Skocz do zawartości
Gość Waldek62

Ustawienie Kata wtrysku

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Waldek62

Udało mi sie podłączyć moje autko do kompa w serwisie bosha. Usługa była darmowa w ramach promocji. Serwisant trochę mnie wystraszył twierdząc, że auto ma zły kąt wtrysku i jakie to szkodliwe dla silnika. (B4 1994 silnik 1Z). Na tym promocja sie skończyła. Za ustawienie zażądał 250 zł i pojechałem do domu.

Autko według mnie nie wykazuje żadnych złych objawów. Nie ma też żadnych kodów błędów.

 

Mam interfejs i VAGa ale tylko shareware.

 

 

Pytanie 1. Gdzie mogę sprawdzić w Vagu kąt wtrysku i jaki powinien być prawidłowy?

Pytanie 2. Jak mogę zmienić kąt wtrysku przy pomocy mojego Vaga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli za dramo dałeś w promocji 250zł

 

Pewna grupa silników 90KM ma pewną fabryczną wadę - ale to oczywiście tajemnice zawodowe i nie będę uczył tu w promocji fachowców... co do czego...

 

Generalnie kąt ustawia się na pompie... więc VAGiem można sobie kręcić ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Waldek62

Generalnie to ta pompa którą mam ma nastawnik elektryczny i sterowanie przychodzi z komputera. W poprzednim B3 miałem pompę mechaniczną i tam ustawiało się na pompie.

Być może jednak się mylę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomek27

Waldek,kat wtrysku ustawia sie tylko i wylacznie krecac pompa.Kompem mozna wtregulowac dawke wtrysku,jednakze mozliwosci jej zmiany i tak nie sa wielkie,najlepiej przesowac nastawnik.Co do sprawdzenia kata wtrysku.Jak uruchomisz vaga,wejdz w blok pomiarowy 01,grupa 000,nastepnie przelacz na nastawy podstawowe i zobaczysz przycisk TDI timing,kliknij tam i pojawi Ci sie wykres.Z niego wlasnie odczytujesz kat wtrysku.Jezeli jest za wysoko,krecisz pompa w prawo,jak za nisko w lewo(do silnika).Pamietaj przedtem,aby poluzowac srubki i nie krec za duzo,milimetry...milimetry.Mi ustawienie kata wtrysku zajelo dwa dni(rozgrzewanie silnika,poten czzekanie az ostygnie i tak w kolko),ale jest ksiazkowy,idealnie na niebieskiej linii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu jest dokladny tutorial jak ustawiac kat wtrysku w TDI.

Podziekowania dla kolegow z forum golfa

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235&highlight=ustawienie+k%B1ta+wtrysku

 

Sam sie zabieram do tego ale to chyba jak sie ociepli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dzis sprawdziłem sobie kąt wtrysku i okazało sie ,ze wartośc skacze 40-45 domniemam,że jest żle ustawiony ,ale problemów ze startem motoru nie mam a wygląda to tak:

591c81910fffc469m.jpg

ae8e667ca5abc5aam.jpg

e69aed4e45da47bdm.jpg

Czy musze ustawic kąt na prawidłowy ?jeśli tak to jaki jest 51-52 ??Czy może to byc przyczyna kopcenia przy "bucie"???

EEE nic nie robie jest git

Edytowane przez marek664
Udzielenie odpowiedzi samemu sobie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepne się pod wątek.Nie jest to screen z badania ale kąt wtrysku mam na tym poziomie:

tdi2.th.jpg

 

 

Czy to dużo za mało? Auto pali bez problemu.Problem to jedynie dziwny tekot.Czy to może być przyczyną?Ustawienie kąta w jakim przedziale ma się znajdować?Proszę o pomoc:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to dużo za mało? Auto pali bez problemu.Problem to jedynie dziwny tekot.Czy to może być przyczyną?Ustawienie kąta w jakim przedziale ma się znajdować?Proszę o pomoc

Witam mamy ten sam silnik wiec spójrz na mój post wyzej ja mam nie wiele przestawiony powinien byc w przedziale 49-52,powinno być tak ,ze wykres powinien pokrywać sie z niebieską linią u mnie tak nie jest ale problemow z silnikiem nie mam ,ale u Ciebie jest lipa

Jaką wartosc pokazuje Vag w grupie 000 wartośc w bloku 2 ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zima32.th.jpg

Ja mam tak.

I tak samo jak u Ciebie Marku z silnikiem jest wszystko OK. Odpala rano na dotyk, nawet przy dużych mrozach. Jak dobrze chodzi to nie mam zamiaru tego ruszać. W lato przymierzam się wymienić rozrząd, to wtedy postaram się ustawić dokładnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pamietam ile tam było.Na wykresie jest miedzy 10 a 20.Z tego co widze to sporo za mało.Pali dobrze ale może z tąd ten klekot i twarda praca silnika.8000 km temu zmieniałem rozrząd.Pewnie mechanik zaznaczył tylko i nic nie ustawiał.Nawet kompa nie ma;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NO to fajny mechanik, jak rozrząd wymieniasz to masz w pompie taki otworek do takiego przyrządu zeby sie koło nie obruciło, nic nie trzeba zaznaczać. Ja miałem kąt ok 30 i też nie było problemów z zapalaniem(znaczy ciut na ciepłym ale to wina dawki rozruchowej którą trzeba zwiększyć). Jeśli ma się spóźniony kąt wtrysku to nic się nie dzieje, oprócz możliwości wystąpienia zwiekszonego spalania.

może z tąd ten klekot i twarda praca silnika.8000 km temu zmieniałem rozrząd

jak masz za późny kąt wtrysku to raczej nie będzie klekotał. Może coś ci rozrząd przestawił????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hercules69

Podpinam sie do tematu, czy niski kąt wtrysku może powodować dymienie??? W moim samochodzie stoi na poziomie 24-27

kat wtrysku2.jpg

kat wtrysku.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W skrajnym przypadku pewnie tak, bo sie mieszanka nie dopala ale przy tej wartosci róznicy nie powinno byc widać. Przynajmniej u mnie nie bylo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
masz w pompie taki otworek do takiego przyrządu
quote=ACTINA;511720]nic nie ustawiał.Nawet kompa nie ma;/

To tak jak ja przy wymianie rozrządu w moim autku 4 lata temu zaznaczyłem ,rozebrałem nowy pasek założyłem i śmigam do dziś ,a patrząc na Wasze wykresy dochodze do wniosku ,że kąta nie będe ustawiał bo jest minimalnie przestawiony :) i wszystko inne w normie.

czy niski kąt wtrysku może powodować dymienie

U mnie zaczyna dymić zawsze przy"bucie" czarny dymek (pewnie układ nieszczelny i gdzieś powoli mi ciśnienie ucieka :( )przy normalnej eksploatacji nie ,a dobija już małe 300.000 Km :) ale przebieg oryginal

Grzegorz u Ciebie bym pokwapił sie o ustawienie tego kąta na pompie wtryskowej (opis jest na tym forum bądz audi ale link gdzieś był ,nie jest trudne )a jeśli nie bedziesz w stanie tego poprawić ruszając pompą to może być rozrząd przestawiony o jeden ząbek(myśle ,że ustawisz skoro nie problemów z silniczkiem) Pozdro

Edytowane przez marek664

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie zaczyna dymić zawsze przy"bucie" czarny dymek (pewnie układ nieszczelny i gdzieś powoli mi ciśnienie ucieka )przy normalnej eksploatacji nie ,a dobija już małe 300.000 Km ale przebieg oryginal

No jak dasz buta do oporu to diesel zawsze pusci dymka, ważne żeby nie było czarno za tobą.Chmurką bym się nie przejmował.

 

e kąta nie będe ustawiał bo jest minimalnie przestawiony i wszystko inne w normie

Jak minimalnie to nic ine będzie, jak sie ciut spóźnia to jedynie może być większe zurzucie paliwa, ale to w wymiarze dziesiatych litra na 100km.

 

To tak jak ja przy wymianie rozrządu w moim autku 4 lata temu zaznaczyłem ,rozebrałem nowy pasek założyłem i śmigam do dziś

Ja średnio co poltora roku zmieniam pasek i jak sie zaloży dobrze i nic nie ucieknie to nie ma prawa się coś dziać, ale w AFN w B4 cechy są normalnie niewidzoczne, a pompa nie posiada tych znaczników tylko ma ten otworek. jak coś komuś uciekło przy wymianie to masakra. U mnie poprzedni właściciel odstawiał do wioskowych mechaników i cechy były pisaczkiem zrobione. Masakra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hercules69

Koledzy miałem Ibize 98rok AFN 110 koni i tam żadnego dymienia nie był przy przebiegu 260tyś km, tęsknie za tym samochodem:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy miałem Ibize 98rok AFN 110 koni i tam żadnego dymienia nie był przy przebiegu 260tyś km, tęsknie za tym samochodem

To może faktycznie coś masz nie tak. Zrób logi dynamiczne i statyczne, zamieśc na forum ktoś ci pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy miałem Ibize 98rok AFN 110 koni

Ale takiego odejscia Passat nie bedzie miał ,bo jest cięzszy i to sporo ,i tak jak Krzysiu radzi vag com i logi .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale takiego odejscia Passat nie bedzie miał ,bo jest cięzszy i to sporo

No moje B4 ostatnio na wadze w ASO wykazalo 1530kg, B5 pewnie jeszcze cieższe, a ibiza w szczycie 1200-1300kg dobije.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema.

 

Mam problem z odczytem kąta wtrysku w moim AHH.

Jak rozumiem żeby go odczytac muszę nagrzac silnik do minimum 80 stopni.

I tu sie pojawia problem ponieważ Vag widzi tylko 37 stopni.

Zapewne to przez to nie wyświetla wykresu.

Kat wtrysku w blokach waha sie od 3,7 do 8,0 stopnia.

Diagnostyka silnika ok, zero błedów.

Jakieś sugestie o co kaman?

Aha, podczas gdy jestem w blokach pomiarowych miga mi kontrolka od świec żarowych, to normalne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności