darek0808 Zgłoś #41 Napisano 7 Marca 2010 darek0808 no to luz. Wiem, że to moze prymitywne ale spróbuj zrobić coś takiego. Zaślep otwór przy turbo, wąż odmy włóż do butelki po czymkolwiek. Wszystko dobrze przymocuj, żeby nic nie wypadło. Przejedz jakiś czas z tym, może trochę smierdzieć olejem. W ten sposób bedziesz wiedział ile oleju wylatuje z odmy, po tym bedziesz wiedział co robić dalej. własnie po to zakupiłem separator http://www.allegro.pl/item938276628_separator_par_oleju_lublin_ii_3.html do rurki spustowej podłacze zbiornik i zobacze jak szybko bedzie sie napelniał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi162 Zgłoś #42 Napisano 7 Marca 2010 czy powodem puszczania niebieskiego dymka przy odpalaniu zimnego silnika może być odma? W moim pasku rurka, która idzie od odmy jest zapocona, erg całkowicie zasyfiony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamyk198 Zgłoś #43 Napisano 7 Marca 2010 (edytowane) bardzo ciekawe rozwiązanie ma BMW: http://allegro.pl/item933449439_bmw_e38_e65_m67_4_0d_740d_separator.html W srodku są dwa filtry wymienne. Lub coś takiego http://allegro.pl/item948976263_separator_paliwa_wody_mercedes_volvo_scania_daf.html Edytowane 7 Marca 2010 przez kamyk198 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisio Zgłoś #44 Napisano 7 Marca 2010 to chyba przepłaciłem)) mój kosztował 48 plus przesyłka)) jakby co mogę zamówić nowe w Polmozbycie w Olsztynie. Jutro powiem dokładnie ile zapłaciłem bo 35-40zł to tak mnie poinformowali. A czekam na separator od środy w poniedziałek (jutro) ma być do odebrania. Zdam relacje jak coś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasdd Zgłoś #45 Napisano 7 Marca 2010 mam ten sam problm co waldi. poszcza chmore przy odpaleniu, a jak sobie postoi na wolnych obrotach pare minut (3-4) do zaczyna dymic z wydechu , po ruszeniu i przejechani kilkuset metrow dymienie ustaje. odma + wszystkie laczenia na gumowych rurach sa zabrudzone no i zaczyna kapac przy polaczeniu z interC. Turbo czy TYLKO odma? zaloze oct ---------- Post added at 21:42 ---------- Previous post was at 20:06 ---------- porobilem kilka zdjec, odma mokra!!!, i kazde laczenie uje...... olejem. czy "przelanie" oleju podczas serwisu moze spowodowac " zassanie" do obwodu dolotowego? (odessano olej do wartosci max ale zdazylem zrobic "kilka" km) turbina z zewnatrz wyglada na sucha, jak puszcza olej to bedzie mokra? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisio Zgłoś #46 Napisano 8 Marca 2010 czy "przelanie" oleju podczas serwisu moze spowodowac " zassanie" do obwodu dolotowego? Wywaliło olej przez odmę do dolotu.Jak puszcza turbo to dolot też jest mokry a nawet bardzo mokry Jak oring pójdzie to masakra. Coś na ten temat wiem bo w sumie 3 turbo w aucie były na mojej kadencji Jak oleju ubywa strasznie to warto ściągnąć rurę doloty od turbiny do rury pod zderzakiem i zobaczysz na uruchomionym silniku czy nie wali olejem z zawirnika i przy przy okazji na wyłączonym silniku jaki turbo ma luz. O luzach na turbo tematów sporo, ale z tego co wyczytałem turbo nie może mieć luzu wzdłużnego a minimalny boczny jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasdd Zgłoś #47 Napisano 8 Marca 2010 dzieki . oleju razcej nie bieze duzo, od serwisu zrobilem 3000 km i na bagnecie zoznicy nie ma. no i na lazeniu rura -turbo jest najczysciej, najgozej to wlot i wylit z IC. czy do zciagniecia zaciskow z wezy gumowych potrzebny jest jakis sejalny tool, czy srubokret wystarzczy? chodzi mi po glowie zciaganie wezy i czyszczenie je do sucha -warto??? zdejmowalem MAP sensor z rury rozgaleznej tez mokry od oleju przez co wchodzi wtryb awaryjny, przedmuchnie do sucha pomaga tylko na kilka tygodni potem znowu to samo (prawie kupilem nowy :-o) ale zaczekam co bedzie jak sie oleju z rurek pozbede Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erykidzi Zgłoś #48 Napisano 22 Czerwca 2011 Chciałbym pocieszyć Was wszystkich, mający problem mokrej odmy. Mianowicie problem mokrej odmy może być przyczyną uwalonych pierścieni zgarniających olej na cylindrach (warto zmierzyć ciśnienie w cylindrach) lub bardziej optymistyczna wersja to korek wlewu oleju może nie trzymać(objaw twarda uszczelka na korku). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karinocool Zgłoś #49 Napisano 15 Lipca 2011 Witam szystkich jestem tu nowy na forum. Mam taki problem. Gdy silnik pracuje słychać jak odma robi takie du du du co np 3sek. gdy ja dotkne to czuc ze to ona. co może byc przyczyna? dodam ze gdy leciałem dzisiaj w trasie zauważyłem ze zapaliła siekontrolka ode oleju na pomaranczowo kapie spod silnika z kądś. dolałem oleju i jest ok. podpowiecie coś? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael92 Zgłoś #50 Napisano 15 Lipca 2011 (edytowane) prawdopodobnie musisz wymienić odme przewód wąż jak kto woli, tak sie dzieje wada TDI, zapycha sie i przecieka uszczelninie przppuszcza, jeśli coś grzebiesz przy swoim aucie to z pewnością sam sobie poradzisz z operacja wymiana odmy firma topran robi w zaminniku koszt około 50/75 zł w zależności gdzie zamawiasz Edytowane 15 Lipca 2011 przez michael92 błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #51 Napisano 15 Lipca 2011 nic się nie przytyka, ani nie wywala uszczelniaczy, a juz napewno nie w TDI PD. Faktem jest że odma w TDI PD jest skopana konstrukcyjnie, ale wadą tego jest tylko to że wypluwa spore ilości oleju. Co do zamienników toprana to one sa przeznaczone do silników 1.9 na pompie, też sie tam nic nie przytyka tylko najzwyczajniej flansza tej rurki pęka i "rzyga" olejem po bloku silnika, dlatego te rurki są chodliwe. Z rurką odmy w TDI na pompowtryskach w zasadzie nie ma prawa się nic stać, a to że się poci w okolicy jej krućców to "normalna" sprawa - bynajmniej nowa rurka w niczym nie pomoże pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael92 Zgłoś #52 Napisano 15 Lipca 2011 zwracam honor masz racje, a ja za sugerowałem się 1.9 na pompie one poprostu pękają i pocą i stad wyciek oleju. sorki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karinocool Zgłoś #53 Napisano 16 Lipca 2011 a dlaczego z tego zaworku n75 czy jak to nazywaja dochodza dziwne dzwieki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
max83 Zgłoś #54 Napisano 22 Stycznia 2012 (edytowane) Wymieniał ktoś dekiel na nowy lub z nowszej produkcji niż te co mamy seryjnie zamontowane w etce 3 lub 4 razy zmieniały się dekle do AWX/AVF ja rozważam zmianę na ten nr części co przekłada się na sam koniec ( końcóka AE 10/2005r) Czy zmiana dekla pomoże w lepszym działaniu Odmy ,czy nie będzie puszczać tyle oleju do dolotu , będzie lepiej odpowietrzać silnik ??? Edytowane 22 Stycznia 2012 przez max83 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kw_a Zgłoś #55 Napisano 29 Czerwca 2012 Dziś zmieniłem pokrywę. Stara 038103469R, nowa 038103469AE ale, czy nie będzie leciał olej przez odmę to się zobaczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam626GD Zgłoś #56 Napisano 29 Czerwca 2012 daj znać, jak bedzie sie sprawowała nowa pokrywa z separatorem. Ja poki co mam zewnetrzny separator od Gazeli i dziś po około 2500km spuścilem około 30ml oleju. Czysty olej. Ostatnio jak spuszczałem to było wiosną i wtedy była woda zmieszana ze szlamem. A teraz ciepło i poszedł czyściutki olej. Dolewać od wymiany do wymiany nie muszę nic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #57 Napisano 29 Czerwca 2012 Z tego co pisały osoby które wykonały taką zmianę to nic się nie zmieniło. Ja trochę zgłębiałem temat i pokrywa R i AE się niczym nie różni również wewnątrz [poza innymi śrubami do przykręcania]. Natomiast na pewno starsze wersje T i P są inaczej - prościej zbudowane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kw_a Zgłoś #58 Napisano 29 Czerwca 2012 Zmieniłem pokrywę na nową z serwisu bo odma przepuszczała olej, ostatnio ubyło 0,4l na 1400km po wymianie przedtem trochę ubywało ale nie tak dużo`, zobaczymy czy to pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kw_a Zgłoś #59 Napisano 5 Lipca 2012 Przejechałem około 400km, na bagnecie niby tak samo, a po sprawdzeniu przewodu z odmy do turbiny mgiełka oleju jest i już sam nie wiem co o tym sądzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam626GD Zgłoś #60 Napisano 5 Lipca 2012 czyli jednak nowa czapka nie rozwiązuje 100% problemu. Ja mam separator, odsącza olej na pewno, ale dolotu jeszcze nie sprawdzałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach