Skocz do zawartości

Dyziaczek

  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Dyziaczek

  • Urodziny 14.04.1980

Informacje osobiste

  • Imię
    Paweł
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Dębica

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
  • Rok produkcji
    1997
  1. Jeśli przy maksymalnym skręceniu słychać bardziej - nawet do postaci pisku to napewno brak płynu w układzie wspomagania.
  2. Ja proponuję sprawdzić wiązki kabli idących pod siedzeniem kierowcy - zarówno wiązkę od modułu komfortu jak i idąca wzdłuż progu. Jeśli widać śniedź na złączach to sprawa prawie jasna. W moim przypadku przestał działać najpierw zamek lewy-tył. Po przejrzeniu forum podniosłem dywanik pod fotelem kierowcy i stwierdziłem wilgoć w okolicach kabli. Zacząłem suszyć i po wysuszeniu przestały działać zamki prawy-tył i prawy-przód - dodam że prawy tył mi się "zaryglował" i nie można było wogóle otworzyć drzwi. Po przejrzeniu schematów dopatrzyłem się, że jednym z przewodów sygnałowych odpowiadających za pozycję zamka jest przewód czerwono-biały w drzwiach a po kostce w słupkach drzwiowych przechodzi na czerwono-niebieski. Przewody te z wszystkich drzwi łączą się w wiązce pod podłogą pod siedzeniem kierowcy właśnie. od tyłu samochodu przychodzą 3 kable, od przodu 2 kable i 1 kabel od modułu komfortu. Prawdopodobnie tam nie ma połączenia. Jak to sprawdzić najszybciej? Najlepiej omomierz i zmierzyć przejście pomiędzy drzwiami na tym przewodzie. P.S. Przy okazji usunąłem awarię klapki wlewu paliwa - kiedyś ktoś na forum miał też taki kłopot - napięcie na siłowniku było (ok 8V) ale przez duży opór na słabym połączeniu siłownik nie dostawał prądu. Otóż jeden z trzech kabli dochodzących od tyłu samochodu do połączenia, zasila przycisk otwierania klapki wlewu. Jeśli to nie poskutkuje to wtedy zabierałbym się za krańcówki przy zamkach bo to kupa roboty a może okazać się zbędna... Pozdrawiam!!
  3. Połączam się do tematu. Mam podobny kłopot jak kolega jolys. Siłownik działa (sprawdzony odrębnym zasilaniem)
  4. Dziękuję za (minimalne) zainteresowanie.... Powiem Wam że nie za bardzo wierzyłem że ktoś z forumowiczów będzie w stanie mi pomóc bo sprawa naprawdę okazała się bardzo nietypowa.... Samoch.ód oddałem do mechanika bo w końcu nie miałem punktu zaczepienia żadnego a samochód był mi potrzebny.... Mechanik wziął 200 zeta bo stwierdził że szukał dużo i długo.... Usterką mojego paska okazało się być przerwanie zasilania do sterownika kompa silnika!!!! Powiem Wam wszystkim że lubię grzebać w moim samochodzie ale takiej usterki nie spodziewałem się w życiu!!!! W trakcie szukania wady okazało się że brak jest połączenia z modułem komputera silnika - ja też nie mogłem się połączyć ale zwalałem winę na kabel albo na komp mojego a nie broń boże na samochód!!!! Moja rada na przyszłość.... Jak VAG nie łączy się tylko z jednym modułem - np z silnikiem - sprawdź czy moduł jest zasilony!!!!!!!!! Błąd z tematu zanikł - więc jeśli ktoś się z nim spotka niech przeczyta ten post Pozdrawiam serdecznie!!!! P.S. Passaty to jednak bezwzględne bestie, ale i tak nie zaminię swojego za innego
  5. Wystąpił błąd w module komfortu jak w temacie - co to może znaczyć? Rozrusznik kręci - silnik nie zapala... Nie zaświeca się też kontrolka grzania świec żarowych...
  6. Dziwie sie ze tyle postow jest na ten temat i nie zdolales jeszcze znalezc odpowiedzi. Ja mialem ten sam problem wymianilem potencjometr przepustnicy i dalej byly klopoty. Pozostalo forum a tutaj odpowiedzi multum. Glownie chodzilo o wilgoc. Powiem Ci nawet ze przytrafila mi sie wypowiedz kolegi ktoremu pomogla wymiana czujnika hamulca tego nad pedalem hamulca. Ale problem ustapil dopiero jak odkrecilem akumulator, udroznilem odplywy wody spod szyby, dwa otwory, jeden pod akumukatorem a drugi po drugiej stronie symetrycznie pod tym czyms okraglym. Nastepnie wypialem komputer wraz z kostkami od niego wychodzacymi idacymi pod tapicerke. Woda ktora nie splywala z podszybia dostawala sie po przewodach do kostek i spowodowala wystapienie sniedzi na stykach. Po wyczyszczeniu, konserwacji i suszeniu a nastepnie po szczelnym zakreceniu komputera blad zniknal. Wniosek? Woda woda woda... Szukaj wilgoci i zasniedzialych kostek to usuniesz awarie... Pozdrawiam i cierpliwosci a Pasek sie odwdzieczy
  7. Dzięki koledzy, że tak szeroko na forum opisujecie problem ciśnienia doładowania. Mój AFN zachowuje się podobnie jak wszystkich pozostałych zainteresowanych problemem forumowiczów. Błąd VAG ten sam - różnica ciśnień doładowania. Robiłem wszystkie czynności opisane w tego typu tematach (czyszczenie N75, wymiana wężyków, czyszczenie styków N75 i EGR). W dalszym ciągu turbina przestaje działać przy ponad 3-4 tys obrotów. Najgorszy strach sieje przy wyprzedzaniu... Ratunek ten sam co wszędzie - wyłącz/włącz zapłon, ale niestety tylko do najbliższego wyprzedzania powyżej 3000 obrotów. Poniżej wykresy z pomiarów przeprowadzonych za pomocą VAG-a, może ktoś mi pomoże i doradzi gdzie szukać przyczyny - chodzi mi o parametr "Wypełnienie impulsu zaworu regulacji ciśnienia doładowania" Na tym zdjęciu pomiar wykonany na "wolnych obrotach" po "wygaśnięciu" mocy: Na tym zdjęciu pomiar wykonany po zgaszeniu i ponownym starcie silnika: Te "piki" to dodanie gazu na biegu jałowym - tak do 4500 obr/min - ale to chyba nic nie powie... Jeśli ktoś uważa, że odczyt innych parametrów pomoże, chętnie dodam takowe...
  8. A co ma piernik do wiatraka jeśli można wiedzieć? Mam ten sam kłopot i prawdopodobnie powodem jest zamoczenie przewodów, najgorzej jest w czasie deszczu...
  9. Mam podobny problem:confused: - ponawiam prośbę przedmówcy. Skrzypienie pedału może nie jest jakąś wadą, ale troszkę śmiesznie to wygląda przy takiej klasie samochodu. Dźwięk pojawia się przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła...
  10. Witam! Pierwszy mój post i od razu kłopot... Proszę o pomoc w jaki sposób najłatwiej wymienić wentylator chłodnicy. Obecny niestety ma pourywane skrzydła... Jedyne informacje jakie posiadam to że samo koło wraz ze skrzydłami umocowane jest na czterech śrubach M5 z łbem okrągłym odkręcane kluczem imbusowym sześciokątnym chyba rozmiar 5.5. Podejrzewam że bez przemieszczenia w jakiś sposób chłodnicy nie za bardzo da się wyciągnąć wentylator no chyba że można ściągnąc cały wentylator razem ze sprzęgiełkiem? Mój samochodzik: VW Passat B5 1.9 TDI z silnikiem AFN Rok produkcji 1997
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności