Skocz do zawartości
Gość gumiz

Wałek rozrządu

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam i szukam, i nie moge znaleźć... a nowych tematów zakladać mi nie wolno

Panowie zmiana rozrządu 1.9 ATJ jaki rozrząd byście polecili ??

TEMAT DOTYCZY WAŁKA ROZRZĄDU!

Kup sobie taki, na jaki cie stać - INA, Ruville, Conti, OE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skandal co za materiały dają teraz do nowych VW. Nie kupujcie tego dziadostwa. Wałek wymieniałem przy 125000 tyś co to ma być VW.

Same awarie popychacze, panewki. Zobaczcie sobie ile kosztuje naprawa hamulca postojowegom, też wymieniałem. Najlepsza rada sprzedać to dziadostwo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, to nie miejsce na żale, to po pierwsze, a po drugie, kupiłeś zapewne auto używane, więc znasz tylko "stan licznika" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to kolego Cię zdziwię bo autko mam od nowości kupione w salonie "Noma2"- Katowice. Dlatego podałem przebieg bo go znam. To nie żale tylko zwrócenie uwagi na to co teraz robi VW. Patrzę obiektywnie na to czym jeżdżę!

Edytowane przez Berci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko VW szuka oszczędności... To jest po prostu Low-cost, o którym myśli każdy producent.

Nie jest sztuką zaprojektować auto, sztuką jest tak zaprojektować, aby zaczął się sypać po okresie gwarancji, czy określonym przebiegu. Inżynierowie wydają na to masę kasy i zaczyna się to im udawać - zaczynają zarabiać na serwisie, a nie na sprzedaży auta, jak było kiedyś.

Co do wałków - powodem jest mniejsza powierzchnia krzywek i zapewne inne materiały utwardzane tylko powierzchniowo, a następnie stosowanie przeglądów LongLife.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety to prawda, tak zgadzam się tak teraz się robi samochody. Nie jest w interesie producentów żeby jeździły bezawaryjnie 20 lat tak jak kiedyś mercedes W124. Producenci wymuszają na dostawcach niższe ceny no i jest tego efekt. Faktycznie teraz głównie zarabiają na serwisie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IMAG0019.jpg

 

Witam,

prosze o ocene mojego wałka, zbliza sie wymiana rozrządu i zastanwiam sie co z nim robić. Rano po odpaleniu słychać popychacze przzez okolo 5 sekund (w zimie około 10-30 sekund w zaleznosci od temperatury. Na wałku widac już rysy, ale kształ krzywek na oko jest OK. Pytanie czy wymieniac same popychacze? a moze komplet - walek i popychacze? wiem ze zdjęcia nie są super jakośći ale cięzko bło wieczorem lepsze foty zrobić... auto ma 270000 realnego przebegu i wszystko chodzi OK.

IMAG0006.jpg

IMAG0007.jpg

IMAG0008.jpg

IMAG0009.jpg

IMAG0012.jpg

IMAG0013.jpg

IMAG0015.jpg

IMAG0016.jpg

IMAG0017.jpg

Edytowane przez darek0808

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wałek jeszcze pochodzi, aczkolwiek wygląda niezbyt dobrze. Ja bym wymienił wałek z popychaczami jeśli miałbym jeździć autem jeszcze parę latek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myslałem o wymianie samych popychaczy... pytanie czy jest sens przy takim wałku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Też bym sugerował wymianę walka. Ja wymieniłem tylko szklanki i teraz mam brak mocy do 2100, dymi na szaro po odpaleniu i dalej buczy. Podobno tak może być gdy nie wymienisz kompletu wałek + szklanki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poza dziwnymi śladami przytarć na krzywkach nie jestem w stanie stwierdzić czy krzywki są zużyte na podstawie tych zdjęć.

Trzeba było zrobić zdjęcia samych krzywek w trybie makro.

Należy wyjąć wałek i go pomierzyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, ma ktoś z was wymiary nowego, ori wałka? Gdybyśmy to mieli to nie było by problemu ze sprawdzeniem stopnia zużycia ich w naszych silnikach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A po co komu mierzyć stopień zużycia - jest widoczne zużycie to do kosza. Wyznacznikiem wartości zużycia jest fazka wokół krzywki, jeśli na wzniosie jest mniejsza lub jej brak to wałek do wymiany lub można go zawieźć do zakładu, który się specjalizuje i pomierzą go za free na poczekaniu. Po co tu kombinować? Może za chwilę ktoś zapyta, czy da się napawać elektrodą i przeszlifować pilnikiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może za chwilę ktoś zapyta, czy da się napawać elektrodą i przeszlifować pilnikiem?

 

:hehe :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może za chwilę ktoś zapyta, czy da się napawać elektrodą i przeszlifować pilnikiem?

 

Dobre :) Chociaz sam poszukuje taniej, dobrej uzywki, gdyż u mnie dalej buczy po wymianie samych szklanek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dobre :) Chociaz sam poszukuje taniej, dobrej uzywki, gdyż u mnie dalej buczy po wymianie samych szklanek

 

Sądzisz, że buczenie jest spowodowane zmniejszeniem wysokości krzywek zaworów czy pompowtrysków ? U mnie też buczy. Oglądałem ostatnio wałek i jest zużyty w minimalnym stopniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, u mnie mechanik wymienił tylko szklanki. Założył INA. Buczenie zostało, ale tylko na zimnym silniku. Dzwoniłem, do kilku gości i powiedzieli, że może (może) tak być. Chociaz gość przy regulacji pompek, powiedział, że wałek jest jeszcze OK.

Zastanawiam się czy pompa Vacuum może tak buczeć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wałek jest jeszcze OK

 

Obyś za jakiś czas nie musiał ponownie wymieniać popychaczy, wałeka i panewek wałka skoro tzw. buczenie nadal występuje. Pompa vacum nic do buczenia nie ma. Wystarczy, że jedna z krzywek wałka będzie lekko podtarta i buczenie będzie nadal słyszalne.

Edytowane przez 77Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale to buczenie bierze się z odgłosu wydawanego przez krzywki czy chodzi o opóźnione otwarcie zaworu dolotowego i powstanie dźwięku "tuby" ?

 

Trudno pojąć jak zmniejszenie krzywki o ułamek milimetra może powodować taki efekt. Przecież zawór uchyla się na dobre 10mm jak nie więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie efekt buczenia z tuby, słychac tylko w środku, po stronie pasażera. Wkurza mnie strasznie ta mułowatość oraz wstyd, gdy odpalam rano auto pod blokiem :/ Przynajmniej wytępie muchy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności