Skocz do zawartości
Gość Waldek62

Ustawienie Kata wtrysku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Podpinam sie do tematu , gdyz z ciekawosci sprawidzilem jakie sa ustawienia w moim pasku i oto co zobaczylem . Pasek rozrzadu wymieniany byl pare miesiecy temu i jedynie co to wydaje mi sie ze silnik pracuje dosc twardo . Co z tym fantem zrobic? Jak to mozna skorygowac ?

 

 

KAT WTRYSKU.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę trochę temat. Dzisiaj podczas jazdy i sprawdzania wskazań temperatury spojrzałem przy okazji na kąt wtrysku. Ku mojemu zdziwieniu w tdi timing wartość oscylowała w granicach 8-9 dużo odbiegając od prawidłowej wartości 49-51. Czy jest możliwość wyregulowania tak dużej rozbieżności kręcąc pompą? Dodam że nic się z autkiem nie dzieje niepokojącego, chodzi normalnie, klekocze przyjemnie,pali od kopa, zapitala jak diabli, no może trochę dymi przy ostrym bucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam !!!

 

A jak wyregulowac kat wtrysku w 2,5 V6 TDI 163KM BDG ??

 

Idac wedlug porad dotyczacych 1,9 TDI , zdjalem oslony plastikowe z przodu przy kole od pompy lecz tam jest inaczej, jest taki okragle jakby kolo metalowe, ktore przykrecone jest na 4 sruby ampulowe i po srodku jest duza nakretka podobnie jak w 1,9 TDI. Poluzowalem te 4 ampule i to metlaowe kolo poruszalo sie lekko niezaleznie od kola zebatego opierajac sie na srubach, ktore luzowalem. Nie ma tam (a przynajmniej nie widac) jakiegos zakresu regulacji tak jak w 1,9 TDI.

Z ciekawosci zadzwonilem do ASO ile u nich taka regulacja......jedyne 350zl.

 

Z gory dziekuje za wszelka pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja sie zapytam jak włączyć program tdi timing w vagu 311.2??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tdi timing wartość oscylowała w granicach 8-9 dużo odbiegając od prawidłowej wartości 49-51.

wydaje mi sie ze mylisz troszke pojęcia, w tdi timing patrzysz gdzie żółte kropeczki sie pokazują.

wartości o których piszesz odczytujesz z bloku 000 pozycja 2

 

a ja sie zapytam jak włączyć program tdi timing w vagu 311.2??
w Basic setting na dole po prawej masz przycisk, klikasz i ma być w okolicy niebieskiej kreski.Wcześniej wybierz z listy odpowiedni silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak wyregulowac kat wtrysku w 2,5 V6 TDI 163KM BDG ??
heh, sam sobie odpowiem gdyz udoalo mi sie znalezc odpowiedz, mianowice regulujemy kat poprzez przestawienie kola pasowego, ktore jest umieszczone na walku rozrzadu po stronie kierowcy, sposob regulacji identyczny jak w 1,9 TDI.

 

Moje pytanko jeszcze tylko ile powinno wynosic spalanie na postoju w 2,5 V6 TDI 163KM BDG ?? Obecnie VAG pokazuje 1,0l/h , FIS 1,1l/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wydaje mi sie ze mylisz troszke pojęcia, w tdi timing patrzysz gdzie żółte kropeczki sie pokazują.

wartości o których piszesz odczytujesz z bloku 000 pozycja 2

No może źle się wyraziłem bo też patrzyłem na wykres a wartość faktycznie była z pozycji 2 bloku 000.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No może źle się wyraziłem bo też patrzyłem na wykres a wartość faktycznie była z pozycji 2 bloku 000.

Jaki wykres TDI Graph czy TDI Timing. A taka wartośc spokojnie wyregulujesz. Z silnikiem nic sie dziać nie będzie przy tej wartości, za późny wtrysk nie jest specjalnie zabójczy dla silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaki wykres TDI Graph czy TDI Timing. A taka wartośc spokojnie wyregulujesz. Z silnikiem nic sie dziać nie będzie przy tej wartości, za późny wtrysk nie jest specjalnie zabójczy dla silnika.

Dzięki za odpowiedź. Przy najbliższej okazji spróbuje przestawić ten kąt. A o wykres to chodziło mi o Tdi Graph

Edytowane przez Shaft

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tdi Graph

To nie ten wykres. Na grupie 000 wsciskasz BS pojaiwa się TDI Timing i o tym wykresie mowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No bynajmniej chodziło mi o ten gdzie są trzy linie po skosie zielona, niebieska, czerwona...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No bynajmniej chodziło mi o ten gdzie są trzy linie po skosie zielona, niebieska, czerwona...

No dokładnie o to chodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy trzeba zastowowac włączyć jakąś skalę lub przelicznik? Mam prośbe o informacje czy źle dokonałem pomiaru?

Prawy dolny róg wykresu, tam trzeba silnik wybrać ty masz wybrany silnik TDI 1Z 90KM, więc nie dzine że głupoty wyszły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, a co jeśli wciskam w grupie 000 BS wtedy silnik zaczyna drgać, dymić, a wartości mierzone poz 2 leci na 00/05? Dopóki nie wcisne BS, to wszystko jest w porządku, poz 2 56 (lekko się wacha)

 

---------- Post added at 15:46 ---------- Previous post was at 10:50 ----------

 

Pojeździłem dzisiaj trochę po mieście i gdy podpiąłem auto znowu pod VAGa okazało się że teraz od razu {01}> {000}> poz 2 pokazuje 00, wcisnę BS i nic to nie zmienia, co lepsze gdy są takie parametry auto mi nie dymi, a jeśli jest tak jak wyżej napisałem to gdy mu na postoju dam tak 2000/3000 obrotów to siwo za mną niesamowicie, co to może się dziać? No i czemu wywaliło mi błąd: 00550 Regulacja Poczatku Wtrysku Różnica Doregulowania- Błąd Sporadyczny? POMÓŻCIE.

Edytowane przez Pitero

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy, a co jeśli wciskam w grupie 000 BS wtedy silnik zaczyna drgać, dymić, a wartości mierzone poz 2 leci na 00/05? Dopóki nie wcisne BS, to wszystko jest w porządku, poz 2 56 (lekko się wacha)

Dlatego że BS to Basic setting czyli nastawy podstawowe,znaczy to tyle że po wciśnięciu BS silnik pracuje na ustawieniach fabrycznych, bez tego pracuje na podstawie danych z różnych czujników jak np temp,powietrze paliwo i wiele innych doregulowanych przez ecu.

Pozycja 00 lub 255 oznacza dane poza skalą (dlatego wyświetlana jest wartość graniczna) oznacza to przestawiony kąt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeśli pokazuje mi na BS 00 (czasami wacha się do 05) to muszę go przyspieszyć, zgadza się? No i czy po regulacji ten błąd powinien dać się skasować czy jest on oznaką walniętego czujnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany, przeskoczył mi pasek na kole pasowym pompy o 1 ząbek (Powód?- luźny pasek- Przyczyna?- pęknięta rolka napinająca). Po poprawkach kąt wtrysku- 52.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Problem rozwiązany, przeskoczył mi pasek na kole pasowym pompy o 1 ząbek (Powód?- luźny pasek- Przyczyna?- pęknięta rolka napinająca). Po poprawkach kąt wtrysku- 52.

Mam nadzieje że wymieniłeś wszystko i to na dobrej jakości części, bo jak ci na wałku rozrządu przeleci to się z zaworami porzegnasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy podepne sie bo mam problem mały z rana z odlaleniem i na forum naprowadzili mnie na kat wtrysku wiec wprawdziłem na vagu w BS 000 pozycja 2 skacze os 34-37 to mam to korygowac?? bo powinno byś troszke wiecej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności