Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam też mam problem z tym czujnikiem ale nie mogę go odnaleźć u siebie Passat b5 2002 silnik ALT

silnik-czesci-audi-a4-a6-passat-b5-fl-3bg-2-0-alt-1842947725.jpg Gdzie się on znajduje u mnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy ze wtyczka jest zielona?

Kolezka dzis mowil ze ma to samo ale u niego vag centralnie wskazuje uwalony czujnik

Edytowane przez michcio1985

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam podobny problem z odpalanie auta(jak postoi przez noc i temperatury są poniżej 3-2C) to jest muszę dłużej pokręcić rozrusznikiem aby odpalił. Zauważyłem, że po przekręceniu szybko słychać dźwięk przekaźnika od świec. Czujnik wymieniany jakieś pół roku temu na oryginalny z ASO. Dzisiaj rano(termometr wskazywał 2C) po całonocnym staniu auta sprawdziłem temperaturę na vagu:

 

http://vaglog.pl/log_197778.html

http://vaglog.pl/log_197779.html

 

Pytanie czy to czujnik do wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dlaczego przy 100 km\h i powyżej prowadza mi samochód po drodze czy to mogą być opony ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba kolega pomylił tematy. A tak na marginesie to mogą być np. luzy na wielowahaczu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już sie wynosze ale właśnie nie ma luzów bo by kierownicą trzęsło to tak czuć jakby tyłem zarzucało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być źle geometria ustawiona. A to że kierownica nie lata nie oznacza że nie.Masz luzów na wielowahaczu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiesz co to znaczy, ze coś jest zielone? :przestraszony:

Skoro ci piszą, ze wtyczka przy czujniku jest zielona, to znaczy, ze plastik z którego zrobiono wtyczkę - jest koloru zielonego :D

Co nie zmienia faktu, ze u ciebie kolor wtyczki moze być na przykład - niebieski (jak było u mnie).

 

W Suwałkach są dodatnie temperatury a piszesz, jakbys stał na mrozie ... :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj danek a co tu kolor wtyczki ma do rzeczy.. temperatury teraz sa dodatnie, ale jak były ujemne to było dokładnie to samo takze nie bombarduj mnie temperaturami

:bezzebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co to znaczy ze wtyczka jest zielona?

No skoro zadałeś takie pytanie - to ci odpowiedziałem :bry2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam podłączyłem VAG chciałem sprawdzić te czujniki G62 i G2 sprawdzałem na zimnym silniku kolejno jak w opisie opcja silnik, potem bloki pomiarowe i grupa 007 i w ostatniej rubryce coolant temp było 6 stopni na klimatroniku 5 stopniu następnie wchodzę zestaw wskaźników kanał 17 bloki pomiarowe i grupa 003 i mam zdjęcie właśnie co wyszło robiłem logi pompowtrysków na rozgrzanym silniku mój problem to dłuższe kręcenie przy temp. - 3 musze kręcić ok 3-4 sek lekko przy tym buja buda jak odpali jest ok nawet bo natychmiastowym zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniuZdjęcie0271_001.jpg

Zdjęcie0269.jpg

Zdjęcie0270_001.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamieszczone przez Kuj0n

Czujnik zamówiony http://www.iparts.pl/czesc/czujnik-temperatury-plynu-chlodzacego,vw,passat-variant-3b5-1997-05-2001-12,1-9-tdi-90km,121-1907-7937-100334-0-183-v10720955.html

Zamieszczone przez WojtasTDI

Hymm do Twojego auta chyba powinien być czujnik z kwadratową wtyczką?

Wszystko w porządku, w tym roczniku i silniku jest czujnik z wtyką w kształcie litery D

 

Dzieki za pomoc.

Wsadziłem czujnik, sprawdziłem na vagiem. Różnica między wskazaniami w engine i instruments to ok 1,5 stopnia. Kiedy na vagu mialem 80 stopni to na zegarach bylo juz 90 ale potem na vagu dobiło do 88-89 i otworzył mi się na chwile termostat ( może za wczesnie ale wiem przynajmniej że jest ok. I tak, wiem że termostat ma się otwierać od 87stopni ). W późniejszej jeździe temperatura na vagu wahała się od 86-89stopni.

Przy okazji w końcu zrozumiałem jak odpowietrzyć nagrzewnice. Wczesniej powietrze z nadmuchu mialo ok 35 stopni. Teraz Jest juz ponad 60 stopni więc jestem zadowolony pomimo że ludzie pisali o tym że mają ponad 70.

Edytowane przez Kuj0n

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po kolejnych testach wyszło że u mnie sterownik silnika włącza świece przy -5 st.

zastanawiam sie dlaczego przy aż tak niskiej temperaturze

chyba zostaje mi korekta softu

 

tak wogóle to mam na sprzedaż czujnik temp.(kwadratowa wtyczka),przekaźnik świec 103 i przekaźnik 109, wszystko oryginał i na 100% sprawne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

Potrzebuje jakiejś wskazówki bo sytuacja juz bardzo mnie wk***a.

Jestem po wymianie uszczelki, pompowtryskiwaczy. Przy okazji wymienilem tez czujnik temp. wody, bo stary raz wskazywal temp. raz nie. Nowy czujnik temperature zaczal wskazywac, ale co mnie mnie zaczelo zastanawiac to fakt ze swiece są bardzo krotko grzane, praktycznie kontrolka po przekreceniu zaplonu tylko migala. Auto mialo ciezko odpalic nawet kiedy bylo z 10 na +. Odpialem czujnik, swiece zaczelo grzac dluzej, auto palilo juz lepiej, chociaz chmura dymu byla duza. Dzis na zewnatrz -8, auto nawet z odpietym czujnikiem mialo klopot z odpaleniem tzn odpalil, zabulgotal, zgasnal, tak 3 razy. Dzis kupilem czujnik, bo myslalem ze tamten jest trefny ale sytuacja sie nie zmienia. na zewnatrz -10 swiece sie nie grzeja, auto ciezko pali. Sprawdzalem swiece, wzialem przewod, dotknalem + na aku i glowki swiec, kazda iskrzy. Czy ktos moglby mnie chociaz naprowadzic na przyczyne ?

 

 

cholera, dopiero zauwazylem ze kolega strone wczesniej opisuje itentyczna sytuacje, wybaczcie;D

Edytowane przez adik3x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tdi do 0 stC powinien odpalac bez swiec to raz a dwa ze swiece iskrzy nie oznacza ze odpowiednio szybko sie grzeja. Wykrec je i sprawdz jak dlugo grzeja sie do czerwonosci, w max 3 sekundy powinne byc czerwone, moze nie cale ale na pewno czesciowo. Trzecia sprawa to ze kontrolka gasnie nie znaczy ze swiece dalej sie nie grzeja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiem, przeczytalem dzis caly temat, jutro sprawdze swiece dzis nie mam mozliwosci.

Pytanie nieco wazniejsze jest dlaczego kiedy podpinam czujnik temp cieczy kontrolka swiec tylko szybko mignie, bardzo ciezko jest wtedy odpalic, bo mamy mroz. Kiedy odepne swiece grzeje dluzej i edidentnie lepiej pali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wykrywa prawidłową temperaturę możesz wydłużyć czas grzania świec w VCDS'ie / VAG-COM.

Prawdopodobnie nie, lecz gdy odłączasz czujnik to komputer bierze zastępczą wartość -40 oC, więc świece grzeją o wiele dłużej i ma inne mapy rozruchowe.

Edytowane przez Bladiseer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na starym czujniku działało ok tylko raz pokazywał temp raz nie. Czy po wymianie czujnika możliwe ze coś się na tyle zmienia ze musze to ustawiać vagiem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na starym czujniku działało ok tylko raz pokazywał temp raz nie. Czy po wymianie czujnika możliwe ze coś się na tyle zmienia ze musze to ustawiać vagiem ?

A czujnik pokazuje prawidłowe wartości? ORI czy nieznany wytwór?

 

a u mnie po odpięciu czujnika pokazuje -5st.

Jeśli jest zmienna temperatura to prawdopodobnie bierze ją z innego czujnika, lecz dla silnika dawkuje inaczej.

Jak się mylę to proszę poprawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności