Skocz do zawartości
Gość -uki-

[hamulce] Regeneracja zacisków tył.

Rekomendowane odpowiedzi

Linki linkami tylko ceny nie widać trzeba się indywidualnie kontaktować.

http://www.slkep.arwit.pl/TDKatalog3.aspx?k=00121,00423,01910&g=03418&n=0100806&e=0002&p=0100006,0100027,0100806

http://czescisamochodowe.name/auto-czesci-Hamulec-postojowy---VW-CORRADO-53I-1-8-G60-13064-1753-auto

Rewelacyjny zestaw to był jak by w komplecie była tulejka miedziana i rozwiertak....żeliwiaki byłyby lepsze niż aluminium.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Posłałem zapytanie, zobaczymy ile to kosztuje.

 

Jak będziesz wiedział to podziel się informacją :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem raz na zawsze skończyć z dziadostwem, z racji że nie stać mnie na oszczędzanie

 

nowe zaciski - golf 4

nowe linki

nowe przewody

zacisk.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę Cie obrażać, ale dziadostwo właśnie założyłeś. Trochę tych "hebli" robiłem i o ile stare żeliwniaki da się naprawić o tyle naprawa tych nowych alu i trochę straszych żeliwnych / z osią centralną/ już nie za bardzo - koszta. Choć z drugiej strony cena tych alu jest dużo niższa niż żeliwnych nawet regenerowanych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego kolego uważasz że dziadostwo założył ja założyłem od seat top sporta tylne aluminiowe i nareszcie wiem co to jest ręczny bo na ori zaciskach była masakra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uważam je za "dziadostwo" bo psują się częściej niż "ori". Dlaczego? Już mówię. Zaczęło się od zacisków w Audi b4, gdzie zamontowano żeliwne z centralną osią ręcznego. Jako, że tak samo jak w tych starszych uszczelniacz po jakimś czasie się zużywał i korodowała oś ręcznego /a działo się to znacznie częściej niż w starym typie/ o tyle w przypadku korozji tej osi nie szło już niestety uszczelnić zacisku i ciekł właśnie na o-ringu i przerdzewiałej osi. I nie byloby w tym nić dziwnego, gdyby nie fakt, że w tym typie zacisku oś ręcznego jest jedną całością z mechanizmem ręcznego /tym w środku zacisku/ i kosztuje kosmiczną kasę, i taniej jest wymienić cały zacisk niż go naprawiać. To samo jest z zaciskami alu. Stary typ zacisku ma inną budowę, i nawet zatarcie osi i jej korozja nie powodują wycieków, chyba, że ktoś tak zabagni sprawę, że korozja wlezie w środek zacisku. Stary zacisk naprawiając w chwili stwierdzenia zatarcia osi naprawisz za grosze. Nowy typ zacisku po stwierdzeniu zatarcia żadko kiedy daje się naprawić na dłużej niż miesiąc.

Dodam tylko, że ja mam oryginalne, które oczywiście musiałem naprawić, ale ręczny mam rownież żyletę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie chcę Cie obrażać, ale dziadostwo właśnie założyłeś.

 

Sie nie obrażam ale jak już tak się na tym znasz to powiedz ile lat lub tyś km te zaciski wytrzymają??? poprzednie miałem z regeneracji bosch wymiana stare na nowe wytrzymały 5 lat i ręczy się blokował. Zakładając że te co założyłem przejezdzają w golfie 10 lat to mój pasek będzie miał wtedy lat 33 :) więc wątpię abym musiał się do nich jeszcze zabierać. Jeżeli się nic nie zmieni mój przebieg roczny wynoci pomiędzy 4 a 6 tyś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
regeneracji bosch wymiana stare na nowe wytrzymały 5 lat i ręczy się blokował.

No to zobaczymy za dwa lata czy jestem lepszy niż fachowcy z bosha.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak by ktoś regenerował zaciski be czwórkowe to ze swojej strony mogę dodać, żeby zaopatrzył się od razu w oring 10x2,5. Zdjęcie zestawu który kiedyś kupiłem, oring z zestawu jest za cienki i dzięki temu będzie wyciek.

 

p1010149d.jpg

 

Zdjęcie trochę dupnej jakości, ale widać o co chodzi, po lewej oryginalny oring, po prawej ten z zestawu naprawczego

 

20121204215.jpg

Edytowane przez grzyb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolejne schody :/

 

Zacząłem od rozebrania cylinderka w zacisku o którym NIE mówiłem wcześniej.

 

Udało mi sie wyszarpać tyle:

 

P4230053.JPG

O prawej strony leci od góry.

 

I stanąłem na tym momencie:

 

P4230051.JPG

 

Po lewej stronie nowo zakupiony cylinderek, po prawej zaś stary. I nijak nie wiem jak dalej się do niego zabrać.

 

Jakieś podpowiedzi :?:

 

 

Witam

 

Mam pytanko odnośnie składania elementów tłoczka. W jaką stronę powinna być założona podkładka z 3 wypustkami ?, w dół czy do góry ? dzięki za odp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W jaką stronę powinna być założona podkładka z 3 wypustkami ?

Zabij mnie nie wiem, ale też nigdy jakoś nie miałem z tym problemu, a kilka razy tłoczki rozbierałem, zatem stawiam już nie ma to znaczenia czy góra czy dół, lub jakoś intuicyjnie jeskładałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie,

a czy używał ktoś zacisków regenerowanych fabrycznie?

jest kilka firm które to robią, czy taka regeneracja "fabryczna" jest "lepsza" od własnej, garażowej?

 

Intercars sprzedaje zaciski regenerowane przez firmę LAUBER ze Słupska, po oddaniu starego wychodzi jakies dwiescie parę złotych,

 

dają 25 miesiecy i 40 tys.km gwarancji - używał ktoś takich?

 

 

 

http://www.lauber.pl/pl/usluga-regeneracyjna

 

http://www.intercars.com.pl/?id=795&lang=PL&

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dają 25 miesiecy i 40 tys.km gwarancji

To ja jestem lepszy i za cenę zestawu naprawczego.

 

Aby mieć spokój na lata trzeba by wyciąć bolec-ośkę który jest na dźwigience na którą zakładamy linkę i wspawać nierdzewny.

Tylko ten bolec jest wszystkiemu winny, zardzewieje i ręczny nie odbija.

 

Co do regeneracji w jakiejś fachowej firmie to tylko pod warunkiem że wstawią tulejkę miedzianą w której będzie pracował wspomniany bolec i pokryją go chromem i wstawią kalamitkę aby co jakiś czas wcisnąć smaru na ośkę.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja poproszę o poradę dotyczącą zablokowania wycieku płynu hamulcowego po zdjęciu zacisku. Jakaś śruba będzie dobra do wkręcenia w przewód hamulcowy? Słyszałem o sposobie na wciskanie wykałaczki itp. Coś sprawdzonego ktoś poleci?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, odgrzeję trochę kotleta aby nie zakładać nowego tematu.

A więc kupiłem za bezcen tylne zaciski i zregenerowałem aby je podmienić za istniejące, lecz zaobserwowałem jedną rzecz, w jednym z zacisków jak się naciśnie dźwignię ręcznego to tłoczek wychodzi jakieś 3-5 mm i po jej zwolnieniu się cofa, natomiast w drugim zacisku nie cofa się tylko pozostaje w miejscu, tym sposobem naciskając na dźwignię ręcznego można wykręcić tłoczek całkowicie, a w drugim zacisku nie.

Niech ktoś podpowie która reakcja zacisku jest poprawna i co może być powodem źle działającego tłoczka.

Dodam że rozebrałem obydwa tłoczki i jeżeli chodzi o ułożenie wianeczka/podkładek jest identycznie.

Dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej powinien tłoczek się cofnąć, a dźwigienka wraca sama?

Jeśli dobrze wszystko zrobiłeś to dźwigienka nawet bez spreżyny powrotnej musi wrócić.

Gdy ja zregenerowałem u siebie to to był właśnie test.

Całe wnętrze dźwigienki w zacisku wypełniłem miedziowym smarem.....aby wilgoć nie dostawał asie na ośkę dźwigienki i problem z ręcznym znikła aż auta nie sprzedałem.

Może jeden tłoczek posmarowaleś płynem a drugi nie i oring trzyma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dźwigienka wraca sama bez sprężyny, tłoczek posmarowany delikatnie smarem ATE Brake Cylinder, już nawet uszczelkę odwracałem ale nic to nie zmieniło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności