Jump to content
longboy

Świece żarowe układu chłodzenia w TDI

Recommended Posts

Guest Mariusz Z.

Hey Longboy, przypadkie wpadłem na ciekawe dla Ciebie informacje:

Warunki zalaczenia tych swiec :

- silnik pracuje od min. 10 s

- temp. plynu chlodzacego >70°

- temp. powietrza >5°

- obr. silnika < 800

- obciazenie Alternatora < 50%

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey Longboy, przypadkie wpadłem na ciekawe dla Ciebie informacje:

Warunki zalaczenia tych swiec :

- temp. plynu chlodzacego >70°

- temp. powietrza >5°

A nie odwrotnie ze zalaczaja sie ponizej 70, ponizej 5 stopni ?? Bo nie widze wiekszego sensu pogrzewania plynu ktory ma juz 70 i temp na dowrze jest wieksza od 5 stopni :niepewny:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszame ale po 2 kilometrach to ja mam powiew cieplego powietrza niewiedzac czy te swiece mi dzialaja czy nie ;)

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey Longboy, przypadkie wpadłem na ciekawe dla Ciebie informacje:

Warunki zalaczenia tych swiec :

hej.

na stronie 5 jest już to opisane ;) ale :ok: dzięki. Przy okazji, po wymianie świec w autku znacznie wcześniej robi się cieplej. Zastanawia mnie, kiedy mam przekroczone 50% obciążenia alternatora i czy zwiększenie obr. silnika ma znaczenie bo jeśli na wolnych obrotach włączę tylną szybę, światła i grzanie foteli to czy świece raczej nie grzeją a jeśli nie grzeją i zwiększę obr. do powiedzmy 3 tys to czy zaczną grzać czy nie?

Czy tu chodzi o sprawność alternatora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio zastanowił mnie temat temperatury silnika. Zbliża się zima, bywa że już temp. otoczenia rano spada do 4° Celsjusza. Wielu posiadaczy TDI ma zapewne problem z temperaturą silnika. Do tego grona i ja należę, czujnik wymieniony (zamiennik) termostat również (też zamiennik) a temp. 90° w silniku osiągnięta zostaje dopiero po przejechaniu 10-15 km.

 

Temat już dawno martwy ale chciałem się zapytać czy zauważyłeś szybsze nagrzewanie się silnika po wymianie tych świec żarowych, bo mój też w ziemie potrzebuje jakiś 10 km żeby osiągnąć temp roboczą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno moge powiedzieć zrobiłem test ( stara świeca żarowa z dużym gwintem od mietka w123) podłączona pod prostownik 6A i wsadzona do słoika 0,5 L 1,5 minuty i woda ma ok 35-40 stopni (termometr stary do akwarium) zapewne byłoby więcej gdyby nie słaby prostownik taka świeca pobiera pewnie i z 8A najmniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Mam pytanie czy podczas wymiany tych świec dogrzewających układ chłodzenia nie ucieka zbyt obficie woda z układu czy można to w miare bez inwazyjnie zrobić na pełnym układzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mxzibi

Witam!!

Wrzucam krótki opis do ogrzewania nagrzewnicy po przez świece żarowe.

Może troszkę to komuś pomoże .

Dorzucam również jak można sprawdzić , czy jest uszkodzony przekaźnik np. od świec żarowych które podgrzewają wodę.

Pozdrawiam!!!

dersdsds.jpg

erererer.jpg

klklkl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sebasaw1
Witam

 

Mam pytanie czy podczas wymiany tych świec dogrzewających układ chłodzenia nie ucieka zbyt obficie woda z układu czy można to w miare bez inwazyjnie zrobić na pełnym układzie.

 

wystarczy wymieniać je po jednej płynu trochę ubędzie zato przepłuka sie gwint wykręcasz starą i szybko wkręcasz nową i tak samo z pozostałymi a co do grzania odpalam autko i po przejechaniu ok 500m mam już lekko ciepłe powietrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z jakiej ksiazki jest ten opis? Moge prosic na podrzucenie mi jej na adres [email protected] ?

Dzieki z gory

 

Witam!!

Wrzucam krótki opis do ogrzewania nagrzewnicy po przez świece żarowe.

Może troszkę to komuś pomoże .

Dorzucam również jak można sprawdzić , czy jest uszkodzony przekaźnik np. od świec żarowych które podgrzewają wodę.

Pozdrawiam!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam po dłuższej przerwie. Trochę mnie nie było, ale już jestem i odpowiadam.

 

Temat już dawno martwy ale chciałem się zapytać czy zauważyłeś szybsze nagrzewanie się silnika po wymianie tych świec żarowych, bo mój też w ziemie potrzebuje jakiś 10 km żeby osiągnąć temp roboczą.

No właśnie 10 km zanim 90 stopni. Zastanawiam się nad czujnikiem temp. bo mam zamiennik. W ASO niestety drogi 90 PLN.

 

Witam

 

Mam pytanie czy podczas wymiany tych świec dogrzewających układ chłodzenia nie ucieka zbyt obficie woda z układu czy można to w miare bez inwazyjnie zrobić na pełnym układzie.

Nie wiele, ważne żeby to robić na zimnym silniku.

 

wystarczy wymieniać je po jednej płynu trochę ubędzie zato przepłuka sie gwint wykręcasz starą i szybko wkręcasz nową i tak samo z pozostałymi a co do grzania odpalam autko i po przejechaniu ok 500m mam już lekko ciepłe powietrze

Też tak mam. Wcześniej podałem link do sklepu z którego zamawiałem świece.

 

 

Kilka stron wcześniej są zdjęcia przekaźników i link do świec które u siebie założyłem.

 

Pozdrawiam.

Edited by longboy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czesc,

Czy ktos wie gdzie tego szukac w 2.5V6tdi? Czy da sie to zobaczyc w tym silniku bez sciagania przodu czy wyciagania silnika:)

Czy ten podgrzewacz byl opcja a jezeli tak to:

- jak w wyposazeniu kodem to oznaczali?

- jak to sie po angielsku nazywa (domyslam sie, ze w de "die Zusatzheizung")

Czy vag-comem mozna to sprawdzic: dzialanie/obecnosc? (jakies wymuszone wlaczenie w basic settings jakims??)

Nie przyuwazylem (moze bylo powiedziane) - jest to zamontowane na wyjsciu malego obiegu z silnika do nagrzewnicy? (jezeli tak to co gdy nagrzewnica jest zamknieta - klimatronic nie eco ale na LO)

Pozdrawiam,

Przemek

Edited by przemek4net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caly watek natchnol mnie dzis rano do zajzenia pod maske. I mam takie swieczki :) co mnie niezwykle cieszy, tylko pewnie nie dzialaja. W niedziele pomiary i test czy sa dobre, jak nie to nowe.

Dodam ze nie ma klimatronica tylko zwykla klime, wiec od obecnosci klimatonica to nie zalezy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też coś takiego odkryłem jak mi szklanka zaworowa pękła przy zdjęciu głoeicy, podłaczyłem na chwile pod akumulator i długo palcami ich się nie da utrzymać ale w porównaniu do żarówek w głowicy sporo słabiej się nagrzewają, Z JAKIM momentem dokręca się głowice???

--- scalone ---

Zapomniałem dodać że na opakowaniu jest rozpisane naa kąty a już dałem mechanikowi butelkę za pożyczenie klucza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzis sie wziolem za robote. Rozkrecilem silnik dla ulatwienia dostepu odkrecilem rury prowadzace do IC, w B4 znacznie to ulatwia dostep. Wczesniej kupilem sobie swiece, poszukalem troche i niestety mylilem sie z moja poprzednia wypowiedzia wiec ja usunolem zeby ludziom w glowie nie mieszac, to sa zwykle swiece zarowe od 1,9 TD. Niesty u mnie tez wyszla pewna roznica pomiedzy fotami zamieszczonymi wczesniej o moim pogrzewaczem. Swiece sa na dlugosc dobre gwint tez taki jak powinien byc ale przylaczenie jest na taka fajeczke jak zarowe a na forum bylo na srubke.

Okazalo sie ze swiece sa dobre, ale i tak nie grzeje. Moze ktos wie gdzie te przekazniki sa w B4. W skrzynce z bezpiecznikami nie ma zadnego takiego duzego przekaznika.

Edited by traba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś wymieniał te świece w PD?

Dziś sprawdziłem u siebie w silniku AJM i wszystkie są walnięte.

Nigdzie nie mogę takich znaleźć. W sklepach chcą wzór lub nr katalogowy.

Kilka ston wcześniej jest numer ale tamte świece mają gwint do przewodu.

W AJM świece są podłączane fajkami na wcisk.

Gdyby ktoś miał namiar na sklep lub numer części byłbym wdzięczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ETKA pokazała coś takiego. Ale nie jestem pewien czy dobrze. Zadzwoń może do ASO i zapytaj o cenę, podaj nr katalogowy i zapytaj czy to są świece żarowe podgrzewacza w twoim silniku ;) będziesz na 100% wiedział :)

swieca.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

INDEKS: GN 928 0100226199

NAZWA: Świeca żarowa/płomieniowa

OPIS: BERU świeca żarowa VAG

PRODUCENT: BERU

 

INFORMACJE KATALOGOWE:

Moment obrotowy dokrecenia [Nm] - 22

Rodzaj połączenia - Ř 4 mm

Głębokość zabudowy [mm] - 21

Napięcie [V] - 12

Natężenie prądu [A] - 14

Moment gnący [Nm] - 45

Konstrukcja swiec żarowych - zdolny do nagrzewania wtórnego

Wymiar gwintu - M 12x1,25

Rozmiar klucza - 12 mm

Zbieżnośćstożka - 63°

Konstrukcja swiec żarowych - świeca żarowa ołówkowa

Długość całkowita [mm] - 72,5

Cena brutto: 73.3 zł

http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=A080ED&pic=0&moto=0

 

U mnie taka idzie do AJM

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wlasnie tylko czemu cena tej na fajke jest 73zl a tej na srubke 30zl???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest waldli 79

Witam.DO silnika atj kupilem te swiece;ŚWIECA ŻAROWA BOSCHA DO AUDI/SEATA/SKODY/VW HIT! (numer 483052255).polecam!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy