Skocz do zawartości
Jaszczur

Przy skręcie kierownicą cos trzeszczy???

Rekomendowane odpowiedzi

Jak byłem u mechanika, to zaczął ogladac jakies łozysko na alternatorze ?!?!?!?!!?

mam teraz przeglad za tydzeń to ma się tym zajac przy okazji, dam znac co stwierdził

 

Koło pasowe alternatora do wymiany. Tyle już o tym było na forum. wystarczy użyć wyszukiwarki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jarek627

witam.mam podobny problem trzeszczy mi kierownica w moim pasku ,odgłos dochodzi z kierownicy i pojawia się po przejechaniu kilku km po nagrzaniu sie auta.postaniwiłem wstrzyknąć trochę oleju pomiędzy kierownicę a plastikową osłonę no i nic nie dało wręcz doszła nowa bolączka włącza mi sie teraz kontrolka esp .czytałem wczesniej ze to moze coś być z płynem od wspomagania sprawdziłem mam go trochę ponad norme nie wiem czy to może mieć coś z tym wspólnego .prosze o pomoc i porady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trzeba stwierdzić dokładnie z kąd ten odgłos sie wydobywa, byc może pada sprzegiełko alternatora (zaciera się) i wydobywują się różne odgłosy z pod maski. gdy skręcimy kołami w lewo lub w prawo na maxa piszczy pasek wieloklinowy ponieważ jest na nim większe obciązenie. przy tej awarii pada pasek, napinacz paska no i alternator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, ledwo słyszalnie piszczy coś przy jeździe po wertepach, przy manewrach już słychać pisk dość mocno. Przyjmijmy, że to ten wahacz. Jak długo mogę z tym jeździć? Ciężko mam teraz z kasą, więc chciałbym się zapytać, czy jest jakaś szansa żeby to troszkę odłożyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MNIE TEŻ TRZESZCZY!!!! - a jak mi cos trzeszczy do wariuje:mad:

Opis: dzieje się to tylko przy ultra delikatnym ruchu kierownica w lewo i prawo ( ok 1/100 obrotu chyba:D ), słychac to w samochodzie poniżej kolumny kierowniczej. Kiedy wlazłem w okolicę pedałów ( hehe, dobre:p ) to miałem wrażenie ze słyszę to z otworu w który wchodzi przegub kierownicy. Dzwiek ten słychac na postoju i w trakcie jazdy, na zgaszonym i włączonym silniku. Jak otworzylem maskę i osoba druga wykonywała te delikatne ruchy kierą to slyszalem to gdzieś zza silnika ( tzn do tyłu od niego, a do przodu od kabiny )

Od razu informuje że już troche z tym jeżdzę: było to w zimie na zimówkach, i na seryjnych sprężynach.

Jakieś pomysły??? ( auto ma 82 000 KM , żadnego dzwona )

A, cha. I jeszcze jedno. Kiedy zmienię ułozenie kiery np. góra-dół to na chwilę przestaje i zaraz pojawia sie znowu:eek:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MNIE TEŻ TRZESZCZY!!!! - a jak mi cos trzeszczy do wariuje

Opis: dzieje się to tylko przy ultra delikatnym ruchu kierownica w lewo i prawo ( ok 1/100 obrotu chyba )

 

Jeśli przy maksymalnym skręceniu słychać bardziej - nawet do postaci pisku to napewno brak płynu w układzie wspomagania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych kolegów .

Miałem ten sam problem z ze skrzypiącą , skrzypiacą czy jak to nazwać kierownicą ( nie do wytrzymania ) . Zaczeliśmy z teściem od przeglądu wachaczy - nic nie dało , wszczykiwanie oleju do wszystkich mozliwych miejsc układu skrętnego - bez zmian , uzupełnienie płynu wspomagania też nic nie dało .

Panowie nie uwiezycie co było powodem kilkumiesiecznego borykania ze skrzypiącą kierownicą : przy każdym myciu auta (myjnia bezdotykowa)

myłem ciśnieniowo oponki i nadkola i w końcu zauwazyłoem ze po kazdym myciu trzeszczenie się nasila . od kiedy zaprzestałem tej działalności kosmetycznej problem znikł .

Przypomne by bardzo uwarzać z dolewaniem płynu do wspomagania , słyszałem z niepotwierdzonych żrudeł (mechanik) ze nadmiar płynu moze być szkodliwy dla układu .

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czołem!

 

pojawił mi się taki oto problem. Pojawia się on tylko rano podczas pierwszej jazdy i tylko przez krótki czas. Podczas skręcania w lewo coś trze/hałasuje z prawej strony (przód). Dzieje się to praktycznie przy skręceniu kierownicy prawie do końca w lewo. Kilka razy dla testu pokręcone w lewo i się powtarza. Po przejechaniu paru km (ogólnie rzadko kręcę kierownicę do końca) problem znika. Zawieszenie ori, nic nie obniżane, kola 15". O nadkole raczej nie ociera- sprawdzone. Macie jakieś pomysły gdzie tego szukać?

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz poziom plynu od wspomagania, czasem wlasnie cos halasuje jak ma za malo. Ja myslalem ze moim porzednim samochodzie ze juz po pompie bo halasowala itp a dolalem plynu do poziomu max i zamilkła :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdz poziom plynu od wspomagania, czasem wlasnie cos halasuje jak ma za malo. Ja myslalem ze moim porzednim samochodzie ze juz po pompie bo halasowala itp a dolalem plynu do poziomu max i zamilkła :)

 

na zimnym silniku poziom jest na minimum więc tak jak powinno być. Sprawdzę potem na ciepłym ale zakładam, że też będzie prawidłowo (między min a max) ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość thompson1231

Witam miałem identyczny problem z piszczeniem przy skrętach, okazało się że wyciekł mi smar z pod uszkodzonej osłony przegubu, po wymianie skrzypienie ustało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W mim pasku też skrzypiało z prawej strony, nie każdego dnia. Aż pewnego dnia urwał się wahacz dolny przedni przy samej główce, był suchy jak wiór. Dobrze, że to było w czasie jazdy na prostej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam miałem identyczny problem z piszczeniem przy skrętach, okazało się że wyciekł mi smar z pod uszkodzonej osłony przegubu, po wymianie skrzypienie ustało

 

osłony są cale więc to nie to...

 

W mim pasku też skrzypiało z prawej strony, nie każdego dnia. Aż pewnego dnia urwał się wahacz dolny przedni przy samej główce, był suchy jak wiór. Dobrze, że to było w czasie jazdy na prostej.

 

wahacze LMO mają najechane zaledwie ok. 45tys km także mam nadzieje, że to jeszcze nie ich pora... Jakiś pomysł jak to jednak sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Gdzies kolo 3 tyg. temu wymienialem sobie plyn wspomagania na swiezy zielony mineralny febi i po wymianie plynu, zaczela mi skrzypiec kierownica przy skrecie w lewo i tylko z samego rana jak odpalilem auto, wczesniej nic takiego nie mialo miejsca. Pozniej skrzypienia juz nie bylo, jak skrecilem nastepnym razem w lewo. Postanowilem wymienic pasek od wspomagania, bo myslalem ze moze dostawac lekkiego obciazenia na nowym plynie, ale nie pomogl ten zabieg. Kierownica dalej skrzypi przy skrecie w lewo i dzis mi nawet zaczela skrzypiec juz podczas jazdy jak krece tylko w lewo. Plyn od wspomagania mam na max jak sprawdzalem po jezdzie, a na min jest jak jest zimny. Zastanawiam sie, czy to nie czasem moze juz tez jakis wachacz daje znac i przenosi dzwiek skrzypienia na kierownice? Planuje tez jeszcze raz wymienic plyn moze powtorna wymiana pomoze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności