Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Nurtuje mnie pytanie czy w silnikach AWX/AVF odma wymaga jakiegoś serwisowania - czyszczenia lub wymiany filtra?

A w ogóle to jest tam jakiś filtr? Patrzyłem do ETKI ale żadnego filtra nie znalazłem, a wiem, że ważne jest dla silnika aby bez problemu "oddychał", więc drożność odmy to podstawa.

 

Może ktoś rozwiązać mój dylemat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie zadnego filterka NIE MA jest TYLKO kawalek plastikowej rurko o srednicy ok 15mm. Kiedys z ciekawosci zdjalem ja i... BYLA CZYTA :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak na samej rurce nic nie ma, ale czy jest coś w pokrywie zaworów, gdzie ta rurka wpada? Podobno ma być tam jakaś siatka metalowa separująca olej z powietrza, ale czy tego się nie czyści, jeśli tam to w ogóle jest? Może to być zaklejone jakimś brudem po wielu tysiącach kilometrów, tak myślę.... Razem z Zuse czekamy dalej na burzę mózgów...

 

W 2.5 TDI niedrożna odma potrafi powodować prawdziwe cyrki z kopceniem na niebiesko włącznie... ale to inny silnik i chyba inne rozwiązania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja będe musiał chyba wymienić tą pokrywę zawrową ponieważ przez odmę dostaje się sporo oleju i zasyfia cały dolot. Czy ktoś słyszał o jakiejś akcji VW odnośnie wady tego odpowietrzania i wymianie tej pokrywy zaworowej w która jest wbudowany seperator (metalowa siatka) wyłapujący drobiny oleju ?? U mnie po odpięciu tego węża okazało się że jest cały dosyć mocno zaolejony tak samo jak reszta dolotu :/ śladowe ilości oleju doszły nawet do IC :/ Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy którys z uzytkowników AVF lub podobnych montował oil catch tank i jak po tym auto sie zachowywało? na allegro znalazlem taki wynalazek http://www.allegro.pl/item646731483_oil_catch_tank_zbiorniczek_odmy_turbo_tuning_dolot.html

u mnie jest dokladnie to samo, jak sie silnik do 4500 obrotow zakreci to olej leci przez otwortki w EGR.

 

_zlydzial1

Edytowane przez Majcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzis zdemontowałem pokrywę zaworów i wszystko się wyjaśniło.

Moim skromnym zdaniem duża ilość oleju w odmie spowodowana jest niedbalstwem lub błędem w projektowaniu odpowietrzenia skrzyni korbowej. Poniżej wrzucam zdjęcia z opisem i moimi wnioskami.

nr1. ogólny widok środka pokrywy

nr.2 jeden z czterech otworów którymi turbo "zasysa" powietrze znad zaworów

nr3.kanał w którym umieszczony jest "filterek oleju"

nr4.kanał olejowy nad którym umieszczone są cztery otwory od odmy (te z rysunku nr.2)

Mój wniosek jest nastepujący:

Turbo zasysa gazy ze skrzyni korowej otworami w pokrywie zaworów ktore umieszczone są nad kanałami olejowymi. Po 180-200000 psełdo filterek jest już tak nasączony olejem, że nie przechwytuje go. W wyniku tego duża ilosć oleju jest w przewodach turbo.

Może ktoś wyciągnął inne wnioski, czekam.

DSC00025.jpg

DSC00026.jpg

DSC00027.jpg

zm.jpg

Edytowane przez kamyk198

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po 180-200000 psełdo filterek jest już tak nasączony olejem, że nie przechwytuje go. W wyniku tego duża ilosć oleju jest w przewodach turbo.

Może ktoś wyciągnął inne wnioski, czekam.

Dokładnie, jest nasączony, zapchany wszelkim ustrojstwem(sadzą i nie tylko), jakie olej zbiera podczas swojej wędrówki. I teraz olej bez przeszkód płynie sobie do dolotu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja nie dawno nabyłem paska AVF 4 motion i powiem tak z rur to się lało jak z ''rynny'' poczytałem trochę na forum i zastosowałem butelkę z coli oczywiście wyczyściłem cały dolot łącznie z EGR kolektor ssacy [ było pełno mazi ] przejechałem już z butelką 1000 km rury są suche nic się nie leje intercoler nie kapie jak to miało miejsce a w butelce nazbierało się ok 2 setki brudnej czarnej wody.Może ta butelka jest nie estetyczna ale mi to nie przeszkadza jedynie jak stoję a silnik pracuję czuję spaliny i będę musiał zastosować jakiś orginalny oil tank czy jak się to zwie.Taki seperator jest zastosowany w Chrysler Voyager i spełnia swoją funkcję jest sprawdzone rozwiązanie.O takie moje spostrzeżenie.Pozdrawiam

 

Chrysler Voyager

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem VW mógł to inaczej zrobic.

Po pierwsze umożliwić demontaż "filterka" w pokrywie, po drugie połączyć odme nie z turbo tylko z kolektorem ssącym.Wtedy gazy byłyby odprowadzane i nie byłby oleju w IC, Egr itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz racją odnośnie filterka ale nie zapomnij że kolektor ssący ma podciśnienie i tak samo zassa olej,problem jest po stronie tego regulatora ciśnieniowego w pokrywie klawiatury jak by dobrze od seperował olej od gazu było by czyściutko takie jest moje zadanie.Te nasze ''butelki'' to tylko zaleczanie rany.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro spróbuje przepłukać benzyną lub czymś takim. Patrząc na te oil tank catch-ery obawiam się że kiedyś zapcha się odma wraz z całą modyfikacja i bedzie poważniejszy problem.

A gdyby zamontować coś takiego

http://allegro.pl/item935000222_filtr_odwadniacz_separator_wody_i_oleju.html

Edytowane przez kamyk198

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy nie było jakiejś akcji serwisowej z tymi pokrywami? może z nowymi obudowami jest lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak była ale podobno nie w polsce. Spotkałem sie z dwoma rodzajami pokryw,

nr.1pierwsza taka jak moja z wypustkami ssącymi

nr.2 jakaś inna, bez wypustek

DSC00025.jpg

1.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale jak byś to chciał podłączyć?

 

---------- Post added at 23:13 ---------- Previous post was at 23:12 ----------

 

ale jak byś to chciał podłączyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można zamontowac to na przelocie odma-turbo tylko ma to dwa minusy:(

1.trzeba zdemontować zaworek w separatorze (on jest zamykany ciśnieniowo a w przelocie jest podisnienie)

2.przymus czestego czyszczenia.

Ale mam juz pewien pomysł: skręcana tuba z uszczelkami w środku filterek i to wszystko zamontowane na przelocie. Taki zmodernizowany separator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak patrze,że juz sam sobie odpowiadam na forum:dolamam

Ale co tam, może ktoś to przeczyta i bedzie to pomocne.

A wiec. Dziś chciałem przemyć odmę, ku mojemu zdziwieniu w pokrywie rozrządu nie ma żadnego filterka. Jest tylko sieć kanalików którymi przemieszczają się gazy. Po czym wnosze?? A po tym, iż benzyna ekstrakcyjna wlana do króćca odmy momentalnie wylewa się drugą stroną. Co byłoby niemożliwe gdyby był tam choćby jakiś "druciak".

Moje zdanie jest takie pokrywa jest tylko pokrywą bez żadnego filtra czy jak go tam nazwać. Ja będę zakładał filtrek na przelocie odma-turbo. Kupiłem takie cudeńko w sklepie z hydrauliką, pod nazwą filtr do pralki.

Poniżej zdjęcia;

nr.1 prawdopodobnie pusty kanał w pokrywie

nr2.otwory odpowietrzające z którymi połączony jest "pusty kanał"

nr3.to samo co wyżej tylko druga strona

nr4.cudeńko które będzie filtrem.

DSC00029.jpg

DSC00030.jpg

DSC00031.jpg

DSC00033.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już to czytałem. Jak dla mnie dobry wątek z "rączką od roweru zamiast węża":doh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

tez mam ten sam problem i zastanawiam sie nad jego rozwiazaniem

któryś z forumowiczów w innym poście podał link do forum skody

 

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25355&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=a3ee425160f7364358ddda89681d1156

 

czytałem ze można tez wymieni pokrywe zaworową (ktoś pisał ze kosztuje 105 zl) tylko zastanawiam sie ile moze pojeździc bez awarii?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności