dgolcz Zgłoś #101 Napisano 21 Kwietnia 2012 Jedyne co trzeba zdemontować to osłonę silnika, a miejsca jest tyle, że warunki są wręcz komfortowe do tej roboty. potwierdzam, wlasnie jestem po wymianie. robilem to pierwszy raz i moge powiedziec, ze to dziecinnie proste. wystarczy zdjac oslone silnika, potem obudowe termostatu (dwie sruby - klucz imbusowy) i wymienic termostat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #102 Napisano 29 Czerwca 2012 Witam, jestem po wymianie termostatu (Behr). Z racji tej, że robiłem to po raz pierwszy, mam parę pytań: 1. Zlewałem płyn przez kranik przy chłodnicy - zeszło ok 3,2 litra. Następnie po zdjęciu termostatu dalsza część płynu powiedziała papa. Jak wlewałem płyn po założeniu termostatu to weszło ok 5,5 litra. Szczerze to myślałem, że wejdzie 7 litrów (taka jest pojemność całego układu). Pytanie: czy to możliwe że reszta płynu podczas wymiany została w bloku? 1. Jak wyciągałem stary termostat, to przy zdejmowaniu tego plastikowego króćca, w który włożony jest termost, złamałem jeden z dwóch takich małych bolców (w środku króćca - na nich blokuje się termostat po zamontowaniu). Nowy termostat włożyłem w ten króciec, wcześniej oczywiście uszczelka, przekręciłem 90 st w prawo (zablokował się na jednym plastikowym bolcu, który został), przyłożyłem do bloku i przykręciłem. Pytanie: Czy coś może się stać, gdy zamontowałem termostat w króćcu z jednym zaczepem? Czy może on się w środku obluzować itd? Czy mogę tak zostawić? 2. Po wymianie termostatu zalałem płyn, włączyłem maszynę, czekam aż się zagrzeje, podłączyłem vaga, jest 90st, dolałem płynu do max. Niby oki, ale dolny wąż od chłodnicy zimny, płyn w zbiorniku zimny. Ogrzewanie na HI i daje jak z pieca. No to ruszam w trasę, zrobiłem jakieś 10 km, vag cały czas pokazuje 90 - 91.8. Zatrzymuję się, woda w zbiorniku gorąca, górny wąż od chłodnicy gorący, za to dolny ciepły, ale nie gorący. Temperatura na dworze 25st. Pytanie: czy tak powinno być, że dolny jest chłodniejszy od górnego, czytałem trochę i wiele osób pisze, że przy otwartym termostacie dolny też powinien być gorący. Czy może okład jest zapowietrzony? Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #103 Napisano 30 Czerwca 2012 Następnie po zdjęciu termostatu dalsza część płynu powiedziała papa Gdybyś to robił na rozgrzanym silniku termostat byłby otwarty i płyn swobodnie by przepłynął i dał się zlać. Pytanie: czy to możliwe że reszta płynu podczas wymiany została w bloku? Tak. Pytanie: Czy coś może się stać, Nic się nie stanie, króciec dociska termostat do bloku. Ważne, aby uszczelka była dobrze włożona, króciec dobrze dokręcony, aby nie ciekło. Czy może okład jest zapowietrzony? Jeżeli ogrzewanie dobrze działa, temperatura jest OK to układ nie jest zapowietrzony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #104 Napisano 30 Czerwca 2012 dzięki Karol za pomoc. Nic się nie stanie, króciec dociska termostat do bloku. Ważne, aby uszczelka była dobrze włożona, króciec dobrze dokręcony, aby nie ciekło. dokręciłem dobrze, nic nie cieknie. Najważniejsze, że po wymianie termostatu temperatura silnika rozgrzanego równo stoi na 90st, wcześniej miałem 80. I spalanie średnie w końcu spadło, teraz 5,5 trasa, wcześniej 6-6,5. ps. wiem, że to nie miejsce, ale polecam kolegę maciejek z forum (vagtech.pl) - jeśli ktoś szuka termostatu takiego jak w ASO, ale za połowę ceny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady375 Zgłoś #105 Napisano 1 Lipca 2012 ps. wiem, że to nie miejsce, ale polecam kolegę maciejek z forum (vagtech.pl) - jeśli ktoś szuka termostatu takiego jak w ASO, ale za połowę ceny. Ja polecam termostat Wahler dobry w przystępnej cenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #106 Napisano 4 Lipca 2012 Ja polecam termostat Wahler dobry w przystępnej cenie. Ja chciałem kupić Wahlera ale nie było i dali mi Verneta, 2 razy sieę otworzył w szklance z wrzątkiem i nawet go nie założyłem, więc teraz szukam Wahlera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rashid Zgłoś #107 Napisano 5 Lipca 2012 Hej. Przeczytałem cały ten wątek i nikt nie opisuje wymiany termostatu w 1.6 AHL. A właśnie u mnie są objawy niedogrzania silnika, póki upały to pół biedy, ale na zimę nie bangla... Panowie, podrzuci ktoś garść porad, może okraszonych fotkami, jak się zabrać za termostat w 1.6 AHL... Pewnie trzeba będzie drzeć alternator... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Janek Zgłoś #108 Napisano 18 Sierpnia 2012 Witam . mam pytanie . Zwiększyło mi się spalanie w AHL 1,6 automat , po podpięciu pod kompa pokazało -43 stopnie na silniku . Wymieniłem czujnik temperatury i nadal bez zmian . CO MOŻE SIEDZIEĆ ?? ( na desce pokazuje dobrą temperaturę po rozgrzaniu 90) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #109 Napisano 18 Sierpnia 2012 Witam . mam pytanie . Zwiększyło mi się spalanie w AHL 1,6 automat , po podpięciu pod kompa pokazało -43 stopnie na silniku . Wymieniłem czujnik temperatury i nadal bez zmian . CO MOŻE SIEDZIEĆ ?? ( na desce pokazuje dobrą temperaturę po rozgrzaniu 90) Przerwa w kablu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #110 Napisano 19 Sierpnia 2012 Kolega wyżej wspomina o czujniku temperatury chłodzącej, więc się podepnę, żeby nie zakładać nowego tematu. Gdzie w 1,8T znajdę ten czujnik? I czy ma ktoś może numer? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek101 Zgłoś #111 Napisano 1 Października 2012 Witam Jutro zamierzam założyć termostat do mojego passata B5 1.8 benzyna 1997rok. Jakiś miesiąc temu wyjąłem go ponieważ się zawiesił i przegrzewał się silnik, ale że idzie zima to kupiłem nowy i chce go zamontować, znajduje się on od góry silnika z prawej strony za alternatorem i jest tam taki ciężki dostęp że jak wyjmowałem ten zawieszony to gdy udało mi się już odkręcić te 2 śrubki to w żaden sposób nie mogłem go dostać żeby ręką wyciągnąć, wyjąłem go dopiero drutem z haczykiem i chciałbym się was poradzić co zdemontować żeby sobie ułatwić prace, juz wtedy próbowałem zdjąć alternator ale ta długa śruba co go trzyma nie wyjdzie ponieważ dostawia do chłodnicy i chciałem się was doradzić co najlepiej zdemontować żeby mieć dobry dostęp, i czy żeby zdemontować ten alternator muszę demontować chłodnice ? I czy da się wyjąć chłodnice bez demontażu zderzaka i całego przodu ?? I gdzie znajduje się jakiś korek żeby łądnie spuścić ten płyn do wiaderka bo ostatnio sobie narobiłem bałaganu na garażu jak sie wylało wszystko na podłogę Pozdrawiam i proszę o cenne wskazówki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
reo Zgłoś #112 Napisano 16 Października 2012 Najprawdopodobniej mam do wymiany termostat, silnik 1.9TDI AVB. Ale jest mały problem bo jestem właśnie nad morzem i niebardzo mam jak sie za to zabrac. Czy nie stanie się nic złego jeśli przejadę 700km na otwartym termostacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #113 Napisano 16 Października 2012 Niektórzy jeżdżą długi czas z niewiedzą o uszkodzonym termostacie i najczęściej jak temperatury spadają potencjalny użytkownik dowiaduje się, że z temperaturą w jego aucie jest coś nie tak. Temperatury na zewnątrz nie są jeszcze takie niskie więc uważam, że nie powinieneś mieć jakiegoś wielce niedogrzanego auta i śmiało można jechać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
reo Zgłoś #114 Napisano 16 Października 2012 Całą drogę nad morze było ok 70 stopni max 80. W sumie średnie spalanie nie wyszlo tragiczne bo 5,5 l/100km. No to po powrocie zaraz sie za to wezmę.Pozdrawiam Reo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
groszek28 Zgłoś #115 Napisano 17 Listopada 2012 Dzisiaj zabrałem się za wymianę termostatu w moim samochodzie, passat AJM. Jak odkręciłem pokrywę, to się załamałem. Kabli i przewodów tyle, że juz miałem odpuscić wymiane, najlepiej byłoby zdjąć alternator, ale nie wiem jak zdjąć pasek. W każdym razie porozpinałem co się dało, spuściłem płyn kranikiem i zabrałem się za odkręcanie śrub trzymajacych to plastikowe kolanko, w którym siedzi termostat. No i znowu zonk. Śruby nawet nie drgnęły. Odpuściłem, na dzisiaj, ale poradźcie co zrobić? Czy u Was tez były takie problemy z tymi śrubami? Narazie potraktowałem je wd40 i moze za tydzień zrobię nowe podejście? Tylko co zrobić, próbować na rozgrzanym silniku? Trochę boję się, ze zerwę te śruby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1634 Zgłoś #116 Napisano 17 Listopada 2012 Tak zawsze jest jak nigdy nie był wymieniany. Musisz użyć siły! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SID69 Zgłoś #117 Napisano 24 Listopada 2012 (edytowane) Czy lokalizacja termostatu w b5 1.8t fl jest taka sama? Bo wydaje mi sie ze u mnie jest on z prawej strony silnika z przodu pod alternatorem ale nie mam pewności ... Edytowane 24 Listopada 2012 przez SID69 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #118 Napisano 24 Listopada 2012 Czy lokalizacja termostatu w b5 1.8t fl jest taka sama? Taka sama jak w czym?? wydaje mi sie ze u mnie jest on z prawej strony silnika z przodu pod alternatorem Dokładnie tam jest. Siedząc w aucie jest z lewej, stojąc przed autem jest z prawej każdy inaczej interpretuje lewo, a prawo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek101 Zgłoś #119 Napisano 8 Grudnia 2012 Witam Proszę o pomoc bo już głupieje odnośnie termostatu w moim passacie b5 1997 rok. Ale do rzeczy, pod koniec sierpnia miałem problem z przegrzewaniem się auta, więc wymieniłem termostat ( firma VERNET ) ale nic to nie dało auto grzało się dalej, przyczyną była walnięta pompa wody, pompa została wymieniona i został juz ten termostat verent. Wszystko chodziło ok łapał 90 stopni ładnie grzało żadnych problemów. Ale przyszły mrozy i auto nie łapie mi w ogóle temp. i z nawiewu dmucha takie letnie powietrze. Dzisiaj zabrałem się za wymianę termostatu i włożyłem ten oryginalny ( ten którego wyjąłem myśląc że to wina termostatu), zalałem układ i czekałem aż się odpowietrzy, i wskaźnik pokazywał 120 stopni górny wąż, zbiorniczek gorący, a dolny wąż i węże od nagrzewnicy zimne ;/ czyli tak jakby termostat się nie otworzył. ( Tu dodam że po wyjęciu tego Verneta włożyłem oba do garnka i otwierały się identycznie jak i domykały, ) Więc sam już nie wiem czy to wina termostatu że dolny wąz zimny a wskaźnik leci do konca, czy może coś źle robię ( a robię tyle że wlewam płyn ile wchodzi, włączam nawiew na ciepłym na full i pojemniczek nie zakręcam tylko zostawiam odkręcony). Czy może ma znaczenie ustawienie termostatu, ? Czy można w dowolny sposób włożyć ? I co mam teraz robić, czy pojechac i kupić nowy oryginał w ASO czy może tu wina nie jest w termostacie tylko zle odpowietrzam... Proszę o pomoc i odpowiedź pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shogun112 Zgłoś #120 Napisano 9 Grudnia 2012 witam podepne sie do tematu mianowicie mam passata TDI 90KM i przyszlo zimno, a ja w autku nie moge osiagnac wiecej niz 70 st.to tez ciezko i przez co wiecej mi pali. Mam pytanie czy wasze tez tak maja czy wymienic termostat???z tym ze gdy mam juz te 70 to waz gruby za termostatem zimny czyli niby termostat trzyma.poradzcie cos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach