Skocz do zawartości
zdun_VW

[silnik] Płyn chłodniczy - po prostu znika

Rekomendowane odpowiedzi

No dobra panowie już wszystko wiem, jeszcze jedno pytanie ile może zakosztować wymiana uszczelki pod głowicą i tego wszystkiego co się z tym wiąże?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszczelka głowicy ok. 50-90zł

uszcz. pokrywy zaw. korek ok.8, gumowa ok.50

uszczelki kolektorów ssących i wydechowych ok.50

uszczelka rury wydechowej ok.10

uszczelniacze zaworowe 20-30

planowanie głowicy 20-100

króćce wodne 2x15

uszczelniacz wałka rozrządu 7zł

rozrząd kpl.ok. 70

 

Robota - jeśli sam robisz to 0 :cool:.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak to ma być porządnie zrobione, to jeszcze nowe śruby głowicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To po co ten wykład?
Teraz widzę inne rozwiązania.Przede wszystkim szybka sprzedaż,bo z wkładania kasy nic nie wynika,krótki spokój i znowu wkładanie kasy.Tak jak wspomniałem,przerabiałem już ten temat.Sprzedałem skarbonkę ,a kasę którą musiałbym dołożyć dołożyłem ale do zakupu innego auta.Kupiłem nowszy model,póżniej podskładałem znowu i zamiast wkładać w rozpada kupiłem znowu nowsze i tak w kółko.No i teraz jest B5.
B5 Ci się sypie i szukasz kupca w dziale B4
Coś wtym jest.Tak konkretnie to jestem zadowolony no poza zawieszeniem ale to norma w B5(wysoki komfort kontra niska trwałość).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w B5(wysoki komfort

Nie schlebiaj sobie , sprzedasz i napiszesz

Sprzedałem skarbonkę

Piękny przykład młodzieży dajesz , zatłuc auto i sprzedać

rozpada

A wystarczyło napisać że człowiek cieszy się dwa razy jak kupuje i sprzedaje auto.

A ja jestem z innej gliny i każde rozstanie z poprzednia furą to normalnie rozpacz.:506:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiatm, mam problem z ubywajacym płynem ale nie wiem jak tam w innych paskach ale ja byłem kleic tłumik i zagladnołem opd silnik z dołu i co widze!!!!! szok sadzi płyn przez BROOK z tyłu bloku silnika widac to z kanału znajomy mechanik doradził mi kupic gesty silikon oczyscic i uszczelnic ale po chwili dodał iz jest to nie zbyt dobry pomysł bo moze wysadzic z pod silikonu, mysle ze moze tym proszkiem zasypac i uszczelni od srodka czy ma ktos jakis inny pomysł albo miał taki przypadek u siebie a jeszce jedno jak sie nazywa ten proszek do chłodnic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mysle ze moze tym proszkiem zasypac

Odpuść sobie ten proszek, będzie więcej szkód niż pożytku.

 

Nowy brok bez problemu kupisz w np intercarsie, wciśnij np na hermetyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam podobny problem w kwestii znikania płynu.Dzisiaj rano odpalam Passka a tu kontrolka poziomu plynu chłodzącego miga.Hm...co jest, podnosze maske a tu w zbiorniku poniżej stanu-MIN.dolałem wody i pojechałem do pracy. W pracy okazało sie że nadal zwiewa mi plyn dolalem około 1/2 litra i co udało mi sie zaobserwować to to że po stronie kierowcy w okolicy koła zrobila sie mokra plama a na oslonie wisiały krople wody.!!pomórzcie koledzy bo w przyszłym tygodniu jade na urlop nad morze!!a w okolicy chłodnicy raczej sucho.jutro ściagne osłone silnika może uda mi sie wyczaic gdzien mój plyn sie wybiera.

Czekam na wasze rady.

 

Jacek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdiagnozowałem wyciek.Jest temu winny wąż który idzie z pompy wody dalej do chłodzenia silnika.Przy pompie wody zaraz za obejmą sciskającą wąż sie poci i caly jest bardzo miekki.Może ktoś z was wymieniał taki wąż bo dojście do niego jest ciężki.Prosze o wskazówki

 

Jacek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prędzej uzyskasz pomoc w dziale B5 niż w B3/B4 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniłem brook i dalej i sie zdenerwowałem kupiłem proszek w leclerku jakis K-2 wsypałem i jak przestało ciec tak nei cieknie do tej pory :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i historia się powtarza :D

W poniedziałek zauważyłem, że mam sucho w zbiorniczku. We wtorek dolałem płynu do pełna i tak do dnia dzisiejszego dolałem w sumie ok 4 litry.

Na króćcach nie cieknie, na wężach do chłodnicy też nie. Szyby nie parują, bajora w samochodzie nie mam - więc nagrzewnica odpada.

54490ebef2df16cbm.jpg

Tak wyglądają świece, każda tak samo

Sprawdziłem olej i jest na tym samym poziomie co po wymianie, dodatkowo brak śladów obecności płynu, więc możliwość wymieszania obydwu płynów raczej wykluczam. Samochód odpala "od strzała", na benzynie bez zastrzeżeń, na LPG troche muła łapie, ale to przez mieszalnik. Gdyby był wyciek to zauważyłbym go, bo to wkońcu prawie 4 litry pooooszły w pizdu :D

 

Jedyne co mnie niepokoi to fakt, że:

1. podczas pracy silnika wytwarza się ciśnienie w układzie. U mnie go brak, węże cały czas miękkie (może wina oringu w korku :?: oglądałem go dzisiaj to wygląda w miare dobrze)

2. Jak jest zimny silnik i go odpalam, szczególnie da się to zauważyć po 8 godzinach postoju pod pracą, to przez jakiś czas jest strasznie, ale to strasznie mułowaty na benzynie. Odpalam normalnie, bez problemów, chwilę pochodzi i ruszam. To jak chcę dodać gazu więcej to silnik tak jakby się dławił i nie ma siły jechać. Po przejechaniu kilkuset kilometrów jedzie już normalnie.

 

2 lata temu padła mi uszczelka, wtedy lało płynem na 1 cylinder. Auto chodziło na 3 gary i puszczało wielkie białe chmury.

Czy jest właśnie taka możliwość, że teraz też puszcza płyn do cylindrów, tylko, że w małych ilościach i tylko na zimnym silniku :?: ( stąd ten muł na zimnym silniku :?::)

 

Korek od wlewu oleju czysty - brak obecności tej budyniowej mazi :)

Edytowane przez zdun_VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy broki są szczelne. Z tyłu silnika pod kolektorami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weź paluchem z rury zgarnij trochę wody i posmakuj-jak będzie słodko to masz płyn w spalinach, metoda może prymitywna ale się sprawdza (nie musisz się bać o zatrucie, przepłucz specjalem gardło :D )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Weź paluchem z rury zgarnij trochę wody i posmakuj-jak będzie słodko to masz płyn w spalinach, metoda może prymitywna ale się sprawdza (nie musisz się bać o zatrucie, przepłucz specjalem gardło :D )

 

Znam ten smak i już nie raz próbowałem :crazy:

 

Problem zdiagnozowany - mam nadzieję :)

 

Moim błędem było to, że patrzyłem i szukałem przyczyny jak silnik był już chłodny lub całkowicie ostygł.

Przegoniłem dziada na mieście, szybko pod garaż, latarka w dłoń i.... nic, ale.....patrzę, że przy pompie wody coś mokro. Myśle sobie, wjechałem w kałużę to chlapnęło, ale ....zaraz zaraz :D Tam coś paruje, chwila konsternacji i.... magicznym palcem wskazującym nabrałem próbkę płynu na opuszek. Chwila prawdy i.... słodko w gębie jakbym cukierka jadł :D

Czyli płyn spierd.... na pompie wody. Jadę zaraz po części i mam nadzieję, że uda mi się wbić dzisiaj do mechanika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz dostęp do kanału, sam zmienisz pompę. Gdzieś na forum jest mój opis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanik do wtorku zawalony robotą :/

Passat postoi w garażu. Nie ma sensu jeździć bo już co raz bardziej leci no i temperatura skacze na 100 C.

Kupiłem pompę HEPU i przy okazji termostat Wahlera

 

Niestety nie mam kanału...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje nr węża zaznaczonego na zdjęciu, numer najlepiej z ETKI, o ile taki istnieje ;)

klz1305623329d.jpg

 

Wąż ten idzie od tej metalowej rurki do kolektora.

Byłem w sklepie, ale ciężko tam dobrać bez numeru bo nie wiadomo teoretycznie jaki on ma mieć kształt ;)

 

silnik benzyna, RP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Potrzebuje nr węża zaznaczonego na zdjęciu, numer najlepiej z ETKI

Jak nikt mnie nie ubiegnie wieczorem Ci sperawdzę. A tak na marginesie polecam tu zapytać :P

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=74396

pozdrawiam Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

027121056A nr 3 na obrazku

 

rgh1305624441k.JPG

Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności