Skocz do zawartości
Gość gumiz

Wałek rozrządu

Rekomendowane odpowiedzi

myśle że ratuje nas kupno używki ale ogryginału wałka lub całej głowicy by być pewnym, że wytrzyma jeszcze długą eksplowatację. Szukać szukać i jeszcze raz szukać. Liczę że ludzie z forum podpowiedzą gdzie pytać najlepiej o tanie dobre części :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś w sklepie z częściami, nowy wałek, AE lub Febi około 600/650zł więc nie wiem co z tym fantem zrobić, mechanik powiedział że Febi to jeszcze w miarę dobry zamiennik ale tysiąca trzeba wydać na niego. Zobaczę jeszcze jak będzie sytuacja ze zwrotem kasy od poprzedniego mechanika. Kwita wystawił, zachwalał że 100 tyś wytrzyma bez problemów, kasy policzył niemało ale co on do tego silnika wsadził to nie wiem. Jutro muszę z jego szefem pogadać bo dziś gościa nie było. I wywalczyć zwrot kasy za to badziewie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy zdecyduje się na zakup jakiegokolwiek zamiennika. Bardziej zastanawiam się nad kupnem czegoś w tym rodzaju

 

http://allegro.pl/vw-passat-b5-fl-1-9tdi-130km-2001r-glowica-awx-i2943628834.html

 

choć nie ukrywam, że wątpliwości co do stanu zużycia mam spore. Zawsze na szczęście można się jakoś ugadać ze sprzedającym.

 

Co sądzicie o tej aukcji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy zdecyduje się na zakup jakiegokolwiek zamiennika. Bardziej zastanawiam się nad kupnem czegoś w tym rodzaju

 

http://allegro.pl/vw-passat-b5-fl-1-9tdi-130km-2001r-glowica-awx-i2943628834.html

 

choć nie ukrywam, że wątpliwości co do stanu zużycia mam spore. Zawsze na szczęście można się jakoś ugadać ze sprzedającym.

 

 

Co sądzicie o tej aukcji?

 

Ale ta aukcja to sama głowica ze szklankami i kołem bez wałka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, na każdej krzywce wałka rozrządu jest fazka na całym obwodzie z jednej jak i drugiej strony. Fazka na wzniosie krzywki musi być taka sama (równa). jeśli jestna czubku krzywki niewidoczna to wałek nic nie wart. Poza tym na oryginale jest wybity numer na samym czole wałka od strony koła zębatego paska rozrządu. są to 3 ostatnie cyfry numeru OE i jakiś punktowany znak graficzny. Po tym poznasz ori wałek. Wszystkie powierzchnie pracujące, podpory wałka i te krzywki od pompek nie moga mieć rys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupowanie używki to duża loteria, czasami możesz trafić na głowicę w której już jest wsadzony zamiennik albo wałek po regeneracji. Na oko ciężko jest wypatrzeć stopień zużycia krzywek.

 

Edit: Dzięki kolego wyżej za przydatne info :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja również dziękuję za cenne rady banshee.

 

Nadal czekam, że pojawi się u mnie PW z ofertą kupna dobrego wałka pod AWX 2002r. :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/listing.php/search?change_view=1&order=pd&sg=0&string=wa%C5%82ek+rozrz%C4%85du+1.9+tdi

 

Tak patrząc po towarze na aledrogo to króluje Federal Mogul AE, a z droższych Nockentechnik.

Miał ktoś z nimi do czynienia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest jeszcze regeneracja wałka , w sumie koszta nie aż tak duże , coś mniej niż zamiennik nowy , ale za to gwarancja i robota dobrze zrobiona a wałek po regeneracji nie odbiega od oryginału niczym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś widziałem cenę 150zł od krzywki, a jest ich 12, u mnie 2 wyglądają na dobre, więc wchodzi 1500zł + transport. a gdzie jeszcze cena szklanek i nowych śrub do regulacji pompek? Dodatkowo z tego co wyczytałem, da się zregenerować krzywkę jeśli nie jest zniszczona na całym obwodzie.

 

http://www.swiatek.fora.pl/regeneracja-walkow-rozrzadu,12/faq-najczesciej-zadawane-pytania-dotyczace-regeneracji,46.html

 

To udało mi się znaleźć. Wg. tego co tam napisane, mój nie nadaję isę do regeneracji. 2 krzywki na których pracują rolki dźwigienek od pompek mają wcięcia na środku.

Edytowane przez Vesto43

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cena 150 od krzywki - to raczej robienie nowego wałku a nie regeneracja

 

http://www.swiatek.com.pl/go.live.php/PL-H549/regeneracja/regeneracja/regeneracja-osobowe.html

oferta ich tyle ze nie ma 1.9 naszego motorka , ale patrząc po cenach to kwota nie jest duża z założeniem że słowo kpl. to znaczy cały wałek

 

Zadzwonić i zapytać przecież to wiele nie kosztuje. Jak byś dzwonił z ciekawości napisz ile biorą.

 

chyba że nowy, ale trochę dziwna aukcja niby nowy a jest info ze uzywany

http://allegro.pl/nowy-walek-rozrzadu-audi-vw-seat-1-9tdi-038101109r-i2944280471.html

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rano zadzwonię, o tej porze podejrzewam że nikt nie będzie chciał gadać :D

Swoją drogą, myślę że do naszego niema opcji regeneracji wałka ze względu na to że,

wałki rozrządu na których pracują rolki także nie zdadzą się do regeneracji.

Co za tym idzie, nasze odpadają. Mimo to zadzwonię i zapytam.

Jak już pisałem, u mnie krzywka i szklanka tak była zjechana że doszło do uszkodzenia krzywki na której pracuje rolka dźwigienki pompowtrysku.

 

Pofatyguję się wrzucić zaraz jakieś zdjęcia.

 

https://picasaweb.google.com/lh/photo/cG4Cqrv9PQmGXvRHZI5rzdMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

Edytowane przez Vesto43

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no no aż włos się jeży jak taki kwiatek rośnie a raczej wcina się w silniku ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń do Świątka - zapytaj o cenę.

Ja kiedyś od niego brałem i z wałkiem nic się nie działo przez 20 000km. Cena chyba około 700zł, ale jakby co to moge załatwić ci rabat jakieś 15% od ceny jaką usłyszysz.

Powierzchnie wałka dodatkowo azotują, podobno jest to tak samo trwałe i odporne na ścieranie jak ori wałek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rano nie mogłem zadzwonić, próbowałem o 17 ale zero odezwu. Rozmawiałem z szefem zakładu w którym robili mi ten wałek. U niego niema problemu. Tyle że kasa jaką mi mogą zwrócić za ten wałek jest taka że na dwa baki paliwa nie starczy. W maju mi śpiewał że wałek może kosztować około 800zł + szklanki i robocizna wystawili fakturę na 1400zł. Dziś z nim rozmawiałem i bredził że ten wałek kosztował jakieś 450zł.... brak mi sił to takich ludzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to już wiesz jaki gówniany zamiennik ci wsadził ... a fakturę by złapać na to jelenia załatwił sobie proste,stare i wielokrotnie przechodzone przez ludzi... niestety brak słów. Temu ja już nauczony doświadczeniami innych na fakturze mają być wyszczególnione części i ich koszt inaczej nie zapłacę i auto biorę, Mechanik ma ( oczywiście warsztat legal) wystawić fakture nie na całość tylko wyszczególnione części.

 

ps. a co z gwarancją na wałek ? może ugadaj się z nim że jak Ci bubla wsadził to niech kasę wróci - wyciągnie go i włoży inny ( taki co sam zakupisz) w ramach gwarancji - a ten niech sobie wyśle do reklamacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drugiego bubla nie chcę. Ugadałem z nim tak że oddam mu ten wałek i kasę z powrotem. Tylko do tego czasu muszę to auto zrobić. Nie wiem czy będzie się dało mój zregenerować i jakie będą koszty. Nie wiem też ile dokładnie kosztuje nówka w ASO. Zamiennik Federal Mogul AE w sklepie coś około 550zł. A Febi z kolei 650zł czy coś w tym zakresie. Tylko co z innymi markami? Jest ktoś kto wsadził innej marki wałek i może mniej więcej powiedzieć ile przejechał i w jakim teraz jest stanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanicy maja tupet. Taki powinni od razu do pieca bez rozmowy.

Edytowane przez neon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Drugiego bubla nie chcę.

sam kup i każ mu zamontować w ramach gwarancji a tego bubla oddaj i kasę oddać , ja bym mu nie odpuścił za cholerę

Nie wiem ile tych używek jest , ale zamiennika bym nie kupił za nic nawet FEBI, szukałbym do skutku używkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

również radzę szukać ori używki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności