Kamil22stg Zgłoś #401 Napisano 16 Sierpnia 2014 dołączam sie do tematu... mam passka 1.8T, przebiegu nie znam bo poprzedni silnik został zatarty przez poprzedniego właściciela.... chce wymienić olej bo nie wiem jaki w nim siedzi i przejechałem już jakieś 3 k km a nie wiem ile poprzedni właściciel jeździł.. jaki powinienem zalać i co zrobić przy wymianie żeby go przepłukać? Dodam ze jeżdżę mniej więcej tyle samo po mieście jak i w trasie czyli 100/100 tu i tu bo do pracy w tygodniu po miescie, a na weekend trasy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #402 Napisano 16 Sierpnia 2014 Wystarczy poczytać kilka stron poprzednich,wszystko jest tam napisane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #403 Napisano 23 Sierpnia 2014 Jeździ ktoś na oleju Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stackhouse Zgłoś #404 Napisano 23 Sierpnia 2014 Witam. Kupiłem Passata B% 1.8T+LPG Staga z 1997r. Poprzedni właściciel co 8tys wymieniał olej w nim i był to Lotos 10W40. Ma on przebiegu teraz 310tys km i mówił żebym myślał nad wymianą. I tak nad tym myślałem, tylko nie wiem czy zalać tym samym, czy jak mi doradzili w dosyć zaufanym sklepie z olejami Maxlife 10W40 czy może coś takiego co polecacie na forum, że 5W40 np. Mówicie, że to silnik stworzony do takiego oleju. Ja nie wiem, dlatego pytam, a auto chcę utrzymać w jak najlepszej kondycji. Tylko czy jak zmienię teraz np na 5W40 to nic się nie stanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #405 Napisano 23 Sierpnia 2014 Nic sie nie stanie. Ja na 5w40 maxlife mialem suchy silnik, a po przypadkowym wlaniu 10w40 zaczal sie lekko pocic w stałych punktach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stackhouse Zgłoś #406 Napisano 23 Sierpnia 2014 Czyli śmiało mogę kupować taki olej i nic się nie stanie, a może się poprawić kultura pracy? (chociaż nie mam na co narzekać bo silnik pracuje jak zegarek) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #407 Napisano 24 Sierpnia 2014 (edytowane) Nic sie nie stanie. Ja na 5w40 maxlife mialem suchy silnik, a po przypadkowym wlaniu 10w40 zaczal sie lekko pocic w stałych punktach A to ciekawe bo powinno być na odwrót,po syntetyku jest większe prawdopodobienstwo pocenia silnika,w moim przypadku po zmianie z pół na synetyk,po paru miesiącach zaczeły puszczać uszczelniacze,i nie pomogł nawet olej MaxLive,wszystkie uszczelniacze poszły do wymiany+uszczelka pod zawory,na chwile obecną żadnych wycieków. Kolego Stackhouse ,proponuje poczytać dokładnie temat ,wszystko jest opisane dokładnie. Edytowane 24 Sierpnia 2014 przez marcin007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #408 Napisano 24 Sierpnia 2014 A to ciekawe bo powinno być na odwrót,po syntetyku jest większe prawdopodobienstwo pocenia silnika,w moim przypadku po zmianie z pół na synetyk,po paru miesiącach zaczeły puszczać uszczelniacze,i nie pomogł nawet olej MaxLive,wszystkie uszczelniacze poszły do wymiany+uszczelka pod zawory,na chwile obecną żadnych wycieków.Kolego Stackhouse ,proponuje poczytać dokładnie temat ,wszystko jest opisane dokładnie. Wyciek po wymianie oleju na lepszy to częsty przypadek. Zmieniając na MaxLife nie liczcie, że on załatwi sprawę od razu. Na początku olej takiej klasy rozpuszcza nagary z oleju słabej jakości następnie pojawiają się wycieki. MaxLife potrzebuje około 2-3 wymian oleju żeby zaczął działać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dycha47 Zgłoś #409 Napisano 5 Października 2014 mam problem z tym olejem Valvoline Maxlife 5w40, silnik byl zalany olejem Castrol 10w40 ja zmienilem na Valvo i po 2kkm olej zrobil sie czerwony, wiec zrobilem kolejna wymiane na valvo i to samo po zalaniusilnika olejej i po przekreceniu stacyjki zeby olej poszedl do filtra sprawdzam a olej juz jest czerwony. co z tym zrobic co o tym sadzicie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxiKaz Zgłoś #410 Napisano 5 Października 2014 Heh, qurde... Ja nie sprawdzałem tak od razu, ale jakiś czas po wymianie był normalnie ciemnobrązowy... Takie głupie pytanie, jak wlewałeś to był żółty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dycha47 Zgłoś #411 Napisano 5 Października 2014 tak oczywiście że patrzałem na barwe oleju, nie wiem czy coś się rozpuściło w silniku ? jakiś nagar ale to wtedy olej powinien być raczej barwy brązowej czy nawet czarnej? a on jest poprostu czerwony jak olej do wspomagania czy do skrzyni biegów ATF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #412 Napisano 5 Października 2014 Kupiłeś z zaufanego źródła, bo podobno występują podróbki Valvo?? U mnie już paruset km olej w AWT dość szybko zmienia barwę na ciemną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dycha47 Zgłoś #413 Napisano 5 Października 2014 kupiłem dwa razy w Intercarsie więc nie wiem czy jest to pewne czy nie pewne źródło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxellxl Zgłoś #414 Napisano 6 Października 2014 Witam wszystkich, mam mały problem ze swoim paskiem i silnikiem 1.8T. Autko z 2002 roku, przejechane ma prawie 250kkm. Mechanik, który robił mi auto po zakupie zalał silnik olejem półsynentycznym ELF EVOLUTION 700 STI 10W40. Przy czym już po fakcie zauważyłem w książce serwisowej/instrukcji, że poprzedni wlascicel ponaklejał tam naklejki od olejów, które używał: 0W30 a potem 5W40...przy czym nie wiem jaki olej był przed zakupem w tym aucie. Problem polega na tym, że auto bierze spore ilosci oleju...na 2tys km ok 1 litr oleju musze dolewać. Nic nie kopci, nic nie dymi z rury. Bylem tez na analizie spalin - wszystko OK. Sprawdzano tez w serwisie wycieki - nic a nic poza lekkim zapoceniem silnika. Odma zostala wyczyszczona z nagaru i wymieniono uszczelkę pod pokrywą zaworów. Zastanawiam się czy coś jeszcze można w tym kierunku zrobić oprocz zmiany oleju na inny. Myślalem o płukance i zmianie oleju na syntetyk 5W40....ale różne są tutaj opinie na temat zmiany oleju z 10W40 na 5W40... Boje się trochę rozszczelnienia silnika. Może coś doradzicie? Orientujecie się możę ile kosztuje taka płukanka silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #415 Napisano 6 Października 2014 Orientujecie się możę ile kosztuje taka płukanka silnika? Srodek do plukania od ok 25zl do 100zl. Mozna wyplukac tez swiezym olejem 10-15W40. http://lmgtfy.com/?q=p%C5%82ukanka+silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxellxl Zgłoś #416 Napisano 7 Października 2014 No ok cenowo juz sie zorientowalem, ale pytanie czy taka zmiana oleju nie grozi niczym powaznym po płukance? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #417 Napisano 7 Października 2014 Marcinie niczym nie grozi, zalejesz po prostu właściwy olej do tego autka. Silnik 1.8T musi latać na 5W40. Pozdrówki MArcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxellxl Zgłoś #418 Napisano 7 Października 2014 @elemenateur wyslalem do Ciebie PW, ale nie mam w wyslanych wiec nie wiem czy doszła... Zmienilem na 5W30 Motul Specific (sprawdzili w serwisie jaki jest zalecany do tego auta)...dodatkowo sprawdzilem ciśnienie spreżania w cylindrach i wyszło: 13.5, 13, 13.5, 14 barów. Ale pojawił się problem....auto się dławi, na biegu jałowym obroty falują, a jazda to udręka. Zostawiłem auto w serwisie....ale ciekaw jestem co mogło się stać, wcześniej ładnie silniczek chodził. Przy wymianie oleju oczywiscie była robiona płukanka preparatem LIQUI MOLLY. Może masz jakiś pomysł co to może byc? Mechanik do godz 20 ma sprawdzić na komputerze co to może byc.... Z góry dzięki za odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #419 Napisano 7 Października 2014 dodatkowo sprawdzilem ciśnienie spreżania w cylindrach i wyszło: 13.5, 13, 13.5, 14 barów. Na cieplym czy na zimnym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxellxl Zgłoś #420 Napisano 7 Października 2014 (edytowane) Na cieplym czy na zimnym? Na ciepłym...tzn olej zmieniali, na chwile auto odpalili po czym zabrali się za sprawdzanie. Ale wczesniej autem jechalem od domu do warsztatu. Edytowane 7 Października 2014 przez maxellxl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach