dtambor Zgłoś #41 Napisano 15 Listopada 2011 ... oczywiście cały czas mowa o ori tylko ori biorę pod uwagę Bynajmniej na oryginale pierwsze znaki to końcówka numeru wałka wg ETKI u mnie 101R... czyli to co najistotniejsze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ozzi Zgłoś #42 Napisano 15 Listopada 2011 Koledzy, a czy to może być wina wałka jak pasek chodzi jakby na 3 cylindrach? była diagnoza że padnięty wtrysk, jednak po wymianie bez zmian jest. Wszystko wygląda tak, że pasek nie ma mocy, na luzie spalanie mu skacze od 0,2 l/h do 0,4l/h i wtedy drgania lekkie są. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p@wel Zgłoś #43 Napisano 16 Listopada 2011 a zauważyłeś charakterystyczne dudnienie z obudowy filtra powietrza? Polecam temat http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/29573-AVF-dudnienie-z-puszki-filtra-powietrza-i... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Grinch Zgłoś #44 Napisano 16 Listopada 2011 Koledzy, a czy to może być wina wałka jak pasek chodzi jakby na 3 cylindrach? ... Oczywiście że to może być wałek, przynajmniej u mojego ojca tak było chodzi tylko na 3 cylindrach plus kopcił na biało i zapach niespalonego paliwa było czuć, który strasznie razi w oczy ! Po pewnym czasie gdy się zaczął rozgrzewać chodził normalnie na 4 cylindrach jednak pod koniec cały czas na 3 cyl po wymianie wałka+ kpl popychaczy + kpl panewek auto chodzi super do tej pory. Zabieg kosztowny ale konieczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zieli_84 Zgłoś #45 Napisano 16 Listopada 2011 Miałem dwa dni temu ten sam problem. W passacie b5 fl, silnik AVB, chodził na trzy cylindry a w czwartym jak by zawór do końca sie nie otwierał. Sciągeneliśmy pokrywe zaworów i okazało sie że szklanka na pierwszym cylindrze ma dziure wytartą od wałka i oczywiście krzywka na wałku uległa starciu. Wymiana wszystkich szklanek oraz nowy wałek, przy okazji warto wymienić panewki na wałku rozrządu gdzie montowali tylko w silnikach tdi passata B5FL (pompowtryski). Wczoraj złożone i silnik pracuje jak nowy. Usterka ta jest częta przy przebiegach powyżej 250 tyś/km. Większość ludzi na liczniku passata ma poniżej 200tyś/km ale nie oszukujmy sie,że to są prawdziwe przebiegi. Warto najpierw podłączyć do kompa i sprawdzić wtryski, jeśli czasy są ok to ściągaj pokrywe zaworów. Koszt ok 1000zł plus robota. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #46 Napisano 16 Listopada 2011 dokładnie miałem tak samo jak kolega wyżej w silniku BGW, wałek używka w idealnym stanie to koszt ok 150 zł, przy okazji proponuję wymienić uszcelniacze na pompowtryskach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #47 Napisano 16 Listopada 2011 Weso a kupiles walek taki jak siedzi w silniku BGW, czy moze z jakiegos 1.9 i masz moze namiary na sprzedajacego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #48 Napisano 16 Listopada 2011 Weso a kupiles walek taki jak siedzi w silniku BGW, czy moze z jakiegos 1.9 i masz moze namiary na sprzedajacego? kupilem od 1.9 AVf/AWX, pomierzylismy wszystko wygląda tak samo, kupowałem w Szczecnie przez znajomych, bo akurat ktś taki silnik rozsprzedawał na części i wałek za 150 zł z panewkami dostałem(panewki i tak kupiłem nowe) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #49 Napisano 16 Listopada 2011 Czyli wychodzi na to ze pasuje bez problemu, a jak sie auto sprawuje? Weso mozesz mi krotko napisac jakie miales objawy przy tym zuzytym walku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #50 Napisano 17 Listopada 2011 Czyli wychodzi na to ze pasuje bez problemu, a jak sie auto sprawuje?Weso mozesz mi krotko napisac jakie miales objawy przy tym zuzytym walku? wałek pasuje:) auto chodzi jak wcześniej Objawów jako tako nie było, dopiero jak sie dziura w szklance zrobiła to terkotał jak stary traktor jak wchodził na obroty. Jak rozebraliśmy wszsytko , to po wyjęciu wałka okazało się że nie ma 5 krzywek, wszystkie wytarte. Czasami zdarzało się że po długim postoju ciężko zapalał, a po wymianie wałka nie ma tego objawu, więc nie wiem czy było to powiązane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zieli_84 Zgłoś #51 Napisano 18 Listopada 2011 U mnie tylko jedna krzywka była wytarta na pierwszym cylindrze i w szklance dziura pracująca na tej krzywce. Palić palił normalnie, nie było problemu, natomiast faktycznie klekotał jak ursus i słychać jak by chodził na 3 cylindry. Jeździć szło,ale auto bez mocy i cięzko sie wkręcał na obroty. Przy wyższych obrotach odgłos z silnika jak by miał sie rozpaść. Po wymianie chodzi super. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Grinch Zgłoś #52 Napisano 18 Listopada 2011 ... Widzę że dużo osób miało problemy z wałkami PD ale mało kto się do tego przyznaje tak jak sądziłem trochę niedopracowany temat przez inżynierów VAG-a oczywiście według mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #53 Napisano 18 Listopada 2011 ... Widzę że dużo osób miało problemy z wałkami PD ale mało kto się do tego przyznaje tak jak sądziłem trochę niedopracowany temat przez inżynierów VAG-a oczywiście według mnie. to powierdzi raczej większość osób mających styczność z tymi silnikami - u jednych siada u innych nie, ale mimo wszystko spory procent samochodów jest dotknięty tym problemem. Byc może duży wpływ na to ma cudowny serwis longlife... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #54 Napisano 18 Listopada 2011 Jakie mieliscie koledzy przebiegi? Bo ja mam 220tys i czasami jest taki e dudnienie do filtra, ale niezawsze, no i z moca to tez nie to co wczesniej, ale tu znowu niewiem czy to niezapieczone turbo, bede musial sciagnac pokrywe zaworow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #55 Napisano 18 Listopada 2011 moj mial jakos 210 tys, jak wymieniałem wałek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bifu Zgłoś #56 Napisano 18 Listopada 2011 Wychodzi na to, że wałki od 101km i 130km są takie same. Jak już jest temat to jakiej firmy polecalibyście wałek i jakiej popychacze ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zieli_84 Zgłoś #57 Napisano 18 Listopada 2011 dokładnie wałek od 101 i od 130 są identyczne. Przebiegi??? Najczęściej dzieje się to powyżej 250tyś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #58 Napisano 18 Listopada 2011 W moim przypadku przy realnym 270 000km minimalne zużycie na wałku - poszedł do wymiany. Różnica na krzywkach była w granicach 0,5 mm. Wadą jest to, że krzywki są wąskie, a jak wiadomo czym mniejsza powierzchnia tym siły działające na powierzchnię są większe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #59 Napisano 20 Listopada 2011 Witam w klubie, u mnie diagnoza podobna, widoczne otarcia na krzywce ja wysluchalem ze cos nie tak, po tym jak pociskalem auto a pozniej spokojna jazda i przy 2000-2500tys obr dziwnie stuka silnik, nie pasowalo mi to, podjechalem do mechanika zdjelismy pokrywe no i okazalo sie wałek juz ma otarcia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bob1 Zgłoś #60 Napisano 7 Grudnia 2011 to powierdzi raczej większość osób mających styczność z tymi silnikami - u jednych siada u innych nie, ale mimo wszystko spory procent samochodów jest dotknięty tym problemem. Byc może duży wpływ na to ma cudowny serwis longlife... Jestem nowy i nie bardzo sobie radzę z wyszukiwaniem więc proszę o pomoc. Różni mechanicy różnie mówią jeden że mam taki napinacz paska wielorowkowego a inny że mam inny napinacz. Szukałem w internecie zestawów rozrządu do mojego paska i każdy pisze że ten będzie pasował a na pierwszy rzut oka widzę że części czymś się tam różnią. WVWZZZ3BZ3P245109 silnik AFV rok produkcji 09.2002 model 2003 silnik 1.9 TDI 131. Może masz możliwośc i wiedzę jak sprawdzić ten temat>>>?????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach