traba Zgłoś #101 Napisano 23 Stycznia 2010 auto przyjechało z niemiec "taxi" ten schemat dotyczy również b5. Zastanawia mnie tylko czy w skrzynce z przekaźnikami są wszystkie wyprowadzenia czy trzeba prowadzić przewody od nowa. Co do schematu to może ideologicznie jest podobny, oznaczenia łączówek już nie, więc nic Ci nie da ten schemat. Po pierwsze w golfie III i passat B4 przekaźnik mieści się na grodzi komory silnika i przewody biegną bezpośrednio z ECU. W B5 natomiast przekaźnik znajduje się w skrzynce z przekaźnikami i możliwe, że przewodu sygnałowe już są. Tego dowiesz się jak będziesz miał odpowiednie schematy. Po drugie, jeśli nie masz przewodów wyprowadzonych, to musisz rozebrać łączówkę od ECU i złożyć ją tak aby pozostała szczelna. Po trzecie czy twoje ECU posiada możliwość sterowania takim przekaźnikiem. Najprawdopodobniej tak, ale musisz posiadać dokładny opis pinów, które to przewody są i czy pojawia się na nich sygnał. Po czwarte sterowanie - w B4 sterowanie jest w sposób otwarty kolektor, tranzystor który steruje przekaźnikiem podaje masę do przekaźnika, plus jest podany na stałe. Po piąte, bez urazy, ale czy dasz sobie z tym radę. Jest to grzebanie w obwodzie silnoprądowym oraz we wtyczce od ECU. Skutki zwarć w jednym i drugim przypadku mogą być kosztowne. Zacznij o znalezienia dobrej książki od B5, musisz mieć kompletne schematy. Najlepiej poszukaj czegoś takiego jak oryginalny Service Manual do B5. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebapunk Zgłoś #102 Napisano 23 Stycznia 2010 tu jest schemat z tego tematu ponoć do AFN? Jak już będę miał poprawny schemat to bez problemu sobie poradzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #103 Napisano 23 Stycznia 2010 tu jest schemat z tego tematu ponoć do AFN? Jak już będę miał poprawny schemat to bez problemu sobie poradzę No ten schemat już bardziej wygląda jak w B5. Teraz musisz pomierzyć czy na odpowiednie piny tych dwóch przekaźników przychodzi odpowiedni sygnał. Jeśli tak to tyle ci wystarczy, jeśli nie to musisz szukać reszty schematu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kermit Zgłoś #104 Napisano 24 Stycznia 2010 Koledzy kto puscił te bujde ze w wersjach z PD nie ma tych swiec tylko sa grzane spalinami i przepustnicą???ja je mam i kolega tez Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #105 Napisano 24 Stycznia 2010 Koledzy kto puscił te bujde ze w wersjach z PD nie ma tych swiec tylko sa grzane spalinami i przepustnicą???ja je mam i kolega tez Nie wiem gdzie ta bujdę znalazłeś. Jakimi spalinami, jaką przepustnicą. W dieslu nie ma przepustnicy, pewnie coś pokręciłeś z EGR. To jest zupełnie inna bajka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malczykos Zgłoś #106 Napisano 25 Stycznia 2010 (edytowane) Dziś wymieniłem te świece w swoim AJM, ponieważ wszystkie były spalone. Dzięki temu auto znacznie szybciej się nagrzewa w niskich temperaturach. Szczegóły mojego problemu znajdują się w tym poście <KLIK> Świece jakie były zamontowane i jakie zakupiłem to BERU o numerach: 0 100 226 199, potrzebne są 3 sztuki. Znaczy ja miałem wszystkie 3 spalone. Koszt świec to około 60 zł/szt. Ten obrazek został zmniejszony. Kliknij tutaj aby zobaczyć pełną wersję obrazka. Oryginalne wymiary to 800x586. Wymiana świec nie jest kłopotliwa potrzebny jest klucz 12 jakiś rurkowy-długi i przedłużka. W zasadzie nie potrzeba nawet zdejmować osłony silnika. Ja ją zdjąłem, bo mam wymieniać uszczelniacze na PD. Ten obrazek został zmniejszony. Kliknij tutaj aby zobaczyć pełną wersję obrazka. Oryginalne wymiary to 800x532. Po odpaleniu silnika, po chwili kruciec do którego są wkręcone świece porządnie się nagrzał. Efekty: Po wymianie auto łapie 90 stopni po przejechaniu 5 km w temperaturze -18. Czyli wygląda na to, że jest sukces. Zobaczymy jak szybko będzie nabierał temperatury przy nieco wyższych temperaturach powietrza. Edytowane 25 Stycznia 2010 przez malczykos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_gregor Zgłoś #107 Napisano 25 Stycznia 2010 (edytowane) Przestudiowałem cały ten temat i z informacji w nim zawartych można by obalić mit jakoby przekręcenie kluczyka w stacyjce i czekanie NIE na to, aż lampka od podgrzewania świec w ukł. zapłonowym zgaśnie, ale czekanie na "pyknięcie" przekaźnika który to podobno oznajmia nam o tym iż świece już nie grzeją, jest prawdziwy. Wygląda na to iż to "pyknięcie" przekaźnika to załączenie podgrzewania układu chłodzenia, a nie jak to gdzieś na tym forum ktoś się wypowiadał - koniec grzania świec żarowych w układzie zapłonowym. I faktycznie teraz kojarzę, że przy dodatnich temp. nie słychać żadnego pyknięcia przekaźnika (przy czym wiem że niekonieczne jest podgrzewanie świec w celu uruchomienia ropniaka). Wot takie moje zdanie na ten temat mam A przy okazji sprawdzę sobie stan tych 3 świeczek tylko trochę zimka popuścić musi, bo browarkiem aż trzeba się dogrzewać Nigdzie nie mogę znaleźć świeczek które kolego malczykos opisujesz: Beru o numerze: 0 100 226 199, ot właśnie takowe: klik Producent nie pisze nic że pasują to AJM, a nie wyjmowałem jeszcze i nie wiem czy faktycznie pasują, czy może są to takie same świeczki, które grzeją przed rozruchem? Znalazłem jedynie taki zamiennik: klik ale nie mam pojęcia jakiej to firmy jest więc raczej się nie skuszę Edytowane 25 Stycznia 2010 przez _gregor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszhg Zgłoś #108 Napisano 25 Stycznia 2010 faktycznie teraz kojarzę, że przy dodatnich temp. nie słychać żadnego pyknięcia przekaźnika (przy czym wiem że niekonieczne jest podgrzewanie świec w celu uruchomienia ropniaka). przy dodatnikch temp świece żarowe podgrzewające komory Ci przecież nie grzeją Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kozer Zgłoś #109 Napisano 25 Stycznia 2010 Kolego mam pytanie dużo płynu ubyło przy wykręcaniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_gregor Zgłoś #110 Napisano 25 Stycznia 2010 (edytowane) Ot i własnie to potwierdza moją teorię Jednak znalazłem zamiennik beru nr: 0 100 226 199 klik Edytowane 25 Stycznia 2010 przez _gregor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #111 Napisano 25 Stycznia 2010 Wot takie moje zdanie na ten temat mam Zdanie błędne, proponuje jeszcze raz przeczytać całość ze zrozumieniem. Wyraźnie i wielokrotnie bowiem jest napisane, że podgrzewacz zadziała dopiero po uruchomieniu silnika, a nie włączeniu, jak to się potocznie mówi, zapłonu. przy dodatnikch temp świece żarowe podgrzewające komory Ci przecież nie grzeją I to prawda, powyżej 5 czy 10 stopni świece nie grzeją wogule. Ot i własnie to potwierdza moją teorię Jaką teorię, twoja jest dziurawa i błędna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_gregor Zgłoś #112 Napisano 25 Stycznia 2010 Kolego traba no właśnie że teorię bo wg twojej wypowiedzi wychodzi na to, że w praktyce jest inaczej. To co napisałem to był mój tok myślenia, niekoniecznie poprawny Faktycznie alternator raczej nie działa przed zapłonem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malczykos Zgłoś #113 Napisano 26 Stycznia 2010 Kolego mam pytanie dużo płynu ubyło przy wykręcaniu Niewiele, co najwyżej kilka kropel. Oczywiście wymieniałem przy całkowicie zimnym silniku. Nigdzie nie mogę znaleźć świeczek które kolego malczykos opisujesz: Beru o numerze: 0 100 226 199 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszhg Zgłoś #114 Napisano 26 Stycznia 2010 A ja mam takie pytanko, czy ma ktoś może numery świec podgrzewacza wody do B4 ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #115 Napisano 26 Stycznia 2010 A ja mam takie pytanko, czy ma ktoś może numery świec podgrzewacza wody do B4 ?? świece są takie same jak w B5, tylko musisz wiedzieć czy ma na śrubke mocowanie przewodu czy na fajeczkę. Kolego traba no właśnie że teorię bo wg twojej wypowiedzi wychodzi na to, że w praktyce jest inaczej. To co napisałem to był mój tok myślenia, niekoniecznie poprawny Faktycznie alternator raczej nie działa przed zapłonem Sam sobie odpowiedziałeś, kto rozsądny by dołaczył dodatkowe 70A obciążenia w trakcie rozruchu. Poza tym mi ten podgrzewacz się nie załaczał jak miałem słabe acu więc dosyć dobrze jest to przemyślane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GregDK1 Zgłoś #116 Napisano 26 Stycznia 2010 Dopiero co się zalogowałem. Mam ten sam problem z grzaniem . Po przejechniu ok 15 km zaczyna grzać wewnątrz ,o 90 stopniach nie ma mowy. Dopiero po przejechaniu ok 30 km ( -20 C ) trzyma 90 . Wymieniłem termostat i te trzy świece grzejące płyn (chodz jak póżniej się okazało grzały) ale uważalem że mogą nie dawać pełnej mocy. Zauważyłem też jak działa klimatronik to autko szybciej sie nagrzewa wewnątrz. Jeżdżę też kiją w dislu a tam 90 jest po przejechaniu 1 km to że nowy chyba nie. Będę jeszcze testowł autko uważam że coś jest jednak nie tak.Passat 98 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #117 Napisano 26 Stycznia 2010 Po przejechniu ok 15 km zaczyna grzać U mnie zaczyna grzać po minucie, z osiągnięciem temperatury jest gorzej, bo kilka kilometrów jest potrzebne, ale nie 30. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moj.skarb Zgłoś #118 Napisano 27 Stycznia 2010 witam ,nie chcę powtarzac pytania ale nie znalazłem na forum- czy w moim pasacie świece żarowe ukł. chł. są w tym samym miejscu co w innych silnikach czy mogą być gdzie indziej? jak można sprawdzić na jaki rynek mój pas. zostal wyprodukowany? sory za banalne pytania ale może ktoś pomoże................? dodam że też mam problem z nagrzaniem silnika do odp. temperatury Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
filos Zgłoś #119 Napisano 27 Stycznia 2010 Jakie świece pasują do silnika AVF do podgrzewacza wody? Mam 2 spalone i nie wiem jakie kupić. Mógłby któryś z kolegów pokazać mi na alledrogo które to świece? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #120 Napisano 27 Stycznia 2010 (edytowane) itam ,nie chcę powtarzac pytania ale nie znalazłem na forum- czy w moim pasacie świece żarowe ukł. chł. są w tym samym miejscu co w innych silnikach czy mogą być gdzie indziej? Świece w każdym 1,9 TDI są w tym samym miejscu. Czyli na wyjściu z głowicy w kierunku nagrzewnicy. U ciebie będzie to z tyłu silnika od strony grodzi komory silnika. Jeśli chodzi o utrzymanie temperatury to może być termostat. Jeśli masz objawy, że na postoju lub w powolnej jeździe miejskiej się nagrzewa, a na trasie temperatura spada to stawiał bym na termostat. Jakie świece pasują do silnika AVF do podgrzewacza wody? Mam 2 spalone i nie wiem jakie kupić. Mógłby któryś z kolegów pokazać mi na alledrogo które to świece? Numer tych świec podawany wielokrotnie. Różnica jest jedynie w tym czy masz na śrubkę czy na fajkę podłączenie przewodu. Jak na fajkę to numery masz powyżej, jak na śrubkę to bodajże druga strona tego wątku. Edytowane 27 Stycznia 2010 przez traba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach