Skocz do zawartości
Gość gumiz

Wałek rozrządu

Rekomendowane odpowiedzi

... oczywiście cały czas mowa o ori

 

tylko ori biorę pod uwagę

 

Bynajmniej na oryginale pierwsze znaki to końcówka numeru wałka wg ETKI u mnie 101R...

 

czyli to co najistotniejsze ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, a czy to może być wina wałka jak pasek chodzi jakby na 3 cylindrach? była diagnoza że padnięty wtrysk, jednak po wymianie bez zmian jest. Wszystko wygląda tak, że pasek nie ma mocy, na luzie spalanie mu skacze od 0,2 l/h do 0,4l/h i wtedy drgania lekkie są.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Grinch
Koledzy, a czy to może być wina wałka jak pasek chodzi jakby na 3 cylindrach?

 

... Oczywiście że to może być wałek, przynajmniej u mojego ojca tak było chodzi tylko na 3 cylindrach plus kopcił na biało i zapach niespalonego paliwa było czuć, który strasznie razi w oczy !

 

Po pewnym czasie gdy się zaczął rozgrzewać chodził normalnie na 4 cylindrach jednak pod koniec cały czas na 3 cyl po wymianie wałka+ kpl popychaczy + kpl panewek auto chodzi super do tej pory.

 

Zabieg kosztowny ale konieczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem dwa dni temu ten sam problem.

W passacie b5 fl, silnik AVB, chodził na trzy cylindry a w czwartym jak by zawór do końca sie nie otwierał. Sciągeneliśmy pokrywe zaworów i okazało sie że szklanka na pierwszym cylindrze ma dziure wytartą od wałka i oczywiście krzywka na wałku uległa starciu.

Wymiana wszystkich szklanek oraz nowy wałek, przy okazji warto wymienić panewki na wałku rozrządu gdzie montowali tylko w silnikach tdi passata B5FL (pompowtryski). Wczoraj złożone i silnik pracuje jak nowy.

Usterka ta jest częta przy przebiegach powyżej 250 tyś/km. Większość ludzi na liczniku passata ma poniżej 200tyś/km ale nie oszukujmy sie,że to są prawdziwe przebiegi.

Warto najpierw podłączyć do kompa i sprawdzić wtryski, jeśli czasy są ok to ściągaj pokrywe zaworów.

Koszt ok 1000zł plus robota.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie miałem tak samo jak kolega wyżej w silniku BGW, wałek używka w idealnym stanie to koszt ok 150 zł, przy okazji proponuję wymienić uszcelniacze na pompowtryskach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weso a kupiles walek taki jak siedzi w silniku BGW, czy moze z jakiegos 1.9 i masz moze namiary na sprzedajacego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Weso a kupiles walek taki jak siedzi w silniku BGW, czy moze z jakiegos 1.9 i masz moze namiary na sprzedajacego?

kupilem od 1.9 AVf/AWX, pomierzylismy wszystko wygląda tak samo, kupowałem w Szczecnie przez znajomych, bo akurat ktś taki silnik rozsprzedawał na części i wałek za 150 zł z panewkami dostałem(panewki i tak kupiłem nowe)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi na to ze pasuje bez problemu, a jak sie auto sprawuje?

Weso mozesz mi krotko napisac jakie miales objawy przy tym zuzytym walku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli wychodzi na to ze pasuje bez problemu, a jak sie auto sprawuje?

Weso mozesz mi krotko napisac jakie miales objawy przy tym zuzytym walku?

wałek pasuje:) auto chodzi jak wcześniej

Objawów jako tako nie było, dopiero jak sie dziura w szklance zrobiła to terkotał jak stary traktor jak wchodził na obroty. Jak rozebraliśmy wszsytko , to po wyjęciu wałka okazało się że nie ma 5 krzywek, wszystkie wytarte. Czasami zdarzało się że po długim postoju ciężko zapalał, a po wymianie wałka nie ma tego objawu, więc nie wiem czy było to powiązane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tylko jedna krzywka była wytarta na pierwszym cylindrze i w szklance dziura pracująca na tej krzywce. Palić palił normalnie, nie było problemu, natomiast faktycznie klekotał jak ursus i słychać jak by chodził na 3 cylindry. Jeździć szło,ale auto bez mocy i cięzko sie wkręcał na obroty. Przy wyższych obrotach odgłos z silnika jak by miał sie rozpaść. Po wymianie chodzi super.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Grinch

... Widzę że dużo osób miało problemy z wałkami PD ale mało kto się do tego przyznaje :P tak jak sądziłem trochę niedopracowany temat przez inżynierów VAG-a oczywiście według mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... Widzę że dużo osób miało problemy z wałkami PD ale mało kto się do tego przyznaje :P tak jak sądziłem trochę niedopracowany temat przez inżynierów VAG-a oczywiście według mnie.

 

to powierdzi raczej większość osób mających styczność z tymi silnikami - u jednych siada u innych nie, ale mimo wszystko spory procent samochodów jest dotknięty tym problemem. Byc może duży wpływ na to ma cudowny serwis longlife...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie mieliscie koledzy przebiegi?

Bo ja mam 220tys i czasami jest taki e dudnienie do filtra, ale niezawsze, no i z moca to tez nie to co wczesniej, ale tu znowu niewiem czy to niezapieczone turbo, bede musial sciagnac pokrywe zaworow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moj mial jakos 210 tys, jak wymieniałem wałek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to, że wałki od 101km i 130km są takie same.

Jak już jest temat to jakiej firmy polecalibyście wałek i jakiej popychacze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie wałek od 101 i od 130 są identyczne.

Przebiegi??? Najczęściej dzieje się to powyżej 250tyś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku przy realnym 270 000km minimalne zużycie na wałku - poszedł do wymiany. Różnica na krzywkach była w granicach 0,5 mm.

Wadą jest to, że krzywki są wąskie, a jak wiadomo czym mniejsza powierzchnia tym siły działające na powierzchnię są większe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam w klubie, u mnie diagnoza podobna, widoczne otarcia na krzywce :/ ja wysluchalem ze cos nie tak, po tym jak pociskalem auto a pozniej spokojna jazda i przy 2000-2500tys obr dziwnie stuka silnik, nie pasowalo mi to, podjechalem do mechanika zdjelismy pokrywe no i okazalo sie :) wałek juz ma otarcia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to powierdzi raczej większość osób mających styczność z tymi silnikami - u jednych siada u innych nie, ale mimo wszystko spory procent samochodów jest dotknięty tym problemem. Byc może duży wpływ na to ma cudowny serwis longlife...

 

Jestem nowy i nie bardzo sobie radzę z wyszukiwaniem więc proszę o pomoc.

Różni mechanicy różnie mówią jeden że mam taki napinacz paska wielorowkowego a inny że mam inny napinacz.

Szukałem w internecie zestawów rozrządu do mojego paska i każdy pisze że ten będzie pasował a na pierwszy rzut oka widzę że części czymś się tam różnią.

WVWZZZ3BZ3P245109 silnik AFV rok produkcji 09.2002 model 2003 silnik 1.9 TDI 131.

Może masz możliwośc i wiedzę jak sprawdzić ten temat>>>??????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności