Memciu Zgłoś #901 Napisano 6 Listopada 2014 Pisał o tym że sprawdzał czujnik temperatury przez vaga, chciałem mu odp jak najprościej zauważyć niesprawny czujnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomas03 Zgłoś #902 Napisano 6 Listopada 2014 Witam a czy to normalne ze po paru kilometrach wzrasta do 90 i tak staje w tym miejscu ani nie opadnie ani nie wzrośnie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #903 Napisano 6 Listopada 2014 W sprawnym tdi tak właśnie jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #904 Napisano 6 Listopada 2014 Witam a czy to normalne ze po paru kilometrach wzrasta do 90 i tak staje w tym miejscu ani nie opadnie ani nie wzrośnie ?Obserwuj wskazania temp. za pomoca VAGa. Wszystkie mozliwe rozwiazania masz podane na tacy. Wystarczy zapoznac sie z calym tematem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #905 Napisano 6 Listopada 2014 ...i nie szukaj dziury w całym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qba1012 Zgłoś #906 Napisano 20 Listopada 2014 Ja mam natomiast inną zagadkę do rozgryzienia. Silnik szybko się nagrzewa, już po 3km zaczyna lecieć ciepłe powietrze z nawiewów ale wskazówka pokazuje jakoś 60-70 stopni bez względu na to ile jeźdzę. W czym problem? Czujnik temp czy może termostat? Jak zbadać? Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #907 Napisano 20 Listopada 2014 Jeśli czujnik temp sprawny (sprawdzić vagiem czy nie ma błędu w bloku silnika i czy temperatury w 2 blokach się pokrywają) to do wymiany termostat. Za wcześnie puszcza na duży obieg i płyn chłodzący nie da rady złapać temp roboczej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #908 Napisano 20 Listopada 2014 Ja mam natomiast inną zagadkę do rozgryzienia. Silnik szybko się nagrzewa, już po 3km zaczyna lecieć ciepłe powietrze z nawiewów ale wskazówka pokazuje jakoś 60-70 stopni bez względu na to ile jeźdzę. W czym problem? Czujnik temp czy może termostat? Jak zbadać?Pozdrawiam! Sprawność termostatu można sprawdzić po wężach. Czyli przy tem. 60-70 stopni dolny wąż od chłodnicy powinien być zimny ale trzeba to sprawdzić jak silnik uzyska tą temp. od zimnego startu. Po trasie powyżej 10 km może być ciężko określić winowajce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qba1012 Zgłoś #909 Napisano 20 Listopada 2014 czy temperatury w 2 blokach się pokrywają kolego, byłbyś jeszcze tak uprzejmy i podał mi te numery bloków do których mam zerknąć, proszę? Dzięki za rady, jutro spróbuję, dam znać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #910 Napisano 20 Listopada 2014 Z dwoma blokami chodziło mi że nie tylko w jednej grupie można sprawdzić temperaturę. Grupa 007. Żle Ci napisałem jak teraz patrze. Porównaj temperaturę z vaga do temperatury na desce rozdzielczej czy się pokrywa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #911 Napisano 20 Listopada 2014 (edytowane) Panowie wpadałem na taki pomysł odnośnie nagrzewania się silnika. Bo wisko staruje wraz z uruchomieniem silnika przez co auto zimą na krótkich odcinka nie jest wstanie sie zagrzać. Czy jest możliwość wpięcia się jakoś pod czujnik temperatury po to aby np. wisko starowało jak silnik osiągnie 80 st. Jakiś przekaźnik zastosować. Ale problem czy da jakoś się podpiąć pod wskazania temperatury. Chodzi o to żeby nie kombinować z dodatkowym czujnikiem który np. podaje napięcia kiedy osiągnie zadaną temperaturę. Edytowane 20 Listopada 2014 przez PersoN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #912 Napisano 20 Listopada 2014 Czy jest możliwość wpięcia się jakoś pod czujnik temperatury po to aby np. wisko starowało jak silnik osiągnie 80 st Już tak maż. Wisko startuje około 80C . Wcześniejsza praca jest ,,mimo wolna,, tzn zatrzymasz je palcem a jak zaskoczy przy 80c to łapy ukręci:krzeslem Trzeba by było zbudować własny układ który by zwalniał wisko przy 80C Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #913 Napisano 20 Listopada 2014 Już tak maż. Wisko startuje około 80C . Wcześniejsza praca jest ,,mimo wolna,, tzn zatrzymasz je palcem a jak zaskoczy przy 80c to łapy ukręci:krzeslem Trzeba by było zbudować własny układ który by zwalniał wisko przy 80C A widzisz tego nie wiedzialem. Jednak czlowiek uczy sie cale zycie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #914 Napisano 20 Listopada 2014 Radze uważac przy tego typu sprawdzaniu na włączonym silniku bo może się okazać że wisko nie jest sprawne i na stałe sprzęgnięte Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #915 Napisano 20 Listopada 2014 Panowie wpadałem na taki pomysł odnośnie nagrzewania się silnika. Bo wisko staruje wraz z uruchomieniem silnika przez co auto zimą na krótkich odcinka nie jest wstanie sie zagrzać. Czy jest możliwość wpięcia się jakoś pod czujnik temperatury po to aby np. wisko starowało jak silnik osiągnie 80 st. Jakiś przekaźnik zastosować. Ale problem czy da jakoś się podpiąć pod wskazania temperatury. Chodzi o to żeby nie kombinować z dodatkowym czujnikiem który np. podaje napięcia kiedy osiągnie zadaną temperaturę. Mozna zamiast wisko wsadzic wentylator elektryczny sterowany czujnikiem temperatury i dodadtkowym przekazniekiem. Komus na forum w AVB przerobka sie udala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #916 Napisano 21 Listopada 2014 Mozna zamiast wisko wsadzic wentylator elektryczny sterowany czujnikiem temperatury i dodadtkowym przekazniekiem. Komus na forum w AVB przerobka sie udala. Przeróbka raczej sama w sobie prosta, ale dużo kombinowania ze znalezieniem takie wentylatora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #917 Napisano 21 Listopada 2014 Przeróbka raczej sama w sobie prosta, ale dużo kombinowania ze znalezieniem takie wentylator Poszukaj na forum wskazowek. Wentylator zaadoptujesz z innego auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzejvp5 Zgłoś #918 Napisano 21 Listopada 2014 Korzystał ktoś kiedyś z atrapy zimowej do paska?Jakieś wady zalety? Moim zdaniem fajna rzecz na krótkich trasach szybko się nagrzeje, a w trasę idzie szybko ściągnąć i się nie brudzić. http://allegro.pl/oslona-zimowa-na-atrape-vw-passat-b5-1997-2001-i4779416008.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #919 Napisano 21 Listopada 2014 Wydaje mi się że nie nagrzeje się dużo szybciej niż bez atrapy ponieważ płyn i tak nie krąży w chłodnicy a pęd powietrza na mały obieg ma dużo mniejszy wpływ niż na duży. Pozatym i tak wentylator będzie się krecił i chłodził komorę silnika. No chyba że ktoś ma uszkodzony termostat to wtedy różnica napewno będzie kolosalna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #920 Napisano 21 Listopada 2014 Korzystał ktoś kiedyś z atrapy zimowej do paska?Jakieś wady zalety? Moim zdaniem fajna rzecz na krótkich trasach szybko się nagrzeje, a w trasę idzie szybko ściągnąć i się nie brudzić. http://allegro.pl/oslona-zimowa-na-atrape-vw-passat-b5-1997-2001-i4779416008.html Mialem podobną w vectra B DTi, z tym ze montowana na dolnym grillu. Roznica w nagrzewaniu prawie niezauwazalna. Oslona jeszcze do dzis lezy w domu bo sie nie mogla sprzedac Juz lepszym rozwiazaniem i tanszym bedzie zastosowanie kartonu na 1/2 - 2/3 chlodnicy lub czegos podobnego . Jesli termostat jestr sprawny, to roznica bedzie minimalna, bo ograniczymy przeplyw chlodnego powietrza przez osprzet silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach