grzelewy Zgłoś #141 Napisano 11 Kwietnia 2012 Witam Panowie Czy ktoś z obecnych tu ( jak widze ) fachowców, mógby podpowiedzieć mi jakie ma wymiary tłoczek w przednim zacisku mojego pasiora Dla informacji mogę podać rodzaj oznaczenia układu hamulcowego z wlepy w bagażniku, jest to 1 Z C jeśli wymiary tercz coś podpowiedzą to wynoszą one 288x 25 mm Czy może niestety będe musiał go zdemontować i poprostu zwymiarować Za pomoc z góry WIELKIE DZIĘKI Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #142 Napisano 11 Kwietnia 2012 Czy może niestety będe musiał...zapytać w dziale B5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuna 1962 Zgłoś #143 Napisano 3 Maja 2012 Mam problem z wychodzącą osłonką gumową tłoczka w tylnym zacisku, jak tłok wychodzi to zabiera mi osłonkę i tłoczysko jest na wierzchu, komplet jest właściwy TRW 38mm. Za każdym razem muszę się napocić żeby włożyć tę uszczelkę (osłoniającą) a w chwilę wyskakuje , rowek przeczyściłem kilka razy i nic. Prosze o podpowiedź może błąd tkwi w spozobie wkładania krawędzi uszczelki do rowka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #144 Napisano 3 Maja 2012 Rozumiem, że aby włożyć uszczelkę w rowek to wyjmujesz tłoczek Bo jeżeli nie wyjmiesz tłoczka, to uszczelki dobrze nie włożysz ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuna 1962 Zgłoś #145 Napisano 3 Maja 2012 (edytowane) Rozumiem, że aby włożyć uszczelkę w rowek to wyjmujesz tłoczek Bo jeżeli nie wyjmiesz tłoczka, to uszczelki dobrze nie włożysz ... zniszczyłem już dzisiaj 4 osłonkę 2 stare i 2 nowe, mama doła i brak chęci do dalszej pracy; z resztą bez uszczelek to nici, po kolei: założyłem tłoczek wkręcając i wciskając równocześnie do max, (po wciśnięciu) założyłem uszczelkę na tłoczek w przewężeniu i śrubokrętem usiłowałem wcisnąć do rowka w cylindrze szczęki co kończyło się wyskakiwaniem z jednej i drugiej strony, porażka bo w O.Astrze tak właśnie wchodziła bez problemu. Na różnych forach wyczytałem że, jedni zakładają wcześniej uszczelkę osłonową przed włożeniem tłoczka do cylindra szczęki tak aby wprowadził ją później do rowka tłoczek, inni wpierw wkładają uszczelkę do rowka w cylindrze a potem wciskają tłoczek ? sam nie wiem ? zastanawiam sie ile uszczelek kupiś zanim uda mi sie założyć ? Zastanawiam się czy TRW to dobry wybór zamiennika ? na tę okoliczność. Edytowane 3 Maja 2012 przez kuna 1962 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #146 Napisano 3 Maja 2012 (edytowane) Na różnych forach wyczytałem że, jedni zakładają wcześniej uszczelkę osłonową przed włożeniem tłoczka do cylindra szczęki tak aby wprowadził ją później do rowka tłoczek, inni wpierw wkładają uszczelkę do rowka w cylindrze a potem wciskają tłoczek ? sam nie wiem ? zastanawiam sie ile uszczelek kupiś zanim uda mi sie założyć ? Nasuwasz manszetke na tłoczek tak aby kołnierz który wchodzi w cylinderek wystawał poza tył cylinderka, manszetka moze sie rozwinąć kołnierz tłoczka wsunięty w połowie tłoczka nie w rowku, wkładamy manszetkę w cylinder i wsuwamy delikatnie tłoczek, ułoży on nam rant w cylinderku, wciskamy dalej i zsuwamy jednocześnie mniejszy rant na rowek w tłoczku. Trochę cierpliwości i musi się udać, ja jeszcze nowych nie kupowałem bo starych jakoś nie zniszczyłem. P.S. Dodam tylko że warto posmarowac tłoczek płynem aby lekko wszedł i warto wciskać go (w miarę możliwości) obracajac nim wokół jego osi. Edytowane 3 Maja 2012 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuna 1962 Zgłoś #147 Napisano 3 Maja 2012 ok, dzięki chyba zrozumiałem (jestem po 3 lampce - "reaniamacja mojego ego" po porażce), jutro jak kupie nowe to ponowny start, przednie zaciski tak samo ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #148 Napisano 3 Maja 2012 przednie zaciski tak samo ? Mój opis właśnie bardziej odnosi się do przodu bo na tyle ( w B3 oczywiście) tłoczek jest wkręcany na ośkę ręcznego dlatego samo z siebie wymaga aby tłoczkiem kręcić podczas wkładania w cylinderek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuna 1962 Zgłoś #149 Napisano 10 Maja 2012 Dzięki, założeie osłonki gumowej na tłoczek to jedyny słuszny sposób, dodam od siebie żeby inni nie popełnili takiego błędu jak ja co spowodowało mocne zapowietrzeni układu hamulcowego. Mianowicie wyciągnąłem tłoczek z cylinderka na samochodzie a po wymianie uszczelek wciskałem z wkręcaniem, spowodowało to wciśnięcie powietrza do układu, dlatego tym co tak mają zamiar robić jak ja doradzam odkręcenie odpowietrznika przed wciskaniem tłoczka, wtedy powietrze wyjdzie przez odpowietrznik a nie cofnie się do przewodów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sision Zgłoś #150 Napisano 12 Maja 2012 Ośka nr 1: widać, że ktoś już ją poprawiał. Ośka nr 2: na zdjęciu akurat jeszcze nie wytarta. Co myślicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #151 Napisano 12 Maja 2012 Co myślicie? Jest dobrze-nie ma głębokich wżerów, papierem ściernym je wygładzisz i jeszcze posłuża, a jak w zacisku są ślady po miedzianej tulejce? Jeśli ich nie ma to najlepiej dorobić (warto w niej zrobić małe otworki na smar...nawet posunąć można się dalej i wywiercić prostopadle otwór do ośki-nagwintować i wstawić kalamitke.) , czyli pod średnicę ośki i rozwiercić zacisk. Przestrzeń zacisku w którym jest ośka z bolczykiem wypełnisz smarem i posłużą jeszcze długie lata. Zrób jakiś odręczny rysunek ośki jej wymiary, średnicę długość i umiejscowienie wyżłobienia pod bolczyk i zarzuć na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sision Zgłoś #152 Napisano 10 Lipca 2012 Chłopaki, czy ktoś może powiedzieć, albo wkleić zdjęcie, jak powinien być wsadzony ślimak? jak rozbierałem zaciski, to po prostu wyleciał i nie widziałem, jak to powinno siedzieć na miejscu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #153 Napisano 10 Lipca 2012 ak powinien być wsadzony ślimak? TO chyba podpasuje do Twojego rocznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sision Zgłoś #154 Napisano 10 Lipca 2012 ja mam zaciski z B3 niestety. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #155 Napisano 10 Lipca 2012 ja mam zaciski z B3 niestety. A post #93 czytałeś..jest tam opis Remka właśnie z zaciskami od B3. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sision Zgłoś #156 Napisano 10 Lipca 2012 Jasne, nie raz. Już widzę, że źle napisałem - chodzi mi o popychacz. Nie ma tam zdjęcia, jak to siedziało, mi to od razu wyleciało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #157 Napisano 10 Lipca 2012 (edytowane) Masz na myśli ten owalny bolczyk? Jeśli tak to musisz wsunąć najpierw ośke z dźwigienka na którą zakładamy linke tak aby wybranie było na wprost otworu w dnie cylinderka i wtedy wkładasz bolczyk (bez zbędnych akrobacji ) i wciskasz ośkę (ma ona wklęsłą powierzchnie z którą styka sie bolczyk) ze ślimakiem i oringiem...i dalej chyba juz wiesz. Nie zpomnij wypełnić komory ośki smarem (najlepiej miedziowym) aby wilgoć sie tam nie dostała..bo cała robota na marne. Edytowane 10 Lipca 2012 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sision Zgłoś #158 Napisano 10 Lipca 2012 Ok, dzięki, o to mi chodziło resztę już wiem. O smarze pamiętam, spoko loko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #159 Napisano 7 Marca 2013 Jakoś tak przypadkiem znalazłem. Jednak są do kupienia dźwigienki do zacisków, oczywiście lewa i prawa jest inna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #160 Napisano 8 Marca 2013 Rzuć jakimś linkiem, może warto się zaopatrzyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach