Skocz do zawartości
Gość Waldek62

Ustawienie Kata wtrysku

Rekomendowane odpowiedzi

Aha, podczas gdy jestem w blokach pomiarowych miga mi kontrolka od świec żarowych, to normalne?
tak to normalne

co do temperatury jaką widzi Vag to do sprawdzenia pozostają czujniki temperatury a jesli te będą ok to równierz czujnik temp paliwa.

Pokaż co wychodzi w 000 BS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

vagscreen.th.png

 

W zwykłym Measuring Blocks się wydaje, że jest ok. Ale tak nie jest bo wartość kąta wtrysku waha się od 0.2 do 0.9

 

vagscreen2.th.png

 

 

to jest screen z BS 000, silnik wtedy chodzi jak traktor, temp czynnika chłodzącego 72 stopnie i za cholerę nie chce wzrosnąć.

Podpinałem sie u brata i tam wszystko jak na dłoni widać

Jakieś pomysły co z tym począć?

Edytowane przez SCRK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze nie widać screena

Po drugie zobacz za pomocą jakiegoś termometra (od c.o) ile faktycznie jest w układzie chłodzenia ( zbiorniczku wyrównawczym)

Po trzecie jaka wartość jest w 000BS w pozycji 9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sparwdź czujnik temperatury płynu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po pierwsze nie widać screena

Po drugie zobacz za pomocą jakiegoś termometra (od c.o) ile faktycznie jest w układzie chłodzenia ( zbiorniczku wyrównawczym)

Po trzecie jaka wartość jest w 000BS w pozycji 9

 

 

Sorki już poprawiłem.

 

Temperaturę dzis zmierzę a wartość w polu 9 wynosi 135.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze by było jeśzcze rano sprawdzic czy jak sie silnik nagrzewato masz węże od chłodnicy odrazu ciepłe. W dieslu termostat ma otwarcie chyba na 92 stopnie, jeśli szybciej bedą ciepłe to znaczy ze termostat. To jest B5 wiec sprzęgło wiskotyczne zawsze trochę ciągnie wentylator i nawet na postoju może nie złapać temperatury

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest jakieś dziwne, wskaźnik tenp pokazuje 90, vag na postoju pokazuje 72, po dłuższej jeździe pokazał 37. Chyba zatrzymam wisco i wtedy sprawdzę.

 

Jeszcze jedno mnie zastanawia, dlaczego po wejściu w BS 000 silnik chodzi jak traktor. W trybie Measuring Blocks jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze jedno mnie zastanawia, dlaczego po wejściu w BS 000 silnik chodzi jak traktor. W trybie Measuring Blocks jest ok.

BS= basic settings czyli nastawy podstawowe czyli tak jak są mechanicznie ustawione, MB to wartości już po korekcie którą wprowadza Ecu.

Masz przestawiony kąt dlatego tak chodzi, jak ustawisz wszystko bedzie ok nawet w BS ;)

 

Problem z temperatura wynika prawdopodobnie z czujnika. Na zegary impuls z innego czujnika niż do ecu stąd rozbieżność we wskazaniach. (dokladnie to jakaś srednia ze wskazań obu )

Sprawdz oba czujniki chodz ten od wskazań na licznik wydaje sie byc ok skoro pokazuje 90

 

Temperaturę dzis zmierzę a wartość w polu 9 wynosi 135.

Czyli w normie

Edytowane przez niwdew

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jest jakieś dziwne, wskaźnik tenp pokazuje 90, vag na postoju pokazuje 72, po dłuższej jeździe pokazał 37. Chyba zatrzymam wisco i wtedy sprawdzę.

U mnie było podobnie, na zegarach pokazywał koło 90 lub 90, a w VAG też koło 70 stopni. Z tego co się orjętuje te wskaźniki na blacie maja pewną niedokładność specjalnie zrobioną żeby nie było tak jak w starych B3 oscylacji wskazania w przypadku załaczanai się i wyłaczania wentylatora chłodnicy. Teraz po wymianie czujnika i ter,ostatu jak podłacze VAG przy nagrzewającym się silniku to jak na blacie juz jest 90 w VAG jest około 75 stopni, ale po chwili osiąga w VAG temperature 90 stopni i utrzymuje ja z oscylacją +\- 3 stopnie.

Ja bym stawiał na termostat u ciebie walniety.

Jeszcze jedno mnie zastanawia, dlaczego po wejściu w BS 000 silnik chodzi jak traktor. W trybie Measuring Blocks jest ok.

Tak jak kolega Edwin pisał, dajeśz mu podstawowe ustawienia. Najlepiej widać to w grupe 004, bo dokładnie widać jak sie kąt wtrysku zmienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jestem pop wymianie czujnika i termostatu.

Okazało się, żę termostat jest sprawny ale 30 złotych nie majątek.

 

Teraz Vag pokazuje ponad 80 stopni, kąt wtrysku natomiast jest jak wczesniej poza skalą, wartość 255.

Jak mniemam czeka mnie grzebanie przy pompie, tak?

W którą stronę mam przekręcić pompę żeby zmniejszyć kąt?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tutaj zajrzyj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

255 - też tak miałem. Niestety to wartośc sporo wybiegająca po za skale. Przyczyną może by naprawdopodobniej przestawione koło na wale.

Zapłon masz opóźniony i musisz krecic pompą w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Oby Ci tylko regulacji na pompie wystarczyło, bo jeśli koło na wale jest mocno przestawione to niestety braknie Ci regulacji na pompie do ustawienia odpowiedniego kąta.

Pozdrawiam i życze powodzenia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zapłon masz opóźniony i musisz krecic pompą w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.

Zanim zacfznie krecić niech ustawi wszytskie znaczniki na swoim miejscu. Jak się da. Je śli nie to bym zrzucał pasek rozrządu poprawił pompe i wtedy ustawiał kąt. Tylko w B5 to kupa roboty niestety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie tematem.

 

Sprawa prawie załatwiona. Okazało się, że koło pasowe na pompie było przestawione i to mocno. W moim silniku kąt wtrysku reguluje się luzując 3 śruby na kole pasowym i kręcąc trzpieniem (wałkiem) pompy.

Banalnie proste.

Jest jednak ale. Owszem udało mi się to dośc dokładnie wyregulować jednak wahania pozostały, tak ma być?

Zakres wahań na wykresie jest od 47 do 49, przy czym 48 jest idealnym ustawianiem na niebieskiej linii.

 

Jest jeszcze jedna sprawa która mnie niepokoi. Bodajże na kanale 004 jest taka wartość wyrażona w stopniach BTDC(co to znaczy?) i ona też mocno faluje. od 3,2 do nawet 7,5 stopnia.

Co o tym powiecie?

Edytowane przez SCRK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie tylko jak się przestawiło koło pasowe skoro tam(przynjamniej w AFN-ie) jest klin i nie ma możliwości przestawienia koła no chyba, że po zerwaniu klina....

 

Ps. Wartość o której piszesz(BTDC) w AFN-ie na rozgrzanym silniku na obrotach jałowych faluje od 1.3 do 1,7.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W moim silniku kąt wtrysku reguluje się luzując 3 śruby na kole pasowym i kręcąc trzpieniem (wałkiem) pompy.

Banalnie proste.

Hmm A to sie nie obraca obudową pompy wzgledem wału, przynajmniej u mnie tak jest.

est jeszcze jedna sprawa która mnie niepokoi. Bodajże na kanale 004 jest taka wartość wyrażona w stopniach BTDC(co to znaczy?) i ona też mocno faluje. od 3,2 do nawet 7,5 stopnia.

Co o tym powiecie?

W tym programiku TDO timing bedziesz miał wachani +\-2. Na tomiast to w bloku 004 to troche dużo, 7,5 to juz znacznie za wwczesny wtrysk.

Jeśli chodzi o przestawienie koła pasowego na pompie to przy wymianie paska rozrządy mogł ci mechanik przestawić, albo sie pompa odkreciła i przekreciła. Nie były śruby luźne???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powtarzam, ze u mnie pompa jest na stałe przykręcona do bloku.

Koło pasowe nie ma klina, ma za to trzy śruby.

Jak będę miał chwile to zdejmę obudowę i trzasnę fotkę.

 

A śruby były dość luźno skręcone. Podejrzewam, że przy tak słabo dokręconych śrubach wystarczyło raz czy dwa zdusić silnik aby przeskoczyło.

 

Ale jest zdecydowana poprawa w uruchamianiu. Pali na dotyk, jest żwawszy, delikatniej gaśnie. Ogólnie jest dużo lepiej.

Tylko te wahania

 

P.S. Żadnemu mechanikowi nie dam grzebać w moim aucie. Mam dwie ręce, komplet kluczy i IQ powyżej 100 więc sam dam radę (posiłkując się poradami z forum :D)

Edytowane przez SCRK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
P.S. Żadnemu mechanikowi nie dam grzebać w moim aucie. Mam dwie ręce, komplet kluczy i IQ powyżej 100 więc sam dam radę (posiłkując się poradami z forum )

Ja tam przy rozrzadzie nie lubie grzebać.

Powtarzam, ze u mnie pompa jest na stałe przykręcona do bloku.

Koło pasowe nie ma klina, ma za to trzy śruby.

Jak będę miał chwile to zdejmę obudowę i trzasnę fotkę.

To masz pewnie to co w silnikach z PD jest na wałku rozrządu.

A śruby były dość luźno skręcone. Podejrzewam, że przy tak słabo dokręconych śrubach wystarczyło raz czy dwa zdusić silnik aby przeskoczyło.

Najprawdopodobniesza przyczyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja tam przy rozrzadzie nie lubie grzebać.

 

 

A ja uwielbiam :D

 

Przez 5 lat sam naprawiałem beemkę i miałem z tego mnóstwo frajdy.

W pasku też lubię grzebać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też lubie sobie pogrzebać, satysfakcja gwarantowana jak sie dobrze naprawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności