Skocz do zawartości

kuna 1962

  • Liczba zawartości

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O kuna 1962

  • Urodziny 15.07.1962

Informacje osobiste

  • Imię
    Jacek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Dąbrowa Górnicza

Samochód

  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHH)
  • Rok produkcji
    1999
  1. dzisiaj czas na podsumowanie pierwszego roku użytkowania zawiechy M-S, założyłem 19-04-2012 przy przebiegu 257tyś dzisiaj mam 289tyś przeszedł przegląd zero luzów diagnosta ma takiego samego robi mniejsze przebiegi i co roku coś wymienia. Ponownie wyważanie koł na osiach, letnie i zimowe i myślę że to jest wlasnie klucz do długiego użytkwania mianowicie prawidłowo ustawiona geometria i wyważenie kół. Opisywałem w wcześniejszym wpisie z 19-04-2012. Osobiście polecam firme M-S
  2. Dzięki, założeie osłonki gumowej na tłoczek to jedyny słuszny sposób, dodam od siebie żeby inni nie popełnili takiego błędu jak ja co spowodowało mocne zapowietrzeni układu hamulcowego. Mianowicie wyciągnąłem tłoczek z cylinderka na samochodzie a po wymianie uszczelek wciskałem z wkręcaniem, spowodowało to wciśnięcie powietrza do układu, dlatego tym co tak mają zamiar robić jak ja doradzam odkręcenie odpowietrznika przed wciskaniem tłoczka, wtedy powietrze wyjdzie przez odpowietrznik a nie cofnie się do przewodów.
  3. ok, dzięki chyba zrozumiałem (jestem po 3 lampce - "reaniamacja mojego ego" po porażce), jutro jak kupie nowe to ponowny start, przednie zaciski tak samo ?
  4. zniszczyłem już dzisiaj 4 osłonkę 2 stare i 2 nowe, mama doła i brak chęci do dalszej pracy; z resztą bez uszczelek to nici, po kolei: założyłem tłoczek wkręcając i wciskając równocześnie do max, (po wciśnięciu) założyłem uszczelkę na tłoczek w przewężeniu i śrubokrętem usiłowałem wcisnąć do rowka w cylindrze szczęki co kończyło się wyskakiwaniem z jednej i drugiej strony, porażka bo w O.Astrze tak właśnie wchodziła bez problemu. Na różnych forach wyczytałem że, jedni zakładają wcześniej uszczelkę osłonową przed włożeniem tłoczka do cylindra szczęki tak aby wprowadził ją później do rowka tłoczek, inni wpierw wkładają uszczelkę do rowka w cylindrze a potem wciskają tłoczek ? sam nie wiem ? zastanawiam sie ile uszczelek kupiś zanim uda mi sie założyć ? Zastanawiam się czy TRW to dobry wybór zamiennika ? na tę okoliczność.
  5. Mam problem z wychodzącą osłonką gumową tłoczka w tylnym zacisku, jak tłok wychodzi to zabiera mi osłonkę i tłoczysko jest na wierzchu, komplet jest właściwy TRW 38mm. Za każdym razem muszę się napocić żeby włożyć tę uszczelkę (osłoniającą) a w chwilę wyskakuje , rowek przeczyściłem kilka razy i nic. Prosze o podpowiedź może błąd tkwi w spozobie wkładania krawędzi uszczelki do rowka.
  6. wcześniej były pytania o firmę RUVILLE, założyłem nowy cały komplet wahaczy, drążki i gałki w marcu 2011 zrobiłem geometrię (zbieżność) wyważyłem koła i w drogę. Przejechałem w tym czasie czyli do kwietnia 2012 roku 25tyś km i zawieszenie trzaska się jak ch....' oczywiści od jakiś 5-7tyś km. Myślę że, wydając 885zł to sporo jak na tak niewielki przebieg, i niestety nie zamierzam zakładać już następnych z tej fimy. W sobotę rozbieram żeby sprawdzić które padły i podzielę się dalszymi moimi spostrzeżeniami. dla uzupełnienia wysypały się dolne wahacze które trzymaję amortyzator i sprężynę z odydwu stron, pozostałe sklasyfikowałbym na jakieś 5-10 tyś km jeszcze przebiegu. Podczas ustawiania geometrii mechanik stwierdził iż przyczyną że wylewciały włąsnie te wahacze była nieprawidkłowa geometria, a właściwie poprzednia regulacja bez ustawienia kąta ugięcia (jeśli dobrze zapamiętełem termin). W Pasku trzeba ustawiać z podnoszeniem i opuszczaniem przodu, i ustawia to na czopach gałek kierowniczych śruba 13. Oceniając dzisiejszą regulację z poprzednimi to auto prowadzi się bosko, nie tak jak po poprzedniej wymianie i regulacji 2 razy w różnych warsztatach chodziło po całej drodze a przy zmianie obciążenia kirownica zmieniała położenie. Koszt takiej regulacji wyniusł mnie 240zł + wyważanie kół na osiach 120zł. Teraz to idzie jak nówka kierownica ani drgnie. Znowu jazda mnie cieszy ..... sama przyjemność a myślałem że trafiłem na "wrzoda" dobrze spreparowanego.
  7. Witam, podepnę się to tematu, mam problem podejrzewam z maglownicą, mianowicie oddałem samochód do wymiany drążków kierowniczych i końcówek z braku czasu i kanału do mechanika. Wymienił elementy jest już kilka miesięcy i zaczęło się stukanie na nierównościach przy powolnej jeździe najczęściej na skręconych kołach ale i na wprost i bardziej z lewej strony. Dodatkowo mam problem z drganiammi na kierownicy powyżej 110km/h pomimo wymiany tył przód i dwukrotnego wyważania i dwukrotnie zbieżnieżności im wyższa prędkość tym auto staje się przz tę wibrację nie do opanowania. Dzisiaj, coś mnie tknęło, oglądnąłem zwrócone stare części w reklamówce i stwierdziłem że, drążki od maglownicy były odkręcane nie kluczem lecz przecinakiem ponieważ są na nich ślady co prawda delikatne ale są, nie wiem czy mechanik podczas odkręcania drążka założył na listwę klucz dla przeciwstawienia siły czy bez klucza poszło wszystko na listwę itd, czy coś w tym czasie nie uszkodziło się. Czy takie traktowanie może być przyczyną powiększających się stuków a kilka dni wcześniej wymieniłem całe zawieszenie, tego stuku przed wymianą drążków nie było. Nie chciałbym bezpodstawnie posądzać mechanika, zaznaczam że, przebieg 240tyś km (pewne), bo po takim przebiegu są elementy które z dnia na dzień potrafią wysiąść, z drugiej strony wibracja - ale nie doprowadzam do prędkości gdzie zaczyna być wyczuwalna na kierownicy czyli do 100km/h. Zamierzam zdjąć osłony tylko zastanawiam się czy bez kanału tylko ze zdjętym lewym kołem jestem to w stanie uczynić, czy przy skręconym kole lewy drążek wyjdzie na tyle żebym obejrzał go, czy czasem nie był w podobny sposób zakręcany (mam na myśli przecinak).
  8. Dołożę swoje spostrzeżenia po roku od nabycia Passata 1.9TDI z 1999 roku i przejechaniu 30tyś km. W chwili zakupu miałem tylko 3-4 ogniska korozyjne nad przedną szybą wielkości od 0,5 do 1cm na długości krawędzi dachu-zgięciu których oczywiście w porę nie naprawiłem teraz widze praktycznie 1/3 długości styku szyby-uszczelki i dachu co napawa mnie niepokojem. Analizowałem mój przypadek co powiększyło i przyspieszyło ten proces ?, porównując podobne rozwiązania na samochodach innych marek ale i VW, dochodzę dzisiaj do wniosku że, takie rozwiązanie gdzie krewędź dachu jest nieosłonięta niczym podczas jazdy i mycia samochodu na myjni z wirującymi szczotkami naraża ten element na mechaniczne uszkodzenia od uderzeń kamieni podczas jazdy i wirujących szczotek do których przylegają drobiny błota piasku itd. Dlaczego taki wniosek ? bo jest to moje pierwsze auto które zacząłem myć na myjni automatycznej raz w tygodniu w okresie zimy, ponadto parkuję pod chmurką i niestety widzę jak zimą rowek wypełnia błoto podniesione z solą przez jadące przede mną pojazdy a które w postaci półpłynnej -maź czeka na umycie lub zmarznięcie. Wracając do naprawy: bardzo dobry z technicznego punktu widzenia wydaje mi się sposób pomalowania i naklejenia folii, ale czy z punktu estetycznego jest ok ? , mam zamiar na taką metodę się zdecydować oczywiście dopiero po wyjęciu i oczyszczeniu obszaru skorodowanego żeby ocenić jak głęboko w powierzchnię dachu będzie trzeba interweniować i co na to powie lakiernik. Nie bagatelną też sprawą jest zachowanie się folii pod wpływem wysokiej temperaturu jaka panuje na granatowym lakierze latem czy aby klej nie będzie wypływał lub odklejał się wraz z folią. Jeśli już ktoś wykonywał takie próby lub ma doświadczenie jaka folia rodzaj, nazwa firma to bardzo proszę o podzielenie się taką wiedzą.
  9. Witam wczoraj miałam podobny problem posiedziałem i zrobiłem, mianowicie odkręcić zacisk bez odłączania przewodów, podwiesić aby nie urwać przewodów, dotyczy tylnego koła i najlepiej pracę rozpocząć kluczem od małej szlifierki kątowej wkręcić tłoczek oczywiście lekko go podczas kręcenia wciskać jak już będzie lekko chodził to trzeba zająć się uchwytem szczęki i klocków jest przykręcony do piasty odkręcić i oczyścić z rdzy ja to zrobiłem płynem na kamień i rdzę do toalety uchwyt ma włożone do otworów elementy ustawiające szczękę to te z gumkami harmonijkami muszą lekko się wcisać nie mogą być pozacierane lub skorodowane inaczej koniecznie do wymiany, przy montażu naładować smaru. U siebie muszę zmianić nowe trzpienie i gumki osłonowe bo w przciwnym razie szczęka nie będzie pływała podczes hamowania razem z tarczą a potem odbija tylko szczęka po stronie tłoczka a druga pozostaje dociśnięta. Taki stan powoduje z czasem przegrzewanie się całego zacisku wytapianie smaru spod gumki w trzpieniach mocujących szczękę i rdzewienie trzpienia oraz unieruchomienie. Po tych wszystkich zabiegach i złożeniu zacisku sprawdzam czy linka ręcznego odbija czy nie, u mnie jest ok przyczyną jak zwykle to co opisałem wcześniej. Podobne zabiegi przy oczyszczaniu mocowania szczęk i klocków oraz oczyszczanie trzpienia i uzupełnienie smaru wykonuję przy przednich kołach z różnicą że tłoczka do szczęki tylko wpychamy bez obracania (na ma takiej potrzeby) Po tych pracach od razu odpowietrzam hamulce Jeśli mamy zapiczony trzpień mocujący sczękę to koniecznie wkręcić uchwyt do imadła trzpieniem do góru zdjąć gumkę żeby nie rozerwać i zalewać stykając poprzez miękki materiał (mosiądz, miedź, tworzywo) trzpień oczywiście krótkie uderzenie żeby nie spęczć trzpienia w otworzę bo to będzie koniec lub rozwiercanie. Zalewałem wczoraj godzinę wd i stukałem obracając kluczem trzpień powtarzam z czu cieb żeby nie ukręcić, zalecane podczas takich operacji dużo cierpliwości bo będzie to wynagrodzone mniejszymi kosztami.
  10. Witam wg kompa pali mi 5,4 a wg faktur 5,8 oczywiści zastrzegam że są to notowania zimowe rozgrzewam na postoju - 2-5min rozmrozi szyby i ruszam i chłodzę jak przyjadę 0,5min, hamuję silnikiem i 50/50% miasto i trasa oczywiści wiekszość w korkach. Z mojego punktu widzenia to satysfakcjonujący wynik. silnik 1,9TDI /90KM
  11. Witam mam również wyciek na pompie silnik 1,9TDI 90KM po oględzinach lusterkiem przypuszczam że mnie również na tym zaworze cieknie, proszę napisz mi jak się dostałes do tego zaworu co jeszcze po drodze zmuszony byłeś odkręcić ? jakie klucze potrzebne (narzędzia) i ile czasu mam sobie zarezerwować na śrubkę od strony bloku silnika, czy odkręcałeś blachę mocującą pompę a przesłaniającą dostęp do tego zaworu od strony tłokorozdzielacza ?
  12. Witam czy na podstawie pomiaru szerokości paska rozrządu można określić przebieg na tym że pasku ? jest to jakoś określone na podstawie doświadczeń. czy ustawianie znaków na kole zamachowym jest z kanału ? czy od strony komory silnika ?
  13. VW Passat B5 3B; 1,9 TDI; rocznik 1999. Proszę o pomoc, za silnikiem w okolicy przegrody czołowej dzisiaj znalazłem wiszącą wtyczkę ale nie znalazłem wolnego miejsca do którego można byłoby wpiąć, może ktoś mógłby mi podpowiedzieć do czego ta wtyczka, poniżej dołaczam fotki, nie wyświetlają mi się żadne usterki. Również czy po podpięciu musze coś kodować resetować itd ? Zdjęcie zrobione jest od góry ze zdjętę osłoną. Zróbcie mi fotkę w tej okolicy silnika czy macie w ogóle taki kabelek, lub coś mi wypieli i nie zamontowali podczas naprawy ?, proszę pomóżcie //Edit by tony_w: Post wydzielony z Forum dla nowych... BTW: marecek Cię rozstrzela za tego fotosika
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności