Łysy Zgłoś #21 Napisano 23 Lutego 2009 Jak byłem u mechanika, to zaczął ogladac jakies łozysko na alternatorze ?!?!?!?!!?mam teraz przeglad za tydzeń to ma się tym zajac przy okazji, dam znac co stwierdził Koło pasowe alternatora do wymiany. Tyle już o tym było na forum. wystarczy użyć wyszukiwarki... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jarek627 Zgłoś #22 Napisano 23 Lutego 2009 witam.mam podobny problem trzeszczy mi kierownica w moim pasku ,odgłos dochodzi z kierownicy i pojawia się po przejechaniu kilku km po nagrzaniu sie auta.postaniwiłem wstrzyknąć trochę oleju pomiędzy kierownicę a plastikową osłonę no i nic nie dało wręcz doszła nowa bolączka włącza mi sie teraz kontrolka esp .czytałem wczesniej ze to moze coś być z płynem od wspomagania sprawdziłem mam go trochę ponad norme nie wiem czy to może mieć coś z tym wspólnego .prosze o pomoc i porady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario1971 Zgłoś #23 Napisano 26 Lutego 2009 trzeba stwierdzić dokładnie z kąd ten odgłos sie wydobywa, byc może pada sprzegiełko alternatora (zaciera się) i wydobywują się różne odgłosy z pod maski. gdy skręcimy kołami w lewo lub w prawo na maxa piszczy pasek wieloklinowy ponieważ jest na nim większe obciązenie. przy tej awarii pada pasek, napinacz paska no i alternator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lunat Zgłoś #24 Napisano 6 Marca 2009 Mam podobny problem, ledwo słyszalnie piszczy coś przy jeździe po wertepach, przy manewrach już słychać pisk dość mocno. Przyjmijmy, że to ten wahacz. Jak długo mogę z tym jeździć? Ciężko mam teraz z kasą, więc chciałbym się zapytać, czy jest jakaś szansa żeby to troszkę odłożyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vtec Zgłoś #25 Napisano 16 Kwietnia 2009 MNIE TEŻ TRZESZCZY!!!! - a jak mi cos trzeszczy do wariuje:mad: Opis: dzieje się to tylko przy ultra delikatnym ruchu kierownica w lewo i prawo ( ok 1/100 obrotu chyba:D ), słychac to w samochodzie poniżej kolumny kierowniczej. Kiedy wlazłem w okolicę pedałów ( hehe, dobre:p ) to miałem wrażenie ze słyszę to z otworu w który wchodzi przegub kierownicy. Dzwiek ten słychac na postoju i w trakcie jazdy, na zgaszonym i włączonym silniku. Jak otworzylem maskę i osoba druga wykonywała te delikatne ruchy kierą to slyszalem to gdzieś zza silnika ( tzn do tyłu od niego, a do przodu od kabiny ) Od razu informuje że już troche z tym jeżdzę: było to w zimie na zimówkach, i na seryjnych sprężynach. Jakieś pomysły??? ( auto ma 82 000 KM , żadnego dzwona ) A, cha. I jeszcze jedno. Kiedy zmienię ułozenie kiery np. góra-dół to na chwilę przestaje i zaraz pojawia sie znowu:eek: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dyziaczek Zgłoś #26 Napisano 17 Kwietnia 2009 MNIE TEŻ TRZESZCZY!!!! - a jak mi cos trzeszczy do wariujeOpis: dzieje się to tylko przy ultra delikatnym ruchu kierownica w lewo i prawo ( ok 1/100 obrotu chyba ) Jeśli przy maksymalnym skręceniu słychać bardziej - nawet do postaci pisku to napewno brak płynu w układzie wspomagania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
retziel Zgłoś #27 Napisano 18 Kwietnia 2009 Witam szanownych kolegów . Miałem ten sam problem z ze skrzypiącą , skrzypiacą czy jak to nazwać kierownicą ( nie do wytrzymania ) . Zaczeliśmy z teściem od przeglądu wachaczy - nic nie dało , wszczykiwanie oleju do wszystkich mozliwych miejsc układu skrętnego - bez zmian , uzupełnienie płynu wspomagania też nic nie dało . Panowie nie uwiezycie co było powodem kilkumiesiecznego borykania ze skrzypiącą kierownicą : przy każdym myciu auta (myjnia bezdotykowa) myłem ciśnieniowo oponki i nadkola i w końcu zauwazyłoem ze po kazdym myciu trzeszczenie się nasila . od kiedy zaprzestałem tej działalności kosmetycznej problem znikł . Przypomne by bardzo uwarzać z dolewaniem płynu do wspomagania , słyszałem z niepotwierdzonych żrudeł (mechanik) ze nadmiar płynu moze być szkodliwy dla układu . pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #28 Napisano 24 Października 2013 (edytowane) Czołem! pojawił mi się taki oto problem. Pojawia się on tylko rano podczas pierwszej jazdy i tylko przez krótki czas. Podczas skręcania w lewo coś trze/hałasuje z prawej strony (przód). Dzieje się to praktycznie przy skręceniu kierownicy prawie do końca w lewo. Kilka razy dla testu pokręcone w lewo i się powtarza. Po przejechaniu paru km (ogólnie rzadko kręcę kierownicę do końca) problem znika. Zawieszenie ori, nic nie obniżane, kola 15". O nadkole raczej nie ociera- sprawdzone. Macie jakieś pomysły gdzie tego szukać? Edytowane 24 Października 2013 przez rainman777 Przeniesiony reg 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darchitek Zgłoś #29 Napisano 24 Października 2013 Może pompa wspomagania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dandek88 Zgłoś #30 Napisano 24 Października 2013 Sprawdz poziom plynu od wspomagania, czasem wlasnie cos halasuje jak ma za malo. Ja myslalem ze moim porzednim samochodzie ze juz po pompie bo halasowala itp a dolalem plynu do poziomu max i zamilkła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #31 Napisano 24 Października 2013 Sprawdz poziom plynu od wspomagania, czasem wlasnie cos halasuje jak ma za malo. Ja myslalem ze moim porzednim samochodzie ze juz po pompie bo halasowala itp a dolalem plynu do poziomu max i zamilkła na zimnym silniku poziom jest na minimum więc tak jak powinno być. Sprawdzę potem na ciepłym ale zakładam, że też będzie prawidłowo (między min a max) ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość thompson1231 Zgłoś #32 Napisano 24 Października 2013 Witam miałem identyczny problem z piszczeniem przy skrętach, okazało się że wyciekł mi smar z pod uszkodzonej osłony przegubu, po wymianie skrzypienie ustało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czech Zgłoś #33 Napisano 25 Października 2013 W mim pasku też skrzypiało z prawej strony, nie każdego dnia. Aż pewnego dnia urwał się wahacz dolny przedni przy samej główce, był suchy jak wiór. Dobrze, że to było w czasie jazdy na prostej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #34 Napisano 30 Października 2013 Witam miałem identyczny problem z piszczeniem przy skrętach, okazało się że wyciekł mi smar z pod uszkodzonej osłony przegubu, po wymianie skrzypienie ustało osłony są cale więc to nie to... W mim pasku też skrzypiało z prawej strony, nie każdego dnia. Aż pewnego dnia urwał się wahacz dolny przedni przy samej główce, był suchy jak wiór. Dobrze, że to było w czasie jazdy na prostej. wahacze LMO mają najechane zaledwie ok. 45tys km także mam nadzieje, że to jeszcze nie ich pora... Jakiś pomysł jak to jednak sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #35 Napisano 30 Października 2013 Jakiś pomysł jak to jednak sprawdzić?Tu drugi wątek o tym samym http://forum.vw-passat.pl/threads/9080-skrzypienie-trzeszczenie-podczas-skrecania-kol?highlight=trzeszczy.....i trzeci http://forum.vw-passat.pl/threads/27002-skrzypienie-trzeszczenie-podczas-skretu-kierownica-!?highlight=trzeszczy Miałem podobny problem, sprawdź http://forum.vw-passat.pl/threads/59194-Trzeszczace-przednie-zawieszenie-w-prawym-kole?p=1429055&viewfull=1#post1429055 http://forum.vw-passat.pl/threads/59194-Trzeszczace-przednie-zawieszenie-w-prawym-kole?p=1432113&viewfull=1#post1432113 ....wątek nr 5 http://forum.vw-passat.pl/threads/39809-trzeszczenie-przy-skrecaniu-kierownica?highlight=trzeszczy ...wątek nr 6 (krótki ale jest) http://forum.vw-passat.pl/threads/60372-Trzeszczenie-podszas-skrecania?highlight=trzeszczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klichy Zgłoś #36 Napisano 11 Kwietnia 2015 Witam Gdzies kolo 3 tyg. temu wymienialem sobie plyn wspomagania na swiezy zielony mineralny febi i po wymianie plynu, zaczela mi skrzypiec kierownica przy skrecie w lewo i tylko z samego rana jak odpalilem auto, wczesniej nic takiego nie mialo miejsca. Pozniej skrzypienia juz nie bylo, jak skrecilem nastepnym razem w lewo. Postanowilem wymienic pasek od wspomagania, bo myslalem ze moze dostawac lekkiego obciazenia na nowym plynie, ale nie pomogl ten zabieg. Kierownica dalej skrzypi przy skrecie w lewo i dzis mi nawet zaczela skrzypiec juz podczas jazdy jak krece tylko w lewo. Plyn od wspomagania mam na max jak sprawdzalem po jezdzie, a na min jest jak jest zimny. Zastanawiam sie, czy to nie czasem moze juz tez jakis wachacz daje znac i przenosi dzwiek skrzypienia na kierownice? Planuje tez jeszcze raz wymienic plyn moze powtorna wymiana pomoze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach