Skocz do zawartości
Gość jabol79

Temperatura silnika - szybkość nagrzewania

Rekomendowane odpowiedzi

Pisał o tym że sprawdzał czujnik temperatury przez vaga, chciałem mu odp jak najprościej zauważyć niesprawny czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam a czy to normalne ze po paru kilometrach wzrasta do 90 i tak staje w tym miejscu ani nie opadnie ani nie wzrośnie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sprawnym tdi tak właśnie jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam a czy to normalne ze po paru kilometrach wzrasta do 90 i tak staje w tym miejscu ani nie opadnie ani nie wzrośnie ?
Obserwuj wskazania temp. za pomoca VAGa. Wszystkie mozliwe rozwiazania masz podane na tacy. Wystarczy zapoznac sie z calym tematem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...i nie szukaj dziury w całym :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam natomiast inną zagadkę do rozgryzienia. Silnik szybko się nagrzewa, już po 3km zaczyna lecieć ciepłe powietrze z nawiewów ale wskazówka pokazuje jakoś 60-70 stopni bez względu na to ile jeźdzę. W czym problem? Czujnik temp czy może termostat? Jak zbadać?

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli czujnik temp sprawny (sprawdzić vagiem czy nie ma błędu w bloku silnika i czy temperatury w 2 blokach się pokrywają)

to do wymiany termostat. Za wcześnie puszcza na duży obieg i płyn chłodzący nie da rady złapać temp roboczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam natomiast inną zagadkę do rozgryzienia. Silnik szybko się nagrzewa, już po 3km zaczyna lecieć ciepłe powietrze z nawiewów ale wskazówka pokazuje jakoś 60-70 stopni bez względu na to ile jeźdzę. W czym problem? Czujnik temp czy może termostat? Jak zbadać?

Pozdrawiam!

 

Sprawność termostatu można sprawdzić po wężach. Czyli przy tem. 60-70 stopni dolny wąż od chłodnicy powinien być zimny ale trzeba to sprawdzić jak silnik uzyska tą temp. od zimnego startu. Po trasie powyżej 10 km może być ciężko określić winowajce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy temperatury w 2 blokach się pokrywają

kolego, byłbyś jeszcze tak uprzejmy i podał mi te numery bloków do których mam zerknąć, proszę?

Dzięki za rady, jutro spróbuję, dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z dwoma blokami chodziło mi że nie tylko w jednej grupie można sprawdzić temperaturę.

Grupa 007. Żle Ci napisałem jak teraz patrze. Porównaj temperaturę z vaga do temperatury na desce rozdzielczej czy się pokrywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie wpadałem na taki pomysł odnośnie nagrzewania się silnika. Bo wisko staruje wraz z uruchomieniem silnika przez co auto zimą na krótkich odcinka nie jest wstanie sie zagrzać.

Czy jest możliwość wpięcia się jakoś pod czujnik temperatury po to aby np. wisko starowało jak silnik osiągnie 80 st.

Jakiś przekaźnik zastosować. Ale problem czy da jakoś się podpiąć pod wskazania temperatury.

Chodzi o to żeby nie kombinować z dodatkowym czujnikiem który np. podaje napięcia kiedy osiągnie zadaną temperaturę.

Edytowane przez PersoN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy jest możliwość wpięcia się jakoś pod czujnik temperatury po to aby np. wisko starowało jak silnik osiągnie 80 st

Już tak maż. Wisko startuje około 80C . Wcześniejsza praca jest ,,mimo wolna,, tzn zatrzymasz je palcem a jak zaskoczy przy 80c to łapy ukręci:krzeslem

Trzeba by było zbudować własny układ który by zwalniał wisko przy 80C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Już tak maż. Wisko startuje około 80C . Wcześniejsza praca jest ,,mimo wolna,, tzn zatrzymasz je palcem a jak zaskoczy przy 80c to łapy ukręci:krzeslem

Trzeba by było zbudować własny układ który by zwalniał wisko przy 80C

A widzisz tego nie wiedzialem. Jednak czlowiek uczy sie cale zycie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radze uważac przy tego typu sprawdzaniu na włączonym silniku bo może się okazać że wisko nie jest sprawne i na stałe sprzęgnięte

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie wpadałem na taki pomysł odnośnie nagrzewania się silnika. Bo wisko staruje wraz z uruchomieniem silnika przez co auto zimą na krótkich odcinka nie jest wstanie sie zagrzać.

Czy jest możliwość wpięcia się jakoś pod czujnik temperatury po to aby np. wisko starowało jak silnik osiągnie 80 st.

Jakiś przekaźnik zastosować. Ale problem czy da jakoś się podpiąć pod wskazania temperatury.

Chodzi o to żeby nie kombinować z dodatkowym czujnikiem który np. podaje napięcia kiedy osiągnie zadaną temperaturę.

 

Mozna zamiast wisko wsadzic wentylator elektryczny sterowany czujnikiem temperatury i dodadtkowym przekazniekiem. Komus na forum w AVB przerobka sie udala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mozna zamiast wisko wsadzic wentylator elektryczny sterowany czujnikiem temperatury i dodadtkowym przekazniekiem. Komus na forum w AVB przerobka sie udala.

 

Przeróbka raczej sama w sobie prosta, ale dużo kombinowania ze znalezieniem takie wentylatora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przeróbka raczej sama w sobie prosta, ale dużo kombinowania ze znalezieniem takie wentylator
Poszukaj na forum wskazowek. Wentylator zaadoptujesz z innego auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korzystał ktoś kiedyś z atrapy zimowej do paska?Jakieś wady zalety? Moim zdaniem fajna rzecz na krótkich trasach szybko się nagrzeje, a w trasę idzie szybko ściągnąć i się nie brudzić.

http://allegro.pl/oslona-zimowa-na-atrape-vw-passat-b5-1997-2001-i4779416008.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że nie nagrzeje się dużo szybciej niż bez atrapy ponieważ płyn i tak nie krąży w chłodnicy a pęd powietrza na mały obieg ma dużo mniejszy wpływ niż na duży. Pozatym i tak wentylator będzie się krecił i chłodził komorę silnika.

No chyba że ktoś ma uszkodzony termostat to wtedy różnica napewno będzie kolosalna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Korzystał ktoś kiedyś z atrapy zimowej do paska?Jakieś wady zalety? Moim zdaniem fajna rzecz na krótkich trasach szybko się nagrzeje, a w trasę idzie szybko ściągnąć i się nie brudzić.

http://allegro.pl/oslona-zimowa-na-atrape-vw-passat-b5-1997-2001-i4779416008.html

 

Mialem podobną w vectra B DTi, z tym ze montowana na dolnym grillu. Roznica w nagrzewaniu prawie niezauwazalna.

Oslona jeszcze do dzis lezy w domu bo sie nie mogla sprzedac ;)

 

Juz lepszym rozwiazaniem i tanszym bedzie zastosowanie kartonu na 1/2 - 2/3 chlodnicy lub czegos podobnego ;).

Jesli termostat jestr sprawny, to roznica bedzie minimalna, bo ograniczymy przeplyw chlodnego powietrza przez osprzet silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności