Skocz do zawartości
zdun_VW

[silnik] Płyn chłodniczy - po prostu znika

Rekomendowane odpowiedzi

Uszczelniacze w proszku nie są znów takie straszne....ale jest jeden warunek...działają tylko w przypadku gdy rozszczelnienie jest na aluminium chłodnicy...wtedy zachodzi reakcja i zatyka się wyciek...jak puszcza na łączeniu z plastikiem uszczelniacz nic nie da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam pytanie co do działania tych wszystkich uszczelniaczy do chłodnic czy jeśli z chłodnicy delikatnie kapie przy mocno rozgrzanym aucie tzn powiedzmy (5kropelek) po 40 minutowym chodzeniu silnika i postoju w jednym miejscu to czy taki środek pomoże , czy może tylko zaszkodzić ,

juz kiedyś pisałem o tych środkach.. jeśli kogoś złapie nagła sytuacja na trasie to może wsypać taki środek do układu, ale żeby wsypać i próbować z tym jeździć to nie polecam. zapcha króćce, przelewy i te sprawy. trzeba wymieniać chłodnicę i tyle.

orientujecie się jak to jest z zamiennikami na allegro ?

5 lat temu włożyłem do mojego poprzedniego passia tani zamiennik... jeździ do dzisiaj. pasio u kumpla sprawuje się wyśmienicie. chłodnica nie cieknie, sprawuje się wyśmienicie.

 

---------- Dodano o 00:13 ---------- Poprzednia wiadomość o 00:11 ----------

 

Uszczelniacze w proszku nie są znów takie straszne....

Włodek, widziałeś te zapchane króćce tymi uszczelniaczami?? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jeśli zamienniki są ok to nie będę się zastanawiał , jeszcze pytanie do tej chłodnicy , czy mogę np. kupić przyszłościowo większą chłodnice ? Np. na dwa wiatraki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy mogę np. kupić przyszłościowo większą chłodnice ? Np. na dwa wiatraki

A są dwa rodzaje?

 

Dobra sprawdziłem..nawet trzy rodzaje ..jeśli masz tą na 520 szerokość to kup tą szerszą czyli 630.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myślę że jest więcej rodzai niż dwa , nie wydaje mi się żeby chłodnica z 1.6 czy 1.8 była by odpowiednia do vr-a ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Włodek, widziałeś te zapchane króćce tymi uszczelniaczami??

Używałem w innym aucie gdzie nie ma plastikowych króćców tylko same aluminiowe,,,,miałem przetarcie na chłodnicy ...zasypałem proszkiem i wytrzymało ponad 8 lat...nic się nie zatkało...grzanie było rewelacyjne...ale wiadomo...każdy ma inne doświadczenia....fakt faktem w pasku nic nie sypałem...a za te drętwe plastikowe króćce to bym szwabom co nieco uciął.

 

---------- Dodano o 00:31 ---------- Poprzednia wiadomość o 00:29 ----------

 

myślę że jest więcej rodzai niż dwa

Masz rację...poprawiłem posta wyżej....ja mam podwójny wentylator ale co do szerokości to muszę mieć taką samą jak od klimy czyli...

..chyba tą na 630....

...nie...mam tą na 720...inaczej od klimy by nie weszła.

 

Czyli mam taka sama jak w TDI i VR6....bo mam klimę...i hak...to faktycznie musi być najwieksza.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie uważam że sypanie uszczelniaczy to jak pudrowanie syfa... ale...

Jak kupiłem swojego kapało z chłodnicy, kasy nie było, kupiłem wiórki i zasypałem-trzyma już parę latek a chłodnica nabyta od nikussa leży w piwnicy na zapasie, oby jak najdłużej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadam Passata (B3) 1.9 TD z 1993 r. z silnikiem AAZ i mam problem z przewodem łączącym nagrzewnicę z blokiem silnika (podłączenie poprzez króciec). Otóż z powodu pęknięcia lub po prostu z tego, że po upływie prawie 20 lat sparciał, zaczęło mi cieknąć z kilku miejsc: 1) przy gniazdku przełącznika termicznego (chyba tak to się nazywa) oraz 2) w miejscu przed obejmą czy pierścieniem na króćcu. Cieknie tak dużym strumieniem, że zbiornik wyrównawczy jest suchy na wiór. Znalazłem numer tego przewodu 357 819 371 F, ale nie wiem czy jest prawidłowy. Ponadto szukałem w okolicznych szrotach, nie mają tego przewodu (jak mieli to jakieś pół roku temu), to samo na Allegro. Czy można gdzieś taki wąż jeszcze kupić (jaki koszt?) czy też da się to jakoś naprawić (np. skleić odpornym na wysokie temperatury klejem itp.)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co to za przewód bo jeśli gumowy to nie dałoby rady spróbować zmierzyć średnicy węża i kupić na metry. Po co zakładać stare sparciałe gumy ze szrotu, które i tak szybko się rozlecą. Jest kilka firm co produkują różnego rodzaju przewody, węże np Semperit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Upewnij się, że to wąż się rozpadł, a nie króciec - bo to drugie dużo częściej się zdarza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem co to za przewód bo jeśli gumowy to nie dałoby rady spróbować zmierzyć średnicy węża i kupić na metry. Po co zakładać stare sparciałe gumy ze szrotu, które i tak szybko się rozlecą. Jest kilka firm co produkują różnego rodzaju przewody, węże np Semperit

nie można kupić na metry bo jest w nim miejsce na czujnik temperatury..

Upewnij się, że to wąż się rozpadł, a nie króciec - bo to drugie dużo częściej się zdarza.

niestety oprócz króćca pada również gniazdo dodatkowego czujnika temperatury..

 

a tu dublet:

http://forum.vw-passat.pl/threads/34724-temperatura-silnika-przeczytaj-zanim-zapytasz?p=1718741&viewfull=1#post1718741

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeździłeś bez płynu w układzie to się skończyło jak się skończyło...

 

widzisz kolego własnie nie, płyn cały czas był w układzie i nie wiele go ubywało, a nawet nie gotowało.

samochód kupiłem niedawno a że licznik lekko kręcony był przez poprzedniego właściciela to sie nie dziwie. silnik przejechał prawie 500 tysięcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka, pozwolicie że sie dołączę do tematu ; D Również mam ubytek płynu w moim pasku 1.9 tdi. Widzę, że dolny wąż który wychodzi od chłodnicy poci sie troszku. Czy Podczas jazdy jest tam większe ciśnienie gdy już termostat otworzy duży obieg ? bo jak samochód stoi to nie widzę żeby coś z niego parowało czy tryskało- jest tylko taka wilgła, świecąca się piska. Zauważyłem też, że lewy dolny róg chłodnicy jest mokry od płynu. Teraz nie wiem czy to jest od tego węża czy jest tam jakiś czujnik czy coś innego co mogło by przeciekać( kiepsko cokolwiek tam widać )? Na początek chciałbym wymienić ten dolny wąż... ktoś wie jaki jest do tego dostęp, bo od góry to raczej kiepski. Wystarczy odłączyć go od chłodnicy i zebrać do jakiegoś pojemnika i wstawić nowy wąż ? Czy jest jakiś jeszcze myk ?

Głowica jest chyba oki bo ani nie kopci ani nie mam rosołu w zbiorniczku.

z góry dzięki !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widzę, że dolny wąż który wychodzi od chłodnicy poci sie troszku

Wsuń pod auto kawał tektury, po jednej nocy jeśli pojawi sie jakaś plama to już wiesz ze wyciek jest na tyle poważny że warto sie nim zająć.

Ja bym wymienił tylko opaskę na wężu jeśli przy termostacie jest sucho, na zimnym silniku zleci tylko to co jest w chłodnicy (jesli termostat jest szczelny). Nie przesadzaj z tą oszczędnością, kup nowy płyn, nową opaskę, wąż i króciec doprowadź aby był czysty i suchy i skręć, jak jest miejsce to możesz wstawić dwie opaski lub poszukać nietypowej szerokiej, te oryginalne zamozaciskowe (dość szerokie) spełniają swą rolę idealnie, warunek to czyste połaczenie, ori węże wytrzymują lata a z nowymi(o ile znajdziesz) może być różnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
o ile znajdziesz

znajdziesz, ale ceny są od 35zł :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności