Skocz do zawartości
Gość Waldek62

Ustawienie Kata wtrysku

Rekomendowane odpowiedzi

Podłącze się do tematu choć sprawa dotyczy Audi A6 2.5 szwagra rok 2001. Kilka dni temu odebrał pompę wtryskową po regeneracji, oddał do warsztatu po czym mechanicy założyli. Przed regeneracją silnik chodził nierówno aż w końcu pompa padła. Po założeniu pompy auto odpaliło, chodzi ładnie i równo ale powstał mały problem. Gdy postoi dłużej np całą noc bardzo ciężko go odpalić tzn trzeba długo, długo kręcić po czym jak już odpali to nie ma problemu. Koledzy jak myślicie? kąt wtrysku czy może inna przyczyna? Przed regeneracją nie było problemu z odpalaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dy postoi dłużej np całą noc bardzo ciężko go odpalić tzn trzeba długo, długo kręcić po czym jak już odpali to nie ma problemu

Sprawdz czy nie ma powietrza w wenrzyku z rana. Może cos złozyli zle i gdzies paliwo sie cofa po dłuższym postoju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warto podpiąć Vag-a żeby wykluczyć lub potwierdzic zły kąt wtrysku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Warto podpiąć Vag-a żeby wykluczyć lub potwierdzic zły kąt wtrysku.

Oczywiście, sprwdzic jeszcze błedy, czy nie ma żadnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady od jutra szwagier zaczyna walkę z problemem. Oczywiście w pierwszej kolejności vag.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za rady od jutra szwagier zaczyna walkę z problemem. Oczywiście w pierwszej kolejności vag.

Weź najpierw sprawdź ten przewód paliwowy. Ja się tak załatwiłem, przy rozbieraniu pompy ze starosci sie w węrzuku dziurkazrobiła i nie chciał zassać. Niepotzrebnie pompe rozbierałem jeszcze raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Weź najpierw sprawdź ten przewód paliwowy. Ja się tak załatwiłem, przy rozbieraniu pompy ze starosci sie w węrzuku dziurkazrobiła i nie chciał zassać. Niepotzrebnie pompe rozbierałem jeszcze raz.

 

No i trafna diagnoza. Podczas montażu pompy mechanicy nie wymienili przewodów które na pierwszy rzut oka były już zmurszałe i ciekły ze starości, po zdjęciu górnej osłony wszędzie na silniku była ropa. Przewody podokręcane a cieknące wymienione. Efekt? Rano pali od kopa. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie

Ustawiałem u siebie ostatnio w AFN-ie kąt ale zawsze pod wykresem mam napis ,,ENGINE(ETC) not warm enought!".

 

Silnik oczywiście nagrzany.

Raz ustawiłem kąt 51 a raz równo z niebieską linią i dalej to samo...

 

Olać ten napis:638:

Czy coś robie nie tak:638:

 

I druga sprawa:

Jak ustawiam kąt równo na niebieskiej lini to mam kąt 45, natomiast jak ustawie kąt na 51 to jest ponad niebieską linią.

No to jak to w końcu ma być???

 

DO zobrazowania zamieszam fotki.

Pozdrawiam

Piotr

k?t forum.jpg

k?t2 forum.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze drugi wykres (ten idealny) masz na ustawieniach dla silnika 1Z (prawy dolny róg)

Po drugie wywala ci napis ze silnik nie jest dostatecznie nagrzany bo takie ma dane z czujnika temperatury płynu chłodzącego (pozyja 7 w 000 BS) wartość 91 u siebie to silnik niedogrzany dostatecznie,to znaczy że czujnik podaje wartość >80st C.

Jak jest w praktyce sprawdz sam termometrem od co w zbiorniczku wyrównawczym.

Na liczniku może ci pokazywać inaczej bo na liczniku jest średnia z dwuch czujników.

Poszukaj o czujnikach jest na forum sporo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej cię nie ominie wymiana czujnika, zapewne jak u mnie jest uwalony.

Po wymianie wszystko jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowieto jeśli można jeszcze raz gdzie wejść w Vaga żeby dostać się do pozycji ustawiania Kąta wtryskui jakie mu wprowadzić ustawienia żeby odczytał pomiary i jakie ma być ustawienie od-do i jeszcze jeśli mogę poprosić o wyjaśnienie czym sie różni wykres z linią niebieską od tabeli numerycznej bo w tabeli z liniami ni w ząb nie łapie

Edytowane przez qgoldi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kąta wtrysku nie ustawia się w VAG-u tylko ręcznie pompą wtryskową a VAG służy do odczytu wartości kąta wtrysku.

 

Żeby odczytać wartość wchodzisz w Engine potem Basic Settings grupa 000

Tam odczytujesz w drugim polu wartość. Wartość twojego silnika powinna wynosić 49-51. Jak nie to przestawianie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i trafna diagnoza. Podczas montażu pompy mechanicy nie wymienili przewodów które na pierwszy rzut oka były już zmurszałe i ciekły ze starości,

Tak to czasem jest, powinni cię chociaż o takim fakcie poinformować że są takie pewody. Ważne że to nic poważnego.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam Polski wag i vwtools gdzie to w tych programach sprawdzę próbowałem działać na VAG-COM ale nie mogę wejść w Basic Settings cały czas wywala jakiś błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam Polski wag i vwtools gdzie to w tych programach sprawdzę próbowałem działać na VAG-COM ale nie mogę wejść w Basic Settings cały czas wywala jakiś błąd

W BS nie wejdziesz jak masz nieaktywowany program.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

crakowałem ale przy próbie wejścia wywalało craka i lipawięc albo byk przy instalacji albo programy lipa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Podepnę się do wątku.

Czy jeśli kąt wtrysku skacze w przedziale 46 do 53 to normalne czy może coś nie gra?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja tez podepne sie pod temat, kat wtrysku w moim pasku dochodzi nawet do 60 - czyli jest zbyt wysoki, ale silnik pali dobrze i nic sie nie dzieje, czy musze go wyregulowac by byl na niebieskiej lini i co to da. Niepokoi mnie tez bardzo wartosc w polu nr 10, u mnie wynosi ona 146 a z tego co czytalem powinna miescic sie w granicach miedzy 69 a 117. Czy to znaczy ze lapie gdzies lewe powietrze czy cos innego i co z tym zrobic???

Pozdr

paasat ahh kat wtrysk.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pole numer 10 to o ile mnie pamięć nie myli to jest masa zasysanego powietrza. Jesli masz za wysokie to może być przedmuch za turbiną. Porób logi dynamiczne ciśnienia doładowania i masy powietrza. Kąt skakać będzie, ale jak jest za wczesny to nie zdrowe dla silnika, lepiej poprawić na 51.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zooki
Witam

Ja tez podepne sie pod temat, kat wtrysku w moim pasku dochodzi nawet do 60 - czyli jest zbyt wysoki, ale silnik pali dobrze i nic sie nie dzieje, czy musze go wyregulowac by byl na niebieskiej lini i co to da. Niepokoi mnie tez bardzo wartosc w polu nr 10, u mnie wynosi ona 146 a z tego co czytalem powinna miescic sie w granicach miedzy 69 a 117. Czy to znaczy ze lapie gdzies lewe powietrze czy cos innego i co z tym zrobic???

Pozdr

 

Ale masz ciekawy pulpit...he he

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności