Skocz do zawartości
Gość jabol79

Temperatura silnika - szybkość nagrzewania

Rekomendowane odpowiedzi

myślę że już jest odpowietrzony bo jeżdziłem cały weekend i nic nie musiałem dolać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość LUKIASTRA

Witam mam Passata B5 1.9 tdi AHH nowy termostat i mnie do 90 stopni nagrzewa sie dopiero po 10-12 km a nawet i czasem nie do konca w zaleznosci od temperatury zewnetrznej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam Passata B5 1.9 tdi AHH nowy termostat i mnie do 90 stopni nagrzewa sie dopiero po 10-12 km a nawet i czasem nie do konca w zaleznosci od temperatury zewnetrznej.

 

U mnie to samo. 2x termostat i ORI czujnik temp. i bez zmian.

Ogólnie widzę że dużo 1.9 na pompie rotacyjnej ma problem z osiągnięciem temp. roboczej na dystansie 10km. Po za tym mam podgrzewacz płynu który dogłębnie sprawdzałem i jest sprawny ale to i tak nic nie pomaga.

Edytowane przez bmateuszd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz coś niesprawne - czujnik, termostat lub zegary. Mpj afn nagrzewa sie na dystansie 6-8km w zaleznosci od temp zewnetrznej i stylu jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Orginalny czujnik i termostat to rozumiem taki kupiony w ASO.Ja kupiłem niby orginalny czujnik w IC i go wyrzuciłem po tygodniu bo cały czas działał żle .Kupiłem w ASO niby taki sam dwa razy drożej ale spokój już rok.Takie części wyglądają bardzo podobnie maja wybite numery,znaczki vw ale jak położyć jeden obok drugiego to są drobne róznice nawet oring był za cienki w tym zestawie i według mnie to są jakieś kopie a nie żadne orginalne części.Niestety zgubiłem paragon bo bym to reklamował.pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No patrz, miałem dokładnie to samo. Kupiłem "ori" czujnik z IC. Przez miesiąc działał dobrze, potem zaczął znacznie zaniżać temperaturę. Kupiony w ASO wyglądał bardzo podobnie, głowną różnicą była czytelność napisu na mosiężnym korpusie. Paragon oczywiście zgubiłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No patrz, miałem dokładnie to samo. Kupiłem "ori" czujnik z IC. Przez miesiąc działał dobrze, potem zaczął znacznie zaniżać temperaturę. Kupiony w ASO wyglądał bardzo podobnie, głowną różnicą była czytelność napisu na mosiężnym korpusie. Paragon oczywiście zgubiłem.
Ja kupowalem rowniez ori w sklepie u chlopakow z forum. Na dzien dobry na zimnym silniku zanizal temp o jakies 6C, a na rozgrzanym o 4C - albo odwrtonie bylo ;). Oddalem go na reklamacje. Rozpatrzono pozytywnie. Wsadzilem stary ori czujnik z 2004 roku i dalej dziala bez uwag, a myslalem ze szwankowal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam maly problem otorz po pewnej kolizji z sarna wymienilem caly przod w pasku tj chlodnice, wizkoze taka z 2010r paski plyn oraz zbiorniczek plynu na urzywany wraz z korkiem. Chlodnica sie lekko pocila wiec dosypalem proszku uszczelniajacego.Po przejechaniu 100 km temperatura mi poszla do 120 pierwszy raz od 3 lat. Zalaczyl sie wentylator klimy a kurek zacza wypuszczac plyn ze zbuorniczka. Weze byly dosc twarde. Wiskoze przy tej temperaturze da sie zatrzymac wiec pewnie jest cos z nia nie tak choc wyglada jak nowa. Jesli korek byl by nie szczelny to czy moglo by to wplynac na wzrost temperatury

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chlodnica sie lekko pocila wiec dosypalem proszku uszczelniajacego

 

Mówisz poważne , jak tak to się taki element wymienia a nie szuka tanich napraw w postaci magicznych proszków ... Myślenie nie boli ale jest kosztowne jak się go nie stosuje. Korek nie ma nic do wzrostu temperatury coś nie wyrabia, bądź się przytkało, termostat nie otwiera prawidłowo , czy co gorsza proszek pomógł chłodnicy na dobre

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dolny wąz tez byl gorący wiec termosrat jest ok tym bardziej ze na wężu jest czujnik wentglatora ktory zadziałał. Moze mu jutro przejdzie a jak nie to bede szukal jutro przyczyny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dolny wąz tez byl gorący wiec termosrat jest ok tym bardziej ze na wężu jest czujnik wentglatora ktory zadziałał. Moze mu jutro przejdzie a jak nie to bede szukal jutro przyczyny
Dla świętego spokoju twojego jak i naszego, zacząłbym od przeczytania od deski do deski omawianego tematu. Tyle rozwiązan już padło, że warto z nich skorzystać, a nie pisac od nowa o tym samym i zawracac gitare innym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te 120 st. C mogło uszkodzić uszczelkę pod głowicą :dolamam ... oby nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę już drugi dzień i sytuacja się nie powtórzyła więc myślę ze jest ok. Uszczelkę robiłem trzy lata temu a i wczoraj sprawdzałem testerem obecność spalin w płynie wiec jest puki co dobrze.

Edytowane przez roger18sx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale z lekcji polskiego to musiałeś uciekać. wszystkich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Roger popraw te błędy !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Posiadam Passata B5 FL 2003 rok z silnikiem 2.3 V5 170 KM. benzyna. Zakładając instalacje LPG "gaziarz" poinformował mnie że mam do wymiany termostat ponieważ długo się silnik nagrzewa. Pojeździłem i sam stwierdziłem że dosyć dużo km trzeba robić by uzyskać temp. 90 C można nawet rzec że bardzo rzadko osiągam taką temp. a mamy aktualnie temperatury w kali 2-10 stopni C. Podłączyłem auto pod komputer, lecz nie zauważyłem żadnych błędów związanych z czujnikiem temp. Dolny wąż zimny .

 

Czy macie jakieś propozycję, sugestie, spostrzeżenia lub jakieś własne doświadczenia?

Za odpowiedzi z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podłączyłem auto pod komputer, lecz nie zauważyłem żadnych błędów związanych z czujnikiem temp.
A co ma czujnik temp. do termostatu? Jesli termostat uszkodzony to bledu i tak nie zobaczysz, bo niby jak. Jedynie podglad temp. w czasie jazdy cos moze powiedziec o kondycji termostatu.

 

Czy macie jakieś propozycję, sugestie, spostrzeżenia lub jakieś własne doświadczenia?
Tak. Przeczytac caly temat i skorzystac z porad juz napisanych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy macie jakieś propozycję, sugestie, spostrzeżenia lub jakieś własne doświadczenia?
Ten cały temat, to "propozycję, sugestie, spostrzeżenia lub jakieś własne doświadczenia" .

Zabieraj się do lektury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma sensu czytać. Wskazówka świruje (raz pokazuje 90 stopni zaraz jest na zerze) to wina czujnika. Nie da się osiągnąć 90 stopni, wina termostatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Wskazówka świruje (raz pokazuje 90 stopni zaraz jest na zerze) to wina czujnika." do czyjego problemu sie odnosisz, bo chyba nie laolao ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności