Napisano 9 Maja 2010 Ale wiesz, te górne wahacze mają sworznie bez gwintu, to i nakrętek nie mają. Nie widzę innego wytłumaczenia dla tych dodatkowych nakrętek na dolnych wahaczach. Ok przyjmuję to do wiadomości bo brzmi logicznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arus46 Zgłoś #84 Napisano 11 Maja 2010 witam. dzis wymieniam komplet MS za 200 zl + geometria 50zl wszystko po zanjomosci. zobaczymy jak sie beda sprawowac. napewno dam znac jak wrazenia i przebieg. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ja.Krzysiek Zgłoś #85 Napisano 11 Maja 2010 Moje doświadczenie. Po kupieniu paska diagnoza. Prawy banan. Kupiłem Febi. Wytrzymał 5 tyś. km. W między czasie coś w dolnych zaczęło stukać. Kupiłem komplet MS i wymieniłem wszystkie dolne. Na na razie po 30 tyś. nic nie słychać, a dodam, że każdy stuk mnie drażni i zaraz wymieniam. A tak na marginesie. Po czym poznać oryginlaną część? Po jakości wykonania. Widziałem Febi i MS. MS sprawia wrażenie oryginału. Nawet wytłoczenie napisów jest perfekcyjne. Tania chińszczyzna tak nie ma. Nie żebym zaraz zachwalał. Ale podsuwam nowy pomysł dla admina. Ranking części. Taki do oddawania głosów. Będzie to bardziej przejrzyste i może więcej osób weźmie w tym udział. Co wy na to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
OLOBOGA Zgłoś #86 Napisano 14 Maja 2010 Ja właśnie kupiłem komplet MS. 595zł z wysyłką na allegro. Dziś dostałem paczkę. Wahacze wyglądają calkiem solidnie. Logo i nr katalogowy wytłoczony ma każdym wahaczu. Po niedzieli wymieniam i zobaczymy. Jedno tylko pytanie : Powiedzcie czy po wymianie zawieszenia trzeba robić całą geometrię czy wystarczy sama zbieżność ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAPET Zgłoś #87 Napisano 15 Maja 2010 Wahacze wyglądają calkiem solidnie a jak maja wygladac przeciez jeszcze na aucie nie jezdzily Powiedzcie czy po wymianie zawieszenia trzeba robić całą geometrię czy wystarczy sama zbieżność ??? w passacie nie ma ustawiania katow... wiec ustawia sie zbieżność Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnuch Zgłoś #88 Napisano 15 Maja 2010 ja właśnie będę wymieniał z lewej strony u góry oba wahacze i mam takie pytanka: czy do tych górnych wahaczy potrzebne są jakieś nowe śruby itp, zamówiłem już i sie zastanawiam czy oprócz samych wahaczy coś jest jeszcze potrzebne nowego do ich wymiany? czy po wymianie tych górnych wahaczy trzeba ustawiać zbieżność? jak już dokręcać te wahacze po wstępnym skręceniu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAPET Zgłoś #89 Napisano 15 Maja 2010 po wymianie wahaczy warto ustawc zbierznosc toz to element zawieszenia i rpzeciez jak masz luz na jakims a teraz nie bedzie to kolo inaczje moze stac.. oszczedzicie 80zl a pozniej bedziecie nowe opony kupowac... tez tak mysallem ze jak zmeinie zawias na gwint to sie nie przestawi nic i **** opony przytarlo... a co do wahaczy i srub tak powienienes dac nowe ja widzialem srube u mnie po wyjecieu i one luba sie czesto wyginac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #90 Napisano 15 Maja 2010 czy do tych górnych wahaczy potrzebne są jakieś nowe śruby itp, Tak - to jest ta śruba która je spina (zapewne nie wyjdzie łatwo) jak już dokręcać te wahacze po wstępnym skręceniu? Najpierw z wyczuciem a potem pojazd na koła i dokręcić na max Co do zbieżności się nie wypowiadam - ja nie robiłem A ogólnie to http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=11440&highlight=wymiana+wahaczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnuch Zgłoś #91 Napisano 15 Maja 2010 no dobra, a jak kupiłem osobno same 2 górne wahacze i do nich nie ma śrób to co mam teraz zrobić? Da się je osobno dokupić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAPET Zgłoś #92 Napisano 15 Maja 2010 chyba da sie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnuch Zgłoś #93 Napisano 20 Maja 2010 witka ponownie już jestem po wymianie 2 górnych wahaczy od strony kierowcy i powiem szczerze że nie była ciężka operacja, wystarczy odpiąć z góry kolumnę i tyle. włożone były tylny febi a przedni moog, oba z 2003 roku... zobaczymy jak będa sprawowac się MS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tofana Zgłoś #94 Napisano 20 Maja 2010 witam. dzis wymieniam komplet MS za 200 zl + geometria 50zl wszystko po zanjomosci. To jak to jest Panowie z ta geometrią ??? powiedziano mi (z 2 źródeł) że w B5 jest "sztywno" i nie ma możliwości regulacji geometrii - jedynie gdy wymienia się końcówki drążków to powinno się zrobić zbieżność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnuch Zgłoś #95 Napisano 20 Maja 2010 i ja własnie tak sadze ze po wymianie końcówek jedynie zbieżność... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAPET Zgłoś #96 Napisano 20 Maja 2010 panowie gadacie dziwne rzeczy i mylicie pojecia... geometria to calosc w zawiasie... a zbieznosc i kąty pochylenia kół to jej składowe... i w danym aucie sa rozne czyli niektore auta maja na przodzie tylko zbieznosc inne katy i zbeirznosc a inne maja tez na tylnej osi ... ogolnie w passacie b5 i FL reguluje sie z prozdu tylko zbierznosc... i **** prawda ze jest sztywno i si enie powinno sprawdzic po dlubaniu w zawieszce! ja tez tak czytalem i pozniej mi opony zdzieralo... przeciez wywalony wahacz jak jest to kolo moze stac inaczej a jak sie da nowy to moze sie lekko przestawic i juz bedzie darlo gumy.. nie zalujcie pare dych i zawsze robcie geometrie! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisio Zgłoś #97 Napisano 20 Maja 2010 i **** prawda ze jest sztywno i si enie powinno sprawdzic po dlubaniu w zawieszce!ja tez tak czytalem i pozniej mi opony zdzieralo... przeciez wywalony wahacz jak jest to kolo moze stac inaczej a jak sie da nowy to moze sie lekko przestawic i juz bedzie darlo gumy.. nie zalujcie pare dych i zawsze robcie geometrie! Łukasz ma 100% racji. Zawsze po wymianie elementów zawieszenia robi się zbieżność. Nie wiadomo czy wahacz jest w 100% identyczny. Lepiej sprawdzić i spać spokojnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carl0s Zgłoś #98 Napisano 20 Maja 2010 Nie wiadomo czy wahacz jest w 100% identyczny. Lepiej sprawdzić i spać spokojnie Wahacz jest zawsze tego rozmiaru, jaki przewidział producent, jeżeli chodzi o punkty jego mocowania. Kwestia regulacji zbieżności polega na powolnym dostosowywaniu zawieszenia do zużycia gum - czyli potocznie "rozjeżdżaniu" się punktów mocowania wraz z postępującym uszkodzeniem gum w poszczególnych punktach zawieszenia. Diagnosta ustawia zbieżność pod dane zawieszenie - czyli min. pod stopień jego zużycia. I dlatego nawet jeśli dla samochodu ze zużytym zawieszeniem mamy zbieżność ustawioną idealnie, po wymianie elementów zawieszenia zbieżność ta nie zostanie zachowana, i należy ją powtórzyć. Jedyny element zawieszenia, po wymianie którego nie ma konieczności ustawienia zbieżności jest łącznik stabilizatora - jako, że mimo, iż usztywnia układ zawieszenia, to nie ma wpływu na ustawienie koła w żadnej z osi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamus Zgłoś #99 Napisano 25 Maja 2010 Witam. Nadszedł czas na wymianę wahaczy w moim pasku. Zaczęły pojawiać się stuki w przednim zawieszeniu szczególnie są odczuwalne przy wolnej jeździe po nierównościach. Podjechałem na diagnostykę, pan stwierdził że poleciały górne wahacze i końcówki drążka. Moje pytanie jest takie czy od razu lepiej kupić cały komplet na dwie strony i wymienić wszystkie wahacze??? Bo podejrzewam że i dolne nie są w pełnym szczęściu. Żeby się nie okazało że górne zmienię a po 2-3 tys dolne pójdą. Mam również wielki dylemat co do firmy jaką wybrać??? Dodam że jeżdżę uważnie i spokojnie. Przy zakupie pasek miał 179tys a obecnie ma 275 tys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #100 Napisano 25 Maja 2010 Moje pytanie jest takie czy od razu lepiej kupić cały komplet na dwie strony i wymienić wszystkie wahacze? Słabo szukasz - tu masz wątek o tym: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=18766 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach