Gość Waldek62 Zgłoś #1 Napisano 28 Sierpnia 2007 Udało mi sie podłączyć moje autko do kompa w serwisie bosha. Usługa była darmowa w ramach promocji. Serwisant trochę mnie wystraszył twierdząc, że auto ma zły kąt wtrysku i jakie to szkodliwe dla silnika. (B4 1994 silnik 1Z). Na tym promocja sie skończyła. Za ustawienie zażądał 250 zł i pojechałem do domu. Autko według mnie nie wykazuje żadnych złych objawów. Nie ma też żadnych kodów błędów. Mam interfejs i VAGa ale tylko shareware. Pytanie 1. Gdzie mogę sprawdzić w Vagu kąt wtrysku i jaki powinien być prawidłowy? Pytanie 2. Jak mogę zmienić kąt wtrysku przy pomocy mojego Vaga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #2 Napisano 28 Sierpnia 2007 Czyli za dramo dałeś w promocji 250zł Pewna grupa silników 90KM ma pewną fabryczną wadę - ale to oczywiście tajemnice zawodowe i nie będę uczył tu w promocji fachowców... co do czego... Generalnie kąt ustawia się na pompie... więc VAGiem można sobie kręcić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Waldek62 Zgłoś #3 Napisano 28 Sierpnia 2007 Generalnie to ta pompa którą mam ma nastawnik elektryczny i sterowanie przychodzi z komputera. W poprzednim B3 miałem pompę mechaniczną i tam ustawiało się na pompie. Być może jednak się mylę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Tomek27 Zgłoś #4 Napisano 28 Sierpnia 2007 Waldek,kat wtrysku ustawia sie tylko i wylacznie krecac pompa.Kompem mozna wtregulowac dawke wtrysku,jednakze mozliwosci jej zmiany i tak nie sa wielkie,najlepiej przesowac nastawnik.Co do sprawdzenia kata wtrysku.Jak uruchomisz vaga,wejdz w blok pomiarowy 01,grupa 000,nastepnie przelacz na nastawy podstawowe i zobaczysz przycisk TDI timing,kliknij tam i pojawi Ci sie wykres.Z niego wlasnie odczytujesz kat wtrysku.Jezeli jest za wysoko,krecisz pompa w prawo,jak za nisko w lewo(do silnika).Pamietaj przedtem,aby poluzowac srubki i nie krec za duzo,milimetry...milimetry.Mi ustawienie kata wtrysku zajelo dwa dni(rozgrzewanie silnika,poten czzekanie az ostygnie i tak w kolko),ale jest ksiazkowy,idealnie na niebieskiej linii. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #5 Napisano 1 Stycznia 2009 Tu jest dokladny tutorial jak ustawiac kat wtrysku w TDI. Podziekowania dla kolegow z forum golfa http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235&highlight=ustawienie+k%B1ta+wtrysku Sam sie zabieram do tego ale to chyba jak sie ociepli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek664 Zgłoś #6 Napisano 22 Marca 2009 (edytowane) Witam dzis sprawdziłem sobie kąt wtrysku i okazało sie ,ze wartośc skacze 40-45 domniemam,że jest żle ustawiony ,ale problemów ze startem motoru nie mam a wygląda to tak: Czy musze ustawic kąt na prawidłowy ?jeśli tak to jaki jest 51-52 ??Czy może to byc przyczyna kopcenia przy "bucie"??? EEE nic nie robie jest git Edytowane 16 Kwietnia 2009 przez marek664 Udzielenie odpowiedzi samemu sobie :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ACTINA Zgłoś #7 Napisano 15 Kwietnia 2009 Podepne się pod wątek.Nie jest to screen z badania ale kąt wtrysku mam na tym poziomie: Czy to dużo za mało? Auto pali bez problemu.Problem to jedynie dziwny tekot.Czy to może być przyczyną?Ustawienie kąta w jakim przedziale ma się znajdować?Proszę o pomoc:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek664 Zgłoś #8 Napisano 15 Kwietnia 2009 Czy to dużo za mało? Auto pali bez problemu.Problem to jedynie dziwny tekot.Czy to może być przyczyną?Ustawienie kąta w jakim przedziale ma się znajdować?Proszę o pomoc Witam mamy ten sam silnik wiec spójrz na mój post wyzej ja mam nie wiele przestawiony powinien byc w przedziale 49-52,powinno być tak ,ze wykres powinien pokrywać sie z niebieską linią u mnie tak nie jest ale problemow z silnikiem nie mam ,ale u Ciebie jest lipa Jaką wartosc pokazuje Vag w grupie 000 wartośc w bloku 2 ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #9 Napisano 15 Kwietnia 2009 Ja mam tak. I tak samo jak u Ciebie Marku z silnikiem jest wszystko OK. Odpala rano na dotyk, nawet przy dużych mrozach. Jak dobrze chodzi to nie mam zamiaru tego ruszać. W lato przymierzam się wymienić rozrząd, to wtedy postaram się ustawić dokładnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ACTINA Zgłoś #10 Napisano 16 Kwietnia 2009 Nie pamietam ile tam było.Na wykresie jest miedzy 10 a 20.Z tego co widze to sporo za mało.Pali dobrze ale może z tąd ten klekot i twarda praca silnika.8000 km temu zmieniałem rozrząd.Pewnie mechanik zaznaczył tylko i nic nie ustawiał.Nawet kompa nie ma;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #11 Napisano 16 Kwietnia 2009 NO to fajny mechanik, jak rozrząd wymieniasz to masz w pompie taki otworek do takiego przyrządu zeby sie koło nie obruciło, nic nie trzeba zaznaczać. Ja miałem kąt ok 30 i też nie było problemów z zapalaniem(znaczy ciut na ciepłym ale to wina dawki rozruchowej którą trzeba zwiększyć). Jeśli ma się spóźniony kąt wtrysku to nic się nie dzieje, oprócz możliwości wystąpienia zwiekszonego spalania. może z tąd ten klekot i twarda praca silnika.8000 km temu zmieniałem rozrząd jak masz za późny kąt wtrysku to raczej nie będzie klekotał. Może coś ci rozrząd przestawił???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hercules69 Zgłoś #12 Napisano 16 Kwietnia 2009 Podpinam sie do tematu, czy niski kąt wtrysku może powodować dymienie??? W moim samochodzie stoi na poziomie 24-27 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #13 Napisano 16 Kwietnia 2009 W skrajnym przypadku pewnie tak, bo sie mieszanka nie dopala ale przy tej wartosci róznicy nie powinno byc widać. Przynajmniej u mnie nie bylo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek664 Zgłoś #14 Napisano 16 Kwietnia 2009 (edytowane) masz w pompie taki otworek do takiego przyrządu quote=ACTINA;511720]nic nie ustawiał.Nawet kompa nie ma;/ To tak jak ja przy wymianie rozrządu w moim autku 4 lata temu zaznaczyłem ,rozebrałem nowy pasek założyłem i śmigam do dziś ,a patrząc na Wasze wykresy dochodze do wniosku ,że kąta nie będe ustawiał bo jest minimalnie przestawiony i wszystko inne w normie. czy niski kąt wtrysku może powodować dymienie U mnie zaczyna dymić zawsze przy"bucie" czarny dymek (pewnie układ nieszczelny i gdzieś powoli mi ciśnienie ucieka )przy normalnej eksploatacji nie ,a dobija już małe 300.000 Km ale przebieg oryginal Grzegorz u Ciebie bym pokwapił sie o ustawienie tego kąta na pompie wtryskowej (opis jest na tym forum bądz audi ale link gdzieś był ,nie jest trudne )a jeśli nie bedziesz w stanie tego poprawić ruszając pompą to może być rozrząd przestawiony o jeden ząbek(myśle ,że ustawisz skoro nie problemów z silniczkiem) Pozdro Edytowane 16 Kwietnia 2009 przez marek664 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #15 Napisano 16 Kwietnia 2009 U mnie zaczyna dymić zawsze przy"bucie" czarny dymek (pewnie układ nieszczelny i gdzieś powoli mi ciśnienie ucieka )przy normalnej eksploatacji nie ,a dobija już małe 300.000 Km ale przebieg oryginal No jak dasz buta do oporu to diesel zawsze pusci dymka, ważne żeby nie było czarno za tobą.Chmurką bym się nie przejmował. e kąta nie będe ustawiał bo jest minimalnie przestawiony i wszystko inne w normie Jak minimalnie to nic ine będzie, jak sie ciut spóźnia to jedynie może być większe zurzucie paliwa, ale to w wymiarze dziesiatych litra na 100km. To tak jak ja przy wymianie rozrządu w moim autku 4 lata temu zaznaczyłem ,rozebrałem nowy pasek założyłem i śmigam do dziś Ja średnio co poltora roku zmieniam pasek i jak sie zaloży dobrze i nic nie ucieknie to nie ma prawa się coś dziać, ale w AFN w B4 cechy są normalnie niewidzoczne, a pompa nie posiada tych znaczników tylko ma ten otworek. jak coś komuś uciekło przy wymianie to masakra. U mnie poprzedni właściciel odstawiał do wioskowych mechaników i cechy były pisaczkiem zrobione. Masakra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hercules69 Zgłoś #16 Napisano 16 Kwietnia 2009 Koledzy miałem Ibize 98rok AFN 110 koni i tam żadnego dymienia nie był przy przebiegu 260tyś km, tęsknie za tym samochodem:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #17 Napisano 16 Kwietnia 2009 Koledzy miałem Ibize 98rok AFN 110 koni i tam żadnego dymienia nie był przy przebiegu 260tyś km, tęsknie za tym samochodem To może faktycznie coś masz nie tak. Zrób logi dynamiczne i statyczne, zamieśc na forum ktoś ci pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek664 Zgłoś #18 Napisano 18 Kwietnia 2009 Koledzy miałem Ibize 98rok AFN 110 koni Ale takiego odejscia Passat nie bedzie miał ,bo jest cięzszy i to sporo ,i tak jak Krzysiu radzi vag com i logi . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #19 Napisano 21 Kwietnia 2009 Ale takiego odejscia Passat nie bedzie miał ,bo jest cięzszy i to sporo No moje B4 ostatnio na wadze w ASO wykazalo 1530kg, B5 pewnie jeszcze cieższe, a ibiza w szczycie 1200-1300kg dobije. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SCRK Zgłoś #20 Napisano 24 Kwietnia 2009 Siema. Mam problem z odczytem kąta wtrysku w moim AHH. Jak rozumiem żeby go odczytac muszę nagrzac silnik do minimum 80 stopni. I tu sie pojawia problem ponieważ Vag widzi tylko 37 stopni. Zapewne to przez to nie wyświetla wykresu. Kat wtrysku w blokach waha sie od 3,7 do 8,0 stopnia. Diagnostyka silnika ok, zero błedów. Jakieś sugestie o co kaman? Aha, podczas gdy jestem w blokach pomiarowych miga mi kontrolka od świec żarowych, to normalne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach