Skocz do zawartości

Vtec

  • Liczba zawartości

    50
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Vtec

  • Urodziny 12.05.1976

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Kraków

Samochód

  • Silnik
    B5(3BG) 1.8T 150KM (AWT)
  • Rok produkcji
    2001
  1. Witajcie Nie chcę zamieszczać nowego wątku ale napiszę kilka zdań w tym temacie ( miałem bassata B5 3BG kombi i długo szukałem roziwazania problemu : obnizenie + komfort ). Po przeszukaniu wszystkich dostepnych stron o tuningu kupiłem zestaw Eibacha - 30 mm = w efekcie pusta ciemna dziura miedzy błotnikiem a opona zniknęła, passat bardzo przyjemnie pokonywał nierówności ( nie lubił tylko drobnych małych dziór w jezdni - wtedy słabo tłumił powstajace wibracje ), nalezało uważać przy pokonywaniu progów zwalniających z kompletem pasażerów ( zona i 2 dzieci w moim przypadku ) ponieważ lubiał przeszurować brzuchem przy zjechaniu przednią osią = także efekt słabego tłumienia. Chyba najważniejsze: amory były jak nowe bo chyba tylko 70 000 km pokonałem zanim załozyłem Eibacha. Obecnie Passat jest juz dawno sprzedany - nasz kolega z forum nim jeździ ( mam nadzieje że nadal?? :-) ) Teraz najważniejsze - zmieniłem auto ( VW Jetta obecny model ) i zapragnałem znowu gleby ( to jest jak narkotyk ) Rozpocząłem kolejne poszukiwania w sieci ale nikt nigdzie nie zamieścił faktycznego testu obniżonego zawieszenia : jak się sprawuje na co dzień, jak pokonuje przeszkody typu progi, dziury, krawężniki, jak jest po zapakowaniu na wakacje z dzieciakami i rowerami na dachu:-) Po miesiacach czytania postów na stronach w USA na VWVortex kupiłem KW Sreet Comfort ( szczegóły na stronie producenta i przedstawiciela w PL ) 1. Wykonanie jest nieprawdopodobne - pomijam kwestie kolorystyczne ( zółty i fiolet ) 2. Obnizenie: max to ok 40 mm z przodu i 30 z tyłu - ja mam mniej skręcone na 30 przód i 25 tył. 3. Czym mniejsze obnizenie w zakresie proponowanym przez producenta tym twardsze auto - w moim przypadku jest poprostu super, prześwit jest zupełnie wystarczający, ale przodem na krawezniki nie wjeżdżam:-) 4. Mam wrażenie że amory tłumią lepiej niz seria ( oczywiscie mozna to ustawić stosownie do upodobań - każdy ma 18 pozycji/kliknięć - KW zaleca do mojego samochodu 9, ja ustawiłem na 4 co daje wiecej komfortu. 5. Jeżdzę na co dzień po Krakowie - drogi są rózne od extremalnych - wtedy staram sie bardzo uważać do polepionych ale w powierzchni drogi - wtedy jest bardzo fajnie. Auto straciło całkowicie bujanie budą przy przyspieszaniu hamowaniu i pokonywaniu zakrętów. 6. Przy komplecie pasażerów przycieram brzuchem o niektóre progi zwalniajace - trochę to irytuje ale staram się uważać. 7. Samochód ma z przody McPersony więc jest to inaczej pracujace zawieszenie niz wielowahacz B5 ale zapewne takze twardsze, B5 zawsze przypominał kanapę:-). Powyższe informacje dadzą raczej do myślenia posiadaczom B6 których zaiweszenie jest podobne ( McPerson i wielowahacz z tyłu ) 8. Cena jest wysoka za ten zestaw ale jazda pierwsza klasa! 9. Opony 205/50 R 17 Tomason polerka więc uważam jak chole....:-)
  2. Nie pamietam ceny kabelka ale jest on zupełnie inny niż zwykły do AUX sprzedawany na allegro za kilkadziesiąt zeta - podobno jego zadaniem jest udawania zmieniarki - nie znam sie na tym ale wierze kolesiom co to montuja w Krakowie w LarkAudio. Nie mam tez fotki - LarkAudio ma strone - zadzwoń i pogadaj ( sa przedstawicielami Blaupunkta ) Działa zajebi...., zrobiłem to samo w Lupo zony i tez jest git.
  3. zbiezność? - dopiero po postach na forum zauważyłem że powinno się to zbadać ale ja nie robiłem. Auto ma już zrobione 40 000 tyś na tych springach. Po drodze zmieniałem kilka razy 2 komplety opon i nie zauważyłem problemów z geometrią zawieszenia......opony są równo starte. Na wiosnę pojadę to sprawdzić.
  4. Ja zrobiłem tak: 1. Kupuje sie specjalny kabelek pod wejście AUX w radiu GAMMA z końcówkami typu "czincz" ( w Krakowie w LarkAudio - koło 200 PLN kosztuje ) 2. Do końcówej mozna podłaczyć kabel z jack'em który ja wystawiłem przez starannie wywiercony otworek w plastiku konsoli środkowej - dokładnie w jednej z zaślepek guzików. 3. Podłączam do tego króciutki kabelek mikrojack a owy kabelek do: a. telefonu - mam wtedy zestaw głośnomówiacy b. MP3 c. DVD polecam - jest wszystko w jednym
  5. Tak wygladał moj passat na 17. Opona 205/50. Amor seria. Spręzyna - 30 mm Eibach p + t. Passat obecnie ma 18ki, a właściwie miałem - teraz już są zimowe 15ki. Sprężyny są najbardziej komfortowymi z pośród wszystkich zestawów obniżających - zrobiłem długi wywiad. Jest natomiast tylko jeden problem, prawdopodobnie związany z seryjnym amorem, passat lubi się ugiąć po zjechaniu z dużej nierówności np. progu zwalniającego. Trzeba uważać. Pod osłonę plastkową silnika wchodzi w pionie moja pięść - nie jest to dużo ale wystarcza do prawie normalnej jazdy po mieście.
  6. Ja obnizyłem na Eibach'u - 30 mm. Wczesniej zrobiłem rozeznanie na forach i wszedzie było mowione i pisane: sa to najbardziej komfortowe sprezyny do naszej kanapy zwanej Passatem. Zrobiłem już 30 000 km na tych springach ( auto ma 104 000 ) i wszystko jest OK. W zimie zdazyło mi sie cześciej niz zwykli uzytkownicy drogowi jechać brzuszkiem po sniegu ( raz nawet musiałm go wygrzebywać spod auta bo sie powiesił i kółka nie łapały przyczepności ). W lecie byłem nad naszym morzem w pełnym załadowaniu z rowerami na klapie i trumna na dachu - samochód pokonywał wszystkie nierówności zupełnie neutralnie choć bardzo trzeba wtedy uważać na poprzeczne nierównosci i progi zwalniajace ( w tym przypadku zjazd z takiego progu czasami wiąże sie z leciutkim pacnieciem w podłoge - prawdopodobnie amory nie sa w stanie wytłumić takiego wahnięcia ). Na codzień raczej omijam wysokie krawężniki ( mam 18ki ) - pod osłone silnika wchodzi w pionie męska pięść. PS W najbliższym czasie liczę się z wymiana amorów......
  7. kwiecień 2001 ASO VW AutoSpecial - 101 639 km. Chyba czołówka najmniejszych przebiegów na forum z pośród 3BG.....:fajny
  8. Vtec

    Jakie felgi do złotego B5???

    Do złotego tylko srebrne lub polerka:hurra Na zdj wersja zimowa.
  9. Obecnie mam 17 8j 205/50 ( zimowe - chce się ich pozbyc ale to inny temat ) I teraz mam pomysł: obecnie auto ma minus 30 mm gleby i troche tesknie za lepszym przelatywaniem nad dziurami ulic Krakowa wiec zastanawiam sie nad takim setem: Felgi 16 cali, 9 cali szerokie, ET 30 i opona 205 ( lubie wygląd naciagnietych opon ). Jednakże obawiam sie ze profil 55 bedzie zbyt wysoki i co by było gdyby siadło 50% ( poza przekłamaniem licznika ) - widzieliście cos takiego? Moze ktoś ma fotki takiego setu ( domyslam sie ze gł B4 maja takie koła ) ? :-) PS Rownoczesnie zastanawiam sie nad 18kami i klasycznym rozmiarem 225/40 ale obawiam sie o takie felgi w Polskich warunkach......
  10. Vtec

    jakie dystanse???

    OK - dzieki - w takim razie na lato siadzie po 15 mm na tył ( mam tylko twardsze sprężyny i wydaje mi się ze ryzyko przytarcia istnieje ) pzdr.
  11. Vtec

    jakie dystanse???

    oczywiście 20 mm na strone? nie będzie wtedy tył szerszy? - nie mówiąc o ewentualnym obcieraniu o nadkole ( raz do roku passat jest ultra obciążany )
  12. Vtec

    jakie dystanse???

    ja tez dodam 3 grosze Na lato planuje 18 cali, 8 cali szerokie, ET 35. Opona juz jest 225/40. Ile moge załozyć dystansu na tył ( i chyba tylko ponieważ przy 17 z takimi parametrami przod był fajnie w lini karoserii )?
  13. wszystkie konfiguratory mogą sie schować: http://www.avtogumi.com/sim/sim_en.html ma jeden minus: nazwy felg maja sie nijak do rzeczywistości ale wzory można znaleźć także w Polsce. FAKT - z buźką lipa no nie - na prawde Wam sie nie podoba ? - to jest tylko orientacyjne ogladanie felunku na samochodzie, uważam że jest super.
  14. a ja swoj pomalowałem pod kolor karoserii zostawiając listwy w chromie! I teraz jest fatastico:p
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności