Skocz do zawartości
Gość -uki-

[hamulce] Regeneracja zacisków tył.

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie podpowie ktoś ile kosztuje regeneracja zacisków na tył paska b5?

Może ma ktoś linki do jakiś całych zestawów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja Ci podpowiem;) Abyś najpierw napisał do odpowiedniego działu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie podpowie ktoś ile kosztuje regeneracja zacisków na tył paska b5?

Jak jeszcze tu zajrzysz to napisz lepiej co się dzieje z hamulcami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co zakładac osobny dział dla b5, pewnie zasada jest ta sama.

 

Bardzo starły się tarcze hamulcowe i zaciski się zaczeły pocić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po co zakładac osobny dział dla b5

Tu Cię zmartwię ,już istnieje..i to łaaaaaadnych pare lat...;) Otwórz TYCHNICZNY i dobrze sie przyjrzyj.

Bardzo starły się tarcze hamulcowe i zaciski się zaczeły pocić.

A co do zacisków to pewnie oring-uszczelniacz zarósł brudem albo tłoczek też zdąrzył skorodować.

Bez rozebrania sie nie obejdzie aby sie przekonać.

Proszę TUTAJ masz wszystko.

 

Sorki... link jest do przedniego zacisku....

TUTAJ tył.

Zresztą Poczytaj sam...

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=91993

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odkopię bo dzisiaj zabrałem się za regenerację zacisku...

 

u mnie nie znalazłem popychacza ślimaka! za to wyleciały mi trzy kulki, tak jak by z jakiegoś łożyska. Były one pod koszykiem. WTF?

 

Po zdjęciu pierścienia Segera koszyczek sam mi nie wyskoczył, musiałem się sporo natrudzić... aż w końcu zabrałem się za ściąganie cięgna od ręcznego i jakoś wyszedł...

 

nic jeszcze nie popsułem? :D

 

EDIT

 

czy te kulki mogły spełniać rolę popychacza ślimaka? średnica podobna chyba nawet by była...

Edytowane przez adams

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zy te kulki mogły spełniać rolę popychacza ślimaka?

A faktycznie wyglądają jak kulki czy raczej jak skorodowane resztki wałeczka-bolczyka który powinien tam być...

Wedle mnie to nie ma bolczyka nie ma ręcznego...i moja rada...zaaplikuj smaru miedziowego do całej komory owego wałeczka ...niech aż wypłynie aby wilgoć tam nie wlazła...jak tam zrobiłem i ręczny jak marzenie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A faktycznie wyglądają jak kulki czy raczej jak skorodowane resztki wałeczka-bolczyka który powinien tam być...

 

kulki, takie okrągłe i metalowe :P Jutro zapodam foto. Rdzy w środku brak ale przesmaruje to profilaktycznie. Tylne hamulce dotychczas miałem wyśmienite, zabrałem się za regenerację bo lekko sączyło mi sie płynem z zacisku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O te kulki po lewej mi chodzi

 

Tak wygląda zacisk po rozłożeniu na części pierwsze - wszystko gra? :D

 

1001179c.jpg

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widocznie masz jakiś nowszy typ...jeszcze nie aluminiowe obudowy ale mechanizm ręcznego inny niż we wcześniejszych latach.

Te kuleczki powinny być w tych wyżłobieniach tarczy ośki która jak sadzę jest ta nad znaczkiem VW na zacisku (zdjęcie).

Jeśli odseparujesz wszystko co było w komorze oski ręcznego to te kuleczki musza sie gdzieś tam dopasować....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te kuleczki powinny być między ośką a tą blaszką która leży z prawej strony ośki albo między tą blaszką a ślimakiem który wkręca się tłoczek musisz dopasować powinny być wgłębienia na kulki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mniej więcej wiem jak poskłądać ten dziwny zacisk...

 

Powiedzcie mi jeszcze którą stroną mam zamontować tą blaszkę?! Z jednej strony jest płaska, a z jednej ma trzy wyżłobienia

 

1001181wi.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zrobilem dzisiaj w swoim passacie wymiane zacisków tak jak opisal kolega Diabeł. Wszystko pracuje idealnie i jestem zadowolony:) operacja kosztowala:

 

---------- Post added at 21:18 ---------- Previous post was at 21:12 ----------

 

Witam. Zrobilem dzisiaj w swoim passacie wymiane zacisków tak jak opisal kolega Diabeł. Wszystko pracuje idealnie i jestem zadowolony:) operacja kosztowala:

zaciski (golf mk4) - 190 zl

plyn ATE DOT 4 - 34 zl

redukcje - 2x9 zl

robota ok 3 godz i zaplacilem 80 zl

do tego dzisiaj przeglad 140 zl (rabat 20 zl na gaz) wiec operacja wyniosla ok 460 zl ale warto bylo. Moim zdaniem lepsze hamowanie a reczny trzyma jak wsciekly:) takze dzieki wielkie Diablowi za jego post:) nie wiem tylko jak kliknac pomogl dla niego pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

adams a czy ty ten koszyczek rozebrałeś że te kulki Ci wypadły czy jest ( był) on w całości czy w częściach? i czy masz sprężynkę na dźwigni ręcznego żeby pomagało wracać ramie bo na foto sprężyny nie widzę ale miejsce na nią tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adams a czy ty ten koszyczek rozebrałeś że te kulki Ci wypadły czy jest ( był) on w całości czy w częściach? i czy masz sprężynkę na dźwigni ręcznego żeby pomagało wracać ramie bo na foto sprężyny nie widzę ale miejsce na nią tak.

 

koszyczek wyciągnąłem w częściach... Sprężynki nie miałem, w drugim zacisku też jej nie mam. W poprzednim VR6 też ich nie było :)

 

Kupiłem smar grafitowy i jutro może wezmę się za poskładanie tego. Nie wiem którą stroną dać ta podkładkę (foto parę postów wyżej) ze strony z nacięciami jest jakby bardziej śliska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę przyznać że #93 to prawdziwy fenomen. Wiemy po ile chodzą zaciski, a tak dzięki opisowi i co ważniejsze (dla wzrokowców) fotki z całego procesu regeneracji. Remek jesteś ,,Wielki'' :kciuki:kciuki

 

Mam pytanie odnośnie punktu 10 tj smarowania ośki smarem grafitowym (bo tu utknołem :))-dlaczego właśnie nim a nie np miedziowym bądź wazeliną techniczną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Remek jesteś ,,Wielki''
:beach:

 

W sumie

wazeliną techniczną
chyba będzie najlepsze. Tam w sumie chodzi o "poślizg" ;)

 

* Może coś od Durexa zastosować :confused::rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesteś z grupy war-maz to może pokazałbyś mi ,,trik'' jak zmontować tego ślimaka w gniazdo, bo dziś walczyłem całe popołudnie i :rozpacz:rozpacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podjeżdżaj, powalczymy :D

 

A tak na poważnie, to nic więcej niż w opisie nie pomogę... Mi to nie sprawiło większego problemu. jeżeli wszystkie części złożyłeś tak jak powinny być, to powinien ładnie się schować, a wtedy to tylko simeringa na miejsce włożyć ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak zmontować tego ślimaka w gniazdo

Kup sobie mały ścisk stolarki....o taki

2163146800

I dasz radę..

ścisk przyda sie też np. kiedy trzeba ścisnąć tłoczek w przednim zacisku...

 

Zresztą teraz spojrzałem i Remek też go na fotach ujął.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności