Skocz do zawartości
Gość Waldek62

Ustawienie Kata wtrysku

Rekomendowane odpowiedzi

koledzy podepne sie bo mam problem mały z rana z odlaleniem i na forum naprowadzili mnie na kat wtrysku wiec wprawdziłem na vagu w BS 000 pozycja 2 skacze os 34-37 to mam to korygowac?? bo powinno byś troszke wiecej

A swiece żarowe sprawdziłeś??? Oczywiście możesz kosrygować nie zaszkodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NIe wiem właśnie czy teraz wymieniac cały rozrząd, wymieniłem samą rolkę narazie co prawda założyłem swoją starą bo to niedziela była wiadomo sklepy nie czynne, teraz pasek jest dobrze napięty w przeciwieństwie do stanu wcześniejszego, zrobiłem na nim około 50tyś i tak się zastanawiam czy go wymienić teraz czy jeszcze nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prośba o interpretacje - czy mam mysleć o przestawieniu kąta wtrysku czy jest OK?

52992483.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Prośba o interpretacje - czy mam mysleć o przestawieniu kąta wtrysku czy jest OK?

Trochę się spóźnia, ale jak nie jesteś pedantyczny to nie ma potrzeby. Tylko zastanawia mnie czemu masz wybrany silnik AFN, skoro ty masz AHU. Nie powinno mieć znaczenia, ale sprawdź na poprawnych ustawieniach VAGa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale czy na tyle się spóźnia żeby ciężko palił od temp. koło -3"C i niżej? Bo właśnie wszystko sprawdzone a ciężko pali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale czy na tyle się spóźnia żeby ciężko palił od temp. koło -3"C i niżej? Bo właśnie wszystko sprawdzone a ciężko pali.

Sprawdź świece żarowe. W moim AFN miałem gorzej i palił, ale dopiero po wymianie świec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy możecie zobaczyć na załączone do posta zdjecie.

 

Kat wtrysku na zimnym mam 120 na cieplym 130 to chyba troche za dużo...

 

Jak w pasacie z PD 130koni przestawić kąt wtrysku?

 

Czy dla tego może w zimie trochę słabiej palić (świece wykręcałem 100% sprawne). Spalanie po miescie mam w granicach 8-9 litrów w zimie nawet 10l

katwtrysku.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W TDI PD nie ustawia się kąta wtrysku, jedynie kąt synchronizacji wtrysku grupa 004, poz. 4. Wskazania tego pola mają być najbliższe 0.0.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W TDI PD nie ustawia się kąta wtrysku, jedynie kąt synchronizacji wtrysku grupa 004, poz. 4. Wskazania tego pola mają być najbliższe 0.0.

A robie się to kołem pasowym wałka rozrządu.

Czy dla tego może w zimie trochę słabiej palić (świece wykręcałem 100% sprawne). Spalanie po miescie mam w granicach 8-9 litrów w zimie nawet 10l

130KM trzeba karmić, a jak ty te świece sprawdzałeś, że się tak spytam??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw próbówką z kabelkiem a potem jak wyszło że wszystkie działają pomyślałem działają może słabiej więc wykręciłem i wszystkie w 4 sekundy robią się czerwone więc są sprawne. Kable też sprawdziłem prąd dochodzi do świec.

 

Co do kąta to sprawdzę jak wygląda sytuacja grupa 004, poz. 4.i napisze co mi tam pokazuje.

 

Wygląda ok chodzi od 0.0 porzez 0.5 do 1.1 i spowrotem 0.0 0.5 1.1 więc nie jest chyba źle.

screen3.JPG

Edytowane przez hekri

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy Polskim VAG-iem 4.9 da się sprawdzić te wtryski czy tylko VAG w wersji 311.2 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej by było Vag Comem 311.2 :)

A czy polskim się da to nie wiem, bo nie sprawdzałem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy i problem znowu mi z tym kątem powrócił, a mianowicie dalej zaczął ciężko palić, wziąłem go pod VAG-a i rozrząd przestawiony o minimum 1 ząbek na pompie więc zaprowadziłem do mechaniora i wymieniłem cały rozrząd, u niego wszystko było OK, a w domu znowu wróciła bolączka, mechanior powiedział, że to w pompie coś mi się poprzestawiało, bo on ustawił wszystko dobrze(a TDI to on co dzień robi). Co Wy o tym myślicie? Jest możliwe żeby mi tak wariowała pompa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samoistne przestawianie kąta wtrysku może występować kiedy wyrobione jest kółko na wale. Objawy u ciebie na to wskazują, skoro mechanior obeznany z tdi to powinien znać ten objaw, poleć mu to zbadać, o ile nie trwa to od dawna ( koło pasowe nie ślizgało sie zanadto) to sama wymiana koła powinna rozwiązać problem ( koszt koła koło stówki)jeśli nie to sprawa jest bardziej kłopotliwa bo wiąże sie z ingerencją w wał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, ale sprawa wygląda tak że praktycznie rozrząd przestawia się tylko i wyłącznie na pompie, na wale i wałku rozrzadu ustawienie było OK. Jak mu poprawie o ten 1 ząbek na pompie, to jakiś czas jest git i dalej ból powraca, a raczej nie możliwe jest żeby na nowym rozrządzie godzine po wymianie znowu przeskoczył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego "niwdew", składam Tobie hołd, to jednak było to koło pasowe, o którym wyżej pisałeś, wyczytałem gdzieś na forum, że to koło wraz ze śrubą powinno się wymieniać razem z paskiem nawet przy 2/3 wymianie, mi na szczęście poważniejszych uszkodzeń nie wyrządziło i teraz pasek pali na dotyk. Zirytował mnie fakt, iż jedyny z zaufanych mechaników w moim mieście pomimo, że poleciłem mu dokładne sprawdzenie mocowań kół pasowych na rozrządzie nie stwierdził tej usterki (długoletni staż w tym fachu) , mało tego, odparł nawet, że sprawdził wszystko dokładnie- nie polecam . Dopiero, gdy udałem się do takiego młodego "przeuzdolnionego" elektromechanika (jeśli ktoś chciałby namiary podam na PW), który zdiagnozował problem dosłownie w 3 minuty, przypomniałem sobie o twoim poscie. Koszt: 50zł plus przejazdy po części, robocizna: 0zł- naprawa samemu.

Edytowane przez Pitero

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tobie hołd, to jednak było to koło pasowe,

Jeśli dobrze rozumiem to wymieniłeś koło zębate wału korbowego. Ja je wymieniałem zaraz po zakupie razem z paskiem bo było wytarte, ale pasek mi nie przeskakiwał. Jeśli masz to koło to wrzuć zdjęcia. Ciekaw jestem jak mocno musiało się wyrobić, żeby pasek przeskoczył.

Moje wygląda tak

222eb18e1f3b373dm.jpg

58cc8fb6a8c3a0f1m.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wyrobiło się ono od wewnętrznej strony na takim niby półksiężycu w miejscu gdzie nachodzi na wał korbowy i dostawało takich luzów, że po 1cm w każdą stronę się wychylało i nie dało się ustawić kąta wtrysku. Jak znajde to koło to zrobie fotę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się że mogłem pomóc, taka zasada działania forum. :) A odnośnie tematu kółka pasowego to dodam że ludzie często uważają ze jest ono mocowane "na klina" tak sugeruje wygląd wału, nie jest to jednak prawdą klina tam nie ma :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności